file Eurocup 2011

Více
29. zář 2010 12:55 #2595 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011
Pokud jde o "F5JCZ", měl jsem představu pouze do češtiny převést text pravidel EC z mého úvodního příspěvku tohoto vlákna. Totéž by myslím prospělo i pravidlům RCEK. Ovšem mluvím o dvou samostatných kategoriích, volné modely taky nemají F1A a F1H spojené do jednoho.
V otázce omezování hmotnosti baterií mám ovšem podobný názor jako Honza, v zásadě je to snaha o krok správným směrem - omezení výkonu, ovšem při současném vývoji baterií budou pravidla pořád o krok za vývojem, ždímání baterek poroste a výkony zůstanou. Řešení do budoucna vidím zatím jedině v limiterech (Wmin/kg).

ad Karol a Pavol: mám jiný názor ale ten váš vám neberu. V jiných sportech rozhodují o pořadí desetiny a setiny, když u nás je mezi prvními deseti rozdíl 10 a více bodů, připadá vám to nenormální a chcete s tím bojovat...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 13:38 #2596 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Eurocup 2011
Ještě dodatek jak jsem myslel tu poznámku k RCEK pravidlům. Textu našich pravidel by určitě prospěla korekce podle návrhu pravidel EC 2011 - text je přehlednější, lépe uspořádaný, atd. Ovšem i v pravidlech EC stále trvá rozpor v definici motorů, který řešíme už 2 roky. V seznamu schválených motorů jsou motory, které nesplňují rozměrové definice z pravidel. Např. Hacker A20-26M (délka motoru 30mm) TGY 28-26 (délka motoru 27mm, délka statoru 10mm), KDA 20-26(délka motoru 28mm) a možná by se našly i jiné příklady.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 14:15 #2597 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011

Petr Dušek napsal: Ještě dodatek jak jsem myslel tu poznámku k RCEK pravidlům. Textu našich pravidel by určitě prospěla korekce podle návrhu pravidel EC 2011 - text je přehlednější, lépe uspořádaný, atd. Ovšem i v pravidlech EC stále trvá rozpor v definici motorů, který řešíme už 2 roky. V seznamu schválených motorů jsou motory, které nesplňují rozměrové definice z pravidel. Např. Hacker A20-26M (délka motoru 30mm) TGY 28-26 (délka motoru 27mm, délka statoru 10mm), KDA 20-26(délka motoru 28mm) a možná by se našly i jiné příklady.


Už jsem to tady někde psal - TGY 28-26 NEMÁ stator 10mm, mohu poslat fotku s posuvkou, je to opravdu 9mm... 10mm se dá naměřit na magnetech, ne na statoru. Tohle je buď naprostá urban legend anebo se čongům podařila nějaká "nestandardní série", což by bylo horší. Delší stator má TGY 2826 SK, ale o něm to je známo a nikdo ho (snad) nelétá.
Nesmysl je pak to o 20-26M - ten je naopak velikostí dost pod limitem, viz fotky: http://modelweb.fotozona.cz/2008/10/pos ... -rcej.html , tento motor jsem svého času použil jako demo pro měření, tak to mám hezky nafocené.
V jednom ale máš pravdu - mělo by se nějak sjednotit to měření vnějších rozměrů, může nastat úplně zbytečný spor kvůli z hlediska výkonu absolutně nepodstatným "nálitkům" pro upevnění hřídele. Možná by nebylo od věci dát do pravidel pouze rozměr statoru a průměr motoru 28mm, délka 26mm je stejně spíš jen orientační údaj, rozhodující musí být stator.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 14:49 #2598 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Eurocup 2011
To je přesně ono. Už se měří vrtule a váží modely. To je v pohodě, ale až se protesty budou týkat motorů nevím jak rozlousknete. A že když o něco jde tak se někdo najde, například na Rcej v Hranicích.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 15:38 #2599 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011

Zbyněk Smola napsal: To je přesně ono. Už se měří vrtule a váží modely. To je v pohodě, ale až se protesty budou týkat motorů nevím jak rozlousknete. A že když o něco jde tak se někdo najde, například na Rcej v Hranicích.


V době přípravy pravidel jsem si cvičně rozebral dost motorů i v "polních podmínkách" - není to zas tak horké, je to pár minut, stačí digitální šupléra z Lídlu. Pokud bude pořadatel trochu myslet hlavou a nezkusí někoho diskvalifikovat za stator naměřené délky 9,05mm (což je bez profesionální kalibrace měřidla neprokazatelné), tak by to neměl být problém - motor tak nějak "v duchu pravidel" projde, naopak ale nějaký experiment se statorem 10mm či víc se pozná naprosto spolehlivě. Paradoxně vidím v těch vrtulích větší problém a riziko, tam totiž může dojít k změně rozměru nějakým poškozením i bez viny soutěžícího, stator se zas tak měnit nebude :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 15:39 #2600 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma Eurocup 2011

Petr Dušek napsal: Pokud jde o "F5JCZ", měl jsem představu pouze do češtiny převést text pravidel EC

Pokud mohu za sebe, tak to je jediné rozumné řešení. Moje snaha od počátku byla zapojit Čechy a Moravu do "kolotoče" Eurocupu. I když návštěvy z venku byly zatím sporadické, tak už o nás vědí a zahřívací kolo máme za sebou. Takže jedeme dál např. i plánovaným uspořádáním jednoho kola Eurocupu v ČR v roce 2011. :D

Petr Dušek napsal: volné modely taky nemají F1A a F1H spojené do jednoho.

To je sice pravda, ale není to tak dávno, co se přímo tady brojilo proti další kategoii (-ím) a teď bysme dělali to samé. Navíc uvedené řešení (jedny pravidla) je vyzkoušené, takže žádné riziko. A dále je velmi pravděpodobné, že účastníci většinou létají obě kategorie, což je z hlediska letové taktiky výhodné.

Petr Dušek napsal: Textu našich pravidel by určitě prospěla korekce podle návrhu pravidel EC 2011

Korekce je hotová i přesto, že naše pravidla byla oceněna např. v Maďarsku, protože srozumitelně řešila situace, které v pravidlech EC řešeny nebyly. Úprava pravidel EC byla provedena podle našich prozatímních pravidel. K této úpravě zatím diskuse probíhá.
Nevýhodou je, že pokud se diskuse protáhne např. do listopadu, tak už na dohodnuté změny naše pravidla nezareagují - schůze KLeM ČR je 23.10.2010. Ovšem žádné zásadní změny nepředpokládám, spíš se dolaďují detaily.

Petr Dušek napsal: V seznamu schválených motorů jsou motory, které nesplňují rozměrové definice z pravidel.

Zatím nejsou žádné signály, že by se někdo v zahraničí touto otázkou zabýval. Není to dobře, ale tak to je. Zjevně se do toho nikomu nechce. Osobně bych se přiklonil k návrhu Tomáše. Délku motoru neřešit a zatím to nechat na rozměru statoru. Jinak Tome díky za tvůj příspěvek, dobře to oživilo paměť.

A ještě jedna moje osobní poznámka. Už od počátku nesouhlasím s výší bodového ohodnocení přistání. S Honzou Kubicou i s ostatními jsem to už probíral několikrát, protože ten nepoměr bodů za letovou část versus bodů za přistání tříská dveřmi. Ani loni, ani letos v Holíči se tuto otázku nepovedlo bohužel prodiskutovat. Tak to jen na okraj.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 15:49 #2601 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011

Jiří Veselovský napsal: A ještě jedna moje osobní poznámka. Už od počátku nesouhlasím s výší bodového ohodnocení přistání. S Honzou Kubicou i s ostatními jsem to už probíral několikrát, protože ten nepoměr bodů za letovou část versus bodů za přistání tříská dveřmi. Ani loni, ani letos v Holíči se tuto otázku nepovedlo bohužel prodiskutovat. Tak to jen na okraj.


Jojo, na tomhle něco je... Sice jsem jednoznačně pro hodnocení po 20cm, ale umím si klidně představit, že to místo 100,99,98... bude 80,79,78... nebo jiná vhodná hodnota. Na rok 2011 je to již evidentně nereálné, do budoucna bych si to ale představit uměl.
I když by tedy jistě tato úprava poněkud otrávila pořadatele, kteří mají i soutěže F3J a dalších kategorií - museli by udělat nové měřící pásky :D :lol:

Jinak ještě k těm rozměrům motoru - já bych pravidla klidně v otázce rozměrů nechal tak, jak jsou, jen přidal větu "v případě sporného výsledku měření vnějších rozměrů (např. různé nálitky atd.) rozhoduje rozměr statoru". To by řešilo vše - pořadatel by u standardně vypadajícího motoru s běžnými rozměry nebyl nezbytně tlačen do demontáže, na druhé straně by ale byla ošetřena situace, že má motor větší nějaký nálitek u ložiska, stator je ale standardní a plně "legální".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 16:00 #2602 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Eurocup 2011
pozor, ohledne novych pasek si musim trosku naprdet do vlastniho : program zere i hodnoty v metrech (cili 0,2 , 0,4) coz ma dost poradatelu napsano i ted na paskach,proto staci rict casomericum at nepisou body,ale metry z pasky ...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 16:12 #2603 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma Eurocup 2011

Tomas Hruby napsal: "v případě sporného výsledku měření vnějších rozměrů (např. různé nálitky atd.) rozhoduje rozměr statoru".

Tak to se mi líbí. Hodně.

Tomas Hruby napsal: Sice jsem jednoznačně pro hodnocení po 20cm

Já taky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. zář 2010 16:12 #2604 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Eurocup 2011
Ještě k tomu Turnigy 2826 Gold - vzhledem k závažnosti problému (je to běžně používaný motor) jsem teď jeden otevřel. 10mm nemá ani náhodou, to je nesporné. Přesné měření je dost problém, ke statoru se nedostanu tou "mačkací" stranou šupléry, kde by to bylo přesné, při měření druhým koncem už přesnost padá, člověk to musí srovnat se statorem dost od oka. Výsledek mi pro různá zarovnání kolísá mezi 8,8 a 9,3mm, já bych to bral jako 9mm OK, je to prostě na horním limitu. Pokud máte někdo doma TGY2826, který má stator opravdu 10mm (nebo aspoň spolehlivě přes 9,5mm), tak pošlete snímek, potvrzení variability sérií by stálo za pozornost...

Jo a ještě poznámka pro případné kverulanty - momentálně létám většinou AXI2208, takže šetřete peníze za případné pokusy o protest :lol: :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.462 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám