file RCEV 2014 - Schváleno

Více
22. říj 2013 13:29 - 22. říj 2013 13:29 #11216 od Jaroslav Kuba
No Petr asi poukazuje na to, že některé výškoměry ukazují předchozí F5J výšku i po vypnutí a zapnutí. Možná že jsou i výškoměry co 0m na displeji neukáží.
Poslední změna: 22. říj 2013 13:29 uživatelem Jaroslav Kuba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 13:34 - 22. říj 2013 13:39 #11217 od Aleš Krátký

Jaroslav Kuba napsal: No Petr asi poukazuje na to, že některé výškoměry ukazují předchozí F5J výšku i po vypnutí a zapnutí. Možná že jsou i výškoměry co 0m na displeji neukáží.


přesná citace z pravidel je :

9.6.8.9.4. Specifikace výškoměru
Elektronický výškoměr instalovaný uvnitř modelu musí splňovat následující technické specifikace:
a) Používat barometrický způsob měření tlaku.
b) Indikace výšky musí být založena na standardní mezinárodní atmosféře, jak je definováno v dokumentu ICAO
7488/2.
c) Musí zaznamenávat změny tlaku od inicializace, až po 10 sekund od zastavení motoru (automaticky nebo
manuálně soutěžícím, podle toho, co nastalo dříve). Při inicializaci musí být nastaven na referenční hodnotu nulové
výšky tak, aby byla aktuální výška startoviště vzhledem k tlaku v úrovni země zaznamenána a zobrazena na
zařízení jako výška 0 m.


nejedná se o F5J výšku, ale o referenční výšku, která musí být vždy nulová !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 22. říj 2013 13:39 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 17:25 #11218 od Robert Šťastný
Zdravím tvůrce pravidel RCEV.
Mám dotaz k odstavci pravidel 9.6.8.1.3./ k) : Je zakázáno jakékoli zařízení kromě schváleného, které by bylo nainstalováno na, nebo v modelu, umožňující
celkové nebo částečné ovládání funkce elektrického pohonu modelu. Toto se netýká regulátoru a přijímače.

Jak se bude pohlížet na model vybavený výklopným pylonem s motorem, který se po vypnutí motoru zasune do trupu ? Tento systém pohonu by asi neměl být omezen, ale podle znění tohoto odstavce pravidel (ovládá se funkce elektrického pohonu modelu) by to mohlo být napadnutelné - nebo ne ?
Děkuji za info.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 17:57 #11219 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Zdá se, že tady bude zase veselo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 18:13 - 22. říj 2013 18:45 #11220 od Aleš Krátký
Jo to bude...bude se pitvat a pitvat místo toho,aby tady vypukla radost. Ad dotaz : Pokud se najde maniak,co si pylon do éra dá,tak za mne to nevadí.možná se můžou vyjádřit i zbyli tvůrci.nějak to dle mého nezasahuje do chodu motoru

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 22. říj 2013 18:45 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 18:53 - 22. říj 2013 18:53 #11222 od Robert Šťastný

Aleš Krátký napsal: Jo to bude...bude se pitvat a pitvat místo toho,aby tady vypukla radost. Ad dotaz : celý tento bod je tzv. Zákaz gyra. Pokud se najde maniak,co si výkon do éra dá,tak za mne to nevadí.možná se můžou vyjádřit i zbyli tvůrci.


Děkuji za odpověď, ale mám dojem že : .......ovládání funkce elektrického pohonu modelu ..... se nijak netýká funkce gyra. Gyro (podle mne tedy :) ) vrtí s kormidly a ne s pohonem.
A co se týká radosti nad novou kategorií a jejími pravidly - tak ta by asi měla být (třeba jenom z toho pohledu že se podařilo dopředu zakázat gyro) , ale neměla by být zkalená kostrbatými pravidly. Proč tam je mnou zmiňovaný odstavec (viz výše) když základ těchto pravidel měl být z velkých F5J a tam toto o pohonu není ......Tam je totiž : ....které by umožnilo úplné nebo částečné nezávislé řízení chodu (myšleno chodu motoru) - tedy sklopný pylon není zakázán, kdežto v pravidlech RCEV je to podle mne díky zatímní formulaci sporné.
Možná si říkáte, že zbytečně do toho šťourám, ale situace může na soutěži nastat a až pilot s modelem s motorem na zatahovatelném pylonu vyhraje soutěž tak může nastat cirkus. Bohužel záleží vždy na přesné formulaci a v ní téměř na každém slově. Politici přece také nekradou pokud pouze odklánějí .....

Poslední změna: 22. říj 2013 18:53 uživatelem Robert Šťastný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 19:22 #11223 od Aleš Krátký
překlep s gyrem jsem opravil v příspěvku. seděl jsem na mobilu a blbě čtu a ještě blběji z mobilu pišu --- toliko k překlepu "gyro"

co se týká motoru na pylonu, dle mého je to tam napsáno jasně : Pylon neovládá elektrický pohon. je povolem.

Celý ten odstavec je míněn tak, že v celém okruhu přímač <> regulátor <> motor může být v podstatě jen výškoměr (ten ovlivňuje, ale je schválen) a nic jiného.

s konstrbatostí pravidel se asi budeme muset všichni smířit. Ti co neví,co je na pozadí tvorby pravidel ať jsou rádi. Ti co ví, jsou zase rádi, že to je jen na osm stran :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 19:52 #11224 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Trochu tápu v jednom bodě pravidel - při opakovaném zapnutí motoru se anuluje let nebo jen pokus? Odstavce 9.6.8.5.2.c) a 9.6.8.9.4.h) hovoří jeden o letu a druhý o pokusu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2013 20:51 #11225 od Aleš Krátký

Petr Dušek napsal: Trochu tápu v jednom bodě pravidel - při opakovaném zapnutí motoru se anuluje let nebo jen pokus? Odstavce 9.6.8.5.2.c) a 9.6.8.9.4.h) hovoří jeden o letu a druhý o pokusu.


Áha, konečně konstruktívní připomínka... v návrhu bylo psáno, že je možno motor pustit dvakrát (né jednou). Ověřím, kde šotek řádil ! Děkuji za nalezení šotka :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 05:58 #11226 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Aleš Krátký napsal: nejedná se o F5J výšku, ale o referenční výšku, která musí být vždy nulová !


Ano Aleši, ale prakticky žádný výškoměr tuto výšku nezobrazuje. A v pravidlech je výslovně napsáno slovo "zobrazení" :unsure:

Aby bylo jasno, já si myslím, že v praxi na soutěžích zas tak moc problémů nebude. Koneckonců v dosud platných F5J byly díry větší (verze na 2014 toho dost opravuje) a taky jsme si zalétali na mnoha akcích v pohodě, v tomto jsem optimista. Nicméně mohlo to dopadnout lépe a třeba zrovna to o zobrazení nuly tuším padlo už v předchozí diskusi, nějak to ale nepadlo na úrodnou půdu.

A jedna námitka k bodu, kterého jsem si před tím asi nevšiml (pokud nenastala změna, tak to beru i za svou chybu) - mě se silně nelíbí bod o minimální hmotnosti 500g. Tohle je otrocky převzaté z RCEK, daleko větší smysl by ale dávalo standardní FAI ustanovení o minimálním zatížení 12g/dm2. Při minimu 500g se úplně zbytečně diskriminují některé existující "dvoumetrovky", které by pro RCEV vystačily s menší baterkou a díky odlehčení by se výkonově trochu srovnaly, naopak ale nijak nebráníš možnosti stavby složitých modelů "lehčích vzduchu" ve větší velikosti, které se při 500g klidně mohou dostat i někam k 10g/dm2. Tohle je hodně nedomyšlené...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.443 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám