file Pravidla pro RCEK na rok 2013

Více
12. lis 2011 19:22 #5995 od Jan Kubica

Radek Novotny napsal: Průměr vrtule 250mm omezuje výkon motoru řady 2208 z pohledu toč. momentu. Tato vrtule je totiž na hraně průměru (spíše za hranou...), který lze ještě použít. Větší průměr vrtule motor spolehlivě přidusí, menší pak zvedá účinnost. Tohle min. omezení je de-facto limit... Větší nejde, a menší se nesmí. Takže se vlasně ustálí podmínky přibližně stejně pro všechny.


Radku, toto není pravda, uvažuješ pouze s vrtulemi "z krámu". Už jsem to psal tady - http://www.rcex.cz/?p=3384

Radek Novotny napsal: Vrtule bez limitu by určitě daly prostor k další optimalizaci, sám bych ze svých mnoha pokusů tipoval, že nějakých 15mps stoupání bych z 2208 s KV přes 2000/V vyždímal. Taky bych tipoval průměr vrtulí na optimalizaci někde kolem 7-9 palců...

I o tomto už jsem psal - http://www.rcex.cz/?p=3261 , o 15 m/s by se dalo s úspěchem pochybovat, jedině s přídavným chlazením :)

Radek Novotny napsal: Ale to asi nikdo nechce... Proč vlastně...? Už teď je stoupání kolem 11mps velice dobré, tak nedělejme z RCEK hot-linery... Kdyby se v budoucnosti nějak diametrálně zvětšilo stoupání modelu, šlo byto elegantně pořešit odečítáním např. 2bodů za 1s motoru. A jako měřící přístroj - stále jen stopky... ;)

Do dvou let jsou "malé výškoměry", takže asi fakt nemá cenu do RCEK nějak moc šťourat.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. lis 2011 20:08 #5996 od Tomas Hruby
Honzo, uteklo to hodně offtopic, tohle už je spíš k tématu "optimalizace vrtule"... Nicméně mám teď určité nové poznatky z ladění velkého Shocka, kde jsem shodou okolností měl část vrtulí "normálních" a část v provedení s úzkým listem. A musím říct, že k mému jistému překvapení ten rozdíl mezi širokým a úzkým listem byl celkem minimální jak v odběru, tak ve stoupavosti. Stálo by to za další výzkum (nejen pro RCEK), nicméně ty výsledky posledních testů moc ten přínos "tenké vrtule" nepotvrzovaly (myslím pro poměry průměr/stoupání ve stylu RCEK/F5J FAI, u "(nad)čtvercových" pro F5B/F je to složitější).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. lis 2011 21:08 #5997 od Jan Kubica
Však on to Aleš někam přendá (nebo vymaže). Tady je k těm vrtulím taky diskuse - http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1531066 (anglicky), prý pro RF vrtule na přesazených trámcích "calcy" vracejí nesmysly, protože vrtule potom mají úplně jiné rozměry. Ještě bych připomenul, že pro geometricky podobné vrtule roste výkon s druhou mocninou průměru, ale třetí mocninou stoupání. A právě to může být příčinou těch stejných výsledků pro širokou a úzkou vrtuli. A ještě se přiznám, že já doma stoupání vrtule změřit neumím, resp. jsem se nikdy nedoměřil údaje výrobce. S vrtulemi je legrace, nic jednoduchého.

Budeš někam psát výsledky "ladění"?

Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 17:18 #6029 od Aleš Krátký
tak se objevil motor, který "někdo" vyrábí doma, resp upraví ,a poté prodává pod jiným názvem za nekřesťanské peníze ... tím obejde větu "motor musí být dostupný v běžné prodejní síti " a vhoala, máme zlegalizovaný motor.

tato věta je taková kostrbatá a lze takto zlegalizovat jakýkoliv přemotaný / zkombinovaný motor !

buď zrušit a nechat jen definici rozměrů, nebo nějak upravit

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 18:23 #6031 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: tak se objevil motor, který "někdo" vyrábí doma, resp upraví ,a poté prodává pod jiným názvem za nekřesťanské peníze ... tím obejde větu "motor musí být dostupný v běžné prodejní síti " a vhoala, máme zlegalizovaný motor.

tato věta je taková kostrbatá a lze takto zlegalizovat jakýkoliv přemotaný / zkombinovaný motor !

buď zrušit a nechat jen definici rozměrů, nebo nějak upravit


Nejprve jedna poznámka - mě docela fascinuje ten pojem "nekřesťanské peníze" v souvislosti s avizovaným "MiHo" za cca 100EUR - to myslíš vážně? Běžný "masově vyráběný" AXI 2208 má standardní cenu 1400 korun - to ti cca 1000 korun navrch za něco kusově předělávaného připadá jako nějak výrazně moc? Co vím, tak to není jen přemotané, ale měnily se i ložiska, takže poměrně velká úprava. Mě to naopak přijde jako docela potěšitelná cena cca 100EUR, která naznačuje, že jsou poměrně mimo některé teorie, které se bály nástupu motorů za 7-8 tisíc korun.

Jinak ale souhlasím s tím, že ta věta o "obchodní síti" a "neupraveném motoru" je hodně sporná - někdo může protestovat i třeba proti TGY2826, který v ČR dostupný není s tím, že "eshop v Číně není běžná síť", tohle je opravdu sporné. Do pravidel se to dostalo ze znění pro Eurocup a tohle je zrovna jeden z bodů, který se opravdu moc nepodařil.
Já bych to asi vypustil úplně...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 18:54 #6032 od Aleš Krátký
no tak je to S PREHLEDEM nejdrazsi motor do teto kategorie , to mluvi za vse.
kdyby nynejsi TOP (axi s cenou 1400kc) byl o 2-3 stovky levnejsi ok, ale temer 2x tolik mi prijde hodne.

nehlede na to,ze nevim co je puvodnim zdrojem soucastek, zda totalni vyrobeni z nuly , nebo koupeny motor china, vymenim loziska,premotam drat a hura ?

hele mi to je jedno,jde mi predevsim o tento krok k legalizaci jakehokoliv motoru.

tu premrstenou cenu jsem myslel napr takto : udelam si sam motor, a zacnu ho prodavat za 10 000€ [at ho nema nikdo jiny] a nabidnu ho na eshopu .. mam ho jen ja,litam suprove vysoko,mam ho legalne, ostatni utrou nos

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 19:37 #6033 od Tomas Hruby
Základ MiHo by mělo být Turnigy, ale zůstal jen plášť, hřídel a snad kostra statoru - co vím, tak kromě přemotání a ložisek se měnily i magnety. Prostě úprava poměrně velká...

Obecně - pokud se to o dostupnosti v běžné síti vypustí, tak na tom budou všichni víceméně stejně a bude klid - holt se budou shánět vylepšené motory. Přijde mi to lepší než jako současný stav, kdy se už tu a tam šířily drby, že ten či onen má něco upravené, ovšem s ohledem na "zákaz" o tom mlčí :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 20:43 #6034 od Aleš Krátký
jasne takze china trosku zmutovana za 3K ... v tom pripade se muze dost dobre stat to co pisu.

Miminalne ted vim o jednom clovekovi,ktery ma V PRAXI !! overeny motor ktery hrave leti 16-17 m/s ale v soucasnem stavu neni legalni protoze neudelal zatim motor k prodeji. vyrobni naklady zhruba 800.

ono je to vazne problem, bud je to treba omezit na motory prodavane v "kamenych prodejnach" nebo obecne nekontrolovat prodejnost a podporit home-made. Pak ale nastane to co na SK ze tam dva borci (ted nevim jiste tak mozna lzu) na soutezi leteli snad o 8m/s vice nez cele startovni pole s podomacku vyrobenymi motory (a ted bych se nebal rict,ze to mohla byt nejaka ranna verze MIHO - ale opet jen tipuji) a uz to odradi dost lidi kteri se vyserou na soutezeni protoze nechcou kupovat ultra mega specialni motor za supr user-friendly cenu... bez nej totiz nemaji sanci :-/ a to je cista pravda. :geek:

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 22:26 #6035 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: ...bud je to treba omezit na motory prodavane v "kamenych prodejnach" nebo obecne nekontrolovat prodejnost a podporit home-made.

Hlasuji pro druhou možnost...
Asi každý z nás zná ve svém okolí malou modelářskou kamennou prodejnu, kterou založil a vede bývalý či aktivní modelář, s kterým není problém se domluvit, aby ten můj motor nabízel ve své "běžné obchodní síti". Tohle pravidlo prostě dnes nemá význam. Již při vzniku kategorie RCEK jsem předpovídal brzký nástup speciálních motorů a když vidím na fotkách provedení MIHO motoru, tak jako modelář, technik a strojař z toho mám radost. Souhlasím s názorem, že o tom modelařina je a ani poměr ceny sériového motoru AXI a speciálu 60/100E mě nepřipadá závratný. Podívejte se na ceny ostatního sportovního náčiní, jaký je poměr mezi cenou rekreační a profi výbavy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2011 22:31 #6036 od Aleš Krátký
jenze axi uz je TOP, takze porovnavas ceny TOP vs TOP a ten rozdil je propastny.
ale o tom tu neni rec, cenu si kazdy u sveho motoru muze stanovit jakou chce, kdybych ja umel udelat motor a chtel ho mit sam nebal bych se ceny klidne 1000€ at si ho nikdy jiny na svete nekoupi... To ovsem v pripade kdy by platilo pravidlo /podminka/ nutnosti bezdne dostupne koupe meho vyrobku

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.361 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám