file Vánoční téma - opět čtyřstovky

Více
21. pro 2009 15:03 #1002 od Palo Lišhák

Tomas Hruby napsal: Pro dvě serva by byl určitě vynikající Rival Short od Pala, pro tři se počet variant zvedne, třeba i nějaké to "vysloužilé" F3K.


Short má sklenený celý trup... Je to pevné, ale ťažké. V Amerike sa pred rokmi v podobných súťažiach (asi class A ?) používal môj Rival JUST Right (trup je GFK gondola/CFK trubka). Mám to práve na stole, aj čelná prepážka je už vlepená... Chcem to postaviť pre "okoloidúcich". Keď sa už u mňa zastavia, nech si s niečím aj vrznú. Môj kamarát Edward, ktorý v Amerike predal okolo 100 JUSTOV mal v návode napísané: "Neviete si poradiť ? Pustite na chvíľu ovládacie páky, model si poradí sám..."

A - pretože o pár dní tu máme Vianoce - pridávam do Vašej Vianočnej témy darček:
Dávam k dispozícii na voľnú distribúciu pre "Stoupák squadron" pôvodný stavebný plán a pre "koordinátora" prípadne vzniknutej kategórie aj formu na kompozitovú gondolu JUST . Plán pre CAD môžem poslať aj e-mailom, formu viem dopraviť do Brna obratom alebo do Holíča v júli ;)

Želám všetkým "stoupákistom" príjemné sviatky a teším sa na osobné stretnutia na súťažiach v nasledujúcom roku .

Palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 15:22 #1003 od Tomas Hruby
Měl jsem na mysli spíš koncepci křídla Shorta - trup jsem kdysi měl, ale už prodáno a nepočítal jsem, že by byl ještě dnes dostupný, takže by se to asi stejně nějak improvizovalo. Jinak o plán by byl zájem zcela jistě (i kdyby z "S400direct" nic nebylo), kdyžtak mi to pošli na mail (určitě máš), já to převedu i do nějaké "snáze prohlížitelné" podoby, s tou formou je to na dohodu - minimálně před Holíčem se o tom můžeme domluvit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 16:38 #1004 od Palo Lišhák
Aby bola predstava konrétnejšia, pripájam obrázok s modelom JUST. Plán sa pokúsim poslať Tomášovi e-mailom.
Na mojom kúsku však namiesto pôvodného použijem novší profil AG 24.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 18:25 #1006 od jan kadlec

Petr Jeremiáš napsal: ještě to každý měsíc zorganizovat v Dehtárech (po práci, jako Autonomy), tak by to nemělo chybu.


A mohlo by se toí jmenovat Pražský pohár. Protože celá řada lidí nepojede v týdnu " po práci " do Dehtárů na letiště...... :(

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 18:34 #1007 od Tomas Hruby
Už jsem na to koukal (zatím mi moc nejde konverze, prohlížel jsem si přímo DWG). Je to hezké letadlo - koncepce přesně to, co jsem myslel jako vhodné pro variantu "pouze 2 serva". Křídlo je hodně podobné tomu Shortu, který jsem kdysi měl, každopádně nějak takhle by asi velikost měla vypadat - jednoznačně se mi líbí. Upřímně řečeno se mi naopak moc nelíbí ta gondola - je to takové "prasátko" a při vší úctě k Palovi si myslím, že aerodynamicky to bude dost problematické, víření pod křídlem bude velké.
Nicméně pokud by dohoda směřovala právě k variantě "pouze dvě serva", tak hlasuji pro to, abychom se s Palem dohodli a stáhli formu sem do Čech a pár gondol vylaminovali - pro podchycení nových zájemců by to určitě smysl mělo ;)
Zatím bych ale určitě nespěchal a nechal debatu ještě nějakou dobu běžet...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 19:40 #1008 od Jan Kubica
Zase jsem dnes seděl 6 hodin v autě (to mívám nejlepší a taky nejhorší nápady). Vedle MMR (ala RCE7) - což si vzít příklad z házedel, když už to má být retro a "srandasoutěž", tak se vším všudy. Třeba by mohlo být jedno kolo LMR, druhé MMR, třetí kdo vydrží ve vzduchu nejdéle, atd.

Předpokládám, že pohony by byly pěkně srovnané, předepsaný motor, vrtule i baterka. Mysleli jste to tak?

Omezení hmotnosti - srovnám se čímkoliv, ale přijde mi to zbytečné, zejména pokud by byl "multitask" nebo MMR. S tím souvisí i brzdy - ještě mám na půdě Kavče, 1300 rozpětí, létalo to se Speedem na přímo, párkrát i v RCEN. Brzdy to nepotřebuje, protože se to ani "hodně z kopce" nerozeběhlo nad mezní rychlost (profil myslím NACA 4409), přistávání v pohodě. Takže si myslím, že pokud by byla pouze dvě serva, povede to samo o sobě na modely pevnější, které bude možné dostat z termiky střemhlavým letem. A kdyby nebyla hmotnost omezená, určitě by bylo více a zajímavějších koncepcí (pro Tomáše - mně se líbí, jak se nám někdy vyměňují stanoviska :lol: ).

Přistávání bez brzd - Petr Beran kdysi uspořádat v Suché takovou náborovku, jako RCEO, ale na tři minuty, a přistávání bez brzd (Honza Kadlec to bude mít někde na stránkách). Vidět Iona sedat bez brzdění byla neskutečná "hlína", akorát že mistři se trefí vždy.

Někde tady ve fóru je i hlasování, dám tam anketu zda 2 nebo 3 serva, nechť se lid vyjádří kliknutím. Jirko, smím? Já jsem spíše pro 2. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 19:48 - 21. pro 2009 19:57 #1009 od Palo Lišhák
Ťomáš, keď sa Ti to nepodarí skonvertovať, mám to kdesi na CD aj ako obrázok v mierke 1:1 (len budem musieť prehľadať archív :? )
Poslední změna: 21. pro 2009 19:57 uživatelem Palo Lišhák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 19:52 #1010 od Palo Lišhák

Tomas Hruby napsal: Upřímně řečeno se mi naopak moc nelíbí ta gondola - je to takové "prasátko" ...

To je jasné - gondola požiadavkám na estetiku nevyhovuje. Ona to v podstate ani nie je gondola. Je to len tesný obal na v čase vzniku bežne dostupnú výbavu. Krátky nos prispel k zvýšenej obratnosti, akumulátory na podlahe k zvýšenej stabilite, jednoduchý tvar k nízkej cene. "Ritným" otvorom sa dal pohodlne vymieňať osemčlánok 2/3 A (?) a tiež sa ním odvádzal ohriaty vzduch z okolia AKU. Turbulencia za gondolou určite bola, nie však taká, že by si vynucovala špeciálne upravený chvost. Bol to taký škaredý čmeliak, ktorý tušil, že nie je navrhnutý pre oči, tak sa za to odvďačil perfektnými letovými vlastnosťami.

Mám na tento eroplán zaujímavú spomienku: Pred WCH F5B/F5D 2000 v San Diegu sa lietali aj súťaže podľa U.S. pravidiel. Edward z Utahu lietal práve s Justom a v priebehu celej súťaže bol v prvej trojke. Posledný let som mu robil časomerača a obaja sme vedeli, že môže zvíťaziť. Stačilo zaletieť šesť minút (?) a pristáť do 2 m od bodu. S časom nebol problém, ale pristátie bolo tak o dve stopy viac ako dva metre. Hovorím Edovi: "Otoč sa, postrčím to, bude to v poriadku, nikto to nevidí, nikto to nebude vedieť... " Jeho odpoveď ma však poriadne zaskočila. Povedal len: "Ja to budem vedieť... a ten metál nestojí za to, aby som sa musel pred sebou hanbiť". ;)
Ospravedlňujem sa za trochu "odveci" poznámku, ale v tejto predsviatočnej atmosfére sa možno aj hodí (?).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 20:38 #1011 od Jan Kubica

Palo Lišhák napsal: Mám na tento eroplán zaujímavú spomienku: Pred WCH F5B/F5D 2000 v San Diegu sa lietali aj súťaže podľa U.S. pravidiel. Edward z Utahu lietal práve s Justom a v priebehu celej súťaže bol v prvej trojke. Posledný let som mu robil časomerača a obaja sme vedeli, že môže zvíťaziť. Stačilo zaletieť šesť minút (?) a pristáť do 2 m od bodu. S časom nebol problém, ale pristátie bolo tak o dve stopy viac ako dva metre. Hovorím Edovi: "Otoč sa, postrčím to, bude to v poriadku, nikto to nevidí, nikto to nebude vedieť... " Jeho odpoveď ma však poriadne zaskočila. Povedal len: "Ja to budem vedieť... a ten metál nestojí za to, aby som sa musel pred sebou hanbiť". ;)
Ospravedlňujem sa za trochu "odveci" poznámku, ale v tejto predsviatočnej atmosfére sa možno aj hodí (?).


Palo, to by přeci měla být spíše normální reakce, ne? Je fakt, že se na soutěžích člověk setká s lecčíms, ale většinu lidí, co znám, by vítězství dosažené podvodem snad ani netěšilo. Viz třeba Honza Micka a Petr Jeremiáš ( http://www.rcex.cz/?p=517 ), ale šlo "jen" o čokoládu :)

A ještě nápad k Retro 400 (nebo jak se to bude jmenovat) - přistávání by mělo být "jednoduché", něco jako 10 m kruh nebo tak. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2009 23:15 #1012 od Jiří Veselovský

Jan Kubica napsal: Někde tady ve fóru je i hlasování, dám tam anketu zda 2 nebo 3 serva, nechť se lid vyjádří kliknutím. Jirko, smím?

Pánové, to měl být dárek k vánočním svátkům a vy už jste ve stavu, že jsou pravidla připravená k 1. čtení. Užijte si to, pod stromečkem už nic jiného nebude.

Ještě bych doporučil kritéria (podle mého názoru), která by měla "zasáhnout" cílovou skupinu, pro kterou to bylo myšlené (mým odhadem to nebudou mlaďoši a rození soutěžáci). Ta kritéria můžeme časem doplnit a upravit podle vývoje debaty, ale zkuste se udržet v realitě (viz např. RCEJ) a jednoduchosti. Jak pro soutěžící, tak pro pořadatele (představuju si jednoho z domácího klubu s kalkulačkou a tužkou - ostatní zajištění - "soutěžící sobě").

- zamezit, aby to uteklo rozměrově - potenciální soutěžící budou mít asi slabší zrak - to znamená, že velikost házedla (F3K) je to nejmenší, co by mělo jít do vzduchu,
- k diskusi necháme kolik serv,
- přistání si představuji do dvou kruhů, např. 5 m a 10 m, protože by to nemělo být likvidační, když by se náhodou někdo netrefil (nějaké malé! body za to ale jo - už pro tu radost, když se to povede),
- přepočítávání bez diskuse, těch pár masochistů (třeba bývalých V-dvojkařů by to přežilo a nakonec by tomu přišlo na chuť),
- dobu motoru k diskusi, protože tady si myslím, že se to buď super povede, nebo to špatnou volbou (LMR?, MMR?, FIX?) zabijem,
- letové okno cca 8 minut (přepočítávání by to řešilo).

Takže ještě jednou. Pravidla ještě nepište, spíš se zkuste zamyslet, jestli byste neobjevili nějaký zajímavý prvek, který by létání oživil. Mějte ale na paměti, že ona cílová skupina s velkou pravděpodobností nejste vy, ale děláte to pro někoho, kdo nemá až takové ambice, spíš si chce poklábosit a mezitím to tam hodit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.662 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám