file MC-20 Hott

Více
17. lis 2014 22:11 #14040 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott
OK, tak pak jedině měřák, a koukat co po zapnutí motoru to napětí baterie dělá, a nebo zkusit jinou baterku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 08:17 #14041 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma MC-20 Hott
Zdravím diskutující. Pokud regulátor odpojí motor za několik málo sekund a vše je v pořádku, tek je špatně nastavený regulátor. Já ho nastavuji 3V na článek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 10:08 - 18. lis 2014 10:08 #14044 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma MC-20 Hott
Vyzkoušej taky i menší vrtuli, jedna možnost je, že vrtule je moc velká a motor se topí v ampérech... Co tam máš za vrtuli teď?

A to nastavení reglu jak píše Alois je naprosto zásadní... Kombinace špatného nastavení reglu a větší vrtule je jasná vypínačka po pár vteřinách, a když k tomu přidáš ještě měkčí baterky, ta je to úplně natuti...
Poslední změna: 18. lis 2014 10:08 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 10:57 #14045 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott
Tak rozměr vrtule by byla dobrá informace pro posouzení...

Ještě jedna poznámka, která nemusí nutně souviset s tím vypínámím. U motorů GliderDrive SK3 jsou dost poddimenzované konektory na plášti motoru, vzhledem k proudům, které tam mohou téct. Mám menší velikost motoru (3850) a konektory šly hodně lehce. Doporučuji zkontrolovat, jestli nejsou konektory vyhřáté a dobře drží.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 13:48 #14047 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Konektory na motoru drží slušně, myslím že tam problém není. Vrtuli mám maximální povolenou, 13 x 6,5 aeronaut.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 13:59 - 18. lis 2014 14:05 #14048 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
K tomu nastavení regulátoru. Mám programovací kartu, kde jsou tyto možnosti: www.rc-levneji.cz/regulatory--esc-/progr...odne-dlux-helidrive/
cut off voltage, mám pod typem baterie "LiFe" t.j. 2,6V.
Přiznávám že ani střídavé motory nejsou mojí silnou stránkou. :(
Poslední změna: 18. lis 2014 14:05 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 14:58 #14049 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott
Vrtule 13x6,5 je dost na hraně (předpokládám že je doporučená pro 3S LiPo, nikoliv pro 4S LiFe), to může brát klidně 60A a jestli jsou baterky v trochu horší kondici, tak to vypíná na pokles napětí baterie. Zkontroluj si nastavení "cut off type" na "slow down" a vypínací napětí "cut off voltage" uprav na 2.3/3.0V. Samozřejmě "Accutype" na LiFe, ale to předpokládám máš správně.
Podle mě správná vrtule pro tuhle baterii by byla minimálně o palec menší.

Pokud nechceš měnit vrtuli, koupil bych novou 3S LiPo baterku (řekněme 2200-2400mAh) a je po starostech.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 15:31 #14050 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Mám tři vrtule. Začínal jsem s 11", pak 12" a nakonec, těch 13". U všech se mi stávalo, že to vypíná kolem sta metrů a pak už to jede normálně. To ale teď neřešíme. Posledně, to (jak jsem psal) vypínalo téměř okamžitě po přidání na plný plyn. To jsem měl tu největší 13/6,5. Lipolek se bojím, proto mám LiFe.
Není těch 2,3V už málo? Napájím z toho přijímač a serva.
S tou největší to táhne téměř kolmo. Proto jsem jí použil, když jí doporučovali.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. lis 2014 16:09 #14051 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma MC-20 Hott
Takhle to těžko vyřešíme... buď zkus menší vrtuli (mělo by to vypínat pomaleji, nebo po delší době), nebo připoj měřák a to napětí na baterce změř (samozřejmě za chodu motoru), ať můžeme jednu z příčin buď potvrdit, nebo vyloučit.

2.3V při zátěži je v pohodě (nebo můžeš pro sichr nastavit 2.4), když motor vypne tak napětí stoupne. Při zátěži nad 20C (50A) napětí na 99% klesá pod 2.6V, zvlášť při nízké teplotě. Při opakovaném zapnutí motoru, kdy je baterka už ohřátá to pak může být lepší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. lis 2014 20:38 #14060 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma MC-20 Hott
Přeprogramoval jsem regulátor a připravil model k letu. Měřit napětí na baterce bych docela rád, ale neumím si to představit s motorem na plno a vrtulí. Všechny krokodýlky mi to urve i s měřákem. Zkusím tu největší vrtuli na zemi a pokud to po několika vteřinách pojede, tak s tím pudu do vzduchu. Pokud to zase vysadí, tak začnu zmenšovat průměr. Časování mám nastaveno na automaticky, protože nemám tušení co bych tam tak měl dát. Snad to tak stačí.
Vysílač jsem jakž takž naprogramoval a zatím si s tím ani nehraju. Už bych byl docela rád aby se mi to s ním začalo líbit a nejenom být na něj naštvaný. :) Časem budu zkoušet další věci.
K čemu jsou dobré spínače zespoda SW16 SW17? A k čemu slouží Ctl5 a Ctl6? Na to jsem zatím nepřišel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.465 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám