× Soutěže v roce 2013

file Předběžné termíny Stopalcovek

Více
08. kvě 2013 18:43 #9539 od Tomas Hruby
Co jsem viděl loni, tak u RCEK opravdu extrémně záleží na počasí... Když je hezky, tak vcelku sedělo to, co píšeš, ale jak byly podmínky horší, tak okamžitě naskakovaly "stratosféry".
A zase tolik soutěží, kde by se člověk do finále nedostal proto, že párkrát motoroval o 5-10s déle, nebylo, na nepostup bylo potřeba toho zkazit více, což se tedy nejen mě "dařilo" :angry: Jo, našly se takové, ale byla to výrazná menšina.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 18:44 #9540 od Aleš Krátký
P.D. ale kolik takovych soutezi je ? dve za rok ?

No obecně to shrnu : tak prvně su stežujeme, že jsme vždy krok po zadu se světem, a že rcek je děsně nefér / moc drsná... ok , dáme anketu neboť hlas lidu hlas boží > skvělé výsledky, takže do toho jdeme. Někteří tomu věnují hafo času a síly, aby se nakonec dočetl, že to nikdo létat nechce a raději budeme opět rok za světem :-D skvělé :-D

mno, já to samozřejmně nehrotím, ve výsledku je mi to úplně fuk co se bude létat, protože já budu létat vždy to co mě bavím ať už se to menuje jakkoliv. Jen jsem trošku (opět) zklamán tím klasickým přístupem, ale co,už jsem si zvykl. snad se za rok, dva ukáže zda "cokoliv s výškoměrem" bude létat nebo né.

asi tak :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 19:24 #9541 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: P.D. ale kolik takovych soutezi je ? dve za rok ?

Letos jsem byl na třech soutěžích a na dvě platí to co jsem napsal... Takže letos už asi máme vybráno :lol: :lol: :woohoo:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. kvě 2013 21:28 #9542 od Petr Kurjan
Zaujal mně tady vyslovený názor ve smyslu "A co když tím zabijeme RCEK?" Já odpovídám "No a co?" Je to přirozený vývoj, stejně jako už dnes pomalu mizí staré RCEJ. Kvalitní výškoměry už jsou levnější, než nadupaný pohon a do přijatelné výšky vystoupám za 30s i na vylítané baterky... Takže to už nebude jen o brutální a drahé technice a "padání" z velké výšky. Bude to o umění hledat termiku v malé výšce a létat s elektrovětroněm jako s bezmotorovým strojem. To se některým samozřejmě nelíbí... :) Na Slovensku už v podstatě kategorii "outrunner" (naše RCEK) nahradili kategorií "Alti" a nikdo tam neprotestuje. Asi je to naší mentalitou, ale o nových věcech se u nás pokaždé vedou dlouhé diskuze a potom se nakonec přijímají se zpožděním a hromadou připomínek...

Argument o neochotě kupovat "drahý a zbytečný" výškoměr je už spíše k smíchu. Snad budete souhlasit, že výškoměr se záznamem dat nemám jen pro soutěžní účely, ale mohu ho použít i na jiných modelech! Vyladění pohonu RCEK bez výškoměru už prakticky není možné! A pokud je pro někoho taková dlouhodobá investice tisícikoruny příliš mnoho, ať se zamyslí kolik jiných ptákovin už si koupil, aby se mu jen válely v šuplíku...

K pravidlům, které navrhují kluci z Ikarusu řeknu toto: Chápu snahu o zjednodušení a přiblížení podmínek stavu, jaký pamatujeme s minulého století (nebyly počítače, výškoměry, brutální pohony atd...). Ale zrušit hodnocení startovací výšky a přepočet bodů mezi skupinami je krok zpět podle hesla "abych se vyhnul potřebě používat počítač" :) Udělat z moderního elektrického pohonu vlečnou šňůru je sice hezký nápad, ale v tom případě mohu rovnou začít létat V2 s gumicukem a nemusím kupovat drahé baterky, motory atd.,.. Tím je v podstatě úplně zabitý význam a možnosti výškoměru jako měřícího přístroje se záznamem. Striktní zákaz opakovaného startu motoru neberu - když už tam ten motor je, musím mít možnost ho použít pro záchranu drahého modelu, nebo zabránění vážnější havárie! Už i v pravidlech F5J se objevují výjimky a například v Holíči se létalo s výškoměrem na V-kabelu, aby bylo možné motor opakovaně spustit za cenu nuly za celý let.

Z jednoho úhlu pohledu ale chápu snahu o maximálně jednoduchá pravidla a zjednodušení celého průběhu soutěže. Kolegové z Ikarusu už něco pamatují a mají trochu nechuť k použití moderní techniky. Bylo to vidět i na minulé soutěži, na kterou jsme jim zajistili fungující notebook s tiskárnou a na konci soutěže se řešil problém s přesností předpotopních mechanických stopek... :) No uvidíme jak dopadne první 100" soutěž, která nás čeká tento víkend...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 06:56 #9543 od Ivan Horejsi
Absolutne nesouhlasim. To je filozofie ve stylu "kdyz kmitaji ventily na turbinach, nebudeme nic opravovat, ale postavime novy Temelin". Nejlepe s rozpetim 2500 mm.
Pravidla RCEK se daji velmi snadno upravit a "zlidstit" a jsem si jist, ze by RCEK byla i zajimavejsi. To by ovsem musela fungovat skupina nekolika kvalifikovanych osob.
Bohuzel, neni politicka vule u lidi, kteri jsou na tahu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 07:38 - 09. kvě 2013 07:39 #9545 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Jen drobná poznámka pod dojmem sobotních výsledků z Hořic, i při současné (nízké) penalizaci za motor je vidět výrazný tlak na zkracování motoru a tím omezení výšek. Motorovat přes 20 sekund a přistát hůře než 95b. na finále nestačilo, jakýkoliv let na jistotu do stratosféry byl bez šance!


Petře, toto je podle mě argument PROTI "káčkům". Stejně jako v F3J se v rámci daného okna bojuje o sekundy motorového letu a centimetry na přistání, zatímco termika se někam vytratila...

Nevím, jaká je budoucnost "káček", ale když uvážím, jaký konec vzala kategorie "F5J-EURO" a že z málem celosvětové koncepce malých outrunnerů už se to létá jen u nás, bych tu budoucnost moc růžově neviděl. Ale je fakt, že národních kategorií, které se létají přinejlepším "ostrůvkovitě", máme několik ;-) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poslední změna: 09. kvě 2013 07:39 uživatelem Jan Kubica. Důvod: pravopis

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 07:45 - 09. kvě 2013 08:30 #9546 od Petr Koláska
Hmmm - a není tak trochu jedno, jestli se upraví RCEK a zůstane se to jmenovat RCEK a nebo se upraví RCEK a nazve se to stopalcovky? To už je vlastně jen o tom názvu, protože se stejně do pravidel bude hrabat.

A pokud se ještě vrátím k pravidlům chystaných soutěží - stanovení pevné vypínací výšky (neplést s měřenou vypínací výškou, tu vítám a podle mě je to velice dobrý prvek - rozhodni se sám, jak vysoko a když na to máš koule, klidně to naleť z 50 metrů, a pokud na to nemáš žaludek, klidně si vyleť do stratosféry, nikdo ti nebrání - ale tvé neumění bude oceněno příslušnou bodovou ztrátou) sice ochudí soutěž o jeden taktický prvek, ale na druhou stranu budiž, nebudeme taktizovat a budeme předvádět, jak umíme hledat termiku všichni ze stejné výšky...to by až tak zásadní problém nebyl (i když si tím pánové z Ikaru na té chystané soutěži v Trnávce docela naběhli, na jednu stranu se chtějí vyhnout zoomingu a na druhou stranu ho tímhle vlastně podporují). Co mě ale trhá žíly a v čem naprosto souhlasím s Petrem Kurjanem, je naprosto psychedelické pravidlo o absolutní nemožnosti restartu motoru (nula za celý let při znovuzapnutí je samozřejmě O.K.). Nezlobte se na mě, ale zatím mi nikdo nebyl schopen říct, k čemu je tahle pitomost dobrá a kterej zakomplexovanej frajer ji vymyslel. Na co teda ty motory v těch letadlech jsou, když gumicuk a háček je mnohem levnější? Pokud zapínám u větroně opakovaně motor, pak ve stavu nejvyšší nouze. Když to nebudu moct udělat, rozflákám (v lepším případě pouze) letadlo (v horším někomu skleník nebo čelní sklo auta). Poděkuju pořadatelům za bezva pravidlo, nasranej odjedu domů a budu dva měsíce šetřit na nové letadlo. Argumenty typu "ta a ta kategorie to taky nemá" jsou na hlavu - co kdyby jsme zrušili ovládání rádiem? Vždyť F1A ho taky nemají... Argumenty "pilot pak méně riskuje" jsou taky blbost - zapnutí motoru mě odsune na chvost stejně jako přistání v kilometr vzdáleném remízku. Jako bonus získám kurz ve šplhu na strom pro ledadlo. Úžasné, není liž pravda, že? Až budu chtít lítat kategorii bez motoru, pořídím si letadlo bez motoru....
Poslední změna: 09. kvě 2013 08:30 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 08:08 - 09. kvě 2013 08:10 #9548 od Aleš Krátký
Hele myslim si, že VŠICHNI chceme letat tak,aby jsme dokázali nalítat pomoci termiky (od toho taky máme Termické větroně) , tak se na mne nezlobte, ale co tu teď vymýšlíte za šílenosti ?

to,že bude větší penalizace za motor je sice fajn, ale opět to neřeší nic, pokud letí celá skupina do cca stejné výšky (např 300 metru). pak je to opět o padání. chybí tam ta hraniční mez jako je u výškoměru nastavena na 200m (nebo klidně můžeme dát 100m / 150 atd)

a vubec, někdo tu argumentoval tím, že "počkáme rok, dva jak se to vyvine" řeknu vám přesně jak se to vyvine : NĚJAK. ohledně RCEK se nestane nic (jako vždy, jak napsal Ivan Hořejší) a ohledně stopalcovek taky, protože je tu děsná nechuť něco nového rozjet / zkusit. Jak asi ověříš, zda je to životaschopné, kdyz nebude žádna soutěž ? aha ...

mno, já za sebe rozhodně stopalce udělám, a budu pojovat proti tomu debilnímu systému co tady je.

hlavně si pak zase můžeme "za rok, dva, až počkáme jak se to vyvine" zase zadavát, že lítáme to,co se už nikde nelíta.

a ano, píšu to nasraný.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 09. kvě 2013 08:10 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 08:33 #9549 od Petr Dušek

Jan Kubica napsal: Petře, toto je podle mě argument PROTI "káčkům". Stejně jako v F3J se v rámci daného okna bojuje o sekundy motorového letu a centimetry na přistání, zatímco termika se někam vytratila...

Honzo, já jsem ten poslední, kdo by chtěl obhajovat kategorii RCEK, vlastně na tuhle kategorii ani nemám éro a pořizovat už si ho nebudu (lítám to s téměř 700gr. stopalcovkou). Ovšem jak minule v Pace, tak zejména teď u nás musím uznat, že pokud se motory stlačí na nějakých 10-15sec., tak ta termika se prostě musí umět, protože bez ní to nejde. Hodnocení přistání to podle mě kazí, za starého systému by téměř všechna přistání byla za 100 a opravdu by rozhodovala délka motoru, resp. přeneseně výška po startu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2013 08:49 - 09. kvě 2013 09:24 #9550 od Petr Koláska
Nechci působit jako zatvrzelý obhájce výškoměrů, ale když se nad tím jeden zamyslí, k čemu povede omezení času motoru? K honbě za výkony, aby za daný čas bylo to moje éro co nejvýš.

K čemu povede omezení výkonu pohonu? Ke snaze mít co nejlehčí letadlo, aby s daným pohonem bylo za co nejkratší čas co nejvýš.

K čemu povede zvětšení bodové penalizace za dobu chodu motoru - opět ke snaze o co nejkratší čas motoru, tedy nejvyšší výkon, a snahu být s daným setupem co nejvýš.

Všímáte si jedné věci? ať děláte co děláte, pilot se v téhle kategorii vždy snaží startovat klouzavý let z co největší výšky. Proč. Protože je to velmi výhodné, a -1 bod za vteřinu motoru přidá minimálně okolo 16 bodů na čase i u těch slabších pohonů a pokud to hold nenalétám v termice, tak to napadám, co už, že..... Čímž jde termické létání do kytek, všichni létají časové maxima, a snaží se osekat motorový čas co nejníž, aniž by ztratili výšku.

Takže, otázka pro bystré hlavy.

Kterou veličinu je potřeba patřičně bodově ohodnotit, aby se začalo létat primárně ne na honění času motoru a přesnost přistání (které ale bude stále rozhodovat a myslím, že umět přesně přistát je taky podstata pilotního umění), ale zejména na umění hledat termiku, protože sebelepší speciál 10 minut prostě z 200 metrů nenapadá?
Poslední změna: 09. kvě 2013 09:24 uživatelem Petr Koláska.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.346 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám