Vánoční téma - opět čtyřstovky
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Tomas Hruby napsal: Pro dvě serva by byl určitě vynikající Rival Short od Pala, pro tři se počet variant zvedne, třeba i nějaké to "vysloužilé" F3K.
Short má sklenený celý trup... Je to pevné, ale ťažké. V Amerike sa pred rokmi v podobných súťažiach (asi class A ?) používal môj Rival JUST Right (trup je GFK gondola/CFK trubka). Mám to práve na stole, aj čelná prepážka je už vlepená... Chcem to postaviť pre "okoloidúcich". Keď sa už u mňa zastavia, nech si s niečím aj vrznú. Môj kamarát Edward, ktorý v Amerike predal okolo 100 JUSTOV mal v návode napísané: "Neviete si poradiť ? Pustite na chvíľu ovládacie páky, model si poradí sám..."
A - pretože o pár dní tu máme Vianoce - pridávam do Vašej Vianočnej témy darček:
Dávam k dispozícii na voľnú distribúciu pre "Stoupák squadron" pôvodný stavebný plán a pre "koordinátora" prípadne vzniknutej kategórie aj formu na kompozitovú gondolu JUST . Plán pre CAD môžem poslať aj e-mailom, formu viem dopraviť do Brna obratom alebo do Holíča v júli

Želám všetkým "stoupákistom" príjemné sviatky a teším sa na osobné stretnutia na súťažiach v nasledujúcom roku .
Palo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Na mojom kúsku však namiesto pôvodného použijem novší profil AG 24.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Petr Jeremiáš napsal: ještě to každý měsíc zorganizovat v Dehtárech (po práci, jako Autonomy), tak by to nemělo chybu.
A mohlo by se toí jmenovat Pražský pohár. Protože celá řada lidí nepojede v týdnu " po práci " do Dehtárů na letiště......

Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Nicméně pokud by dohoda směřovala právě k variantě "pouze dvě serva", tak hlasuji pro to, abychom se s Palem dohodli a stáhli formu sem do Čech a pár gondol vylaminovali - pro podchycení nových zájemců by to určitě smysl mělo

Zatím bych ale určitě nespěchal a nechal debatu ještě nějakou dobu běžet...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Předpokládám, že pohony by byly pěkně srovnané, předepsaný motor, vrtule i baterka. Mysleli jste to tak?
Omezení hmotnosti - srovnám se čímkoliv, ale přijde mi to zbytečné, zejména pokud by byl "multitask" nebo MMR. S tím souvisí i brzdy - ještě mám na půdě Kavče, 1300 rozpětí, létalo to se Speedem na přímo, párkrát i v RCEN. Brzdy to nepotřebuje, protože se to ani "hodně z kopce" nerozeběhlo nad mezní rychlost (profil myslím NACA 4409), přistávání v pohodě. Takže si myslím, že pokud by byla pouze dvě serva, povede to samo o sobě na modely pevnější, které bude možné dostat z termiky střemhlavým letem. A kdyby nebyla hmotnost omezená, určitě by bylo více a zajímavějších koncepcí (pro Tomáše - mně se líbí, jak se nám někdy vyměňují stanoviska

Přistávání bez brzd - Petr Beran kdysi uspořádat v Suché takovou náborovku, jako RCEO, ale na tři minuty, a přistávání bez brzd (Honza Kadlec to bude mít někde na stránkách). Vidět Iona sedat bez brzdění byla neskutečná "hlína", akorát že mistři se trefí vždy.
Někde tady ve fóru je i hlasování, dám tam anketu zda 2 nebo 3 serva, nechť se lid vyjádří kliknutím. Jirko, smím? Já jsem spíše pro 2. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
To je jasné - gondola požiadavkám na estetiku nevyhovuje. Ona to v podstate ani nie je gondola. Je to len tesný obal na v čase vzniku bežne dostupnú výbavu. Krátky nos prispel k zvýšenej obratnosti, akumulátory na podlahe k zvýšenej stabilite, jednoduchý tvar k nízkej cene. "Ritným" otvorom sa dal pohodlne vymieňať osemčlánok 2/3 A (?) a tiež sa ním odvádzal ohriaty vzduch z okolia AKU. Turbulencia za gondolou určite bola, nie však taká, že by si vynucovala špeciálne upravený chvost. Bol to taký škaredý čmeliak, ktorý tušil, že nie je navrhnutý pre oči, tak sa za to odvďačil perfektnými letovými vlastnosťami.Tomas Hruby napsal: Upřímně řečeno se mi naopak moc nelíbí ta gondola - je to takové "prasátko" ...
Mám na tento eroplán zaujímavú spomienku: Pred WCH F5B/F5D 2000 v San Diegu sa lietali aj súťaže podľa U.S. pravidiel. Edward z Utahu lietal práve s Justom a v priebehu celej súťaže bol v prvej trojke. Posledný let som mu robil časomerača a obaja sme vedeli, že môže zvíťaziť. Stačilo zaletieť šesť minút (?) a pristáť do 2 m od bodu. S časom nebol problém, ale pristátie bolo tak o dve stopy viac ako dva metre. Hovorím Edovi: "Otoč sa, postrčím to, bude to v poriadku, nikto to nevidí, nikto to nebude vedieť... " Jeho odpoveď ma však poriadne zaskočila. Povedal len: "Ja to budem vedieť... a ten metál nestojí za to, aby som sa musel pred sebou hanbiť".

Ospravedlňujem sa za trochu "odveci" poznámku, ale v tejto predsviatočnej atmosfére sa možno aj hodí (?).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Palo Lišhák napsal: Mám na tento eroplán zaujímavú spomienku: Pred WCH F5B/F5D 2000 v San Diegu sa lietali aj súťaže podľa U.S. pravidiel. Edward z Utahu lietal práve s Justom a v priebehu celej súťaže bol v prvej trojke. Posledný let som mu robil časomerača a obaja sme vedeli, že môže zvíťaziť. Stačilo zaletieť šesť minút (?) a pristáť do 2 m od bodu. S časom nebol problém, ale pristátie bolo tak o dve stopy viac ako dva metre. Hovorím Edovi: "Otoč sa, postrčím to, bude to v poriadku, nikto to nevidí, nikto to nebude vedieť... " Jeho odpoveď ma však poriadne zaskočila. Povedal len: "Ja to budem vedieť... a ten metál nestojí za to, aby som sa musel pred sebou hanbiť".
Ospravedlňujem sa za trochu "odveci" poznámku, ale v tejto predsviatočnej atmosfére sa možno aj hodí (?).
Palo, to by přeci měla být spíše normální reakce, ne? Je fakt, že se na soutěžích člověk setká s lecčíms, ale většinu lidí, co znám, by vítězství dosažené podvodem snad ani netěšilo. Viz třeba Honza Micka a Petr Jeremiáš ( http://www.rcex.cz/?p=517 ), ale šlo "jen" o čokoládu

A ještě nápad k Retro 400 (nebo jak se to bude jmenovat) - přistávání by mělo být "jednoduché", něco jako 10 m kruh nebo tak. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Pánové, to měl být dárek k vánočním svátkům a vy už jste ve stavu, že jsou pravidla připravená k 1. čtení. Užijte si to, pod stromečkem už nic jiného nebude.Jan Kubica napsal: Někde tady ve fóru je i hlasování, dám tam anketu zda 2 nebo 3 serva, nechť se lid vyjádří kliknutím. Jirko, smím?
Ještě bych doporučil kritéria (podle mého názoru), která by měla "zasáhnout" cílovou skupinu, pro kterou to bylo myšlené (mým odhadem to nebudou mlaďoši a rození soutěžáci). Ta kritéria můžeme časem doplnit a upravit podle vývoje debaty, ale zkuste se udržet v realitě (viz např. RCEJ) a jednoduchosti. Jak pro soutěžící, tak pro pořadatele (představuju si jednoho z domácího klubu s kalkulačkou a tužkou - ostatní zajištění - "soutěžící sobě").
- zamezit, aby to uteklo rozměrově - potenciální soutěžící budou mít asi slabší zrak - to znamená, že velikost házedla (F3K) je to nejmenší, co by mělo jít do vzduchu,
- k diskusi necháme kolik serv,
- přistání si představuji do dvou kruhů, např. 5 m a 10 m, protože by to nemělo být likvidační, když by se náhodou někdo netrefil (nějaké malé! body za to ale jo - už pro tu radost, když se to povede),
- přepočítávání bez diskuse, těch pár masochistů (třeba bývalých V-dvojkařů by to přežilo a nakonec by tomu přišlo na chuť),
- dobu motoru k diskusi, protože tady si myslím, že se to buď super povede, nebo to špatnou volbou (LMR?, MMR?, FIX?) zabijem,
- letové okno cca 8 minut (přepočítávání by to řešilo).
Takže ještě jednou. Pravidla ještě nepište, spíš se zkuste zamyslet, jestli byste neobjevili nějaký zajímavý prvek, který by létání oživil. Mějte ale na paměti, že ona cílová skupina s velkou pravděpodobností nejste vy, ale děláte to pro někoho, kdo nemá až takové ambice, spíš si chce poklábosit a mezitím to tam hodit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- GPS SportClass Josefov Bastion CUP JAROMĚŘ 2025 (1 Příspěvky)
- Zveme příznivce GPS létání od 9 do 11 května na třetí ročník v kategorii SportClass ve...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Svoboda
- Včera 12:18
-
-
-
- Kalendář - smazané registrace - pozor !! (1 Příspěvky)
- Pozor pozor, mezi 22.4.2025 a 24.4.2025 se vyskytl problém s mizejícími přihlášenými...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 24. dub 2025 20:09
-
-
-
- F5L 1. World Cup a Eurotour Podhořany 2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj kolegové, v neděli ve 20:00 hod. se uzavírají přihlášky na první mezinárodní F5Lka. A...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Miloš Minařík
- 24. dub 2025 14:03
-
-
-
- První Packá Véčka již tuto sobotu (1 Příspěvky)
- Ahoj modeláři, zveme vás na naši tradiční soutěž v sobotu 26.4.2025. Dosud přihlášené...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 23. dub 2025 13:21
-
-
-
- RCEP Prostějov 1 (2 Příspěvky)
- Přikládám výsledkovou listinu. Petr L.
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 22. dub 2025 18:48
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže jsou zde :woohoo:
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 20. dub 2025 07:22
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.