file RCEN změna pravidel na rok 2010

Více
15. zář 2009 20:22 #83 od Petr Cejnar
Vážení modelářští spolubojovníci.
Jsem rád , že bylo založeno toto forum a hlavně podporuji podmínku signování příspěvku pravým jménem pisatele. Ale již k tématu.
Trochu předběhnu snad Martina Kukačku a budu tímto reagovat i na výzvu Jana Kubici a jiné Emaily, které již chidí.
Navrhl jsem úpravu letového času v RCEN prodloužit ze 6ti min. na 8 min., při zachování pracovního času 10 min. Nic se v soutěži neprodlouží, myslím , že zase nepřibude tolik super speciálů, modely nebudou létat výše než nyní, protože již i takto létají na hranicích viditelnosti a tak to bude více o tom zda tam nějaká termika bude nebo ne. Současně při zachování systému bodování za přistání se sníží percentuální podíl bodů za přistání vzhledem ke konečnému výsledku ( o tom se zde diskutuje i jinde). No a 2 min. na rozhodnutí jestli tam nahoře něco je nebo není a zda zapnout ještě jednou, už je něco o taktice v rozhodování.
Domnívám se, že tento návrh není nic násilného a je akceptovatelný, neboť neznamená žádný podstatný zásah do pravidel a tím i zvýšení nároků na pořadatele. Pouze pilot bude více létat a snad i hledat termiku a zároveň se sníží podíl bodů za přistání.
Petr Cejnar

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
16. zář 2009 07:45 #86 od Jan Kubica
To všechno závisí na tom, kde chceme RCEN mít. Já za sebe vidím RCEN jako kategorii „jednoduchou“ nebo „začátečnickou“ nebo „vstupní“ a také „padací“. Vůbec to nemyslím pejorativně, ve světě se podobné soutěže také pořádají a mně se to líbí. Ale myslím si, že nad tento definiční rámec nemá cenu jít. Pokud není omezena vstupní výška, je úplně jedno, jaká bude doba kluzu (v rozumných mezích). Proto RCEN nikdy nebude „termickou“ kategorií a proto se mi zdá doba letu (plus minus) 6 minut rozumná.

Já osobně bych se moc přimlouval za sjednocení RCEN a RCEO, podle mě je to až ostuda mít dvě podobné kategorie a navíc s ostrým regionálním rozdělením. Pojďme se bavit o podrobnostech (2 starty v kole na jednu baterku, přistávání na bod nebo na čáru, penalizace, bonifikace, atd.), ale s cílem mít jen jednu národní „vstupní“ kategorii!
Je to moc drzé?

Honza

PS: Dalším problémem vyplývající z mé výše uvedené definice je otázka, kam dál. Řekněme, že každý začne s RCEN, někdo u toho zůstane, další se bude poohlížet po „náročnějším“ létání. Jaké má možnosti, jaké by měl mít možnosti. V současné době jen velmi omezené, ale to je na jiné diskusní téma.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 10:25 #87 od jan kadlec
Musím tak trochu souhlasit s oběma návrhy a současně dodat můj pohled. Prodloužit dobu kluzu není asi špatné ( např. pro mne to znamená motorovat o cca 6 - 10 s déle, pokud model ještě uvidím ). Nicméně má pravdu i Honza a to s tím, že je to zatím prakticky jediná kategorie, kde může létat každý a s čímkoli. Jak se ale bude cítit začínající pilot s např. EasyStarem v zákl. osazení, který si za max. 2 minuty motoru nastoupá a podle mě nemá moc nadějí konkurovat ostatním pilotům s " dospělým " letadlem. A že s ES začínal např. Vojta Kubica ví spousta RCEN příznivců. Později vyměnil letadlo za " létavější " a dnes dává na pr**l i starým mazákům.

Proto je u mne velký otazník, zda je prodloužení letového času opravdu přínosem.
Nekritizuji, jen píšu svůj názor.

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 11:06 #88 od Tomas Hruby
Petr mě za následující nebude mít rád, ale...
Možná by bylo opravdu nejlépe RCEN zrušit a přejít na RCEO. Problém "eNek" je totiž ta nešťastná "čára" - člověk létající RCEJ/RCEK/atd. si tím jen kazí návyky. Připadá mi, že RCEO by byla pro začátečníka v dnešní době větší přínos - kluk s nějakou poletuchou si zalétá, potrénuje a pokud si časem pořídí model třeba na outrunnery, tak už má přistávací sekvenci nacvičenou - je tu ta přímá posloupnost, která v eNkách prostě chybí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 11:22 #89 od jan kadlec
Tomáši, nemyslím si, že přistání na čáru je horší než na bod. Není přeci problém si na čáře bod namalovat a přistávat ne něj. Je asi pravda, že přistání na bod je pilotně náročnější, ale přistání na čáru se mi zdá pro model méně nebezpečné. Alespoň já sám za sebe vím, že v "zápalu boje" bych tam s letadlem praštil :oops: a potom ty následky..... Ale nelétám se speciálem, ale s " cihlou ", tak možná i proto.

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 11:39 #91 od Tomas Hruby
To chápeš špatně - já netvrdím, že je špatné samo o sobě přistání na čáru, tvrdím, že se to nedá až tak kombinovat. Ta teorie o bodu na čáře bohužel nefunguje, když takto sedneš na čáru, tak až příliš často bereš penalizaci za pootočení letadla. Navíc vypadá trochu jinak rozpočet času...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 12:23 #96 od Jan Kubica
Tedy, já to přistávání na čáru považuji za "vynález století". Už jsem to tu někde psal - na bod přistávají pouze rakety :-) . A nesouhlasím ani s tím, že to nepřipraví na přistávání na bod v jiných kategoriích - čára je mnohem náročnější, kdo zvládne přistát na čáru, tomu bod nikdy problém dělat nebude. Jediný problém s čárou je to, že je obtížnější ji vytyčit.

Ale klidně se nechám přehlasovat ;)
Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 13:16 #98 od jan kadlec

Tomas Hruby napsal: To chápeš špatně - já netvrdím, že je špatné samo o sobě přistání na čáru, tvrdím, že se to nedá až tak kombinovat. Ta teorie o bodu na čáře bohužel nefunguje, když takto sedneš na čáru, tak až příliš často bereš penalizaci za pootočení letadla. Navíc vypadá trochu jinak rozpočet času...

A dost možná i právě proto se mi líbí nápad M. Kučery - 2x 4 min - jednou na bod a jednou na čáru. Jen si nejsem jistý, zda je reálné to stihnout v 10 min pracovního času. Motorový let - kluz - přistání - změření ( při měření nepřekážet ostatním a nenechat se přizabít jiným modelem ) a to celé ještě jednou.

Nicméně to jsou jen organizační detaily = řešitelné. Ale zase se mi tady objevuje otázka, co stihne odlétat např. EasyStar, WildHawk....... a pod. začátečnická letadla. A určitě je třeba , pokud tedy je úmyslem přilákat i nové, začínající piloty, tento aspekt zohlednit.

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 17:44 #101 od Martin Falticko
Je dobře, že se tu diskutuje o soutěžních kategoriích. Jenže by již z principu měl někdo přijít s definicí, co vlastně znamená "padací" nebo "začátečnická" kategorie. Každý, kdo s něčím létá, musí samozřejmě umět také přistávat. Dilema na čáru nebo na terč mluví mnohonásobně ve prospěch terče, neboť pilot musí mít hloubkové vidění a musí si udělat lepší rozpočet, aby se správně trefil na střed. Pro toho, kdo se trefuje na bod, není problém se po několika trénincích naučit čáru. Schválně kolik kategorií se létá na čáru a kolik na bod? Čára je český unikát, a to je možná její nevýhoda.
Osobně bych preferoval nic neslučovat. RCEN a RCEO jsou možná vstupní kategorie, ale do čeho? Už tu máme pouze RCE7 (nevím proč se na mistrovství ČR přihlásili pouze 4 lidé, tato kategorie má docela dost předností) a ultralehké poletuchy RCEJ/RCEK. Někomu se třeba nelíbí, že musí čučet na mrňavý model kdesi v nedohlednu celých deset minut je moc a už mu nezbývá ani chuť na to, aby dobře přistál. Jiný zase raději trénuje postřeh na přistání, než honění termiky - to je častokrát hra va-bank.
Jenom tak informativně, nechtěl by příští rok někdo uspořádat kombinovanou soutěž např. RCEN a RCEO, obě soutěže po třech až čtyřech kolech? Z Moravy bychom určitě přijeli ;) .

PS: Na náročnější létání s elektrolety je tu F5B, F5D a F5F. Jenže tady laborování stojí řádově více peněz..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 18:26 #102 od Jaroslav Nezhyba
Zdravím pány piloty všech elektrokategorií,
se zájmen sleduji diskuzi a rád bych jen pro osvěžení paměti připomenul-návrhy na změny národních pravidel podávají příslušní trenéři -Kučera RCE7----Kukačka RCEN
Veselovský RCEJ přes šéftrenéra elektroletů-což je moje maličkost.Mám jen dotaz-je někdo schopen přesně definovat pojem termický elektrolet ? Zatím se mi jeví-za ta léta,co elektrolety u nás létají,jako nejobjektivnější kategorie RCE7-což je vlastně úloha B v F5B-F.Ostatní současné pokusy a pravidla považuji za hybridy, které si namlouvají,že jsou termické elektrovětroně. Snad jedinou cestou-po patřičném technickém vylepšení je použití výškového spínače-vypne Ti na př.v 250 m a ukaž ,co umíš.Souhlasím s názorem Tomáše Hrubého-přistání na čáru je česká specialita.Přistání na bod je vlastně trenink na vyšší kategorie RCEJ-RCEK-F5B-F5F.Sjednotit RCEN a RCEO....ano,ale jak ? Navrhoval bych-prac.čas 8 min. let.čas 6 min. přistání na bod jako doposud v RCEO.K tomu reginálnímu létání-modeláři stárnou a mládež se věnuje více méně jiným radovánkám-jezdit na soutěž 200-300 km je pro většinu na hranici fin.dostupnosti-proto zřejmě Čechy a Morava.V příštím roce nám zřejmě přibude další národní kategorie RCEK-ale zase se nic neřeší v poloze termického létání-jen jsou složitější pravidla než RCE7-RCEN-RCEJ-RCEO.Smyslem národních pravidel musí být jednoduchost-možnost použití jakéhokoliv elektrovětroně s jakýmkoliv ele-pohonem ,který povolují daná pravidla-toto splňují RCEO a částečně RCEN ....ta čára mi tam nějak vadí i když to má svoje kouzlo....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.403 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám