file Diferenciace a mix SOP při různých rychlostech.

Více
17. úno 2014 08:17 #11801 od Tomáš Hlavinka
No debata se přesunula dost jinde. Ohledně vzepětí je to éro od éra, to je bezdebat.
Pamatuju, kdy mi jeden z špičkových pilotů F3J říkal, že když lítal se Snakem sháněl spojky na nejmenší možné vzepětí, pak přesedlal na Perfecta a lítal zase naopak ty největší..... Teď má Perfectiona a tam s tím neudlá nic!! :lol:
Zvětšování vzepětí a SOP je pozorovatelný už hodně dlouhou dobu, určitě nejde o módní vlnu !!

Zpět k tématu: Může někdo z Vás pilotů napsat poznatky při seřizování svého éra.
Jde o diferenciace + mix SOP a mixování klapky do křidélek??

Zanechme neměřitelných pocitů z létání...
Určitě si tuto debatu přečte i nějaký začátečník, kterému to může pomoct...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 13:16 - 17. úno 2014 14:45 #11802 od Petr Koláska

Tomáš Hlavinka napsal: Může někdo z Vás pilotů napsat poznatky při seřizování svého éra.
...
Zanechme neměřitelných pocitů z létání...


Počkej, nezdá se ti, že tyhle dvě věty jdou tak trochu proti sobě? :) Jak jinak než pocitem z letového projevu můžu za běžných podmínek hodnotit správnost daného seřízení :)

A bohužel, stejně jako u toho vzepětí - ono je to vždycky o konkrétním letadle, konkrétním pilotovi a, i když to nechceš slyšet, o jeho konkrétním pocitu z projevu toho letadla... těžko sem někdo flákne hodnoty s tím, že takhle je to správné... maximálně ti napíše, že takhle to má on, a vyhovuje mu to proto, že dle něj se to letadlo chová tak a tak... a jsme zase u toho pocitu :)

Takže údaje DIF 35% (což ovšem samo o sobě nic neznamená, je to hodnota ve vysílači, chod křidélek je díky mechanice a postavení serv 6mm dolů, 15 mm nahoru, takže mechanická diferenciace je cca 60%, jestli to počítám správně), mix AIL-SOP 50% (vypínatelný, nepoužívám pořád) a mix AIL-FLP 15% se zdůvodněním, že tohle se chová podle mého tak, jak bych si to představoval, ti jsou stejně platné jako mrtvému zimník :) Mě vyhovují, ale u jiného pilota, neřkuli jiného letadla, to bude úplně jinak.... No a proč jsem došel zrovna k těmhle hodnotám - bohužel to je opět jen subjektivní pocit, že takhle to letadlo dělá to co má.

Téměř všichni napsali, že zkusili, upravili, a podle pocitu nechali, změnili či zrušili.... každý jinak....
Takže postup, jak přijít na správné nastavení konkrétního letadla, je bohužel asi jediný, a už ho o dvě stránky zpátky napsal Ivan Hořejší - pár desítek testovacích hodin v luftě. Tady bohužel asi nic lepšího nevymyslíme.... a jestli jo, tak Aleš začne šít bludišťáky :D

A pokud by to tedy někoho zajímalo, tak v číslech zabalených do openTx formátu vypadá nastavení daného letadla takhle :) :

Soubor přílohy:

Název souboru: document1.pdf
Velikost souboru:108 kB
Přílohy:
Poslední změna: 17. úno 2014 14:45 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 13:31 #11803 od Aleš Krátký
Tak ja přidám taky

Div mam 80% (křidélko vlevo plně dolů = 20% nahoře na druhem křídle). Mám to z toho důvodu, že mi to tak připadlo nejlepší :)

mixy off, do řízení mi nesmí nic kecat.
alt-flp off, nepřineslo mi to nic extra, zdálo se mi, že to letadlo jen brzdí, neboť u kořene křídla to už stejně žádný otáčivý (kroutící?) moment neudělá.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 14:15 #11804 od Petr Dušek

Petr Koláska napsal: ...chod křidélek je díky mechanice a postavení serv 6mm nahoru, 15 mm dolů

Tady jsi asi přehodil strany - nahoru a dolů??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 14:44 #11806 od Petr Koláska
Jo, už jsem tak zblbý, že si pletu i strany :) Opraveno, díky za upozornění.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 21:06 - 17. úno 2014 21:08 #11807 od Tomáš Hlavinka

Petr Koláska napsal:

Tomáš Hlavinka napsal: Může někdo z Vás pilotů napsat poznatky při seřizování svého éra.
...
Zanechme neměřitelných pocitů z létání...


Počkej, nezdá se ti, že tyhle dvě věty jdou tak trochu proti sobě? :) Jak jinak než pocitem z letového projevu můžu za běžných podmínek hodnotit správnost daného seřízení :)


Jistě víš jak jsem to myslel. Když někdo napíše "no ono je to vlastně pokaždé úplně jiný a nejdůležitější je jaký z toho máš pocit, tak se vlastně nic nedovíš!!!!
Když pak někdo naopak napíše mám tolik dif, mixy takové a takové. to vypnuté a to zase zapnuté, tak si člověk udělá aspoň trochu přehled

Kdybych chtěl slyšet plané nesmyslné kecy pořád dokola napíšu to na rcmanii,.Na stoupáku vím, že se bavím s piloty né debatéry a je nějaká možnost dostat se k použitelným informacím co mají hlavu a patu...
Poslední změna: 17. úno 2014 21:08 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. úno 2014 21:12 #11808 od Aleš Krátký
my dva jsme ti napsali jak to mame, verim ze se pridaji i ostatni (kteri treba tak casto nediskutuji) zeano kluci ? kdo se hlasi ? nekdo by mohl ze :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. úno 2014 08:55 #11810 od Ivan Horejsi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. úno 2014 17:28 #11811 od Jiří Kotrba
Když ale teď zrovna není co nastavovat ( křídlo ) :
- serva Dymond D47 a D60 ........ " vyprodáno "
a není co spojovat
- konektory Deans ......................." vyprodáno "
P.S. A to nám začala o dva měsíce dříve sezona.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. úno 2014 20:16 #11812 od Martin Bečvář

Aleš Krátký napsal: my dva jsme ti napsali jak to mame, verim ze se pridaji i ostatni (kteri treba tak casto nediskutuji) zeano kluci ? kdo se hlasi ? nekdo by mohl ze :)


Tomáše jsem létat viděl a k tomu snad jen, že on a někteří další máte infra vidění :)

Z praktických mám zkušenost že na mém pike perfect nevidím rozdíl když jdou klapky souhlasně s výchylkou křidélek (dle doporučení výrobce) nebo když se klapky při pohybu křidélek nehýbou.
Takže jsem klapky do křidélek vypnul.

Dále při mixu směrovky do křidélek (100%] se mi zdají reakce příliš divoké a tak raději mix nezapínám a hýbu oběma páčkami ručně. Jiná procenta jsem nezkoušel.

Výše uvedené jsem sledoval a vysledoval za pouhou jednu krásnou sezonu (loňskou).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.503 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám