file Django 100"

Více
31. kvě 2016 09:01 #16870 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma Django 100"
Po peripetiích s dodavatelem chybějících dílů, protékající střechou a kolonií brablenců v kuchyni, zase modelařím.

Do ocasní trubky jsem vlepil lanovody. Poprvé jsem použil postup, který mi poradil kamarád Jarda Imiolek - lanovod i s ocelovou strunou se vsune do trupu, z venčí se přichytí magnety (mám silné z rotoru oběžky) a potom se do nakloněného trupu na lanovod kápne několik kapek řídkého vteřiňáku. Efekt je okamžitý, lepidlo zavzlíná do spáry a lanovod přilepí po celé délce. U dlouhých trupů lze postup opakovat i z druhé strany.

Slepil jsem gondolu a trubku v jeden celek. Měl jsem z toho trochu obavu ale díky přesnému slícování trubky a "cancouru" na gondole to zvládlo i takové dřevo jako já. Dle doporučení se měl trup při lepení podložit v místě spoje 20mm. Ve skutečnosti to ale nebylo nutné, spoj je i na sucho téměř bez vůle a všechno sedí i bez nějakého rovnání na desce. V podstatě se to dá slepit v ruce a postavit to do kouta.

Trochu komplikace vznikly při protahování kabelů serv do křídla. Jak mě informoval tvůrce, díky tomu že používá větší (nebo nižší ?? :-) ) podtlak při vákuování, proniká pryskyřice do kanálku a zalepí připravené provázky. V jedné polovině křídla jsem jeden provázek přemluvil trhnutím kleštěmi, v té druhé jsem musel zalepené provázky odvrtat vrtákem navařeným na ocelovém drátu průměru 4 mm.
Ve výrobě byla provedena úprava a do jádra je pro kabely nově vkládáno plastové "brčko". Hmotnostní přírůstek činí 1,7 g.

Nějaké další info by mohl přidat Tomáš Hlavinka, prý už má hotovo a létá :ohmy:

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čen 2016 05:41 - 01. čen 2016 05:43 #16879 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Django 100"
Já mám již éro hotové a zhruba seřízené. Patrně dojde ještě na úpravu profilu motýla a motýl se více zavře.
Problém s provázky jsem měl i já. Model se mi jeví lepší spíše do klidu. Při srovnání s Daidalosem +- stejné váhy ve větru 8-10m/s Django stojí, Daidalos ještě trošku letí. Stále však laboruju s režimy a dovažováním, možná se podaří ještě trochu rozjet. V klidu však profil (na pohled jiný než oblíbená AGčka) funguje velmi dobře, opadání je minimální. Kroužení i přes drobné výhrady k motýlu klidné, příjemné. S novým motýlem to už bude 100%. Klapkovat stačí velmi málo, termika je tak 1mm dolů.

osazení: zlatý Turnigy 28-30 kv1100, 3S 800mAh, 10x6, Jeti Advance 30A
křidélka Dymond D47, klapky Dymond D60, motýl Gws Pico BB. Náhon motýla nitě + pružinky. Nakonec jsem musel dovažovat 5g na ocas, takže je lepší použít bowdeny a neodvažovat. Ještě vyzkouším 3S 450mAh možná těžiště vyjde akorát.


mé Django: petrbor.rajce.idnes.cz/RCEO_Slatinice_14.5.2016/#DSC_8574.jpg
Poslední změna: 01. čen 2016 05:43 uživatelem Tomáš Hlavinka.
Poděkovali: Stanislav

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čen 2016 06:02 #16880 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma Django 100"
Ahoj Tomáši, pár dotazů na tebe:
- důvod úpravy geometrie motýla, respektive co se očekává od změny?
- ocasní trubku jsi použil tak jak byla, nebo jsi ji délkově upravoval?
- jakou máš nyní polohu těžiště?
- kam ti vyšla serva GWS v trupu a kam aku?

Díky Ruda

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čen 2016 11:08 - 01. čen 2016 11:11 #16881 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Django 100"
motýl: více směrovky a lepší ovladatelnost na minimálkách.
S trubkou jsem nic nedělal. Regl mám od zadního lemu kabiny dozadu. Baterku v těžišti, serva vedle sebe za těžištěm, tak aby se daly připravenou vyřezanou dírou ještě nasadit vidličky na serva a přijímač úplně vzadu v tom přechodu na trubku.
po otevření kabinky jde vidět jen tři kabely spojující motor a regl, skoro to vypadá jako neosazené....
těžiště změřím a dám vědět.

ještě jsem nenapsal, že bych uvítal větší vzepětí uší.
Poslední změna: 01. čen 2016 11:11 uživatelem Tomáš Hlavinka.
Poděkovali: Stanislav

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2016 11:42 #16910 od Stanislav
Odpověděl Stanislav pro téma Django 100"
Velké díky T. Hlavinkovi za kontakt na výrobce Djanga. Ten mi velice ochotně a super rychle podal veškeré mnou požadované informace k modelu. :woohoo:
Chtěl bych apelovat na testovací piloty aby testovaly co nejrychleji abych si mohl objednat finální versi. Pánové "hoďte sebou" už se nemůžu dočkat. :S

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2016 12:27 #16911 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma Django 100"

Stanislav napsal: Chtěl bych apelovat na testovací piloty aby testovaly co nejrychleji abych si mohl objednat finální versi. Pánové "hoďte sebou" už se nemůžu dočkat. :S

Když pán bůh dá a manželka dovolí, tak budu s Djangem létat o víkendu na Přeboru zemí Koruny české v Chomutově. Zítra beru dovolenou a hodlám vše dokončit.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2016 14:47 #16912 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma Django 100"
Sám jsem na tu novinku zvědavej... Uvědomuješ si ten závazek testovacího pilota? Takhle budeš MUSET být na bedně :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2016 13:57 #16927 od Stanislav
Odpověděl Stanislav pro téma Django 100"
Jsou chvíle v životě lidském že i rodina musí jít stranou :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2016 07:22 #16931 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma Django 100"

Radek Novotny napsal: Sám jsem na tu novinku zvědavej... Uvědomuješ si ten závazek testovacího pilota? Takhle budeš MUSET být na bedně :)

Srandičky???
Přejdou B)

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. čen 2016 08:31 #16932 od Rudolf Rada
Odpověděl Rudolf Rada pro téma Django 100"
Díky dovolené jsem včera model v podstatě dokončil a z větší části i základně "napípal" do vysílače.

Serva motýla jsou až v zadní části gondoly, tak aby pod výstupem kabelů z křídla bylo dostatek volného prostoru. Přední konce vnějších trubek bowdenů bylo nutno dodatečně přilepit ke stěně gondoly - při "přitažení", kdy serva tlačila, se táhlo dost prohýbalo. Rozměrově se i serva GWS Pico vejdou dobře a s malou rezervou.

Serva v křídle jsou přilepena tavnou pistolí s pružnou tyčinkou Patex. Táhlo křidélka je z uhlíku 1,5mm s oboustranně nalepenou mikrovidličkou MP Jet s čepem 1mm. Táhlo klapky je z duralové pletací jehlice 2mm se závitem M2 na obou koncích. Na straně serva je táhlo zašroubováno přímo do páky a na straně klapky je malá vidlička MP Jet s čepem 1,5mm. Sklotextitové páky kormidel jsou zalepeny epoxidem po obvodu a do otvorů pro výstupky. Zaříznout páky hlouběji do materiálu nebylo kvůli tloušťce profilu možné. Doufám že to bude držet.

Kompletně osazený model je vyvážen aku 3S 800 mAh v přední části gondoly na polohu těžiště (doporučenou výrobcem) 72 mm od náběžné hrany, což je cca. 36% hloubky profilu u trupu. Program "Těžiště" mě ale posílá někam k 50% - 98mm od náběžné hrany, zřejmě díky dlouhému ocasu. Prostoru pro experimentování je tedy více než dost.

Hmotnost osazeného modelu je 615 g. Což dává plošné zatížení 15,15 g/dm2.
(fotku jsem musel lehce upravit, čísla na displeji nebyla vidět)

Když vydrží počasí jdu v podvečer na zálet a v sobotu na tu bednu :P

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.423 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám