RCEV 2014 - Schváleno
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Jako sorry Petře, ale pokud myslíš, že dokážeš pravidla napsat napoprvé lépe než my, prosím .. máš možnost. Pokud tam jsou ale nejasnosti (jako že jsou) tak se to hold bude dělat nouzově jinak. Udělali jsme dost testovacích soutěží a praxe prostě je taková. Co na tom není jasné ?
Dokážeš prostě přijmout fakt, že aktuálně se tyto nejasnosti musíme nějak "přemostit" ? Dodatečná změna není v tuto chvíli možná (a to ještě ani nikde není oficiální verze pravidel). Další změna je možná až za rok.
A to už vůbec nehledím na to, že se tu bavíme o nějaké možnosti, kdy si někdo bude tajně přimotorovávat a nikomu to neřekne. 99,9% pilotů prostě přizná "jsem v prdeli, motoruju abych se vrátil na letiště" a zbytek startovního pole vidí, jak ero na motoru valí rychlostí 15m/s nad plochou. Ať už motoruje nebo ne je to jeho problém Tak jako tak ale bude mít VÝSLEDEK za NULA.
Jako možná na to mají jiní lidé jiný názor, ale pro mne je aktuální hlavní to, jak se to dělá v praxi. Teorie v tuto chvíli jsou až na druhem místě. Prioritou bylo pro celý organizační tým to, aby se podle toho dalo létat !
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Problém je, že ač si to asi neuvědomujete, tak u těch restartů motoru je to v pravidlech hodně nešťastně a zdaleka ne každý to chápe stejně, přitom tohle až taková maličkost není.
Já na rovinu přiznávám, že jsem celou dobu žil v představě, že prostě restart pro návrat modelu je možný a druhý pokus po něm je vždy. Dokonce mám dojem, že jsem takto jedno kolo letěl i v Holíči a nikdo neměl námitky, tak mě prostě nedošlo, že to myslíte jinak.
A v pravidlech to taky nebylo moc jasné, tak si "vaše skupina" myslela své a vůbec vám nedochází, že to není jediný výklad a že to někdo mohl chápat jinak.
Fajn, chcete to takto, pak se ale nediv, že je požadavek na jasnější formulaci. A za druhé - je opravdu opakování po návratu na motor tak "nežádoucí", aby se to muselo takhle komplikovat? Pokud by to bylo "jako v RCEK", tak naprosto neexistuje žádná možnost sporu - zapnutí motoru při posledním pokusu (a tedy nulu) výškoměr ukáže a to, že z ruky model poletí nejvýš dvakrát, si dokáže spočítat i časoměřič lehce retardovaný. Ale holt asi toužíte, aby se toho muselo hlídat víc

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- My si uvědomujeme že tam jsou boty, ale říkám, že aktuálně prostě s tim nic neuděláme a je třeba lítat tak, ať se to lítat prostě dá... To je celé. Pokud někdo příjme nouzové řešení tak, jak se to létalo tak není co řešit.
-To co navrhuješ má jednu drobnou vadu : Je to cesta pro podvody jako dálnice. Vem si příklad : Vyletím rychle na motoru někam daleko. První minutu tam něco v 20ti metrech chytám a zjistím, že tam nic není .. Rychle se na motoru vrátím a letím druhý pokus. Vídíš taky tu mezeru ? uděláš si sondu "rychle pryč a daleko" a když tam nic není a z těch 20ti metrů (kterými bych nasekal všem ostatním) to nenalítám, tak se RYCHLE vrátím na motoru a letím znova .. ne ne ne. tudy cesta nevede. Proto tam je ta možnost buď návrat s motorem a konec, nebo hold se budu placatit pomalu zpátky za trest a pak mužu klidně opakovat. Dává to smysl ? podle nás všech ano. Tolik k tomu proč je to tak komplikované.
Jako konstruktívní kritiku přijmáme, o chybách víme ale prostě proč tu pitvat něco 4 stránky diskuse, když to TEĎ nezměníme.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

A to co píšeš, je opravdu totální teorie až nesmysl... Pokud někdo zkusí letět do 20ti metrů a nedá to, tak prostě v tom kole vesměs nemá šanci na slušný výkon ani s opakováním - to by musela být velká shoda náhod, aby kolo zpackali všichni. Pokud by někdo takto létal pravidelně záměrně, tak bude spíš za obecního šaška

A mimochodem - hodně jsi přehnal to slovo "podvod"... Pokud by to totiž pravidla pravidla neřešil či přímo povolila, tak to je naprosto legitimní taktika.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
A ano, teorie je na druhém místě. Původní znění před mutaci do SMČR češtiny byla "Soutěžící smí během letu pustit motor pouze dvakrát. Je jedno z jakého důvodu. Zda z důvodu záchrany modelu nebo opakovaného startu" Tato formulka je dle mého jasnější a nedává prostor k nějakým omylům. Je tak ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
no a vidis co z toho vzniklo. Ne vždy je chyba na straně autorů pravidel. Co na to říct. Proto navrhuju létat tento rok v nejasných bodech podle nějakého "kodexu" nebo jak to nazvatTomas Hruby napsal: Jo, to bych bral, je to jasnější...

Je půl roku času něco vymyslet, pak podle toho odlétat a nakonec to nějak protlačit a změnit na rok 2015. takže asi tak.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Pokud tam není věta o max. 2 spuštěních motoru na jeden let, není třeba diskutovat - to je kopanec jako hrom, který tím pádem mění vše ostatní a proto vznikají nejasnosti.
Co se týče kontroly mezi pokusy - o té se nikdy neuvažovalo - u RCEk taky mezi pokusy nebylo jak zkontrolovat druhé zapnutí. Tady je výhoda, že se to zkontrolovat MŮŽE, ale nevidím důvod, proč to VYŽADOVAT. (lidí je na letišti vždy dost a když si někdo všimne, že chce někdo odstartovat ke druhému pokusu a už měl 2 spuštění, stačí, aby okamžitě vyžádal kontrolu.)
Co se týče zobrazení stavu výškoměru po spuštění motoru - definice přesného zobrazení není, protože každý to zobrazuje lehce jinak - prostě neukáže výšku F5J nebo ji ukáže nulovou - automaticky nula za let. Co k tomu vedlo (motor, fail save, čarodějnice z vedlejšího baráku) je jedno, NULA a hotovo.
Problémy s povoleným restartem se hledají jen od stolu, přesně podle starého čínského přísloví "kdo chce psa jíst, hůlky si vždycky najde".... nebo to bylo jinak??

Ono, mezi námi, pořád se nejedná o vrcholovou kategorii, ve které se točí opravdu hodně, pořád si vlastně jen hrajem s letadýlkama na louce (jen jsou trochu dražší než ty před x lety), takže je to o rozumné konverzaci a fair-play. My jsme to lítali rok, aniž by byly někde nějaké oficiální SMČR pravidla a NIKDY nebyl problém (asi proto, že se lítalo podle jedněch z prvních verzí??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Připadá mi to ještě víc naruby napsané, než současné znění.Aleš Krátký napsal: "Soutěžící smí během letu pustit motor pouze dvakrát. Je jedno z jakého důvodu. Zda z důvodu záchrany modelu nebo opakovaného startu" Tato formulka je dle mého jasnější a nedává prostor k nějakým omylům. Je tak ?
Jako by v pravidlech silničního provozu bylo napsáno: "Na dálnici se smí jet neomezenou rychlostí, ale když pojede řidič rychleji než 130, dostane pokutu".
Podle mě je restart blbost a povede jen k debatám o e-termice a oproti RCEK jsme zase tam kde jsme byli a já se budu snažit během roku přesvědčit ostatní zúčastněné, aby se HW zákaz restartu dostal z F5J i do RCEV... ale když už jsme u té věty z pravidel, tak mnohem jasnější by mi přišla právě formulace upravená z káček.
"Opakované spuštění motoru během klouzavého letu je zakázáno, při porušení tohoto pravidla je let anulován a pokud k tomu dojde během prvního pokusu, soutěžící ztrácí nárok na druhý pokus".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 07. dub 2025 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.