file MC-20 Hott

Více
16. lis 2014 12:31 #14019 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Všechno mám jak ty. Spínač je rozepnutý a rozepnutý je i plyn. Ale jakmile přidám plyn, spínač zůstane rozepnutý a plyn jede normálně, sepne se. Není blokovaný. Reverz, zmenšování procent, nebo přidávání nepomohlo. Už jsem zkoušel i všechny možné kombinace spínačů a kniplů. Pořád stejně. :( :( :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 13:08 - 16. lis 2014 13:08 #14020 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma MC-20 Hott
to je právě ten problém, nemůžeš to mít stejné jako já. Já mám plyn na 1. kanále, zatímco ty máš plyn na 8. kanále. Musíš mít podmínku pro 8 kanál, nikoliv stejně jako já 1. kanál. Obecně by ale mělo platiti u graupnera to, že na 1,kanále je plyn, a Následně přiřadíš spínač nebo kanál 8.
Chce to číst návod....

Viz níže tučně:


čas
0:08 pohyb kniplem plynu
0:17 nastavení kniplu
0:22 - pohyb spínačem 3
0:38 nastavení reverzu logiky spínání
0:45 ukazuji na pole, kde je vidět v grafické podobě stav spínače plynu- vyp/zap - stejné je to i v pravé části,kde je vidět stav spínače 3. Zde je vidět, že když je spínač 3 v rozepnutém stavu, je rozepnutý i plyn. tzn, je zablokovaný
0:55 je sepnutý spínač 3 ( je vidět v grafice, že se zapl Ct1 což je plynový knipl a že je zapnutý i spínač 3)

To samé udělej ty, jen s tím rozdílem, že budeš hýbat spínačem 8 ( čas videa 0:08), a podmíněný spínač 10 místo mé trojky ( čas videa 0:22).
Uff :-)

Jestli ti to nebude ani po tomhle fungovat, tak z toho zešílím já :-)

PS: omlouvám se za kvalitu videa..
Poslední změna: 16. lis 2014 13:08 uživatelem David Hromka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 13:18 - 16. lis 2014 13:20 #14021 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Ze začátku jsem tady řešil, proč nemůžu nastavit brzdy. Bylo mi řečeno, že nesmím mít navolený motor na knipl 1. V podstatě jde o bezmotorový model. Změnil jsem to a brzdy fungujou. V Control adjust jsem v In8 navolil Lv1 a funguje plyn tak jak chci. Nic jiného. Pak hýbu jenom páčkama které chci aby ovládali plyn a spínač plynu. Jiné už nechávám v klidu. Mám to přesně jak píšeš v tom video postupu, s tím rozdílem, že jsem použil "Lv1" a spínač č. 10.
Návod čtu už 3 týdny, ale z některých věcí opravdu nejem moc chytrý. :ohmy:
Poslední změna: 16. lis 2014 13:20 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 13:40 #14023 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott
Myslím že si pleteš číslo ovladače (kniplu, přepínače) a číslo kanálu. Motor bys měl mít stále na kanále 1, ale tomu kanálu musíš přiřadit tebou zvolený ovladač.

Jinak se mi zdá ta logika ovládání plynu primárně bočním ovladačem ne příliš šťastná. Pokud chceš bočním ovladačem měnit hodnotu plynu a přitom blokovat motor přepínačem, zvolil bych jako primární ovladač motoru (kanálu 1) zvolený přepínač a následně bych do kanálu 1 mixoval hodnotu z bočního ovladače (potenciometru).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 14:06 - 16. lis 2014 14:08 #14024 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma MC-20 Hott
To už ale mícháš hrušky s jablkami Řeč byla o kniplu na vysílači, nikoliv o zapojení motoru do přijímače..

Napíši ti jak to mám řešené já.

Zapojení do přijímače mám dle návodu, 1. plyn 2. atd. Model type mám nastaven motor NONE.
mám 3 letové fáze.
1. fáze START. všechna kormidla v neutrálu, plyn na kanále 1 a knipl 1 Startuji jako s motorákem. Prostě kniplem přidám od sebe plyn a letím. Ve vhodné výšce nastává čas na druhou fázi
2. fáze termika. motorje na 3polohovém přepínači 0-50-100%. Kniplem plynu ovlivňuji zakřivení odtokovky. +100% křidélka jsou nahoře pro rychlost, k sobě -100% vztlakuji, 0% křidélka a klapky jsou v neutrálu. Je zde i navolena křivka kniplu, aby kolem neutrálu byla nastavena necitlivost. Takže když dolétnu do výšky, jen přepnu přepínačem a motor se zastaví a klapky a křidélka se vyklopí na rychlost ( zvednou se).
3. fáze je přistání. Motor je stále na stejném 3 pol. přepínači ale kniplem plynu už ovládám brzdy.
Viděl jsem ale, že někdo měl v této fázi nastaveno na kniplu plynu - -20 - -100% brzdy a +20- +100 motor

Ale zpět k tvému problému
Jsem přesvědčený, že když dáš motor na 1. kanál přijímače, že to fachčit bude :woohoo: Blokujeme totiž stále 1. kanál, nikoliv knipl.
A jestli ne, nechci tě už nikdy vidět :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :evil:
EDIT: Petr Dušek byl rychlejší :-)
Poslední změna: 16. lis 2014 14:08 uživatelem David Hromka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 16:23 - 16. lis 2014 16:24 #14025 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Ano motor jsem měl v přijímači na kanálu č.8. Změnil jsem to jak jste mi psali a dal ho na č.1. Po troše hledání a zkoušení, se mi povedlo vrátit a nastavit ovládání motoru bočním potenciometrem na levé straně (č.Lv1). Nastavil jsem spínač jako předtím tak jak vidíte na fotografiích.
1. fotka spínač č. 10 - vypnutý
2. fotka spínač č. 10 - zapnutý
První, nebo druhá poloha, motor stále funguje a rozjede se. I když v druhém řádku první fotografie zůstává poloha potenciometru Lv1, že je rozepnutý, motor sepne a jede.

Moje představa o naprogramování a řízení motoru se podobá té, jak to má David. Problém je v tom, že takhle to na 90 procent rozsekám při prvním letu. Nemluvě o tom, že to nedokážu naprogramovat. Omlouvám se za svojí blbost, ale je to na mě složité a nedaří se mi téměř nic, udělat jak bych chtěl a představoval si. Samotného mě to štve a přivádí k zoufalství.
Chtěl jsem jednouché nastavení ovládání. I když pak půjdu lítat s modelem, který znám, po tomhle ho budu muset znovu zalítat a seřídit. Jelikož lítám velice málo (nedostatek času) tak pravděpodobnost havárie proto, že to množství ovládacích prvků je na jiných místech než dosud, (cca 25let s FC-18) je veliké.

Moc se Vám omlouvám, že jsem tolik nechápavý a že tolik otravuju. Nikdo jiný mi ale nepomůže.






Přílohy:
Poslední změna: 16. lis 2014 16:24 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 16:51 #14026 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott

Martin Beseda napsal: ...cca 25let s FC-18...

V tom případě nechápu ten přestup ke Graupnerovi. Tím nechci říct, že je to špatný systém, ale když jsi na něco zvyklý, určitě by nová Futaba byla lepší volbou.

Pokud jde o množství jinak umístěných ovladacích prvků - k ovládání elektrovětroně potřebuješ kniply, ty jsou předpokládám na svých místech, a jeden vypínač na motor, ten si dáš na kterýkoliv z těch asi deseti co na vysílači jsou, tak aby ti to co nejvíc vyhovovalo. Ostatní ovladače v této chvíli na nic nepotřebuješ, nevím naco řešíš na začátku nastavování rádia stopky a podobné zbytečnosti :unsure: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 17:45 #14027 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma MC-20 Hott
Vytrvat, neházej flintu do žita. Přešel jsem z HiTecu a brumlám blahem :-)

Čili ti to nefunguje...
Jen si to shrnu, motor na 1. kanále přijímače, na vysílači k 1. kanálu přiřazený ovladač Lv1 kterým ovládáš plyn a je to podmíněné sepnutým spínačem 10 Je to tak?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 18:07 #14028 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Ano Davide...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. lis 2014 20:42 #14029 od David Hromka
Odpověděl David Hromka pro téma MC-20 Hott
Ty mě asi nebudeš mít rád.

Celou dobu jsem tě tahal za nos - prostě to takto fungovat bude jen pro virtuální spínač. -Moje hluboká omluva, nebyl to úmysl, jsem trubka.

Celá věc se má tak, že tato funkce se jmenuje Cut off. Je aktivní v menu BASIC SETTINGS MODEL a to pouze v případě, že je nadefinován motor. Ale ty chceš brzdy, ty jsou zas aktivní jen bez motoru...
Cesta vede přes letové režimy. pokusím se ti to popsat step by step. dlužím ti to.

Menu - MODEL TYPE - Motor at C1 bude BACK či FRONT nevím jak jsi zvyklý tahat plyn ( já mám BACK)
dále menu BASIC SETTINGS MODEL až úplně dole je cut of sloupec SEL bude -100% sloupec STO bude +150%, ty tři vodorovné čárky, zde zvol bezpečnostní vypínač ( v tvém případě 10)
Teď máme bezpečnostný pojistku pro plyn. Mrkni do servomonitoru a vyzkoušej

No a ty brzdy zas musíš
Menu - PHASE SETTINGS,
PHA 1 a je u ní hvězdička Sloupec NAME se bude jmenovat třeba Normal.Tim nech volné a jeď vpravo a zde bude volba MOT yes, nebo NO - volba značí, zda v tomto let. režimu bude motor aktivní či ni. Pro pochopení zvol YES.
Zajeď do leva a zvol další let, režim který se bude jmenovat třebas LAUNCH, zde zvol MOT NO,

Následně vlez do MENU PHASE ASIGNMENT,
v pravo dole se ti asi objeví režim NORMAL, zvol tedy prior A a pohni dvou/třípolohovým vypínačem, kde chceš mít režim NORMAL. Já dal 7, vidím, že když mám zapnutý spínač 7, je zde sepnutý režim NORMAL.
Teď to bude složitější na vysvětlení.
Při zapnutým spínači 7 mi signalizuje pod A prior sepnutý stav spínače 7. Teď ho musím rozepnout, to znamená, pohni s ním jinam, na další polohu, oběví se, že spínač 7 je rozepnutý. Teď najeď kurzorem na název letového režimu a zvol ten druhý LAUNCH. Teď když cvakáš sem a tam, tak ti skáčou na displeji ony režimy. Uff to máme tedy nastavené.

Pak jdi do menu WING MIXER / BRAKE SETTINGS a když cvakneš do režimu LAUNCH máš možnost volby brzdy, a když cvakneš na NORMAL, objeví se OFF. To je ta souvislost s motorem. Na NORMAL máme motor aktivní a na LAUNCH neaktivní. Dle toho se chová i menu Brzd.

Ještě jednou hluboká omluva.
D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.511 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám