file Pravidla pro RCEK na rok 2013

Více
20. lis 2011 22:33 #6037 od Tomáš Brodský
ja bych to nevidel tak tragicky, pokud se ten motor zacne objevovat na zavodech, urychli se tim imho nastup "malych vyskomeru"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 07:08 #6038 od Tomas Hruby

Tomas Brodsky napsal: ja bych to nevidel tak tragicky, pokud se ten motor zacne objevovat na zavodech, urychli se tim imho nastup "malych vyskomeru"


On problém z hlediska nákladů (a tím odrazení řady lidí) číhá trochu jinde - totiž v letadlech. Pokud by se totiž podařilo motory výrazněji "popohnat", tak asi má smysl další růst velikosti letadel a klidně by se mohlo stát standardem něco k 2,5m. A to bude při tovární výrobě o poznání dražší než současné "dvoumetrovky", pro výrobu "doma" zase vzroste náročnost a dokáže to méně lidí - tohle trochu problém je :-(
Motorů bych se tolik nebál - i zde zapůsobí konkurence, takže růst cen speciálů přes zde debatovaných 100EUR až tak pravděpodobný není, spíš se dá čekat pokles někam blízko k ceně AXI. Ovšem ty "nepřímé" náklady vzniklé úpravou motoru mohou být větší.

Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem - už by nebylo tak podstatné držet hmotnost u 500g.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 08:35 #6040 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem...

U malých výškoměrů by pravděpodobně muselo být omezeno rozpětí, protože to je asi tak jediný parametr, který má smysl regulovat. Omezovat motor, baterku či hmotnost postrádá u výškoměru smysl.
Jen doplněk pro zaryté káčkaře, já osobně bych pro transformaci na výškoměry navrhoval RCEJ. Káčka by asi měla zůstat vášnivým ladičům stoupavosti v podobě VMR.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 09:53 #6041 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal:

Tomas Hruby napsal: Mimochodem - tohle se týká i malých výškoměrů... Jejich zavedení by totiž opět akcelerovalo zájem o podstatně větší letadla, než je dnes zvykem...

U malých výškoměrů by pravděpodobně muselo být omezeno rozpětí, protože to je asi tak jediný parametr, který má smysl regulovat. Omezovat motor, baterku či hmotnost postrádá u výškoměru smysl.
Jen doplněk pro zaryté káčkaře, já osobně bych pro transformaci na výškoměry navrhoval RCEJ. Káčka by asi měla zůstat vášnivým ladičům stoupavosti v podobě VMR.


Víš, co - v každém případě znamená podobný zásah do pravidel obměnu letadel a v tomto ohledu je jedno, jestli to "inicializuje" nárůst výkonu motoru anebo výškoměr... A to stojí peníze :(
Přechod z RCEJ na RCEK byl tak rychlý mimo jiné i proto, že u hodně letadel stačilo vyměnit motor. A nešlo jen o nějaké nouzovky - třeba Ambrosia vznikla už na "plechovku, na špici v RCEK byly i některé domácí konstrukce vniklé víceméně na plechovku (J. Bartůněk, J. Váňa...) - prostě kdo měl špičkové letadlo RCEJ, tak měl i špičkové RCEK a jen postupně probíhala postupná obměna, která to dále vylepšovala.
Obávám se ale trochu toho, že při výraznějším nárůstu výkonu motoru by nastal průvan v modelech daleko rychlejší. Mimochodem, já zrovna potrefený nejsem, takže píšu nezaujatě, můj Scorpion je zrovna letadlo, kterému by "vytuněný" motor velmi prospěl...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 10:03 #6042 od pavol polonec
napadla ma kacirska myslienka :)

co tak zahodit eroplany ,zahodit pravidla a urobit sutaz v testovani motorov na stande a "hrat sa" ktory motor bude viac tocit a nezhori? :)

mam dojem ze to speje do tohoto stadia analogia v kategoriou CO2 resp F1K :)

palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 10:07 #6043 od Tomas Hruby

pavol polonec napsal:
mam dojem ze to speje do tohoto stadia analogia v kategoriou CO2 resp F1K :)


Tak zlé to přeci jen není - pořád máš poměr 10-30s motoru ku 9:30-9:50min kluzu, to je proti CO2, kde se ke konci letěl na motor CELÝ let přeci jen "trošku" rozdíl. Pořád je dost času na zkažení v kluzu
Nicméně riziko tu přeci jen je :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 10:14 #6044 od Petr Dušek
Podívejte se do historie na vývoj sedmičlánků, v RCEK to bude velice podobné, ale proč to měnit, když to zatím dost lidí baví.
RCEJ jsou silně na ústupu, v kalendáři jsem našel jen 6 soutěží, s výškoměry mají kromě písmene "J" v názvu i další společné body. Čas se měří včetně motoru, je mírnější hodnocení přistání, i s plechovkou by se při stoupavosti 6m/s dala letět výškoměrová soutěž. Při nastavení rozpětí na max. 2200mm (například) by nebyl ani žádný tlak na změnu modelů... Ale tohle už je téma na jiné vlákno: http://stoupak.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=369

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2011 16:02 #6048 od Aleš Krátký
1) to neni vubec spatny napad s temi RCEJ ala male F5J FAI.

2) ok tak co s temi motory ? :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2011 08:16 #6064 od Tomas Hruby
Nechme chvíli stranou "velké plány do budoucna" a vraťme se k pravidlům RCEK.

Večer jsem nad tím přemýšlel a vidím jeden problém zcela aktuální (spíš na 2012 než na 2013).
Situace - předpokládejme, že se potvrdí výrazný nárůst výkonu s "MiHo", motor přitom bude prodáván na eshopu natolik transparentně, že nikdo nebude moci zpochybnit legálnost. Tohle jsou asi dost pravděpodobné předpoklady...
Ale co to bude znamenat? Na jedné straně by byly převálcovány "klasické motory". Na druhé straně ale v pravidlech zůstane bod o zákazu úprav a motorech z obchodní sítě - to vylučuje si něco prostě přemotat a tím získat levnou alternativu (třeba s mírně horším výkonem, ale určitě by se rozdíl omezil). A tohle může hodně lidí pořádně otrávit - přeci jen 100EUR navíc je pro leckoho dost a v praxi to bude často chtít i nový regulátor či LiPOL... Určitým řešením by byla legalizace úprav motorů při zachování rozměrů, jak navrhoval třeba i Radek, ale jak to vidím, tak už není žádná "legální" cesta k úpravě pravidel pro rok 2012 :( Co s tím? Tohle totiž může příští sezónu hodně znechutit...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. lis 2011 08:50 #6065 od Aleš Krátký
musim souhlasit, nechutenstvi to zpusobi hned na prvni soutezi kde se nekdo s takovym motorem objevi

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.391 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám