× Soutěže v roce 2013

file Předběžné termíny Stopalcovek

Více
15. úno 2013 09:58 - 02. dub 2013 08:00 #8999 od Aleš Krátký
Tak se pomalu blíží sezóna (měsíc a půl do začátku), a tak je třeba se rozhodnout kdo, kdy a kde uspořádá Stopalcové soutěže.

Výsledky ankety hovoří ve prospěch této kategorie, tak uvidíme jak hlasující dodrží své slovo (zejména organizátoři).Ještě sepíšu večer článek na toto téma, nicméně je třeba se tedy domluvit kdo,kdy,kde ?


11.5.2013 - Trnávka - Fixní výška 175M - Samostatná
25.5.2013 - Dinoletiště - FAI kopie - soutěžně s RCEK
11.8.2013 - Dinoletiště - FAI kopie - soutěžně s RCEK

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 02. dub 2013 08:00 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
20. úno 2013 10:59 #9002 od Aleš Krátký
Nikdo ? notak lidi, v ankětě se přihlásilo dost lidí k organizaci.

jinak viz stoupak.cz/forum/pravidla/8595-stopalcov...mit=10&start=40#9001

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. dub 2013 07:50 #9220 od Aleš Krátký

Takže jak tak čtu, všichni mají letadla, ale budou jen dvě soutěže (u mě na Dinoletišti)
tož to budu mít pěknou účast


A teď vážně : je čas, si myslím nějak uvést k životu tuto kategorii. Věřím, že se najde někdo, kdo vystrčí hlavu z písku a postaví se k organizaci soutěže "jako chlap" a udělá ji na svém letišti.

Myslím, že se o tom namluvilo dost, teď jsou na řadě činy.
dneska tady hodím "FAI" pravidla modifikované na 100'' ,a ještě jedny velmi osekané (takový výcuc pro snažší orientaci o co jde)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 08:00 #9529 od Radim Barč
Já ji vystrčím a přispěju.

Nevím. Nevím jestli chci uvádět do života novou kategorii, která vezme členskou základnu velmi oblíbené kategorii. Několikeré změny pravidel vždy vyvolaly akorát hádky, autoři si je stejně prosadili a nezměnilo se vůbec nic.
Co se mi líbí na RCEK? Musím sebe a model naučit stoupat tak, abych z pohonné jednotky a éra vytěžil maximum. Poté naklouzat (napadat, se štěstím chvíli i stoupat) asi 9min a 30sec a v neposlední řadě přesně přistát. Nestačí mít "čich na termiku", špičkové éro a potom s tím nějak plácnout o zem.
Co ovšem uznávám, penalizace motorového letu je v "káčkách" nedostatečná, motorový let x 2, nebo 3 by vyřešil mnohé.

Nepíšu to proto, že bych byl zásadně proti výškoměru, máme je v klubu všichni a modely si díky Petrovi taky dokážeme postavit.
Bojím se jen situace, kdy na RCEK bude jezdit 12lidí a na 100" s výškoměrem těch zbývajících 15.
Čekal jsem větší nadšení, zatím jen Aleš agituje co mu síly stačí a odezva?

Do toho LMK Ikarus přijde s dalším návrhem pravidel, že v daném znění naprosto bez šance na úspěch, jsem přesvědčený.

Nikdy mě neoslovily soutěže dvou a více kategorií současně, nemám to pobíhání a zmatek rád. Buď neustále, bez vydechnutí, nabíjím a létám (to v případě, že se zúčastním obou), nebo odlétám a mám hoďku a půl čas s tím, že obou případech odjíždím domů po setmění.

Nějaký závěr...
Za sebe tápu s éry připravenými na obě kategorie, RCEK mám rád a nechci být jejich hrobníkem.

RB

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 09:16 #9530 od Aleš Krátký
Dozajista přínostný příspěvek,
z mého úhlu pohledu (který může být zkreslený, to uznávám) bych se nebál přelivu z jedné kat do druhé. Všichni naši členové Dinoklubu (celí 4) to vítají jako rozšíření počtu soutěží ALA RCEK. všichni totiž budeme létat obojí a tim pádem neubyde ani z jedné kategorie soutěžících na úkor druhých.

Ostatně zajmá mě názor ostatních.

mimojiné radim střelil přesně mou myšlenku dvou soutěží v jedné.... Zvažoval jsem s kluky v klub, že bych udělal only RCEK - sobota a only 100'' - neděle., ale to jen tak mimo hlavní téma.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 09:33 #9531 od Mirek Kotula
U nás se o 100“-kách, ani nemluví, natož aby někdo připravoval pro tuto kategorii soutěž, nebo alespoň o ničem nevím. Čechy trochu koketují s F5J, uvidíme, co řekne podzim. Nebo se někdo ozve?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 10:29 #9532 od Aleš Krátký
no tak asi jste bohaty kraj :) 100'' byly a jsou mysleny jako mustek mezi RCEK (stroje) a F5J (styl letani)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 10:37 - 08. kvě 2013 10:39 #9533 od Vladimír Čermák
Za LMK Nová Paka hlásím, že u nás výškoměr nikdo nemá a příštích pět let asi mít nebude. Vyhovují nám kategorie RCEK a RCEJ tak jak jsou. ;)
Vladimír.
Poslední změna: 08. kvě 2013 10:39 uživatelem Vladimír Čermák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 17:36 - 08. kvě 2013 17:38 #9535 od Tomas Hruby
Aleši, zase to tak nehoň... Ono to chce postupně nasbírat zkušenosti - něco poletíte u vás na "Dino", další poznatky o F5J100 přijdou z Korony a třeba Holíče - nechme tomu čas.

Osobně vidím problém F5J100 v ČR v tom, že v podstatě souhlasím s Radimem... Tato kategorie je totiž nejzajímavější jako určitá náhrada RCEK a tyto kategorie se prostě nutně musí "kanibalizovat", na tom se nic neokecá. Někoho to bude těšit, někoho naopak štvát, to je normální, v každém případě tu ale prostě ta "kanibalizace" z principu bude.
Ono to ale nemá řešení - direktivní rušení kategorie je problém obecně a zrovna u RCEK v současném stavu to je přímo nesmysl, tohle prostě potřebuje čas. Otázkou spíš je, nakolik se prosadí další Radimův názor (se kterým opět souhlasím), totiž ta potřeba vyšší penalizace motoru v RCEK. Pokud by toto prošlo, tak to na jednu stranu podle mého názoru může docela RCEK postrčit, na druhé straně si pak ale opravdu nelze nepoložit otázku, zda náhodou pak už nebude zavedení výškoměru nejjednodušší. Což by přirozeně z druhé strany potřebu samostatné kategorie "stopalcovek" velmi omezilo.
V každém případě pokládám za nesmysl, aby vedle stopalcovek došlo i na úvahu o oživení "FXJ/ALES", jak se teď také děje na Moravě, tohle už fakt nemá logiku. Jedna "jednodušší verze F5J" tu asi prostor má, ale pokud by vzniklo těch alternativ víc, tak je to už fraška. Mimochodem se nechci lidí z Ikarusu dotknout, ale F5J koncept se záznamem výšky nevznikl náhodou z čistého nebe, jde do jisté míry o reakci na trochu rozpačité dojmy z konceptu ALES (vypnutí v určené výšce), počínaje prakticky neřešitelnými věcmi kolem "zoomingu" a konče problematičností stanovení optimální výšky vypnutí. Takže mi RCEV přijde trochu jako návrat k něčemu, co se už v praxi tak docela neosvědčilo :-( To samé druhá část jejich návrhu - přijde mi lehce komické, když se objeví návrh s výškovými spínači se zachováním RCEK pohonu poté, co od toho Slováci a Maďaři, kteří nad tím bádají déle upustili jako od poměrně nesmyslného nápadu.

Ale jak píšu v úvodu - nespěchejme a nechme to minimálně rok v klidu, zkušeností přibyde. Třeba mentalitě našich pilotů ten ALES koncept sedne lépe, tak proč ne, pak bych se ale doporučil vzdát F5J100.
Jo a na závěr dodávám pro případné rejpaly, kteří ve všem vidí osobní zájem, že na stopalcovky mám na letošek postavený Cumulus o hmotnosti 631g s 2208, takže opravdu nemám s případným prosazením pravidel s těmito motory nejmenší problém, spíš bych na tom vydělal ;)
Poslední změna: 08. kvě 2013 17:38 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 18:17 #9536 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: ...totiž ta potřeba vyšší penalizace motoru v RCEK...

Jen drobná poznámka pod dojmem sobotních výsledků z Hořic, i při současné (nízké) penalizaci za motor je vidět výrazný tlak na zkracování motoru a tím omezení výšek. Motorovat přes 20 sekund a přistát hůře než 95b. na finále nestačilo, jakýkoliv let na jistotu do stratosféry byl bez šance!

To píšu i přesto, že je mi koncept F5J samozřejmě bližší, ale i v RCEK může být zajímavá soutěž, když se sejde dobrá konkurence a počasí... a nemusí přitom bolet za krkem ani nejsou nutně potřeba bystrozraké oči :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.365 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám