file Technika RCEK v sezóně 2011 (a výhled na 2012 - modely)

Více
15. zář 2011 07:56 #5325 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: ano v brutalni termice a bezvetri ho asi polita Q10 nebo Magic, a v brutalnim vetru zase skorpik, ale ruku na srdce : kolikrat je takove pocasi ?


Co je podle tebe brutální termika? Když to nosí všude, tak modelu nezáleží. A když je "taktické počasí", kdy termika obecně je, ale musí se hledat, tak je to hlavně o pilotovi a z modelu je podstatnější ta pronikavost a schopnost oblétat velkou plochu, případně vytočit i slabou bublinu. A v tomhle je Daidalos sice hodně dobrý, ale o pojmu "nejlepší" bych dost polemizoval.
Já si osobně myslím, že právě schopnosti v taktickém létání budou rozhodovat - zatím nám to ukazuje hlavně Luděk, ale jsou i další, kdo jsou na dobré cestě...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 08:00 #5326 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: navic jak jsem psal : mluvil o porovnani modelu z hruba stejne vysky a jen odstati ve vzduchu > bez umeni pilota


No ale právě tohle vlastně vůbec není důležité... Dovolím si věštbu - podle mě letos byla poslední sezóna, kde se relativně dobře umísťovali ti, kdo zkoušeli letět vysoko a pak to s trochou nadsázky odstát. V roce 2012 už bude taktické létání a zkracování motoru nezbytností.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 08:41 #5327 od Radim Barč

Aleš Krátký napsal: nejde o hodiny.
ja mluvim o ciste letovem projevu.

Co se letového projevu týká, je na tom z mého pohledu, Scorpion velice dobře. Má k vlastnostem F3x podstatně blíže než Daidal. Jeho pilotáž je však nesrovnatelně složitější a na tom jsem třeba já pohořel. Taky jsem slyšel, že v současnosti je letovka Scorpíka 580g a to může být velice zajímavé polétání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 08:50 #5328 od Tomas Hruby

Radim Barč napsal: Co se letového projevu týká, je na tom z mého pohledu, Scorpion velice dobře. Má k vlastnostem F3x podstatně blíže než Daidal. Jeho pilotáž je však nesrovnatelně složitější a na tom jsem třeba já pohořel. Taky jsem slyšel, že v současnosti je letovka Scorpíka 580g a to může být velice zajímavé polétání.


No já mám "baťovských" 599g ještě s tím "starým", taky proto jsem se ve stoupavosti dostal poměrně vysoko.

Jinak ale potvrzuji tvůj názor - Scorpion je pěkná mrcha. Létá dobře až výborně, ale využití klapek o řád důležitější než u jiného F3K, souhra směrovky/motýla a křidélek taky. K tomu problémy s neskladností při přepravě, montáž až na startovišti (vkládání baterky pod křídlem) atd. - člověk si říká, zda to má zapotřebí :( Nicméně jsem docela rád, že jsem ho do chodu uvedl, i kdybych rezignoval na RCEK, tak tu je možnost osadit 2217 pro RCE7 (případně i F5J Euro), takže "v bojovém stavu" mi zůstane.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 08:58 #5329 od Jiří Veselovský
Jako bývalý majitel Scorpíka přidám také svou zkušenost. Když jsem s tím poprvé vylezl na louku, tak jsem myslel, že mě z toho klepne - v dobrém. To lítalo jak blázen (zrovna byl hustej vzduch) a stoupavost jsemv tu chvíli ještě neřešil. Neskutečné bylo, z jak velké dálky se byl schopný vrátit, pronikavost proti větru jsem zatím takovou nezažil. No, a pak jsem začal "ladit" za pomoci Michala V. diferenciaci motejla, křidýlek a najednou jsem zjistil, že to fakt není taková sranda. Na to, jaký jsem průměrný pilot, tak i přesto jsem cejtil, že to stále není ono. Velmi rádo to padalo do zatáčky, zadek se tak divně sunul a tak po pár měsících trápení jsem zjistil, že si prostě nerozumíme, resp. na něho nemám. Výsledkem byla jen jedna účast ve finále v Lomnici. Potřeboval jsem hodnější éro, ne tak náročné na seřízení.
Závěr byl jednoduchý. Poslal jsem do světa hodně krásný eroplán, který byl o hodně lepší než já, ale už jsem neměl chuť se s ním dál trápit co se týče soutěžního seřízení. Letovku jsem měl 630g.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 09:09 #5330 od Tomas Hruby
Je to jak píše Jirka - zrovna s motýlem jsem si hrál v Chomutově (tam jsem létal s Magicem, se Scorpionem bylo jen pár cvičných letů právě pro ladění).
Trochu jsem zahýbal parametry motýla (v podstatě změna poměru výchylek jako SOP a jako VOP) a to letadlo se velmi podstatně změnilo, chování v zatáčce výrazně jiné (v tomto případě lepší). Prostě ladění spousta, tohle u Ambrosie či Magicu nezažijete, u těch je dopad podobných změn sice také cítit, ale neporovnatelně méně výrazně...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 10:58 #5332 od Aleš Krátký
praxe ukaze .. zatim ve stavu v jakem to je (cili vaha okolo 600) je proste nejlepsi daidal. za tim si stojim bohuzel.

a jedine co me presvedci je to,az bude mit proste v letu navic jine ero.
nemusi se vam to libit,nemusite s tim souhlasit ale to je tak jedine co s tim muzete delat :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 12:13 #5347 od Radek Novotny
Má praxe ukazuje, že v klidu je můj foliovník Pichus v kluzu lepší než Daidal, Ambrosia, a jiné kompozity... a to mám potvrzené z mnoha srovnání v letu...
A taky je potvrzené, že brácha po jarních špatných výsledcích s Daidalem šáhnul znova po Ambrosii, a zase nás začal čadit...

Hodně je to ale i o pilotovi, jak si éro vyladí, a jak mu éro sedne do ruky... Třeba ten nový větší Daidal prý už sedí dobře, ale je to fakt individuální, a co pilot to názor... Radek Malčík teď lítá přece s Daidalem s 2,5m rozpětím, i když trochu pofukuje,´takže zase je to úplně jiné éro...

Nikdo nemůže říct, že je nějaký éro nejlepší, a nebo dokonce nejlepší za všech podmínek... To je úplný nesmysl... :ugeek:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. zář 2011 12:15 #5348 od Aleš Krátký
to ale nikdo nenapsal.
rikam ze kazde podminky maji sveho mistra ...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. zář 2011 06:58 #5368 od Aleš Krátký
rozdeleno tema sem

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.472 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám