RCEV 2014 - Schváleno
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Celé je to myšleno tak, že vystartuju, letím a pokud jsem někde nad vesnici, kde někoho můžu zabít a vím, že prostě nedoletím a dostal bych i tak nulu za let, tak si pustím motor a doletím na letiště. Tím pro toto kolo končí nulou a celým letadlem + 0 mrtvol atp.
Může ale nastat druhá situce a to, že vystartuju , letím, ve třetí minutě jsem někde v 10ti metrech, DOPLACHTÍM (neboli nepustím si motor) na letiště a můžu letět znova.
Citace bodu 9.6.8.5.2 c) je "V jednom letu (Letadlo je ve vzduchu = letí = je to jeho LET) je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo
nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutěžící již nemá možnost opakovat let. "
Je tedy naprosto jasná a správná. Viz ty dva zmiňované příklady nahoře.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Sice je to tvrdé vůči možnému promile nezaviněných chyb (elektronika je jen elektronika a i výškoměr může i přes všechna dodržení postupů zblbnout), ale když vypadne signál a letadlo havaruje, taky není nárok na nějaké opravy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Čermák
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 424
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
9.6.8.9.2. Povinnosti rozhodčích
a) Pořadatel musí zajistit dostatečný počet
kvalifikovaných a odpovědných rozhodčích, kteří ovládají pravidla
a
dokáží se rychle a správně orientovat a rozhodovat, aby neohrozili šance soutěžícího v soutěži.

Prosím znamená to, že již nebude možné tzv.samoměření ?? Děkuji.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
nikde neni psano, ze musi byt certifikovany s razitkem v prukazce.
Nechť si každy přebere jak chce
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Aleši, nemůžeš si terminologii pravidel ohýbat podle svých představ. Pravidla rozlišují "Soutěžní let" a "Pokus". To že "Letadlo je ve vzduchu a letí" je podle pravidel "Pokus" (odstavec 9.6.8.3.1.d). Tím že v odstavci 9.6.8.5.2 c) je terminologie letu a pokusu poněkud pomotaná, stává se tento odstavec nejasný. Samozřejmě se dokážeme po několikastránkové diskuzi dohodnout jak to "básník" myslel, ale nic to nemění na tom, že tu myšlenku nedokázal srozumitelně napsat do textu pravidel.Aleš Krátký napsal: Citace bodu 9.6.8.5.2 c) je "V jednom letu (Letadlo je ve vzduchu = letí = je to jeho LET) je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo
nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutěžící již nemá možnost opakovat let. "
Je tedy naprosto jasná a správná. Viz ty dva zmiňované příklady nahoře.
Budu doufat že v oficiální verzi to někdo opravil, a do chvíle zveřejnění schválené verze opravdu nemá cenu to dál pitvat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Ať už je tam napsano cokoliv, nikdo s tim už nehne a bude to tam cely rok ležet ...
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Cejnar
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 161
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 6
Vysvětlivka zaslaná Alešovi, kdy reklamoval, že došlo k šotkovi a místo jednou má být dvakrát ..... zapnutí motoru.
¨Je kolo, skládá se ze skupin, soutěžící startuje ve skupině, která má stanovený pracovní čas a něm uskuteční let, k jeho uskutečnění má dva pokusy.
Soutěžící má nárok na min 3 soutěžní lety doporučuje se i více. Podle toho kolik je kol, tolik soutěžních letů. Min 3 soutěžní kola.
Soutěžící uskutečňuje let v rámci svého pracovního času. K tomu má dva pokusy aby uskutečnil let.
První pokus zapne motor - nebude se líbit,může přistát a opakovat - má druhý pokus o let. Nemůže ale pro přiblížení, přistání a opakování použít motor. Jestli že, při prvním pokus znova zapne (dosud nepřistál) ztrácí možnost ještě jednoho (druhého) pokus a za let má nulu.
Za let má nulu protože ve svém pracovním čase může při pokusu o let zapnout motor jen jednou. Je zde jedno jestli je to při prvním nebo druhém (u druhého je to úplně jasné, anulování výškoměru) pokusu o let."
Toto je vysvětlení, které jsem zaslal Alešovi, když chtěl ještě po diskuzi zde na stránkách honem měnit jednou nebo dvakrát.
Vydržte na konečné znění. Už to nebude dlouho trvat. Platnost pravidel od 1.1.2014

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36

Jeden let = max. 2 pokusy
1 pokus = max. 1 spuštění motoru, jinak nula
Před resetem výškoměru před případným druhým pokusem by měl časoměřič vidět údaj na výškoměru a ujistit se, že tam není 0 a nebo *** atd. V tom případě by druhý pokus samozřejmě neumožnil a za let by dal nulu... Jasné.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.