file Větroň K3600

Více
12. dub 2016 07:01 #16594 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Větroň K3600
Nevím co s tím kdo děláte? Já sestavím a seřídím éro v dílně a jdu létat!! Nikdy za cca 20 let jsem nic neřešil, maximálně ohnuté táhlo ke klapce, nebo zlomený trup při nešetrném přistání. Vždy jsem osazoval tak, aby to fungovalo třeba 5 let. Kdysi jsem používal serva Haitec, v té době asi nejpouživanější. Později a až do dnes JR. U elekter na křidélka a klapky Spektrum , u těžších elekter JR DS181.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2016 09:03 #16595 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Větroň K3600

Tomas Hruby napsal: No nevím, ale označit DS125MG za to samé jako Hitec HS125MG mi přijde dost divoké.
Hitec je letité analogové servo, navíc má plastovou krabičku - docela výrazně jiné řešení.
Jinak proti HS125MG nic nemám, v minulosti jsem je užíval a přišly mi celkem spolehlivé, byť ne extrémně přesné, funkčnosti bych se nebál, zarazila mě jen ta formulace "prakticky ta samá serva" :-(

Už blbnu , mám to na křídle zkombinované : na klapky jsem
dal Hitec HS - 125 MG a na křidélka jsem dal KST DS 125 MG.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čen 2016 07:32 #16941 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Větroň K3600
Teď už mi zůstalo z K3000 jen to křídlo : - po startu jsem ve 120m vypnul motor a po druhé zatáčce doleva jem srovnal a najednou
se něco červeného od trupu odděluje a pomalu letí dozadu . Pak vidím, že je to křídlo, které se naplocho otáčí a padá dplů jako list. Samotný trup se zapichuje15cm do půdy na poli Velké Dobré.Dosílám fotky - poměrně tenké hlavy polyamid.šroubů jsou jako ustřižené,
trup a VOP jsou zrušené. Křídlu se kromě dvou prasklin potahu u centroplánu nic nestalo, doplnil jsem střed tvrdší 0,8 balzou a hotovo.
Mám teď potvrzenu objednávku na nový trup K 3000 s plovoucí VOP , ale objednávky jsou do září obsazené..Příště bych měl mít přední
šroub na uchycení křídla z metal slitiny.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čen 2016 12:20 #16945 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Větroň K3600
Na takhle velký model PA šrouby nepatří, jestli je k tomu výrobce dává tak je to chyba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čen 2016 16:34 - 10. čen 2016 16:37 #16946 od Petr Slezák
Odpověděl Petr Slezák pro téma Větroň K3600
Tak já mám na svém Zenovi F5J 2xM5 a ještě se mi je nepodařilo ustřihnout ani po hodně tvrdém zápichu,
kdy proběhla generálka motoru . A za normálních letových podmínek by to udržely i šrouby M3.

Takhle vypadá že je problém s přílišným utažením šroubů při kompletaci modelu. Taky záleží na kvalitě povrchu pod hlavou.
Nylonové šrouby se utahují s rozumem, po dobré snídani nebo obědu není vůbec problém je při tom utrhnout :woohoo:
a většinou se to stane právě pod hlavou.

PS: Kovové šrouby bych nedával, už jsem viděl několik neopravitelně vyčesaných středů křídla a to se nevyplatí :P
Poslední změna: 10. čen 2016 16:37 uživatelem Petr Slezák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čen 2016 16:52 #16947 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Větroň K3600
Vidím to stejně - polyamidový šroub to obecně vydrží v pohodě, malér je ale v možnosti stržení při utahování (může se i postupně horšit) . Chce to občas měnit i jen prventivně a dotahovat s citem.

A poznámka pro J. Kotrbu - nevěřím, že by byl velký problém ten trup opravit, na F5J jsem viděl i podstatně hůř vypadající crashe, které po opravě slouží naprosto v pohodě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2016 07:54 #16949 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Větroň K3600
Kolik jste ušetři na váze, že tam dáváte plastové šrouby? Asi jsme každý z jiné branže, ale plastový šroub bych nedal ani na výškovku, natož na 3,5 m křídlo! :angry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2016 08:20 #16950 od Tomáš
Odpověděl Tomáš pro téma Větroň K3600
Plastové (polyamidové) šrouby není potřeba zcela zatracovat, ale je problémem, že potřebují "údržbu" . Tedy alespoň dvakrát za sezónu "povařit" ve vroucí vodě. Polyamid získá zvýšeným obsahem vody svoje požadované vlastnosti a nedojde ke střihnutí jako na obrázku...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2016 09:55 #16951 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Větroň K3600

Petr Dušek napsal: Na takhle velký model PA šrouby nepatří, jestli je k tomu výrobce dává tak je to chyba.

Oba šrouby na fotce s ustřiženými hlavami jsou foceny pár minut po návratu z pole, byly v pytlíčku s bižuterií, ale stejně jsem je možná "načal " já několika tvrdšími přistáními při nastavování poměru výchylka plovoucí VOP a poloha těžiště. Komické je na tom, že jsem sebou měl pytlíček Graupner s novými pol.škouby s většími hlavami.Ale ten pohled na křídlo jak letí dozadu se hned tak nevidí.Teď mám
za sebou pár lítání s outdoor Rollei Actioncam 410 s čelenkou a Daidalem, první den, ale takový záběr už mít nebudu. Také dík za rady.
( fotka - zústalo mi křidlo , jen jsem umazal ty žluté konce - nějak se tam nehodily - doporučuji křídlo , je to solidní truhlářská práce.)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2016 20:50 #16952 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Větroň K3600

Alois Hrabáček napsal: Kolik jste ušetři na váze, že tam dáváte plastové šrouby? Asi jsme každý z jiné branže, ale plastový šroub bych nedal ani na výškovku, natož na 3,5 m křídlo! :angry:


No když jsme u té výškovky a hmotnosti, tak u Storka je výměna čtyř šroubů na SOP a třech na VOP za plastové přes 5g, což například může být následně rozdíl mezi možností vyvážit či nevyvážit i s 450mAh baterkou, což už se pak pěkně nasčítá...

Jinak ale zpátky k dotazu - na křídle ani tak nejde o hmotnost, jako spíš o ochranu při tvrdších přistáních, zde popisovaná nehoda totiž rozhodně normální není, naopak jsem ale viděl více případů, kdy střihnutí šroubů při havárii minimalizovalo škody.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.472 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám