file Ohýbání pravidel a neprávoplatnost soutěží

Více
17. kvě 2011 17:23 #4003 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Já se tou alternativou"flux ring" kdysi dávno zabýval, ale našel jsem dost odchylek, kdy to tak moc nesedí. Tohle prostě při bližším průzkumu neobstálo a je to škoda - byl by to krásný a lákavý parametr :( K těm 16mm - to je Petře stanoveno OK, oni to amíci fakt na 2212 počítají, zkrátka se takhle rozhodli. U nás by to bylo méně, ale jak píšu výše, není to tak idylické řešení, jak to vypadá na první pohled.

Jinak poznámka na okraj - kdybychom u nás dali do pravidel jen podobně specifikovanou 2208, tak stoupáme možná i 20m/s při použití vrtule třeba 7x6, nebo dokonce 6x5. Musím říct, že na ten nápad s vrtulí minimálně 10 palců jsem docela hrdý - fyzika se nedá ochcat a tak to zkrátka a dobře drží výkony v určitých mezích a neroste to nekonečně.


Za vrtuli máš 1*, ale prosím, prosím, jaké jsou ty argumenty proti omezení prstence. Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 17:27 #4004 od Petr Dušek
Já nic nepsal o tom, že by se mělo zrušit omezení rozměru vrtule... ale když už mě na to navádíš, vůbec nic by se nestalo, to "omezení" vrtule pouze přesně definovalo ideální pohon, s malou vrtulí se nikam nedostaneš, já to zkoušel na motoru Kv 3400, 28A, motor málem shořel a nestoupalo to... ;)

Ty odchylky od délky "flux ring" bych chtěl vidět... to je jen takové "jedna paní povídala" aby byl protiargument za každou cenu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 18:19 #4006 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Ty odchylky od délky "flux ring" bych chtěl vidět... to je jen takové "jedna paní povídala" aby byl protiargument za každou cenu.


To není teorie, když jsem tady měřil motory, tak se to docela lišilo. Dochází takřka k průniku 2212 "s nejmenším přesahem" a 2208 s největším přesahem. Ostatně jak píše Honza, v USA došlo i na speciální motor s přesahem záměrně minimalizovaným.
Ono by to přes flux ring v principu šlo, ale museli bychom se smířit s podstatně větším možným rozptylem výkonů - třeba by to nakonec nebylo tolik na závadu, ale rozptyl by tu prostě byl. Každopádně už je to jen teorie, pochybuji, že by kdokoli podobnou změnu seriózně navrhoval.

Jinak k té malé vrtuli - to chce rychlý model a přizpůsobit tomu styl stoupání. Kdysi jsem to měl docela nacvičené s S400 napřímo - tam zkrátka na stylu letu záleželo daleko víc než u větší "pomalejší" vrtule.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 18:37 #4007 od Jan Kubica
Tomáši, prosím máš nějaká data, která by tuto teorii potvrzovala? Mně se hrubě nezdá, že by rozměr magnetického prstence vedl k většímu rozptylu výkonů než rozměr statoru.

Přeměřil jsem si TG a Megu - obě 13 mm, ale Ty jsi určitě těch motorů změřil víc, tak se prosím poděl. Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 19:10 #4008 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Tomáši, prosím máš nějaká data, která by tuto teorii potvrzovala? Mně se hrubě nezdá, že by rozměr magnetického prstence vedl k většímu rozptylu výkonů než rozměr statoru.

Přeměřil jsem si TG a Megu - obě 13 mm, ale Ty jsi určitě těch motorů změřil víc, tak se prosím poděl. Dík, H.


Honzo, jsem to líný hledat, ale už při náhodném měření jsem na pár výjimek narazil. V podstatě se dá říct, že přesah "fluxu" přes magnety (a jim je úměrný stator) je v rozmezí od 1mm do cca 4mm. Není to na první pohled moc, ale jaksi mezi 2208 a 2212 je taky jen 4mm rozdíl - prostě osciluješ mezi dvěma třídami. Vybavuji si jako příklad, že jsem měl nějakou na zcela standardní Turnigy, značenou 2210, stator byl reálně dokonce spíš k 11mm, ale "flux" se od AXI v podstatě nelišil - prostě skoro bez přesahu. Obávám se, že kdyby to někdo cíleně hledal (nebo dokonce upravoval), tak by se podobných případů našlo ještě daleko víc.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 19:39 #4009 od Petr Dušek
Ne zcela standardní je třeba SK 2826/1350 Kv. Stator má 10mm, "flux" 16.5, takže nevyhovuje ani podle RCEK, ani podle amíků. Nevidím v tom problém. Jediný by mohl nastat u motorů které mají rotor z jednoho kusu, tam se jako "flux" bere válcová část pláště a je trochu problém určit kde přesně začíná, resp. končí radius, ale nevím že by se motor takového typu používal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 20:49 #4010 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Obávám se, že kdyby to někdo cíleně hledal (nebo dokonce upravoval), tak by se podobných případů našlo ještě daleko víc.


Vadilo by to?

Já nevím, jestli někdo četl pravidla RCEK, ale z definice motoru v pravidlech zůstal z "měřitelných parametrů" jen průměr a délka:

c) V případě BLDC motoru musí být použit střídavý bezkomutátorový elektromotor dostupný v běžné obchodní síti pod označením třídy 2208 nebo 28 - 26 s rotujícím pláštěm bez převodovky, bez dodatečných elektrických a mechanických úprav. Typickým příkladem takového motoru je AXI 2208. Maximální průměr může být 28 mm, délka 26 mm.

O rozměrech statoru či celkové hmotnosti už tam není nic. Zůstala tedy nálepka a to, že motor musí jít koupit (což jsou podle mě zrovna ustanovení, se kterými bych se jako pořadatel potýkat nechtěl - nevím jak prokázat, že si převinutý motor nekoupil v běžné obchodní síti, atd., ale to už se tu řešilo mockrát - bez výsledku). Teď mě třeba napadá, že v označení Megy není ani 2208, ani 2826. Tudíž neodpovídá pravidlům :?: Odkud kam se měří délka motoru, na tom jste se taky ještě neshodli, nebo jo?

Takže mě by definice motoru magnetickým prstencem přišla nejen techničtější, ale i více "pořadatel i uživatel friendly" než současný stav.

Opět opakuji - pouze můj názor :) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. kvě 2011 21:39 #4011 od Petr Dušek
Honzo patrně koukáš do loňských pravidel... V letošních je doplněný rozměr statoru ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2011 04:28 #4012 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Honzo patrně koukáš do loňských pravidel... V letošních je doplněný rozměr statoru ;)


Tak to jo, jsem blbej, na stránkách svazu jsou ke stažení jak loňská, tak letošní a to mě zmátlo. A podle mě je dobře, že to tam je.

Ale neznamená to snad, že Turnigy jsou ilegální?
http://www.stoupak.cz/portal/forum/view ... ator#p1448

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. kvě 2011 04:37 #4013 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Ne zcela standardní je třeba SK 2826/1350 Kv. Stator má 10mm, "flux" 16.5, takže nevyhovuje ani podle RCEK, ani podle amíků. Nevidím v tom problém. Jediný by mohl nastat u motorů které mají rotor z jednoho kusu, tam se jako "flux" bere válcová část pláště a je trochu problém určit kde přesně začíná, resp. končí radius, ale nevím že by se motor takového typu používal.


SK problém ani není, ten je řešen zcela "konvenčně", jen je holt větší. To, na co jsem narazil já byl jiný typ, možná zkusím najít. Sedí ale tvůj druhý příklad - motory, které "měřitelný flux" vůbec nemají opravdu existují, já třeba podobný mám v EPP combatu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.395 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám