Django 100"
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Do ocasní trubky jsem vlepil lanovody. Poprvé jsem použil postup, který mi poradil kamarád Jarda Imiolek - lanovod i s ocelovou strunou se vsune do trupu, z venčí se přichytí magnety (mám silné z rotoru oběžky) a potom se do nakloněného trupu na lanovod kápne několik kapek řídkého vteřiňáku. Efekt je okamžitý, lepidlo zavzlíná do spáry a lanovod přilepí po celé délce. U dlouhých trupů lze postup opakovat i z druhé strany.
Slepil jsem gondolu a trubku v jeden celek. Měl jsem z toho trochu obavu ale díky přesnému slícování trubky a "cancouru" na gondole to zvládlo i takové dřevo jako já. Dle doporučení se měl trup při lepení podložit v místě spoje 20mm. Ve skutečnosti to ale nebylo nutné, spoj je i na sucho téměř bez vůle a všechno sedí i bez nějakého rovnání na desce. V podstatě se to dá slepit v ruce a postavit to do kouta.
Trochu komplikace vznikly při protahování kabelů serv do křídla. Jak mě informoval tvůrce, díky tomu že používá větší (nebo nižší ??

Ve výrobě byla provedena úprava a do jádra je pro kabely nově vkládáno plastové "brčko". Hmotnostní přírůstek činí 1,7 g.
Nějaké další info by mohl přidat Tomáš Hlavinka, prý už má hotovo a létá

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Problém s provázky jsem měl i já. Model se mi jeví lepší spíše do klidu. Při srovnání s Daidalosem +- stejné váhy ve větru 8-10m/s Django stojí, Daidalos ještě trošku letí. Stále však laboruju s režimy a dovažováním, možná se podaří ještě trochu rozjet. V klidu však profil (na pohled jiný než oblíbená AGčka) funguje velmi dobře, opadání je minimální. Kroužení i přes drobné výhrady k motýlu klidné, příjemné. S novým motýlem to už bude 100%. Klapkovat stačí velmi málo, termika je tak 1mm dolů.
osazení: zlatý Turnigy 28-30 kv1100, 3S 800mAh, 10x6, Jeti Advance 30A
křidélka Dymond D47, klapky Dymond D60, motýl Gws Pico BB. Náhon motýla nitě + pružinky. Nakonec jsem musel dovažovat 5g na ocas, takže je lepší použít bowdeny a neodvažovat. Ještě vyzkouším 3S 450mAh možná těžiště vyjde akorát.
mé Django: petrbor.rajce.idnes.cz/RCEO_Slatinice_14.5.2016/#DSC_8574.jpg
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- důvod úpravy geometrie motýla, respektive co se očekává od změny?
- ocasní trubku jsi použil tak jak byla, nebo jsi ji délkově upravoval?
- jakou máš nyní polohu těžiště?
- kam ti vyšla serva GWS v trupu a kam aku?
Díky Ruda
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
S trubkou jsem nic nedělal. Regl mám od zadního lemu kabiny dozadu. Baterku v těžišti, serva vedle sebe za těžištěm, tak aby se daly připravenou vyřezanou dírou ještě nasadit vidličky na serva a přijímač úplně vzadu v tom přechodu na trubku.
po otevření kabinky jde vidět jen tři kabely spojující motor a regl, skoro to vypadá jako neosazené....
těžiště změřím a dám vědět.
ještě jsem nenapsal, že bych uvítal větší vzepětí uší.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Chtěl bych apelovat na testovací piloty aby testovaly co nejrychleji abych si mohl objednat finální versi. Pánové "hoďte sebou" už se nemůžu dočkat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Když pán bůh dá a manželka dovolí, tak budu s Djangem létat o víkendu na Přeboru zemí Koruny české v Chomutově. Zítra beru dovolenou a hodlám vše dokončit.Stanislav napsal: Chtěl bych apelovat na testovací piloty aby testovaly co nejrychleji abych si mohl objednat finální versi. Pánové "hoďte sebou" už se nemůžu dočkat.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Srandičky???Radek Novotny napsal: Sám jsem na tu novinku zvědavej... Uvědomuješ si ten závazek testovacího pilota? Takhle budeš MUSET být na bedně
Přejdou

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
Serva motýla jsou až v zadní části gondoly, tak aby pod výstupem kabelů z křídla bylo dostatek volného prostoru. Přední konce vnějších trubek bowdenů bylo nutno dodatečně přilepit ke stěně gondoly - při "přitažení", kdy serva tlačila, se táhlo dost prohýbalo. Rozměrově se i serva GWS Pico vejdou dobře a s malou rezervou.
Serva v křídle jsou přilepena tavnou pistolí s pružnou tyčinkou Patex. Táhlo křidélka je z uhlíku 1,5mm s oboustranně nalepenou mikrovidličkou MP Jet s čepem 1mm. Táhlo klapky je z duralové pletací jehlice 2mm se závitem M2 na obou koncích. Na straně serva je táhlo zašroubováno přímo do páky a na straně klapky je malá vidlička MP Jet s čepem 1,5mm. Sklotextitové páky kormidel jsou zalepeny epoxidem po obvodu a do otvorů pro výstupky. Zaříznout páky hlouběji do materiálu nebylo kvůli tloušťce profilu možné. Doufám že to bude držet.
Kompletně osazený model je vyvážen aku 3S 800 mAh v přední části gondoly na polohu těžiště (doporučenou výrobcem) 72 mm od náběžné hrany, což je cca. 36% hloubky profilu u trupu. Program "Těžiště" mě ale posílá někam k 50% - 98mm od náběžné hrany, zřejmě díky dlouhému ocasu. Prostoru pro experimentování je tedy více než dost.
Hmotnost osazeného modelu je 615 g. Což dává plošné zatížení 15,15 g/dm2.
(fotku jsem musel lehce upravit, čísla na displeji nebyla vidět)
Když vydrží počasí jdu v podvečer na zálet a v sobotu na tu bednu

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.