- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Větroň K3600
- Alois Hrabáček
-
- Offline
- Expert
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Kotrba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 178
- Obdržená poděkování 0
Právě proto jsem jsem se ptal K.Svobody, proč to stejně tak neudělal u K3600 - že prostor mezi klapkou výškovky a trupem mi dává pouze 21mm při demotáži vop pro její přepravu - při roztahování vidličky mini kleštičkami. Přitom na jeho K3000 to máAlois Hrabáček napsal: JiříKotrba. To uchycení výškovky co má ELEKTRA, mají Pike Perfectiony již od začátku výroby t.j. zima 2011.
s plovoucí výškovlou už odzkoušeno , montáž a demontáž vop trvá 4min. Možná to souvisí s tím, jak mi řekl kdysi kladenský nestor
větroňář pan Hořava " plovoucí výškovku nechci, je to strašně citlivý ".
P.S.Pandasport Multiplex vnuka má také plovoucí výškovku - a letěla hned na první hození , potlačení trimem 2mm.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Mrázek
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- mobil 602 593 054
- Příspěvky: 219
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- bohuslav majercik
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Peter Maňka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 22
- Obdržená poděkování 0
- stále musím strediť, furt sa rozíde, aj 5x za 3 hod.
- občas zblbne úplne, rozkmitá sa podobne ako kedysi na FM rušenie. Stalo sa to za pol roka tak 6, 7 x a dva krát som to nezvládol a švihol dosť do zeme (drobné opravy). Pomôže len vypnúť a zapnúť napájanie.
Napájané napriamo 2S LiFe
Kedysi dávno aj autá, potom všetko možné, potom F3F a teraz F5J
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Ted jako uživatel:
Napajeni napřímo ze 2S se mi vůbec nelibi a nikdy bych je nepouzil.. Takove napeti (8,4V) tam dlouho není, rychle poklesne na tech rekneme 7,4V. Takze pro "zlepseni parametru" serva to nedava vůbec smysl.
Ale vyssi napeti je tam dost dlouho na to, aby se diky nemu něco stalo. Rozdil vykonu při napajeni 8,4 a 7,4 totiž není maly! Musí se porovnávat 2. mocniny a pak je diference cca 30% (8,4**2/7,4**2).
Ano, na papiru je povolenych 8,4, ale nam jde spis o spolehlivost a bezpečnost.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Mrázek
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- mobil 602 593 054
- Příspěvky: 219
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
[img]http://www.horejsi.cz/PhotoGallery/_temp/Zavit souosy.jpg
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Ivan Horejsi napsal: Napajeni napřímo ze 2S se mi vůbec nelibi a nikdy bych je nepouzil.. Takove napeti (8,4V) tam dlouho není, rychle poklesne na tech rekneme 7,4V. Takze pro "zlepseni parametru" serva to nedava vůbec smysl.
Ale vyssi napeti je tam dost dlouho na to, aby se diky nemu něco stalo. Rozdil vykonu při napajeni 8,4 a 7,4 totiž není maly!
Není mi úplně jasné, zda Karel měl celý pohon na 2s LiPOL anebo samostatnou 2s napájecí baterku. Ono to totiž není totéž, pokud se napájí přímo z pohonné baterky, tak napětí spadne někam k jmenovitému 7,4V vteřinu po zapnutí motoru a už se k rizikovější hodnotě nevrátí, naproti tomu samostatná RX baterka si to může udržet podstatně déle.
Sám jsem loni na dvoučlánek s přímým napájením elektroniky létal docela dlouho a nebyly potíže, ale byla to právě ta verze s motorem, kde zkrátka to vyšší napětí je jen chvíli mezi zapnutím a startem, kdy zase není na serva žádná zátěž.
Jinak je ale fakt, že v lehkém Storku nyní používám naopak kombinaci MKS HV6100, ale napájím je z 5,5V BECu v Talonu - síly mají dost i tak, ale předpokládám, že jsou o tolik pod katalogovými parametry, že by to mělo spolehlivosti dost prospět.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karel Mrázek
-
Autor tématu
- Offline
- Pokročilý
-
- mobil 602 593 054
- Příspěvky: 219
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Tomas Hruby napsal:
Ivan Horejsi napsal: Není mi úplně jasné, zda Karel měl celý pohon na 2s LiPOL anebo samostatnou 2s napájecí baterku.
Napájení bylo z pohonné baterie. Servo (výškovka) vyhořelo prakticky okamžitě po zapojení baterie, naštěstí, tudíž zcela nezatížené. Musel tam protéct hodně velký proud, protože to přepálilo i spojovací plíšek mezi články baterie.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - srpnová Vysočina 9. a 10.8. 2025 (3 Příspěvky)
- Výsledky z Náměště
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Pavel Hloušek
- Včera 13:38
-
-
-
- F5J reprezentace 2026 - aktualizace 3.8.2026 (2 Příspěvky)
- Aktualizace 3.8.2025
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Rajšner
- 03. srp 2025 20:31
-
-
-
- Druhá Packá Véčka (1 Příspěvky)
- Vážení přátelé, zveme vás na naši tradiční prázdninovou soutěž. Propozice přikládám....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Semerák
- 01. srp 2025 18:55
-
-
-
- Horňácký pohár F5J s mezinárodní účastí (4 Příspěvky)
- Posilám výsledky soutěže F5J. Děkujeme za účast.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Maňák Pavel
- 28. čec 2025 16:07
-
-
-
- Mistrovství České republiky RCEP | Česká Třebová 2... (1 Příspěvky)
- Ahoj, fotky z 1. Mistrovství České republiky RCEP jsou ku shlédnutí na tomto odkazu....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 23. čec 2025 20:45
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.