file Pravidla pro RCEK na rok 2013

Více
06. lis 2011 17:12 #5953 od Aleš Krátký
Přátelé modeláři, jak píše J. Veselovský, byly schváleny pravidla RCEK na rok 2013 jako národní/oficiální. Tudíž je nutné, abychom během roku vylepšili 3 roky staré pravidla za pomocí různých modifikací. Proto jsem založil toto vlákno, kde by se měly VĚCNĚ rozebírat připomínky, co je nutné přidat, co ubrat či změnit v pravidlech.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
09. lis 2011 11:20 #5973 od Tomas Hruby
Přidal bych sem pro pořádek to, co psal Jirka v předchozím vlákně, ať je přehled:
Vím, že pravidla mají mnoho nedostatků, které ale kupodivu nebrání většině pilotů podle nich létat a to tak, že špičkově. Jak už jsem avizoval během sezóny, tak na schválení šel stávající návrh s tím, že po přijetí pravidel jako národní si je upravíme podle nejnovějších poznatků (původní znění je víc jak tři roky staré).
Proto bych chtěl zde na fóru (po dohodě) zavést nové vlákno, kde by se připomínky shromažďovaly a popř. by se o nich vedla diskuse, která jak doufám by byla prostá osobních exhibic a obsahovala by reálné návrhy. Všichni víme, že např. silniční zákon je paskvil k pohledání (viz třeba zimní gumy...), přesto podle něho jezdí celá republika. My máme teď výhodu v tom, že na změny máme téměř rok, takže bysme měli být lepší než hoši ve vládě.
V této souvislosti mě napadá ještě varianta, kdy naše snažení bude třeba zbytečné, protože se naše outrunnery změní na "malé" FAI F5J s výškoměry. Osobně bych nebyl proti. Ale to je jen můj názor.
Chtěl bych vás také upozornit, že se nechci zabývat tím, že si někdo přemotá motor, že si zatočí vrtulkou když je kilometr daleko, že pořadatelé téměř zásadně nic nekontrolují a dalšími excesy. Pokud z toho mají dotyční dobrý pocit, tak fajn, je to jejich věc. Třeba měli těžké a složité dětství, nevím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 11:34 #5974 od Tomas Hruby
A jinak můj názor, platný samozřejmě v případě, že nedojde na výškoměry nebo jiný zásadní "převrat"...
Osobně bych toho až tak moc neměnil, spíš bych se snažil o uhlazení zbytečných odlišností od "mezinárodních F5J outrunner".

Z hlediska technické specifikace bych asi neřešil motory víc, než už jsou (přemotání je stejně reálně neověřitelné), trápil bych se tím až v okamžiku, kdy by nastal nějaký "zlom", tedy že by někdo "supermotor" opravdu začal rutinně používat a ne o něm jen vyprávět.
Zamyslel bych se možná nad nějakou definicí měření vrtule a možná tam i dal nějakou toleranci - měření vrtule jen tak metrem je na ploše totiž problém (jak se k vrtuli dostat...) a nepřesnost je velká - diskvalifikace by přitom měla být už třeba za "milimetr pod" - tohle je možný zdroj pěkného dusna...
Baterky a minimální hmotnost modelu jsou OK.

Co mě ale docela "trápí" je to v posledním odstavci zmíněné "zatočení vrtulkou". Ono totiž nějaké přimotorování už má na výsledek dopad zásadní a pokud se objeví více podezření na tohle jednání, tak to může atmosféru otrávit opravdu hodně. A fakt je, že se v letošním roce o několika případech mluvilo - zatím spíš v "ústraní", ale je asi jen otázkou času, kdy to vybublá. Bohužel mě ale nenapadá žádné reálné řešení :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 16:33 #5975 od Jiří Veselovský
Tome, děkuji za malou "úpravu", původně jsem to chtěl udělat sám, ale.... ;)

Zareagoval bych na tvoji poznámku ohledně přiblížení se (sjednocení?) pravidel s EC. Myslels to tak? V této souvislosti máme ale snad jen jednu odchylku způsobenou tím, že jsme vždy o krok pozadu, a to je třicetibodová penalizace při předčasném roztočení motoru.
Tuto úpravu mám téměř na prvním místě změn. V dalším gardu to bude odstranění formulací, které je možno vykládat dvojím způsobem (jen mám obavu, aby se mi to podařilo komplet). Návrhy mám na stole od Petra Lokvence už skoro rok.

Jinak opravdu nechci řešit naznačené problémy s motory, vícenásobným motorováním a pod. Pokud se nepletu, tak většina z nás jezdí po soutěžích pro určité sportovní vyžití a já bych byl poslední, kdo by v tomto prostředí chtěl dělat dusno. Za druhé nemám tolik osobní odvahy jako třeba pan Michálek, to přiznávám rovnou.
Kontrola v tomto případě by byla určitě složitá, ale ne nemožná. Pilot by musel zacvakat a zatočit se všema čudlíkama na Tx a pokud by se motor rozběhl ještě na jiný čudlík, tak smolík (asi blbost, co?). Ale při různých adrenalinových situacích na startovišti se dá úplně lehce přehlédnout cvaknutí motorem na 50% při 3 polohovém spínači.

Navrhoval bych, abysme toto téma opustili a opravdu se věnovali připomínkám k pravidlům (vím, souvisí to). No a vzhledem k tomu, že sem chodí jen "vybraný" vzorek populace, tak to zkuste s kolegy probrat třeba u piva, baby počkaj. :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 19:00 #5976 od Tomas Hruby

Jiří Veselovský napsal: Kontrola v tomto případě by byla určitě složitá, ale ne nemožná. Pilot by musel zacvakat a zatočit se všema čudlíkama na Tx a pokud by se motor rozběhl ještě na jiný čudlík, tak smolík (asi blbost, co?). Ale při různých adrenalinových situacích na startovišti se dá úplně lehce přehlédnout cvaknutí motorem na 50% při 3 polohovém spínači.


Teď jsem dostal dobrý záchvat smíchu při pohledu na 14MZ, která mi tu leží na stole - uvědomuješ si, že s ohledem na možnost definování "logických spínačů" je počet možných kombinací minimálně v jednotkách tisíc? ;)
Dělám si přirozeně trochu legraci a vím, že to je nejextrémnější možný příklad rádia, ale jako ilustrace nereálnosti kontroly to bohužel sedí :(
Já se taky snažím věřit, že naprostá většina lidí létá víceméně poctivě a tak maximem "podvodu" je nějaké to šponování pásky na 99b místo skutečných 98b. Ostatně proč "věřit" - u velké většiny lidí jsem si tím poměrně dost jistý. Nicméně za úplně všechno bych ruku do ohně nedal a blbé je, že tohle je věc, která může mít na umístění dopad zásadní. Snad to ale zůstane v pozici výjimečného jevu...

Ad EC - ono je těch rozdílů trochu víc, třeba do EC prošel ten zákaz ohřívaní a chlazení (se kterým zrovna moc nesouhlasím, ale rozdíl to zkrátka je). Obecně máš ale plnou pravdu, že těch odlišností je už jen minimum a na mysli jsem měl právě srovnání minimálně některých z nich.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 19:45 #5977 od Luboslav Nagy
Nedal by sa vyrobiť nejaký jednoduchý elektronický "bazmek" ktorý by jednoducho indikoval spustenie motoru počas letu. Stačilo by keby to ukazovala jedna dioda. Po skončení letu by sa pozrelo a keby svietila tak je to jasné.
Možno by sa dala funkcia dorobiť k rôznym existujúcim loggerom.
Len taký nápad ;)

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 19:54 #5978 od Aleš Krátký
ad bazmek : no ono by to mohlo brat treba i errory typu "kopnuti do motoru" diky ruseni, nebo jine anomalie... a pak by byla hadka jestli pustil,nepustil atd.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2011 21:40 #5980 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: Teď jsem dostal dobrý záchvat smíchu při pohledu na 14MZ

No, zajedno jsem psal, že je to asi blbost (u normálních rádií třeba ne), ale na druhou stranu tuším, kolik je asi tak "čtrnáctek" v oběhu. Ahoj Tome, Palo, Pepíku a Lojzo, .... :o

Luboslav Nagy napsal: jednoduchý elektronický "bazmek" ktorý by jednoducho indikoval spustenie motoru počas letu

To už se blížíš kontrolnímu vybavení našich "sedmiček" (RCE7). Tam má časoměřič pilotův druhý přijímač a není co řešit. Trochu OT. Podle mě, a už jsem to psal víckrát, je tato kategorie z elektro nejlepší.

Tak ještě jednou, nechme kontrolu kontrolou a pojďme k pravidlům.

P.S.
Chlazení, popř. ohřívání řešit nebudu. Těžko můžu limitovat stupně ohřátí. Pod paží je to třeba 36,6 a někde níž třeba 25,7 stupně (např. v zimě). Při horečce se to bude asi lišit. :lol: :lol: :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2011 20:03 #5983 od Tomáš Brodský

Tomas Hruby napsal: ...
Zamyslel bych se možná nad nějakou definicí měření vrtule a možná tam i dal nějakou toleranci - měření vrtule jen tak metrem je na ploše totiž problém (jak se k vrtuli dostat...) a nepřesnost je velká - diskvalifikace by přitom měla být už třeba za "milimetr pod" - tohle je možný zdroj pěkného dusna...


Osobne jsem celkem proti, vrtule je dana minimalnim prumerem 250mm, coz je 4mm tolerance oproti puvodne recene 10x6. To ze s merenim neni problem (kdyz se chce merit), je taky vyzkousene, staci 300mm suplera a pred soutezi umoznit soutezicim aby si mohli svoji vrtuli zkontrolovat (nastavit 250mm, zaaretovat, zkouset po natazeni v ruce pruchod, musi zadrhnout)
Zavadeni dalsi tolerance k toleranci podle me neni zadouci... Tvrzeni o tom jak se nekomu vrtule ubrousila pri letani (pristavani) a ze to mel v poradku jsou z oblasti bachorek, nerikam pokud by se odlomila spicka, ale to je celkem jednoduse poznatelne a zamerne to asi nikdo neudela kvuli vyvazeni

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2011 20:36 #5984 od Tomas Hruby
To ale vlastně píšeš něco, k čemu mířím - měření chce nějaký přípravek (nějaké "účko"), nebo aspoň pořádnou "šupléru" a možnost kontroly před soutěží. Pak se to dá akceptovat, námitky mám ale proti různým "rádobyměřením" - fakt je, že jsem zažil dost velký nesmysl s vytahovacím metrem (prošel jsem, pořadatel to ostatně bral dost rozumně, ale kdyby takhle měřil nějaký trouba, který bude chtít buzerovat, tak by to bylo možná dost "veselé").

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.394 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám