× Soutěže v roce 2013

file Předběžné termíny Stopalcovek

Více
09. kvě 2013 08:55 #9551 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: ...protože je tu děsná nechuť něco nového rozjet / zkusit. Jak asi ověříš, zda je to životaschopné, kdyz nebude žádna soutěž ? aha ...

mno, já za sebe rozhodně stopalce udělám, a budu pojovat proti tomu debilnímu systému co tady je.


Aleši, nadáváním na ostatní se málokdy něco vyřeší, opravdu tu soutěž udělej a podle zkušeností se můžeš posunout někam dál a třeba to i někoho dalšího inspiruje, aby se přidal.

Já jsem tedy, navzdory výsledkům ankety, ke 100" u nás dost skeptický. Kdo chce létat s (malým) Daidalem, tomu většinou stačí RCEK. A ten koho láká zkusit to s výškoměrem, ten stejně časem skončí v F5J. Nějaká kategorie mezi bude, podle mě, opravdu jen tříštit počty soutěžáků a překlopit RCEK na výškoměry jako na Slovensku, na to u nás nemáme lidi :( :( .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 09:00 - 09. kvě 2013 09:33 #9552 od Petr Koláska

Petr Dušek napsal: A ten koho láká zkusit to s výškoměrem, ten stejně časem skončí v F5J.


Má to jednu zásadní překážku, a to je cena F5J speciálů... Proto myslím dost lidí zůstane u té meziverze - kvůli pořizovací ceně vybavení.

Překlápěčka RCEK->výškoměry vyjde ve své podstatě finančně téměř šul nul, protože co ušetřím na pohonu (nebude už tak důležité mít nadupaný motor, baterky tvrdé jako skála a regl s odporem nula nula nic), vrazím do výškoměru. To platí pro ty, kdo nový stroj budou stavět. někdo namítne - já už nadupaný pohon RCEK mám a výškoměr jsou další prachy.... Jo, aktuálně jsou, to je fakt..... ale pokud zůstaneme v RCEK jak je dnes - stejně budete muset ten pohon max. za rok až dva měnit, aby byl pořád nadupaný (kdo z vás létá se stejným setupem jako před dvěma lety a pořád má pocit, že jeho motorový výkon je špička mezi ostatními piloty???) Takže ta finanční úspora výměny brutálního pohonu za výškoměr stejně nastane, protože loudavé letadlo nebude problém.

Všichni oslavně pějí ódy majstrštyky Krátkého, co ve Vsetíně letěl finále s 10 vteřinama motoru a málem všechny polítal (zas....ní ptáci :whistle: :silly: :blink: ), nebo Malčíkovic vytáčky stoupáků z deseti metrů nad kukuřicí do nevidím a další ukázky toho, jak se MÁ termika lítat.... ale jedinou možnost, jak zajistit, aby se tak snažili lítat všichni a tudíž aby soutěže začaly být zajímavé, jaksi odmítají a stejně si dají na finále 45 vteřin motoru... ne proto, že by tu termiku neuměli - ale prostě je to takhle teď nastaveno, raději jistota než termický risk....
Poslední změna: 09. kvě 2013 09:33 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 09:10 - 09. kvě 2013 09:11 #9553 od Aleš Krátký
Petr Koláska ma pravdu.
peníze, peníze a peníze hýbou světem. Já kdybych si měl každý rok kupovat nedejbože několik letadel do několika kategorií (nebo stačí jeden F5J speciál) tak končím.
Stejně tak by se dala ohodnotit hvězdou jeho reakce o příspěvek výše (o motorech)

Petr Dušek :
No ale já mám pocit, že jsem snad jediný v republice, kdo má sílu a odvahu něco takového udělat a dotáhnout to do konce. Co se ale stane v čechách, okolo prahy, chomutov, atd když tam žádna soutěž nebude ? jak jsem psal >> NIC.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 09. kvě 2013 09:11 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 11:27 #9559 od Petr Grümann
Za sebe musím konstatovat že chápu návrh pravidel Ikarusu, jde o omezení náročnosti pro pořadatele. Myslím že to není špatný nápad.
A jestli někdo bude o nějaký metr výše díky výkonnějšímu motoru myslím není rozhodující.
Co se týče restartu motoru tak v tom vidím snahu o omezení praktiky "motorové termiky"
Zastánci restartu zhusta argumentují cenou modelu, případně škodou na majetku a zraněními...třeba F3J model stojí násobně více než jakékoli RCEK a motor nemá.

Alešovy 100" mi taky nevadí, výškoměr si myslím v dnešní době není žádný přepych, rozhodně stojí méně než nadupaný motor a baterie.
Navíc je možnost taktizovat s délkou motorování.

Vyšší penalizace u RCEK za motorový let zase povede jak psal Petr k honbě za vyššími výkony a lehčími letadly protože se vteřina motoru vynásobí dejme tomu 3x.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 11:42 - 09. kvě 2013 12:10 #9560 od Petr Koláska
Jasně, Petře, chápu, že snaha o odstranění motorové termiky je jediný důvod, proč je to zavedeno. Ovšem pokud motor znovu zapnu, vynuluje se mi F5J výška letu a dole časoměřič stejně vidí nulu.
(no jo, na Trnávce se nepočítá F5J, ale je tam striktní vypínací - hold "zjednodušení", no - ale jak říkám, tohle mi nevadí, je to paradoxně komplikace spíš pro pořadatele... ale co už...)

Ano, jsou dražší letadla i bez motoru. Jenže to je právě to - ony ten motor NEMAJÍ!! My ho ale MÁME. Jak jsem říkal - F1A NEMAJÍ rádio - proč ho teda používáme my - co takhle vyletět nahoru, pak vypnout vysílač a hrát si na volňásky? To by se vám nelíbilo? VS-ka mají jen dvě serva - proč my jich můžeme celý let používat 6? Co takhle třeba povolit použití klapek jen od výšky 8m níže - to aspoň naučí ty blázny, co nalítávají na přistání z dvouset metrů pořádně naplánovat let a nedělat takové vylomeniny? Zní to jako blbost? Ano, znefunkčnění motoru u motorového větroně je taky blbost, nezlobte se na mě... S argumentem, že jiná kategorie taky nemá motor, u mě opravdu nikdo neuspěje ;)

Já jsem nepřišel na soutěž s bezmotorovým větroněm, tak proč mi ho někdo vnucuje?? Protože někdo jiný lítá taky bez motoru? No a co, tak ať si lítá. Já mám větroň, který má v čumáku motor!! Jsem prostě naučen zapínat motor pokud možno jen na start. Na soutěži jsem jej nikdy nezapnul podruhé, dokud nebylo letadlo na zemi - i když to párkrát znamenalo se slušně projít.... takže vlastně si můžete říct, za co tady bojuju.... je to to samé, jako je okřídlené úsloví mezi majiteli zbrojního pasu - je lépe mít 15 let u sebe zbraň a nikdy ji nepoužít, než ji nemít a jednou ji na vteřinu potřebovat.... prostě přistání na vedlejší pole není krizovka. Ale už asi dvakrát mi znovuzapnutí zachránilo model při tréningu. A až jednou ta opravdu nutná krize přijde na soutěži, nechtějte vědět, co řeknu tomu pořadateli, který mi nesmyslně motor zakázal zapnout....

Nota bene - tohle "pseudopravidlo" kalkuluje automaticky s tím, že budu podvádět.... pánové, pokud budu chtít podvádět s motorem, tak to udělám tak, že nikdo, ani nepovolený restart mi v tom nezabrání a klidně si poletím s F5J firmwarem ve výškoměru na motor jak dlouho chci a výškoměr ani časoměřiči nic nepoznají a museli byste mi letadlo rozřezat na třísky, abyste na něco přišli. Já se ale podvádět nechystám, já totiž lítám a soutěžím pro radost. Na tohle pravidlo bohužel dojedou jen ti slušní.
Poslední změna: 09. kvě 2013 12:10 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 12:14 #9561 od Petr Grümann
No tvé argumenty mají taky něco do sebe :)
Já nejsem autorem pravidel ani v klubu, jen jsem vyjádřil svůj názor na možnost restartu.
Je to (pokud bude počasí) první soutěž tak bych nedělal předčasné závěry.
Pravidla se snad nějak utřepají.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 13:01 #9562 od Petr Dušek

Petr Koláska napsal: Já jsem nepřišel na soutěž s bezmotorovým větroněm, tak proč mi ho někdo vnucuje??

Vykládáš si to myslím trochu opačně, dobrovolně jsi přijel na soutěž, pro kterou platí nějaká pravidla, pokud ti nevyhovují, opravdu ti nikdo nevnucuje účast na takové soutěži. A jestli za to chceš ještě pořadateli vynadat, tak na soutěže nejezdi vůbec!

A kecy o tom jak bys to udělal, že nikdo nic nepozná, to je jen úžasný zdroj dalších spekulací o e-termice. "Vždyť na Stoupáku o tom psali, že se to dá udělat aby to nikdo nepoznal....!"

A to teď vůbec neprosazuji zákaz ani povolení restartu, je mi to v podstatě jedno, jen nemám rád ohýbání pravidel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 14:11 - 09. kvě 2013 14:53 #9563 od Petr Koláska
Přístup "když se ti pravidla nelíbí, tak na soutěž nejezdi" opravdu přispívá k rozvoji modelářství a termické kategorie malých větroňů s motorem.... už se ani nedivím, že je systém tak zkostnatělý - bez urážky. A nevykládám si to špatně - chci si zalítat soutěžně a někdo mi vnucuje absurdní zákaz. To pravidlo není zákon, je na každém pořadateli soutěže, jak ho nastaví - tedy zatím - pořád hovořím o stopalcovkách, které nemají finálně hotové pravidla (proto o tom vlastně diskutujeme, není teď řeč o již schválených pravidlechj F5J FAI soutěží- to je taky sice na delší povídání, ale to sem teď nepleťme.)
Kdyby měl ten zákaz opodstatnění, ani nepípnu. NIKDO mi zatím ale opravdové opodstatnění tohoto pravidla nepředložil, všichni se jen drží takového toho "je to tak nastaveno". No, dobrá, pak to tak bude nastaveno na věky věků... Amen...

A Stoupák je opravdu jediný zdroj informací pro podvodníky, kteří by bez něj byli úplně bezradní ;) Mimochodem, nenapsal jsem ani slovo o tom, jak to udělat, jen tuším že to jde a určitě nejsem jediný na světě... Průměrný foxteriér si dokáže spočítat, že když chci podvádět, tak mě nějaké pravidla bohužel nezastaví - vidíme to okolo sebe dnes a denně. Takže pokud jste si doteď mysleli, že výškoměr v letadle s F5J fw je naprosto bezpečná a dokonalá zbraň, která podvodníkům zamezí v jejich podvratné činnosti, tak se omlouvám, že jsem vás z tohoto snu probudil.

A jaké proboha spekulace, vy jezdíte na soutěž spekulovat o tom, jestli někdo z účastníků podvádí?? Já bych se hambou propadl, kdybych vyhrál podvodem! Jestli někomu tak záleží na tom, aby měl na poličce o pohárek víc a v tabulce o 1030 bodů náskok, aby stálo kvůli tomu záměrně riskovat podvod, tak je něco v nepořádku, ne? Nejsme vrcholový sport, kde se točí miliony (i tam je podvod zavrženíhodný, ale je k němu setsakra větší motivace než jen výhra, že....). O to horší to je, pokud by se někoho takového podařilo odhalit - myslím, že by dosoutěžil navěky....

Snažím se pouze poukázat na TOTÁLNÍ absurditu tohoto pravidla. Ničemu nepomůže a leda tak může něco zkazit. Výborné pravidlo, jen co je pravda. Taky nemám rád ohýbání pravidel. Tak co je třeba nastavit tak, aby se ohýbat nemusely, pakliže k tomu není důvod. Já jsem si nevšiml, že by v RCEK bylo nějaké pravidlo, které by po startu přestřihlo dráty k motoru... A že je to pitomost, na to začli přicházet už i v F5J....
Poslední změna: 09. kvě 2013 14:53 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 14:16 - 09. kvě 2013 14:17 #9564 od Petr Kurjan

Petr Dušek napsal: Vykládáš si to myslím trochu opačně, dobrovolně jsi přijel na soutěž, pro kterou platí nějaká pravidla, pokud ti nevyhovují, opravdu ti nikdo nevnucuje účast na takové soutěži. A jestli za to chceš ještě pořadateli vynadat, tak na soutěže nejezdi vůbec!

A kecy o tom jak bys to udělal, že nikdo nic nepozná, to je jen úžasný zdroj dalších spekulací o e-termice. "Vždyť na Stoupáku o tom psali, že se to dá udělat aby to nikdo nepoznal....!"

A to teď vůbec neprosazuji zákaz ani povolení restartu, je mi to v podstatě jedno, jen nemám rád ohýbání pravidel.

To snad ani nebylo myšleno vážně! Tohle je demagogie. Vybíráš z celého textu jen to co se Ti hodí a potom to tady prezentuješ jako jedinou pravdu. Právě takoví jako Ty potom hlasitě křičí do světa, že někdo chce podvádět, ale už neřeknou, že původní myšlenka byla úplně o něčem jiném! Pravidla tady nikdo porušovat nechce! Přečti si pořádně a snaž se pochopit co P. Koláska napsal - žádným opatřením pomocí pravidel opravdu nejde na 100% zabránit jejich porušení a pokud bude někdo opravdu chtít, najde si vždy cestu, jak to udělá! Jediný kdo na to doplácí jsou ti poctiví, kteří se potom musí podřizovat nesmyslným omezením. A přesně o tom je každá naše diskuze na téma pravidel - vždy se někdo snaží dělat z pravidel sbírku zákonů ve smyslu "Všichni jsou tady podvodníci - pozor na ně!!!". Toto je zaručený způsob, jak zajímavou kategorii definitivně zabít!
Poslední změna: 09. kvě 2013 14:17 uživatelem Petr Kurjan.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 14:54 #9565 od Petr Dušek
Chlapci, myslím že jste si pořádně nepřečetli co jsem napsal a píšete rychleji než přemýšlíte.
Jen tak na okraj, jakou jedinou pravdu jsem ve svém příspěvku demagogicky obhajoval?? A koho jsem obviňoval z podvádění?? :S

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.361 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám