file Dodržování pravidel a gyro

Více
09. říj 2013 12:04 #11141 od Petr Dušek

Ivan Horejsi napsal: ...stejne nakonec rozhodne FAI a my se přizpůsobíme...

V tomto případě FAI už rozhodlo (i když jen těsně 16/19), takže minimálně do 31.12.2014 je stabilizace povolena. Pro informaci zápis v originále:

a) 1.1 General Definitions of Model Aircraft Germany
Amend the 5th paragraphs as follows
A model aircraft shall not be equipped with any electronic device which
i) stabilizes automatically roll, pitch or yaw, or
ii) that allows it to be flown automatically to a selected location.
Exceptions from i) are to be stated for the particular class.
Rejected by the Plenary Meeting: For 16; Against 19.

Ivan Horejsi napsal: ...všichni jsou na tom stejne - jen je všechno slozitejsi a drazsi...

Složitější možná, ale 6k Orange přijímač s integrovanou stabilizací už je dnes za $24.99

Ivan Horejsi napsal: ...Je mozne, aby Nemci byli v F3B o tolik lepsi nez zbytek světa???

Já myslím že to možné je, stejně jako třeba Radek Malčík je o třídu lepší než my všichni v F5J :) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. říj 2013 12:16 #11142 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: Já fakt nevím,ale když mám gyro nebo guardian tak prostě neřídí pilot ale technika...to že ero pošlu tam tím směrem a ono tam samo doleti prostě není správné a fér vůdčí ostatním...


Podívej, jsem o něco starší než ty a modelařím fakt dlouho. Mohu ti říct, že tak před 20ti lety by pro změnu většina "pořádných pilotů" hluboce opovrhovala tebou, že jsi pako neschopné postavit si letadlo a bereš to prakticky hotové od Bílka. Dokonce by se možná řešilo, zda stupeň předpracování už není proti pravidlům - ano, v pravidlech bývalo ustanovení, že pilot musí být stavitelem modelu...

Dneska ti to přijde asi absurdní, ale nic si nenalhávejme, za 15 let si možná budou lidi klepat prstem na čelo nad našimi dnešními "problémy". A sorry, ale to tvoje tvrzení na Lomcováku, že "to je přece něco jiného" je hloupost - je to přesně to samé, prostě řešíme to, jak se srovnat s vývojem. V reálu jsem si mimochodem naprosto jistý, že přínos Guardianu bude zásadně menší třeba proti tomu, co nám svého času přinesly moderní RC soupravy, které spolu s mikroservy umožnily plnou mechamizaci křídla nebo například běžná dostupnost kompozitů...

Ono se to fakt asi nedá zastavit. Občas si dokonce myslím, že je blbost i to omezení varia, ona by ta kategorie byla pořád velmi zajímavá, ale tomu se nějak podvědomě bráním. Ale férově si kladu otázku, zda jsou moje zdůvodnění tohoto omezení opravdu dost přesvědčivá :( Uvidíme za pár let...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. říj 2013 12:23 #11143 od Jan Kubica
Tomáši, s Amerikou souhlasím, i se smyslem kategorie. O telemetrii jsme se "hádali" podobně, je zakázán přenos informací k pilotovi, ale není zakázáno jejich zpracování na palubě a naznačení jiným způsobem, třeba pohybem modelu.

Se stabilizací je to ale podle mě horší než s telemetrií, protože stabilizace zvýší výkony velmi výrazně. Jak psal Ivan, nakonec to budou mít všichni, kdo to myslí vážně, otázkou je, kolik jich bude.

Nemám nejmenší představu, jak zkontrolovat co palubní systém umí nebo neumí, podle mě je dost těžké rozhodnout, co je tlumení kmitu a co schválně, ale pevně věřím, že si s tím nějak poradíte :-). Jediný test co mě nepadá, je hodit model s vypnutou elektronikou, zda poletí :-), ale to by mohla být zkouška destruktivní i pro některé modely bez stabilizace :-).

Když si ovšem uvědomím, že díky stabilizaci létají takové "hnusy velebnosti" jako jsou vrtulníky a jiné "koptéry" ... potřebuji další Zyrtec :lol:. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. říj 2013 13:05 #11144 od Aleš Krátký
Sory Tome, ale jsem fakt jedinný kdo vidí to že GYRO je ZCELA odlišná vĚc než vse tady i na lomcováku zmiňováno ? ani ty super hi-tech soupravy nereagují na chování letadla a následně neco korigují.

Podle mne je povolení gyra ZCELA fatální krok pryč od kladení důrazu na pilotáž. tečka.
Pokud uvedeš jinou technologickou vymoženost (klidně i z historie) tak prosím, ale dost silně o tom pochybuju

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. říj 2013 15:19 #11145 od Ivan Horejsi
Asi to vsichni citime stejne, ale problem je jen v definici. Zjevne funguje "zakaz uzavrene regulacni smycky na palube". Tak je to ve volnych a domnivam se, ze to plati univerzalne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. říj 2013 09:56 #11157 od Aleš Krátký
na lomcovaku se o tom teda rozjela poradna diskuze ... lomcovak.cz/wp_cze/ostatni/2013/10/tichy-let-a-gyro/

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. říj 2013 10:10 #11158 od Tomas Hruby
Jo, bude veselo :-) Ale můj osobní názor je, že ať bude řečí sebevíc, tak to pro sezónu 2014 stejně skončí na tom, že stabilizace ve stylu Guardiana v pravidlech prostě není zmíněna a tak lze jen těžko protestovat. Otázkou spíš je, zda se pro zasedání FAI někdy kolem dubna 2014 objeví jasně formulováný návrh, který to pro další rok zakáže anebo spíš lidi teď začnou laborovat a zjistí, že se jim ta stabilizace v podstatě líbí...
Ono je to docela veselé - na začátku diskuse jsem o tom, co to opravdu dělá, psal vlastně jen já (a tady na Stoupaku Ivan), valná většina ostatních vůbec netušila, která bije. Ale jak plyne z diskuse, tak Roman si to už zkusil, což mu velmi chválím, ono je dobré si předmět diskuse osahat. A asi nebude jediný, teď jde o to, zda testy povedeou spíš ke zděšení anebo k nadšení :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. říj 2013 14:37 #11159 od Ladislav Jareš
Nechal bych na vůli každého soudruha zda to použije či nikoliv.. Tohle bych fakt direktivně nezakazoval..

A když už se tu o tom píše.. Další problém bude s kontrolou, protože dnes se to už dá schovat, stejně jako upravit sw ve výškoměru a další kouzla... V neposlední řadě může také dojít k situaci (a to fakt nechci malovat čerta na zeď), že se podaří ÚCL vyhrát ten jejich boj proti modelářům a budeme řešit, jak nelétat výše než 300 m... A to pak bude vůbec nářez..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. říj 2013 06:35 #11163 od Jan Kubica
Jen jednu poznámku pro "pokušitele" - při posouvání těžiště dozadu nemá cenu jít za neutrální bod. Stabilizace to uřídí, to jí budiž přičtenu k dobru, ale výkony budou horší. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. říj 2013 07:50 #11164 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Jen jednu poznámku pro "pokušitele" - při posouvání těžiště dozadu nemá cenu jít za neutrální bod. Stabilizace to uřídí, to jí budiž přičtenu k dobru, ale výkony budou horší. H.


100% souhlas... Ono opravdu nemá cenu propadat hysterii, u normálního modelu se při reálném nasazení stabilizace (kdy už půjde o výkon a ne jen o testy, co to umí) těžiště posune celkem nepatrně a přínos bude spíš v lepším chování v turbulenci. Ale čekat v úloze termika nějaký zásadní růst výkonů je asi naivní, i nárůst o 10% je spíš přehnaný (tedy ne že by i třeba jen 5% nepotěšilo).
Samozřejmě, někdy v budoucnu by se mohl objevit model ve stylu "B-2", který by bez stabilizace vůbec neletěl a naopak se stabilizací by byly výkony velmi velké, ale to je asi hudba vzdálenější budoucnosti a kdoví, jak by se to osvědčilo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.401 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám