file RCEN změna pravidel na rok 2010

Více
19. zář 2009 17:29 #130 od jan kadlec
Ahoj,
pokud můžu za sebe - super nápad, souhlasím. Nicméně mám jeden malý dotaz - pokud má RCEN i nadále zůstat otevřenou soutěží i pro začínající piloty, zdá se mi délka pracovního času ( obzvláště v úloze B ) celkem kritická právě pro letadla typu EasyStar, WildHawk a pod. Vím, že už tady tu připomínku ( obavu ) opakuji a Petr Cejnar mi už i nepřímo odpověděl ( je to jejich problém s čím na soutěž jdou ).

Ale jak znovu říkám - pro mne SUPER. Díky ;)

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2009 07:17 #131 od Luděk Mareš
Ahoj kluci, tak jsem to nejprve všechno přečetl, abych byl trochu v obraze, létám RCEN se synem Jirkou od jeho osmi let, dnes mu je 21, zažili jsme dost úprav pravidel, a hodně odlišných názorů, některé úpravy se nám nelíbyly, ale stále létáme, protože nás baví trochu si zasoutěžit, ale hlavně pokecat s kamarádama, trochu je popíchnout při jejich letu, aby ztratili nějaké ty bodíky, pokoukat kdo má jaký model a co ještě nemáme a proč. To je to kouzlo soutěží, no občas něco vyhrát je taky pěkné. Zažil jsem soutěže RCEN zkrácené ať už zkušebně, nebo z důsledku nízké oblačnosti na 4 min. kluzu a mohu jen potvrdit, že to byla opravdu pohoda. Proto jsem zásadně pro jít v kategorii RCEN s časem kluzu na 4 min., body za přistání mi nevadí, jestli tam bude maximum 50 nebo 20, to přistání na čáru a nebo na bod je na diskuzi, ta čára je pro tyhle letadla mírnější, na bod to téměř každý bodne a s motorem ve špici to trochu to éro bolí. A kdo chce klouzat déle, tak přejděte na F3J jako já, tam je doba kluzu 10min. ze 180metrů, parta je tam taky dobrá, jen to trochu víc stojí. Tak si myslím pokud má létat opravdu každý RCEN tak zkrátit dobu kluzu a moc to nekomplikovat, vždyť těch časoměřičů taky moc nemáme tak ať si z té soutěže neděláme administrativu. Z RCEN, nemusím nikam postupovat, to je soutěž pro pohodu a zábavu, stačí že ty začátečníci, kterým jsem taky byl se naučí zvládnout svůj model ve stresu soutěže a neohrozí stánek s občerstvení jako kdysi moje maličkost. Tady každý dostane ty základy létání podle pravidel a pak, už ať soutěží dál jak chce, kategorií je dost, ale RCEN by měla být pro všechny a nejlevnější.
P.S. Osm minut v této kategorii nebudu létat já a ani Jirka, nemohu někomu bránit a ani nebudu toto prosazovat, můj názor jsem napsal výše. Zdravím všechny a přijeďte do Roudnice, ať si to rozdáme, tak ahoj Luděk.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2009 17:18 #132 od Martin Kukačka
Ahoj. Pečlivě jsem sledoval diskuzi na téma pravidla pro rok 2010. Je třeba vyhovět všem a tudíš udělat častečný kompromis. RCEN není vyloženě termická kategorie , proto se domnívám, že první část návrhu Míry Kučery by byla pro zachování RCEN vhodná. V jednom kole 1x4 minuty letu a přistání na čáru (5min. pracák) + 1x4minuty letu a přistání na bod (5min. pracák). Body za přistání bych nechal jak navrhl Míra K. Vše by proběhlo v jednom kole na jednu baterii a s jedním modelem. Domnívám se , že zařazení 8min. letu by dále rozštěpilo tuto kategorii, což by bylo dalším neagtivním jevem pro RCEN. Proto se domnívám, že by bylo vhodné úpravu provést již na příští rok a nic zbytečnš neodkládat. Čekám Vaše případné návrhy a připomínky.

Martin Kukačka, trenér RCEN

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2009 18:28 #133 od Tomas Hruby
Martin Kukačka má určitě pravdu v tom, že varianta 2x4 minuty je řekněme bezpečnější a "mírnější". Reakce Mojmíra a Luďka, což jsou bez debaty "staří eN harcocovníci" a jejich skepse k 8mi minutám kluzu to jen potvrzuje - jejich názory je určitě nutno brát velmi vážně, určitě ví o čem je řeč.

Jenže - vezměte to z opačného konce a zkuste se všichni zamyslet nad tím, proč vůbec tato debata o úpravě pravidel vznikla. Není to náhodou především kvůli bez přehánění katastrofálnímu poklesu počtu účastníků v letošní sezóně?? A pokud ano, tak si zkusme položit otázku, zda opravdu přechod na 2x4 minuty, tedy další zdůraznění hodnoty přistání, opravdu přinese nárůst počtu účastníků. Nevím, sám za sebe ale mohu říct, že co tak slyším mezi lidmi, kteří dnes už eNka nelétají a přešli na RCEJ/RCEK, tak vesměs konstatují právě nezájem o kategorii, kde jde JEN o přistání... Přirozeně se to týká i mně, ještě bych zopakoval to, co jsem už psal, tedy problematičnost přistání na čáru z hlediska návaznosti na jiné kategorie.
Ta úprava pravidel bude mít smysl právě jen a pouze v případě, že přinese opětovný nárůst počtu soutěžících, to je jediné reálné kritérium úspěchu, všechny teorie o vhodnosti či nevhodnosti toho či onoho stylu přistání či letového času jsou ve svém výsledku v podstatě jen prázdné řeči.

Proto bych rád položil všem (a hlavně právě těm, kdo mají eNka pořád rádi) jednu otázku - co myslíte, proč ubylo tolik soutěžících a kam utekli?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2009 18:58 #134 od Tomas Hruby
A ještě dodám, že aktuální návrk M. Kukačky, tedy " V jednom kole 1x4 minuty letu a přistání na čáru (5min. pracák) + 1x4minuty letu a přistání na bod (5min. pracák)." sám za sebe hodnotím celkem pozitivně - lhal bych, kdybych tvrdil, že kvůli tomu zase začnu létat RCEN systematicky, naproti tomu ale návrat do stavu "zajedu občas na nějakou soutěž v okolí pro zpestření a na pokec" by to u mě asi přineslo. Přínosem by totiž byla větší pestrost - za stejnou dobu víc letů a k tomu dva různé styly přistání, to by bylo určitě zábavnější než současná pravidla :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2009 06:04 #135 od Jan Kubica
Podle mě jde o naprostou eliminaci termiky z RCEN. Pokud to má být jen soutěž v přistávání, tak proč to neudělat na minuty 2 nebo jen 1. Čtyři minuty napadám i s dvouplošníkem. Pokud se těch 8 minut zdá moc, tak navrhuji nechat těch 6. Podle mě je dostatečnou změnou zavedení obou druhů přistávání a taky dvou letů na jednu baterku.

Hlavní otázkou je, co chceme z ENek mít - soutěž v termickém létání (i když vzhledem k neomezení vstupní výšky jen do určité míry) nebo soutěž v přistávání. Nebo "soutěž", kam si budeme chodit jen "pokecat". Všechno je možné, ale je fér to přiznat hned na začátku. A co se úbytku soutěžících v RCEN týká, nejsem si zcela jist, zda přešli do kategorií jiných nebo jaksi "zmizeli". Jen za CL, DC a UL vím o asi 10 "zmizelých".

Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. zář 2009 06:35 #136 od Petr Cejnar
Vážení jestli že si pročtete jednotlivé příspěvky, zjistíte, že ve své podstatě co příspěvek to jiný názor. Dovolím si znova zopakovat proč byla tato kategorie vytvořena " Neomezená, pro každého a bez specifikace a omezení motoru, pohonných baterií a velikosti modelu - Přijď s jakýmkoliv modelem a můžeš i vyhrát". Správná je tedy i otázka Jana Kubici: Co z této kategorie chceme mít ? . Nechci polemizovat s jednotlivými diskutujícími, nechci zdůvodňovat proč asi ubylo soutěžících, jestli je to víc o létání nebo o přistání, nebo proč nemůže někdo létat 8min a 6 ano. Byl bych rád aby se tato soutěž (pravidla) nestala soutěží vyžadující speciální modely, tak jako je to již u všech ostatních elektro kategorií (snad kromě RCEO). Z tohoto důvodu se přikláním opětovně k odzkoušení soutěže 2x4min na jedny baterie přistání na čáru (1. část kola) a 1x 8min (možnost výměny baterie nebo její dobití) s přistáním do kruhu (2. část kola). Celé kolo letět s jedním modelem (Návrh J. Kučery). Kdo chce létat jinak může v jiných kategoriích. Pro rok 2010 asi tedy RCEN neměnit a odzkoušet změnu v průběhu roku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 16:12 #611 od Karel Jeřábek
Vážení elekroletci, protože už přes měsíc nikdo do pravidel nekecal , tak jen několik mých pohledů na věc. Pokud mě neznáte, tak létám s letadly a raketami. Tak, jako všichni starší modeláři začínal jsem s A2, přes V2 na F3J a když už nám nestačily síly na startování silonem, přišla ta pravá chvíle - elektromotor, který nám to vytáhne nahoru. Uvítal jsem to rád a hned jsem organizoval místní soutěže s tím, že jsme pokračovali s přistáváním na bod. Nemohli jsme zapichovat model jako u V2, vždyť je tam motor ! Pak někdo udělal pravidla a létá se na čáru. Mimochodem není to žádná naše rarita, v mnoha státech se to létá běžně. Třeba raketýři ve Francii si převzali od svých leteckých pravidla a začali létat RC raketoplány na čáru, prosadili to i na FAI a raketýři na celém světě létají na čáru. Mají tam však ještě jednu pitomost - převzít a odevzdat vysílač musí v pracovním čase! Proto, kolik bude létat lidí tolik názorů. Prohlédl jsem si výsledkové listiny z roku 2008 a 2009. Zarazilo mě jak málo lidí tuto kategorii v současnosti létá. V průměru loni 14 a letos 9 soutěžících. Vloni bylo 21 soutěží, letos jen 9. Myslíte že je nutné se nějak dohadovat zda na čáru nebo na bod ? Vždyť si jdeme zalétnout a pokecat. Já bych to nechal tak jak to je a nic neměnil. V příštím roce u nás v Modelparku budou 2 soutěže RCEN tak snad zvedneme průměr.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 18:35 #612 od Aleš Krátký
pokud se nepletu,tak to ma stejny problem jako rceo (kruh),a to ze se jedna o padaci disciplinu, protoze nalitat se ma jen 6 minut ?

pokud se pletu tak se omlouvam,ale myslim ze to tak je.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. říj 2009 18:47 #613 od jan kadlec

Aleš Krátký napsal: pokud se nepletu,tak to ma stejny problem jako rceo (kruh),a to ze se jedna o padaci disciplinu, protoze nalitat se ma jen 6 minut ?

pokud se pletu tak se omlouvam,ale myslim ze to tak je.


Je to tak. Jen se nikomu nedaří definovat, kde přesně je " ten problém " a jak ho odstranit. :cry:

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.390 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám