question-circle Ladění letadel, těžiště, váha atp.

Více
23. úno 2014 23:18 - 23. úno 2014 23:27 #11871 od Branislav Kasala
Opadavost je parameter ktory urcuje schopnost lietadla "odolavat" gravitacii.

Klzavost je parameter ktory urcuje schopnost lietadla premenit svoju energiu na dopredny pohyb.

Ci su to ale v konecnom efekte relativne rovnake parametre co sa tyka lietadiel neviem posudit.
Ide o to ze opadavost je taky vseobecny parameter.
Vyhodim z okna stolicku tak bude mat nejaku opadavost tiez, klzavost pri nej ale riesit nebudem.
Pri lietadle ma ale relativne zaujima aj klzavost i ked to fakt moze byt len inak vyjadreny parameter opadavost, fakt neviem.

RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230
Poslední změna: 23. úno 2014 23:27 uživatelem Branislav Kasala.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2014 17:37 #11914 od Jan Kubica
www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1994268

Tady jsem našel výpočty podložený názor, že optimální klouzavost je vždy s určitou statickou zásobou (tj. těžiště před NB). Posouvání těžiště dozadu potom výkony zhoršuje. Jak ale autor uvádí, rozdíly budou při létání nezjistitelné. Obdobně to platí i pro posun těžiště dopředu. Pro ty, kdo neumí anglicky (platí pro Supru:

CG (mm)____SM____Stab Angle________Best L/D at 4.75degrees wing AoA
85_________12%___-3.15 degrees______28.22
94.5________7%____-2.25 degrees______28.32
110________0.5%____-0.75 degrees_____28.28

CG - poloha těžiště od náběžné hran
SM - statická zásoba
Stab Angle - Úhel nastavení stabilizátoru
Best L/D - klouzavost
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2014 18:41 - 28. úno 2014 18:47 #11915 od Branislav Kasala
Keby to dame do metrov tak neviem si predstavit realne dokazat rozdiel medzi 28,32m a 28,28m klzanim modelu.
Ved to su 4 cm pri 28 metroch a medium je vzduch a nie 28m kolajnica, vypocitat sa da vselico :) .

Keby mame idealny vzduch a idealne vyvazene kridlo tak nepotrebujeme trup, VOP a SOP. Hodime a samostatne kridlo bude same klzat.
Realna sustava vzduch-kridlo sa ale tak rapidne meni ze nam je lepsie dat na predok alebo koniec trupu "vyvazovac kridla" teda VOP aby sme kompenzovali jej nedokonalost.
VOP je nutne zlo a my musime zabezpecit aby mala vzdy minimalny aerodynamicky odpor pocas letu (respektive jeho SUMa).

RC glider Fling
MiniCorado
Daidalos 230
Poslední změna: 28. úno 2014 18:47 uživatelem Branislav Kasala.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.755 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám