- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 0
Pravidla pro RCEK na rok 2013
- Tomáš Brodský
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Brodsky napsal: ja bych to nevidel tak tragicky, pokud se ten motor zacne objevovat na zavodech, urychli se tim imho nastup "malych vyskomeru"
On problém z hlediska nákladů (a tím odrazení řady lidí) číhá trochu jinde - totiž v letadlech. Pokud by se totiž podařilo motory výrazněji "popohnat", tak asi má smysl další růst velikosti letadel a klidně by se mohlo stát standardem něco k 2,5m. A to bude při tovární výrobě o poznání dražší než současné "dvoumetrovky", pro výrobu "doma" zase vzroste náročnost a dokáže to méně lidí - tohle trochu problém je
![:-( :-(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Motorů bych se tolik nebál - i zde zapůsobí konkurence, takže růst cen speciálů přes zde debatovaných 100EUR až tak pravděpodobný není, spíš se dá čekat pokles někam blízko k ceně AXI. Ovšem ty "nepřímé" náklady vzniklé úpravou motoru mohou být větší.
Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem - už by nebylo tak podstatné držet hmotnost u 500g.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
U malých výškoměrů by pravděpodobně muselo být omezeno rozpětí, protože to je asi tak jediný parametr, který má smysl regulovat. Omezovat motor, baterku či hmotnost postrádá u výškoměru smysl.Tomas Hruby napsal: Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem...
Jen doplněk pro zaryté káčkaře, já osobně bych pro transformaci na výškoměry navrhoval RCEJ. Káčka by asi měla zůstat vášnivým ladičům stoupavosti v podobě VMR.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal:
U malých výškoměrů by pravděpodobně muselo být omezeno rozpětí, protože to je asi tak jediný parametr, který má smysl regulovat. Omezovat motor, baterku či hmotnost postrádá u výškoměru smysl.Tomas Hruby napsal: Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem...
Jen doplněk pro zaryté káčkaře, já osobně bych pro transformaci na výškoměry navrhoval RCEJ. Káčka by asi měla zůstat vášnivým ladičům stoupavosti v podobě VMR.
Víš, co - v každém případě znamená podobný zásah do pravidel obměnu letadel a v tomto ohledu je jedno, jestli to "inicializuje" nárůst výkonu motoru anebo výškoměr... A to stojí peníze
![:( :(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Přechod z RCEJ na RCEK byl tak rychlý mimo jiné i proto, že u hodně letadel stačilo vyměnit motor. A nešlo jen o nějaké nouzovky - třeba Ambrosia vznikla už na "plechovku, na špici v RCEK byly i některé domácí konstrukce vniklé víceméně na plechovku (J. Bartůněk, J. Váňa...) - prostě kdo měl špičkové letadlo RCEJ, tak měl i špičkové RCEK a jen postupně probíhala postupná obměna, která to dále vylepšovala.
Obávám se ale trochu toho, že při výraznějším nárůstu výkonu motoru by nastal průvan v modelech daleko rychlejší. Mimochodem, já zrovna potrefený nejsem, takže píšu nezaujatě, můj Scorpion je zrovna letadlo, kterému by "vytuněný" motor velmi prospěl...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
co tak zahodit eroplany ,zahodit pravidla a urobit sutaz v testovani motorov na stande a "hrat sa" ktory motor bude viac tocit a nezhori?
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
mam dojem ze to speje do tohoto stadia analogia v kategoriou CO2 resp F1K
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
palo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
pavol polonec napsal:
mam dojem ze to speje do tohoto stadia analogia v kategoriou CO2 resp F1K
Tak zlé to přeci jen není - pořád máš poměr 10-30s motoru ku 9:30-9:50min kluzu, to je proti CO2, kde se ke konci letěl na motor CELÝ let přeci jen "trošku" rozdíl. Pořád je dost času na zkažení v kluzu
Nicméně riziko tu přeci jen je
![:( :(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
RCEJ jsou silně na ústupu, v kalendáři jsem našel jen 6 soutěží, s výškoměry mají kromě písmene "J" v názvu i další společné body. Čas se měří včetně motoru, je mírnější hodnocení přistání, i s plechovkou by se při stoupavosti 6m/s dala letět výškoměrová soutěž. Při nastavení rozpětí na max. 2200mm (například) by nebyl ani žádný tlak na změnu modelů... Ale tohle už je téma na jiné vlákno: http://stoupak.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=369
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
2) ok tak co s temi motory ?
![:-D :-D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Večer jsem nad tím přemýšlel a vidím jeden problém zcela aktuální (spíš na 2012 než na 2013).
Situace - předpokládejme, že se potvrdí výrazný nárůst výkonu s "MiHo", motor přitom bude prodáván na eshopu natolik transparentně, že nikdo nebude moci zpochybnit legálnost. Tohle jsou asi dost pravděpodobné předpoklady...
Ale co to bude znamenat? Na jedné straně by byly převálcovány "klasické motory". Na druhé straně ale v pravidlech zůstane bod o zákazu úprav a motorech z obchodní sítě - to vylučuje si něco prostě přemotat a tím získat levnou alternativu (třeba s mírně horším výkonem, ale určitě by se rozdíl omezil). A tohle může hodně lidí pořádně otrávit - přeci jen 100EUR navíc je pro leckoho dost a v praxi to bude často chtít i nový regulátor či LiPOL... Určitým řešením by byla legalizace úprav motorů při zachování rozměrů, jak navrhoval třeba i Radek, ale jak to vidím, tak už není žádná "legální" cesta k úpravě pravidel pro rok 2012
![:( :(](/media/kunena/emoticons/sad.png)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.