file RCEN změna pravidel na rok 2010

Více
16. zář 2009 19:40 #105 od Petr Cejnar
Dovolím si ještě několik doplnění k RCEN. Každý má svůj jistý podíl pravdy v argumentaci a tak i já bych chtěl ještě něco doplnit.
1/ RCEN jako soutěž neomezená, pro každého a bez specifikace a omezení čehokoliv. Vznikla jako soutěž pohodová, náborová pro začátečníky s dalším pokračováním třeba na RCE7 nebo F5B. Že se tyto kategorie díky technickému pokroku trochu uhnuly někam jinam je jiná otázka. Ale smysl RCEN by asi měl být zachován "Přijď s jakýmkoliv modelem a můžeš i vyhrát." Jistě uznáte, že není třeba uhlíkový speciál s nadupaným motorem .
2/ Přistání na čáru. OTÁZKA ? Už jste viděli přistávat letadlo na bod? Pak by se nemusely stavět dlouhé přistávací dráhy. Teď jsem byl u fy Graupner na Tecku a tam se taky přistává do podélně vytýčeného pole. Ale hlavním důvodem při vzniku pravidel bylo "nezapíchávat modely při přistání na bod". RCV2, F3J to jsou zapichovací kategorie a taky F3B úloha A. Např.teď jsem viděl v RCEJ na Písnici kde jsem měřil, jak lze model-křídlo rozbít při razantním přistání na bod vlastním samozborcením. A to nebyl jeden případ. Nebo vyražená motorová přepážka, ohnutý hřídel motoru. Je to sice každého věc, ale mě je to trochu proti srsti. A že by byli výhradně specialisté na přistání na bod a jiní na čáru, to bych trochu pochyboval. Ti co to umí to mají natrénované, ti ostatní preferují to co komu podle jeho mínění více vyhovuje.
3/ Návrh na prodloužení na 8 min. vznikl z důvodu umožnit si více zalétat a třeba i s využitím nebo bez využití termiky a hlavně bez požadavku na jakoukoliv další změnu pravidel nebo prodloužení trvání soutěže. Někdo to již napsal - 2x4min vnesou do souteže řadu otázek jak zajistit regulérnost soutěže (model přistane, jak rychle zapíše časoměřič výsledek, kdo půjde změřit přistání, aby se někdo jinému nemotal, jak rychle zase odstartovat, co honem opravit, co vyměnit apod.)
4/ Prosím pokuste se podívat na tuto kategirii trochu s nadhledem, že by se mělo jednat o soutež pro začátečníky a bez nároku na super vybavení. Tyto podmínky splňují pouze RCEN a RCEO. V ostatních elektrokategoriích již potřebujete speciál , ato nechci tvrdit, super speciál. Proto se domnívám, že bychom neměli vymýšlet další zpřísnění pravidel, což by ve svém důsledku mohlo vést právě ke vzniku jistých speciálů pro tyto začátečnické kategorie.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 20:16 #106 od Tomas Hruby
Petře, ono asi nemá moc smysl argumentovat skutečným letadlem - pokud v letadle sedíš, tak ti spousta problémů odpadne (třeba jaksi neřešíš, jak daleko můžeš odletět, abys to viděl, když v letadle sám sedíš), jiné problémy ti naopak přibydou, třeba otázka přetížení atd. Přistání je jen dalším z řady rozdílů - model a velké letadlo se prostě nedají přímo porovnat.

S tou destrukcí při přistání - na rovinu ta argumentace soutěží na Písnici je dost demagogie, co já vím, tak tam poškozené modely neměly nic společného s přistáním na bod, ale šlo o totálně chybné přistání buď kvůli turbulenci nad zemí anebo prostě nastala pilotní chyba - to se přirozeně děje úplně stejně i v přistání na čáru. Mimochodem za celý loňský rok v RCEJ ani za těch pár letošních akcí se stříďáky jsem hřídel motoru neohnul NIKDY a přitom patřím k těm, kdo se s přistáním "neserou", ostatně jsi to tuším viděl párkrát sám... Já bych to fakt nedramatizoval, popravdě když se zamyslím, tak jsem asi viděl víc divokých přistání na soutěžích RCEN než v kategoriích "na bod", ale opět šlo převážně o problém rukou, ne o nějaký principiální problém čáry...

K té úpravě pravidel RCEN - já si myslím, že kluz na 8 minut nepřinese nic, jen to diskvalifikuje ty úplné začátečníky z různými EasyStary, kteří by těch 6 minut ještě tak nějak ustáli, ale 8 minut už ne. Když se k tomu postavím konstruktivně, tak by asi byla atraktivnější ta varianta 2x4 minuty, případně v kombinaci čára-bod. Regulérnosti bych se nebál - nemusí se to přeci létat s jediným pracovním časem a chaosem při přistání, může se vyhlásit 5 minut pracák a poletí se první úloha, po jejím konci bude 1-2 minuty pauza na změření a pak druhých 5 minut - tohle principiálně musí fungovat ;) Zda do toho jít se ale musíš rozhodnout ty a další eNfans...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2009 20:28 #107 od Jaromír Kučera
Ahoj kluci, i když jsem řekl že už ne, nedá mi to a něco napíšu:-) 2x4 minuty s přistáním na čáru s max. 15 bodů za přistání, 1 x 8 minut s přistáním na bod za 30 bodů. Jsem ochoten to tady příští rok vyzkoušet v praxi, proto nechci nic šít horkou jehlou a urychleně vymýšlet změnu pravidel. Nechal bych zatím ty staré a vyzkoušel prostě pár variant. Výborný je nápad Tomáše na dva pracáky s přestávkou, abychom se nepomlátili:_)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. zář 2009 08:39 #121 od Petr Cejnar
Odpověď Tomášovi a i Mírovi. Tome nerozváděj to přirovnání ke skutečnému letadlu a už ani do toho nemíchej další teorie o zachování hmoty. To byla jenom asociace k přirovnání jak letadla přistávají. Více mě nadzvedlo tvoje poukázání na demagogii.
Čestně a místopřísežně prohlašuji, že jsem byl u přistávacích bodů a byl jsem svědkem a viděl jsem jak Honza Mlejnek, Jirka Váňa rozsekali modely při přistání. Ne proto, že byla turbulence, že foukal vítr, ale proto, že chtěli dosáhnout co nejlepšího výsledku a proto zabodávali do terče a zde se projevila teorie zachování hmoty v destrukci modelu.
Návrh na prodloužení letového času v RCEN na 8 min. vychází jenom ze snahy si více zalétat (možná i termicky) při nezměněných dalších bodech v pravidlech. Konec TEČKA. Kdo si vezme Easy Stary to je jeho věc. S papírovou vlaštovkou nepůjdu na házedla.
Nebudu rozvádět, že kategorie RCEJ a RCEK nebo obdobné jsou v podstatě RCEO, také se jenom padá, ale jsou zde omezení na model, motor a baterie.
Líbí se mi návrh 2x4 min a následně 1x8 min jako dvě soutěžní úlohy v jednom kole. A pak létat třeba tři kola. Tak to je dosti i na polétání. Nic by se nemuselo přepočítávat, co nalítáš to nalítáš a součet dá výsledek. Míro dopracuj pravidla a můžeme to vyzkoušet v Bechyni (Jirka Veselovský říkal že i v Poříčí, ale já toho mám moc, to bys musel přemluvit Fandu Kašpárka).
Ahoj všem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. zář 2009 09:35 #122 od Jaromír Kučera
Pokusím se..za dlouhých zimních večerů, příští rok by se to testlo a viděli bychom jestli to má význam:-) Nebudu prosazovat něco, co jsem nevyzkoušel v reálu, papír a pak realita může být nebe a dudy..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2009 06:38 #123 od Jaromír Kučera
Ahoj kluci, Petr Cejnar mě nakonec přemluvil, tak jsem něco stvořil.
Toto je jen syrový návrh změn, určitět tam najdete mnoho chyb:-)), ostatní body pravidel by zůstaly stejně..
Je třeba to vyzkoušet a pak se rozhoudnout, máte tam hodně přistávání i vysněnou termiku:-DDDDDD
Očekávám Vaše připomínky a zdrcující kritiku...




9.6.3.11. Uspořádání vzletové a přistávací plochy

Pro přistávání musí pořadatel vyznačit přistávací pás o rozměrech 4 x 30 metrů s vyznačenou přistávací osou a označeným přistávacím bodem, jehož vyznačená podélná osa by měla být totožná s převládajícím směrem větru. Pořadatel může vyznačit více přistávacích pásů, ovšem s ohledem na bezpečnost všech zúčastněných. Na každém přistávacím pásu nesmí současně probíhat více než jeden soutěžní let.
9.6.3.12. Vyhodnocování

Létají se nejméně dvě kompletní soutěžní kola, maximální počet kol není omezen. O počtu soutěžních kol rozhodne jury nejpozději před zahájením prvního soutěžního kola. Výsledky ze všech odlétaných kol se soutěžícímu sečtou a tento součet bude tvořit konečný výsledek. V případě shody konečného výsledku rozhoduje o pořadí lepší výsledek nejhoršího letu. Celkový výsledek soutěžícího bude přepočítán na 1000 bodů vítěze soutěže.

9.6.3.13. Vzlety
a) Před vzletem pilot ukáže časoměřiči, jak ovládá svůj motor(y) na svém vysílači (zapnuto, vypnuto, opačný chod).
b) Vzlet se uskutečňuje z prostoru vyznačeného přistávacího pásu.
c) Model je vypuštěn nebo hozen přímo z rukou pilota nebo jeho pomocníka, bez další pomoci. Model nesmí být vypuštěn z větší výšky nad zemí, než kterou vypouštějící normálně dosáhne.

9.6.3.14. Letová úloha
V každém soutěžním kole budou soutěžícímu započítány tři měřené letové pokusy - 2x úloha A, 1 x úloha B, kdy se soutěží v trvání kluzu a přesnosti přistání. Letová úloha musí být ukončena do uplynutí měřené doby kluzu, která se začíná měřit od vypnutí motoru pilotem. V daném letovém pokusu je na zvážení pilota, kolikrát a na jak dlouho zapne motor.
b) Měřená doba každého kluzu je v úloze A - 240 sekund, v úloze B - 480 s. V každém soutěžním kole má soutěžící nárok na pracovní čas v trvání 2x 5 minut v úloze A a 1x 10 minut v úloze B. Teprve po přistání a změření přistání všech soutěžících v prvním letu úlohy A se vyhlašuje nový pracovní čas.
c) Časoměřič spustí svoje stopky, když je motor vypnut. Čas kluzu končí zastavením modelu se zemí, nebo opětovným zapnutím motoru pilotem. Pilot musí hlásit vypínání a zapínání motoru časoměřiči slovy „Vypínám teď", „.Zapínám teď“. Na pokyn "teď" časoměřič spustí,nebo vypne stopky.
d) Za každou celou sekundu kluzu se přiznává jeden bod.
e) Za každou celou sekundu letu přes stanovenou dobu kluzu se odečítají tři body.
f) V úloze A se 2x přistává na čáru, v úloze B se přistává 1x na bod.
g) Za přistání se udělují přídavné body, které se přičítají k dosažené době kluzu. Když model přistane a zastaví se tak, že vzdálenost špice trupu je od vytýčené -/ho/, nebo narovnané (v případě jejího posunu modelem) osy přistávacího pásu ,či bodu udělí se: .
V úloze A:
do 0,10 m 20 b.
0,25 m 15 b.
0,50 m 10 b.
1, 00 m 5 b.
1,50 m 3 b
2,00 m 1 b

V úloze B :
0 - 0.5 m 40 b
0.5 - 1 m 30 b
1 - 1.5 m 20 b
1.5 - 2 m 10 b
2 - 3 m 5 b
3 - 4 m 2 b
4- 5 m 1 b


i) Přídavné body se neudělí, pokud model přistane (zastaví se) po uplynutí pracovního času, převrátí se při přistánína záda či udělá kotrmelec, nebo otočku o více jak 180 st.. Svírá-li podélná osa modelu s osou přistávacího pásu v úloze A úhel větší než 90 st. vzhledem ke směru přistání, získává soutěžící 50% hodnoty bodů za přistání.
Pokud přistane model mimo přistávací pás, ve vzdálenosti větší než 15 m od vyznačeného bodu a nebo dojde-li k jeho zastavení stykem s jakoukoliv osobou, odečte se znalétaného času 60 bodů penalizace.

j) Po každém soutěžním kole se soutěžícímu provede součet bodů za obě měřené letové úlohy a tento součet bude započitatelným výsledkem za dané soutěžní kolo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2009 10:07 #124 od Jan Kubica
Míro, naprosto skvělý!!!

Akorát bych vyhodil tu "zpátečku", budím se hrůzou, že to po mě bude časoměřič chtít :-)

A ještě bych se zeptal, jak je to myšleno s tou -60: mimo pás je jasné, ale proč až 15 m od bodu? Dal bych 5.

Jinak se mi to moc líbí a skoro bych navrhoval to přijmout jako oficiální pravidla pro 2010. Vždyť už o tom mluvíme dlouho.

Ještě jednou dík,
Honza

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2009 10:49 #125 od Mojmír Železný
Dotaz na Míru

- Musím úlohu A i B létat se STEJNÝM modelem ?

Obávám se totiž, že bych v budoucnu na každou úlohu měl jiný model. A to mi nepřijde jako dobrá cesta.

Nezlobte se na mne, těch 8 minut vylučuje naší účast v těchto soutěžích. Už 6 minut nám s Honzou přišlo dlouhých a dobře si pamatuji, do jakých nesmyslných výšek (90 % účastníků soutěže) se létalo. S termikou to mělo pramálo společného.
Loni jsme si zkusmo odlétali i s Jirkou Hrobařem a Honzou "celou" soutěž dle pravidel 2x 4 minuty na jedny baterky a to byla pro nás velká pohoda a paráda. Nesmyslné výšky se nekonaly, krásně se nám to řídilo, protože jsme na modely viděli. Pochopitelně souhlasím, že i zde to není o umění létat termiku! Ale zábava to byla. Naopak 8 minut bude pro nás velká nuda. Nicméně respektuji, že to někoho může bavit a nemám to nikomu za zlé. Jen vím, že tohoto se nezúčastním ani z legrace.
Pokud nechcete kategorii RCEN pohřbít, tak jiný, než koncepční přístup, není správný. Je třeba si klást otázku například, kolik bylo nejvíce soutěžících letos na soutěži? (slyšel jsem, že 10, ale spíše méně). A pak se zeptat proč tomu tak je, co odradilo lidi, že RCEN už létat nechtějí.....
Držím palce, ať se Vám povede prosadit změny takové, které přilákají piloty zpět na soutěže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2009 11:01 #126 od Jaromír Kučera
Pro Honzu.. Jé, to nevím kde se to tam vzalo, kopčil jsem to odněkud ze starého návrhu, samozřejmě je to kravina:-) Ukazovat budeš jen zapnuto, vypnuto..:_) O bodech za přistání očekávám bouřlivou diskuzi, koukal jsem že v některých kategoriích se přistává až do 15 metrů ještě za body... Já bych taky dal 5 metrů, ať se národ snaží:-DD
Néé, musíme to vyzkoušet alespoň na dvou soutěžích, pak by se to podalo jako ofic. změna. 2x 4 minuty vyzkoušené máme, ale nemáme těch 8 minut.. Nechci to nějak uspěchávat, rok to ještě vydržíme.

Pro Mojmíra.. Tak to se šíleně pleteš, těch 8 minut už o termice bude, to už nenapadáš !!:-DD Samozřejmě že jedno kolo /tzn. 2 x A + 1 xB/ můžeš absolvovat pouze s jedním modelem. Povoleny budou ovšem modely dva, jako to bylo.. Dal sem na web jen výcuc, aby lidi nemuseli číst to okolo, co se nebude měnit...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. zář 2009 12:43 #128 od Mojmír Železný
Pro Míru:

Ono je to relativní, jestli napadám nebo ne. Z 500 metrů s průměrnou klesavostí modelu (jistě víš, který mám na mysl) to dám v pohodě, pokud nenaletím výrazný klesavý proud. Ale k čemu mi to je?
Myslím si, že vzhledem k těm 8 minutám dojde k podstatnému zvětšení rozpětí (aby to bylo vidět). Takže prostě pro mne směr nuda a tudíž směr v současné době pro nás nepřijatelný. Ovšem opět opakuji, věřím, že někomu to bude vyhovovat a respektuji to!
Vůbec si nemyslím, že bych do toho v současné době mohl, měl či musel mluvit, v podstatě se omlouvám, že maluji čerta na zeď. Jezdit na takovéto soutěže není povinnost, že? :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.378 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám