file RCEV 2014 - Schváleno

Více
23. říj 2013 12:32 #11237 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Jiří Veselovský napsal:

Tomas Hruby napsal: daleko větší smysl by ale dávalo standardní FAI ustanovení o minimálním zatížení 12g/dm2.


Hele Tome, opravdu nechci šťourat, ale jak chceš spočítat na letišti plochu eroplánu? Já jsem ještě dodneška vosypanej z počítání plochy zakulacených uch (samozřejmě čtverečková síť) a fakt si nedovedu představit, jak pořadatel někomu počítá plochu a potažmo zatížení. :(


Už jsem na tohle Jirko viděl i aplikaci, která to počítá z fotky na základě zadání pár jasných údajů, zkusím najít.

Obecně to ale zas nevidím jako až takový problém. Představ si to v praxi - měřit se bude jen, když bude nějaký model podezřelý (což asi nebude časté). Tak to holt spočteš odhadem pro dva lichoběžníky - pokud to bude vypadat dobře, tak se asi nebude dále řešit, čímž ti odpadne další řada případů. Teprve kdyby to vypadalo natolik podezřele, že se bude o diskvalifikaci vážně přemýšlet, tak se bude muset začít počítat - kolikpak to asi bude případů za rok?

Mě obecně naprosto uchází smysl hmotnostního omezení v kategorii, která nemá nijak stanovenou plochu. To fakt není nic jiného než otrocký opis z RCEK, kde to ale bylo kvůli vazbě na výkon motoru, takže tam to smysl dávalo.V RCEV to ale nemá co dělat, pokud bychom chtěli něco řešit kolem vlivu hmotnosti na výkon, tak se prostě musí pracovat s plošným zatížením :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 12:33 #11238 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Záměrem bylo to, aby se motor zapínal pouze v nouzi a nebylo možné v prvním pokusu risknout vypnutí v pár metrech a když to nevyjde rychle se přitáhnout zpět a opakovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 12:41 #11239 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Radim Barč napsal: Záměrem bylo to, aby se motor zapínal pouze v nouzi a nebylo možné v prvním pokusu risknout vypnutí v pár metrech a když to nevyjde rychle se přitáhnout zpět a opakovat.


Dík, tohle beru. Jen si nejsem jistý, zda to třeba letos na některých akcích bylo bráno stejně. Bylo by to určitě dobře uvést jednoznačněji.

A jeden obecný dotaz... Bylo tu uvedeno, že pravidla byla schválena. Ovšem sorry, ale to co tu Aleš publikoval asi finální verze není. Opravdu asi tězko bude ve finále věta "Toto je můj návrh a je průmětem obou vašich návrhů" a divné jsou i některé další body. Bylo by prosím možno ten statut upřesnit a publikovat nějakou vyčištěnou verzi? Je jasné, že finální bude až to co vyjde ve sportovním řádu, ale myslím "v mezích možností finální"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 13:53 - 23. říj 2013 13:54 #11240 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Vydržte, 19.10.2013 byly projednány návrhy na změnu pravidel v předsednictvu KLeM ČR. Je zpracováván zápis, dnes má již 24 stránek. V příloze je i znění pravidel nové kategorie RCEV. V nejbližší době bude zápis na stránkách SMČR - Letečtí modeláři. Kdo nebude chtít čekat na oficiální znění až k 1.1.2014. může se na znění pravidel podívat na www. SMČR. Termín vyvěšení asi do konce měsíce.
Poslední změna: 23. říj 2013 13:54 uživatelem Petr Cejnar.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 15:34 #11241 od Aleš Krátký
Byla to poslední verze co jsem měl ... dále to putovalo na smcr,kde se to dále upravoval ale to už nemám

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 16:57 #11242 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Aleš Krátký napsal: Pokud vím,vyskomer po zapnutí motoru ukazuje nulu a tím pádem je dokazování křišťálově čisté a jasné...

Mezi prvním a druhým pokusem ale žádná kontrola výškoměru není, resetuješ výškoměr a letíš znovu, jestli výškoměr ukazoval nulu nikdo neví... Navíc v pravidlech ani není uvedeno, co má výškoměr ukazovat po restartu motoru.

Takže uvedu příklad, přistanu v třetí minutě, motor jsem znovu nezapnul a výškoměr ukazuje "- - -,-" (to znamená žádná zobrazená výška), mám nárok na druhý pokus??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 17:19 #11243 od Aleš Krátký
Pokud si nejsem jistý,tak snad spuštění motoru může hlídat casomeric? Jak se to prosim te do teď hlidalo v rcek? Jsem opět na mobilu tak nemůžu pravidla procitat pro přesné znění....

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 17:41 - 23. říj 2013 17:43 #11244 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Petr Dušek napsal:

Aleš Krátký napsal: Pokud vím,vyskomer po zapnutí motoru ukazuje nulu a tím pádem je dokazování křišťálově čisté a jasné...

Mezi prvním a druhým pokusem ale žádná kontrola výškoměru není, resetuješ výškoměr a letíš znovu, jestli výškoměr ukazoval nulu nikdo neví... Navíc v pravidlech ani není uvedeno, co má výškoměr ukazovat po restartu motoru.

Takže uvedu příklad, přistanu v třetí minutě, motor jsem znovu nezapnul a výškoměr ukazuje "- - -,-" (to znamená žádná zobrazená výška), mám nárok na druhý pokus??


Odpovím podruhé, pokud časoměřič zapnutí motoru během prvního pokusu nezaznamenal (nezpozoroval) a tobě je jedno, že porušuješ pravidla, tak samozřejmě "můžeš" odstartovat k druhému pokusu daného letu. Pokud jsi motor během letu nezapnul tak jen tady zkoušíš, kolik kdo vydrží...
Poslední změna: 23. říj 2013 17:43 uživatelem Radim Barč.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 18:32 #11245 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno
Nepodsouvej mi prosím to co jsem nenapsal, o žádném porušení pravidel nebyla řeč, jasně jsem napsal že motor jsem nezapnul. Výškoměr např. kvůli rušení či výpadku signálu neukazuje výšku, mohu odstartovat k druhému pokusu?? Dotaz se týká odstavce 9.6.8.3.3.i)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2013 18:49 - 23. říj 2013 20:27 #11246 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Re: RCEV 2014 - Schváleno

Petr Dušek napsal: Nepodsouvej mi prosím to co jsem nenapsal, o žádném porušení pravidel nebyla řeč, jasně jsem napsal že motor jsem nezapnul. Výškoměr např. kvůli rušení či výpadku signálu neukazuje výšku, mohu odstartovat k druhému pokusu?? Dotaz se týká odstavce 9.6.8.3.3.i)


9.6.8.3.3.i se týká situace po ukončení letu. Mezi jednotlivými pokusy se výškoměr nezkoumá.

edit.AK
Poslední změna: 23. říj 2013 20:27 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.617 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám