file Daidalos - dotazy ke stavbě

Více
16. čen 2014 19:06 #12705 od JenR
Odpověděl JenR pro téma Daidalos - dotazy ke stavbě
Hi Petr! Thanks for the zip!
This will help me a lot.

The only thing I miss at the moment is this: I have an X-tail daidalos 230. The manual says I should create a small balsa block to mount the elevator on. Can someone tell me how high this block should be or does someone have a picture of this?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. čen 2014 19:17 #12706 od Aleš Krátký
and rudder is F3K style or "small classics" ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. čen 2014 19:23 #12707 od JenR
Odpověděl JenR pro téma Daidalos - dotazy ke stavbě
The rudder is this one:

I guess this is not F3K style...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čec 2014 07:46 - 17. čec 2014 19:03 #12864 od JenR
Odpověděl JenR pro téma Daidalos - dotazy ke stavbě
Today I will attach the elevator to the boom of my daidalos 230.
Should the elevator be parallel with the top side of the boom or the middle axis of the boom? EDIT: the manual says it should be parallel to the tub axis. Does anyone have any tricks on how to do this?

And does anyone have a photo on how to attach the elevator to the boom? The manual says I need to create a little balsa block...

Edit: I solved it by 3D printing a small block that has the same shape of the boom, and is perfectly parallel to the axis of the boom :)
Poslední změna: 17. čec 2014 19:03 uživatelem JenR.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2014 05:56 #12928 od Jiří Kotrba
Našel jsem zde odkaz na "mix klapek je prioritní pnaprosto přesné přistání na bod v přesném čase" , jedná se tedy o mixy , buď,
ve tvaru ABR-ELE , nebo AIL/ABR -ELE , ale vy kteří máte už desítky ( stovky ) přistání na bod na soutěžích - nikdo zatím neuvedl
jaké hodnoty , po všech zkušenostech a ověřování - má nastaveny, nebo na př. kdy zatáhne mix , aby neurval serva klapek , a.t.p.
Mám na mysli hlavně Daidala, který těsně nad plochou , po zatažení klapek vystřelí dopředu a popřibití na zem má od vysoké trávy
obouchané náběžky (n aštěstí to včera posekali a v pondělí sklidí sena).
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2014 10:59 #12929 od Milan Chalupník
Každé éro chce svoje nastavení, i stejné Daidalosy s jinými piloty a zvlášť s jinými těžišti a úhly seřízení potřebují jiné výchylky. Začít nastavením klapek, nemusí být 90° dolů, v praxi stačí i jen 70°. Kdyby se k těmto klapkám namixovala jen výškovka, aby kompenzovala klopivý efekt, tak bude potřeba jiná míra mixu pro malé rychlosti a jiná pro velké rychlosti. Jsou to ty šokové stavy, kdy je pilot zvyklý na pomalé přiblížení k bodu a když najednou letí na velkým kvaltu aby to stihl a najednou vytáhne brzdy, tak mu éro vyplave do výšky. Toto kompenzuje velikost výchylky křidélek, každý je zvyklý na jinou, někdo skoro žádnou a jací jsou to extra piloti. Klapky-křidélka-výškovka navíc musí mít stejnou rychlost v tomto režimu, pokud to rádio neumožňuje, nesmí pilot otevírat brzdy rychle, jinak výškovka bude hned potlačená a klapky budou někde ve třetině dráhy. A další důležitá věc je souběh výchylek pro jiné než jen plné brždění, aby i na třetinu, polovinu i dvě třetiny bylo vychýlení podobné, jinak vychází křivka mixu výškovky hodně hrbatá. Ladit, ladit, ladit a výsledek se dostaví.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. úno 2015 20:14 #14409 od Bohumil Belan
Po mnohých odkladoch som cez víkend konečne poslal Daidala do vzduchu. Prvé dojmy sú jednoznačne pozitívne. Daidalos lieta úžasne. Samozrejme ešte musím naladiť letové režimy.

Môj Daidalos má rozpätie 2500 mm (+-), hmotnosť bez batérie 517 gr, s batériou 2S FOXY 1300 mAh 591 gr, s batériou 2S FOXY 1000 mAh 577 gr. Motor AXI 2208/20, vrtuľa Graupner 10x6", regulátor JETI SPIN 33A, servá na klapkách 2x Atlas DS09 s kovovými prevodmi, servá na krídielkách, VCHP, SCHP 4x Dymond D47. Vysielač Futaba FX20, prijímač Futaba 8 kanálový R6008HS. Výškomer Altis V4 ja zapojený cez Y kábel.

V režime Start je motor aktivovaný kombináciou prepínačov SA a SH a motor je plynulo riadený pravým kniplom (lietam v móde 1). Po vypnutí motora prepínačom SA a následne SH do režimu Normal sú klapky neaktívne a krídlo je v nule. Prepínačmi SE a SG prepínam režimy Termika (klapky a krídielká dole o 2 mm) a Rýchlosť (klapky a krídielká o 2 mm hore). Posledná poloha trojpolohového prepínača SE je Pristátie kedy plynovou pákou ovládam klapky na cca 70st a krídielká hore na cca 20 st. Plus je v každom režime namixovaná výškovka. Výchylky v letových režimoch ešte budem upravovať.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2015 05:34 #14414 od Petr Šulc
Dobrý den,prosím o sdělení Vašeho kontaktu.Potřebuji poradit.Děkuji.Můj kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

S pozdravem Petr z Povrlů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2015 08:40 #14415 od Bohumil Belan
Ak je táto otázka adresovaná na mňa, moja adresa je Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. úno 2015 11:32 #14416 od Bohuslav Reichard
Mohl bys' mně prozradit kolik ti váží prázdná křídla? Dělám hokusy pokusy a potřeboval bych to pro srovnání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.482 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám