file RCEV 2014 - Schváleno

Více
25. říj 2013 10:33 #11299 od Aleš Krátký
To že výškoměr neukazuje výšku NEZNAMENÁ !!!! že jsi 100% použil motor. Může tam být spousta jiných faktorů, které to mohou způsobit.

Jako sorry Petře, ale pokud myslíš, že dokážeš pravidla napsat napoprvé lépe než my, prosím .. máš možnost. Pokud tam jsou ale nejasnosti (jako že jsou) tak se to hold bude dělat nouzově jinak. Udělali jsme dost testovacích soutěží a praxe prostě je taková. Co na tom není jasné ?

Dokážeš prostě přijmout fakt, že aktuálně se tyto nejasnosti musíme nějak "přemostit" ? Dodatečná změna není v tuto chvíli možná (a to ještě ani nikde není oficiální verze pravidel). Další změna je možná až za rok.

A to už vůbec nehledím na to, že se tu bavíme o nějaké možnosti, kdy si někdo bude tajně přimotorovávat a nikomu to neřekne. 99,9% pilotů prostě přizná "jsem v prdeli, motoruju abych se vrátil na letiště" a zbytek startovního pole vidí, jak ero na motoru valí rychlostí 15m/s nad plochou. Ať už motoruje nebo ne je to jeho problém Tak jako tak ale bude mít VÝSLEDEK za NULA.

Jako možná na to mají jiní lidé jiný názor, ale pro mne je aktuální hlavní to, jak se to dělá v praxi. Teorie v tuto chvíli jsou až na druhem místě. Prioritou bylo pro celý organizační tým to, aby se podle toho dalo létat !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 10:46 #11300 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Aleši, on nikdo moc neřeší "drobnosti"... Třeba ta moje poznámka o 500g - ano, stojím si za tím, že to je hovadina a pokud by byl ještě nějaký prostor, tak bych to fakt radil vyhodit a nahradit standardní formulací FAI. Ale upřímně řečeno to asi moc lidí nepostihne a kategorii neohrozí, tak jsem to jen napsal jako názor a tím to pro mne končí.

Problém je, že ač si to asi neuvědomujete, tak u těch restartů motoru je to v pravidlech hodně nešťastně a zdaleka ne každý to chápe stejně, přitom tohle až taková maličkost není.
Já na rovinu přiznávám, že jsem celou dobu žil v představě, že prostě restart pro návrat modelu je možný a druhý pokus po něm je vždy. Dokonce mám dojem, že jsem takto jedno kolo letěl i v Holíči a nikdo neměl námitky, tak mě prostě nedošlo, že to myslíte jinak.
A v pravidlech to taky nebylo moc jasné, tak si "vaše skupina" myslela své a vůbec vám nedochází, že to není jediný výklad a že to někdo mohl chápat jinak.

Fajn, chcete to takto, pak se ale nediv, že je požadavek na jasnější formulaci. A za druhé - je opravdu opakování po návratu na motor tak "nežádoucí", aby se to muselo takhle komplikovat? Pokud by to bylo "jako v RCEK", tak naprosto neexistuje žádná možnost sporu - zapnutí motoru při posledním pokusu (a tedy nulu) výškoměr ukáže a to, že z ruky model poletí nejvýš dvakrát, si dokáže spočítat i časoměřič lehce retardovaný. Ale holt asi toužíte, aby se toho muselo hlídat víc :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 10:53 #11301 od Aleš Krátký
-Tome tvoje váhová vítka se klidně zařadí do další verze. Je to prostě jednoduché a jasné.

- My si uvědomujeme že tam jsou boty, ale říkám, že aktuálně prostě s tim nic neuděláme a je třeba lítat tak, ať se to lítat prostě dá... To je celé. Pokud někdo příjme nouzové řešení tak, jak se to létalo tak není co řešit.

-To co navrhuješ má jednu drobnou vadu : Je to cesta pro podvody jako dálnice. Vem si příklad : Vyletím rychle na motoru někam daleko. První minutu tam něco v 20ti metrech chytám a zjistím, že tam nic není .. Rychle se na motoru vrátím a letím druhý pokus. Vídíš taky tu mezeru ? uděláš si sondu "rychle pryč a daleko" a když tam nic není a z těch 20ti metrů (kterými bych nasekal všem ostatním) to nenalítám, tak se RYCHLE vrátím na motoru a letím znova .. ne ne ne. tudy cesta nevede. Proto tam je ta možnost buď návrat s motorem a konec, nebo hold se budu placatit pomalu zpátky za trest a pak mužu klidně opakovat. Dává to smysl ? podle nás všech ano. Tolik k tomu proč je to tak komplikované.

Jako konstruktívní kritiku přijmáme, o chybách víme ale prostě proč tu pitvat něco 4 stránky diskuse, když to TEĎ nezměníme.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 11:05 #11302 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Hele Aleši, sám jsi napsal "Teorie v tuto chvíli jsou až na druhem místě." :-)
A to co píšeš, je opravdu totální teorie až nesmysl... Pokud někdo zkusí letět do 20ti metrů a nedá to, tak prostě v tom kole vesměs nemá šanci na slušný výkon ani s opakováním - to by musela být velká shoda náhod, aby kolo zpackali všichni. Pokud by někdo takto létal pravidelně záměrně, tak bude spíš za obecního šaška :-) A pokud bude tak dobrý, že mu ty malé výšky budou většinou vycházet, tak jaksi bude vyhrávat proto, že mu to vychází, ne kvůli možnosti občas zapnout motor, tím přinejlepším "omezí škody". Tohle máš stejné jako v RCEK - kolikrát za sezónu někdo bral 1000b po opakování? Nepřekvapilo by mne, kdyby to v základní části nebylo ani jednou, ve finále se možná nějaký takový případ stal, ale časté to taky určitě nebylo...

A mimochodem - hodně jsi přehnal to slovo "podvod"... Pokud by to totiž pravidla pravidla neřešil či přímo povolila, tak to je naprosto legitimní taktika.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 11:09 #11303 od Aleš Krátký
Ok jinak : je to taktika, která se nám prostě nelíbí.

A ano, teorie je na druhém místě. Původní znění před mutaci do SMČR češtiny byla "Soutěžící smí během letu pustit motor pouze dvakrát. Je jedno z jakého důvodu. Zda z důvodu záchrany modelu nebo opakovaného startu" Tato formulka je dle mého jasnější a nedává prostor k nějakým omylům. Je tak ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 11:18 #11304 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Jo, to bych bral, je to jasnější...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 11:21 #11305 od Aleš Krátký

Tomas Hruby napsal: Jo, to bych bral, je to jasnější...

no a vidis co z toho vzniklo. Ne vždy je chyba na straně autorů pravidel. Co na to říct. Proto navrhuju létat tento rok v nejasných bodech podle nějakého "kodexu" nebo jak to nazvat :)

Je půl roku času něco vymyslet, pak podle toho odlétat a nakonec to nějak protlačit a změnit na rok 2015. takže asi tak.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 11:44 - 25. říj 2013 14:44 #11306 od Petr Koláska
No, on je trošku pravda problém, že původní text prošel tolika "stolními" připomínkami, že to až pěkné není. Upřímně řečeno jsem stál u sepsání prvních verzí textů a po tom, co jsem viděl styl schvalování a připomínkování, pronesl jsem něco ve smyslu "dělejte si s tím co chcete, já svou práci odvedl" - poněvadž tahle diskuze oproti tomu byla ještě čajíček:) Na to by měl nervy od začátku do konce fakt málokdo (čímž obdivuji Aleše, že na to ty nervy měl). Teď jsem aktuálně tak pracovně vytížen, že ten finální text nemám čas dopodrobna prostudovat (dopodrobna nemyslím přeletět to za čtvrt hodiny). K tomu se dostanu časem, takže veškeré mé poznatky se týkají toho, jak to v těch pravidlech bylo a mělo být - pokud tedy dojde k nějakým disproporcím mezi mými vyjádřeními a aktuálním textem.

Pokud tam není věta o max. 2 spuštěních motoru na jeden let, není třeba diskutovat - to je kopanec jako hrom, který tím pádem mění vše ostatní a proto vznikají nejasnosti.

Co se týče kontroly mezi pokusy - o té se nikdy neuvažovalo - u RCEk taky mezi pokusy nebylo jak zkontrolovat druhé zapnutí. Tady je výhoda, že se to zkontrolovat MŮŽE, ale nevidím důvod, proč to VYŽADOVAT. (lidí je na letišti vždy dost a když si někdo všimne, že chce někdo odstartovat ke druhému pokusu a už měl 2 spuštění, stačí, aby okamžitě vyžádal kontrolu.)

Co se týče zobrazení stavu výškoměru po spuštění motoru - definice přesného zobrazení není, protože každý to zobrazuje lehce jinak - prostě neukáže výšku F5J nebo ji ukáže nulovou - automaticky nula za let. Co k tomu vedlo (motor, fail save, čarodějnice z vedlejšího baráku) je jedno, NULA a hotovo.

Problémy s povoleným restartem se hledají jen od stolu, přesně podle starého čínského přísloví "kdo chce psa jíst, hůlky si vždycky najde".... nebo to bylo jinak?? :) RCEV se lítaly zatím jen na Dinu, v Polance a v Mariánském údolí, takže poznatky ze soutěžní praxe k téhle kategorii bohužel nikdo jiný nemá. A F5J to fakt není....

Ono, mezi námi, pořád se nejedná o vrcholovou kategorii, ve které se točí opravdu hodně, pořád si vlastně jen hrajem s letadýlkama na louce (jen jsou trochu dražší než ty před x lety), takže je to o rozumné konverzaci a fair-play. My jsme to lítali rok, aniž by byly někde nějaké oficiální SMČR pravidla a NIKDY nebyl problém (asi proto, že se lítalo podle jedněch z prvních verzí?? :) ). Ale chápu, že jisté věci by se vyjasnit měly i na papíře, protože si to někdo hold může vyložit jinak.. Dokážu si představit, že se prostě udělá oprava toho, co tam eventuelně vzniklo "překladem", jak napsal Aleš, nezávisle na tom, co se objeví v SMČR - tam bychom to rádi opravili taky, ale jisté věci hold nejdou z určitých důvodů tak rychle, jak by se mohlo zdát...
Poslední změna: 25. říj 2013 14:44 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 15:02 #11307 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Aleš Krátký napsal: "Soutěžící smí během letu pustit motor pouze dvakrát. Je jedno z jakého důvodu. Zda z důvodu záchrany modelu nebo opakovaného startu" Tato formulka je dle mého jasnější a nedává prostor k nějakým omylům. Je tak ?

Připadá mi to ještě víc naruby napsané, než současné znění.
Jako by v pravidlech silničního provozu bylo napsáno: "Na dálnici se smí jet neomezenou rychlostí, ale když pojede řidič rychleji než 130, dostane pokutu".

Podle mě je restart blbost a povede jen k debatám o e-termice a oproti RCEK jsme zase tam kde jsme byli a já se budu snažit během roku přesvědčit ostatní zúčastněné, aby se HW zákaz restartu dostal z F5J i do RCEV... ale když už jsme u té věty z pravidel, tak mnohem jasnější by mi přišla právě formulace upravená z káček.
"Opakované spuštění motoru během klouzavého letu je zakázáno, při porušení tohoto pravidla je let anulován a pokud k tomu dojde během prvního pokusu, soutěžící ztrácí nárok na druhý pokus".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2013 17:04 #11308 od Aleš Krátký
ať na to odpoví někdo jiný ... my dva očividně máme nějakou jazykovou bariéru, co se týká tohohlens problému.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.374 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám