- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Montáž motorové přepážky
- Radim Barč
- Offline
- Expert
myslíš, že kdyby došlo na tu absurditu a začal se měřit poloměr špičky kuželu, tak turbokužel projde? Předpokládám, že jde o bezpečnost a ty neskutečně ostré hrany turbokuželu mi o nic bezpečnější než klasické kužely nepřipadají. Pokud tu díru vyplníš epoxy a pěkně zaoblíš, nemám námitek .
Radim
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Jen na okraj, zatím jsem se nikdy nesetkal s nějakými ostrými hranami, ať už jsem měl kužely od Rudiho, Lábuse a jiných. Asi by stálo za to, abys to vyblejsknul. Hned bysme věděli o čem je řeč.
Ještě to doplním ohledně té absurdity. Já bych byl poslední, kdo by tohle chtěl kontrolovat. Vyprotestovat se dá za kdeco, třeba za chybějící licenci a třeba i za tohle. To není strašení, to je jen konstatace, že se to může stát. Opakuji - jsme v Česku.
[attachment=1:1wql4net]<!-- ia1 -->P6120001.JPG<!-- ia1 -->[/attachment:1wql4net]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
A teď zcela vážně, opravdu pravidlům vyhoví kužel, krerý má místo zaoblení díru? Nevím, tak se ptám.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
zase dávám velkou 1! Umíš psát!
Hele, není nic vytrvalejšího než pověra. A zrovna u té aerodynamiky jich je hodně.
Takže,
- hnusná mezera funguje jen bez turba;
- vzduch si trupem cestu vždycky najde;
- přední dírou v turbu vzduch NIKDY za letu nevystupuje;
- jo, turbo je na dvě věci, je typickou ukázkou aplikace "selského" rozumu, který však v tomto případě hanebně selhal - ještě tak na tý extře fungovat může, na větroni těžko;
- chladit nebo nechladit je otázkou "víry", souhlas, já "chladím"
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Radim Barč napsal: Snad zdravý rozum zvítězí a nenajde se žádný magor, který podá protest kvůli kuželu.
A teď zcela vážně, opravdu pravidlům vyhoví kužel, krerý má místo zaoblení díru? Nevím, tak se ptám.
Odpověď na první část dotazu. Radime, to já doufám taky.
Odpověď na druhou část dotazu. Já to do pravidel nedal, byl jsem jen upozorněn, že by mohl být problém. Vzhledem k tomu, že není žádný další výklad kolem tohoto ustanovení, tak předpokládám, že tím to končí. Čili se už neřeší, jestli je díra v kategorii "bezpečný poloměr" a je to asi na každém, jak se k tomu postaví. Myslím si, že v prvním plánu šlo o to, aby dopředu netrčely nějaké opravdu nebezpečné špice. Ale to se jen dohaduju.
Jan Kubica napsal: Hele, není nic vytrvalejšího než pověra. A zrovna u té aerodynamiky jich je hodně.
Honzo, jen doufám, že jsi to vzal sportovně, to nebylo nijak konfliktní. Původně jsem chtěl suše konstatovat, že výsledek debaty je tak trochu na vodě a bude to kus od kusu. Pak jsem si řekl, že je ten pátek ...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jiří Veselovský napsal: Honzo, jen doufám, že jsi to vzal sportovně, to nebylo nijak konfliktní. Původně jsem chtěl suše konstatovat, že výsledek debaty je tak trochu na vodě a bude to kus od kusu. Pak jsem si řekl, že je ten pátek ...
Jirko, jestli to vyznělo konflitně, tak se hrozně moc omlouvám, určitě jsem to myslel spíše v humorném duchu.
Ještě k té debatě o poloměru špičky. Mně se zdá, že je to zase "vymyšlenost" v pravidlech, nicméně podle mého názoru je za tím bezpečnost a je to "rozumné". Na druhou stranu turbo má vpředu plochu, což je poloměr = nekonečno, takže určitě větší než 7.5 mm. Ostatně, ona taková náběžka modelu taky nemá poloměr 5 mm (záleží na tom, jak se definuje křivost - zda ve 2D nebo 3D). Já bych to neřešil, protože by to vyžadovalo popsat další 2-3 stránky v pravidlech
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Jan Kubica napsal: (záleží na tom, jak se definuje křivost - zda ve 2D nebo 3D
Honzo, podle mě "bingo". Ale jak jsem psal, žádný další výklad už není a nechávám to osudu.
Ještě bych poznamenal, že jsem hodně daleko tomu, abych vytvářel "umělé problémy", Šlo jen o to upozornit na reálný zdroj protestů. Příště to asi nechám plavat. A poznámka pro ty, kteří nejsou až takoví znalci modelářských pravidel. Toto ustanovení je v obecné části pravidel (Sportovní řád ČR 2009), což znamená, že se týká všech dotčených kategorií.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Suchomel
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Jaroslav Suchomel napsal: "Při lepení čehokoliv v laminátovém trupu nejlépe drží PUREX!"
Ahoj Jardo!
Tato metoda je jistě použitelná a vyzkoušená, ale pro méně znalé (nebo kdo s Purexem ještě nedělal) mám jednu připomínku. Jak snad každý ví, tak Purex se vytvrzuje s pomocí vzdušné vlhkosti (dá se tomu i pomoct navlhčením), ale hrozí nebezpečí při neodhadnutí množství použitého Purexu. Při vytvrzování nabyde na objemu a konkrétně u motorové přepážky, kde není místa nazbyt se může stát, že se dostane až do míst, kde už by měl být přidělaný motor. Odbrousit přebytečné lepidlo je potom práce pro vraha, hlavně pokud by se jednalo o trup bez kabiny.
Mně se to zatím nestalo, protože Purex nemám rád a nepoužívám ho, ale slyšel jsem vyprávět fakt dobré historky z natáčení a ne zrovna z dalekého okolí.
Takže moje poznámka je vlastně jen doporučení - "přiměřeně, přiměřeně!"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.