question-circle Altis V4

Více
21. led 2014 14:04 #11652 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Altis V4
Milane, Tvoje elegantni reseni mi bylo uplne jasne do te doby, co jsem to zkusil nakreslit. Jak krmis ten vyskomer? Muzes prosim nakreslit schema?
Jde o to, aby se minimalizoval počet propojeni servokonektory. Moje vylepseni (nebo zhorseni :-) je v tom, ze z "kolikovych" servokonektoru odstranuji plastova pouzdra. Propojeni kontaktu je pak dobře videt. Co je platne, ze plasty jsou spojene "na cvaky", když uvnitř neni spojena dutinka s kolikem. Ze života.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. led 2014 15:08 - 21. led 2014 15:13 #11653 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Altis V4
Vím, že dotaz byl na Milana, ale protože mám dané schéma k dispozici, pokusím se reagovat za něj - myslím, že to myslel takhle:




Výškoměr je krmen z přijímače.
Přílohy:
Poslední změna: 21. led 2014 15:13 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. led 2014 19:04 #11655 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Re: Altis V4
Přesně takto, díky Petře, moc pěkná malůvka

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 08:11 #11656 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Re: Altis V4
Diky. Asi bych na to prisel, ale takhle je to snazsi :-)
Mohu dat obrazek do navodu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 09:03 - 22. led 2014 09:03 #11657 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: Altis V4
Měl bych k tomu jednu technickou připomínku... Pokud se rozdělí u regulátoru napájecí kablík do dvou, tak se bezpečnost ještě zvedne. Prostě přes ALTI půjdou všechny tři dráty a paralelně mimo půjde kablík, kde bude jen plus/minus, tedy červený a černý (hnědý). Tohle se běžně užívá i bez výškoměru - rozdělit kabel od přijímačovek či BEC na dva konektory v RX, jednak to rozdělí zátěž a navíc je kontakt zachován i při jednom "vaklkonektoru".
Schéma od Petra sice bude bez diskuse funkční, ale neposkytne tuto redundanci kabelů, jen omezí počet konektorů v napájecí cestě.
Poslední změna: 22. led 2014 09:03 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2014 10:15 - 22. led 2014 10:16 #11659 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Altis V4

Ivan Horejsi napsal: Diky. Asi bych na to prisel, ale takhle je to snazsi :-)
Mohu dat obrazek do navodu?


Samozřejmě - a ještě přidávám bezpečnější úpravu dle Tomáše.
Přílohy:
Poslední změna: 22. led 2014 10:16 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2014 10:49 #11684 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Re: Altis V4
Chtěl bych navázat na info P.Kolásky - vozí v Daidalovi 230 ( taky A.Krátký) externí BEC 3A.
Jak a odkud ten externí BEC napájíte ( z ESC musíte udělat " opto " a pro ext.BEC máte volný
kanál na Rx, nebo V-kabelem), co ale dál : vozíte v gondole ještě navíc acu NiMh 4,8V pro
napájení serv a Rx ?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. led 2014 12:34 - 31. led 2014 12:39 #11688 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Re: Altis V4
Je to sice v Daidalech 250, neboli 100", ale to není podstatné :)

Nevím, jak to má řešené Aleš, ale já napájím externí BEC přímo z pohonné baterie (rozdvojení napájecích kabelů - jedna větev do ESC, druhá do externího BEC). Červený drát na výstupu z integrovaného BEC se prostě ušmikne a do přijímače se zapojí jen signál a mínus. Pro napájení s externího BEC se použije jiný vstup do přijímače, a nebo se dá spojit mínus póly do jednoho a pak stačí jeden vstup.
NiMH pack už by asi v těchhle letadlech nebylo kam dát, i když by ho unesly - navíc ten exterák je tam zejména kvůli odstranění potíží s výkonem integovaného BEC v regulátoru (zvládá vyšší špičky nad normální provozní proud) a taky je to trochu pozůstatek z dob RCEK, kdy hrozilo mnohem více usmažení reglu. Pokud je osazen spolehlivý regulátor s dostatečně výkonným BEC, není to potřeba.
Poslední změna: 31. led 2014 12:39 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. led 2014 17:52 #11689 od Jiří Kotrba
Odpověděl Jiří Kotrba pro téma Re: Altis V4
Dík za radu, příští týden dám do Daidala 230 ( domníval jsem se , že může soutěžit v RCEV)
ESC HK 40A , SBEC 5,5V / 4A , tenký 7mm, cca 30g., a vyndám Foxy. Ale tím se vůbec neřeší
" Warning " v Manuálu pro Altisy v3 , nebo V4 :- nedoporučujeme napájet celé letadlo ( přitom
je tam schema zapojení) přes Altis , i když je to možné ! Ta věta je nedokončená , protože neuvádí následek - co se může stát , když budu napájet celou avioniku přes Altis ! Znamená to,
že když dojde k fatálnímu vysazení Altise - tak se přeruší napájení serv a Rx ? Nebo když
dojde k závadě Altise, tak se nic nestane , neztratíme kontrolu nad érem a nedojde k přerušení
napájení Rx ? Nemá někdo info, co se stalo při závadě Altise během letu ?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. led 2014 19:26 #11690 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Re: Altis V4
Tady jde hlavně o to, aby se napájení přijímače se servy vedlo pokud možno přímo, bez jakéhokoliv kličkování přes Altis a tím pádem další konektorové spoje, které snižují spolehlivost instalace. Pokud je jedna napájecí trasa, tak ať je co nejjednodušší, a pokud je dublována, tím lépe (viz. výše Tomáš H.). A kdyby se Altis přeci jen nějak jinak zblbl, tak napájení jím projde, je to jen o konektorech, jejich spolehlivosti, případně o proudové zatížitelnosti trasy přes Altis. Jde to, ale okolo něj je to sichr.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.413 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám