question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
03. říj 2017 22:41 #19495 od juraj.jurej

Ivan Horejsi napsal: To dobre delas, Tome.
Jinak je zajimave, ze chemicka reakce ustava udajne uz pri cca minus 15. Takze pro elektroauta tahle technoligie asi nic moc.
Nabijim pomoci PowerLabu uz asi tak 10 let, ten meri odpor pri kazdem nabijeni. Takze uz mam jiste zkusenosti. PL ma dokonce nastavenou teplotu, pod kterou se nabijeni hodne zpomali (klesne proud). Normalne je hranice 13st ! Da se preprogramovat.
Odpor se lisi vyrazne s teplotou. Taky se vyrazne meni behem nabijeni. Alespon podle PL.
Novy merak je pozehnani, alespon pro fimu. Neni bohuzel zrovna levny.


Trochu mimo, ale objednal som z Tatramodel (resp. od vás) aku. Revolectrix 4S 1200 mAh 70/140C. Koľko má taký aku cca. vnutorný odpor? (jeden článok) Píšu, že majú najnižší na trhu. Viem, že každá aku. to bude mať trocha inak, ale aspoň približne kde sa aku. Revolectrix pohybujú voči iným. Chcel by som to vedieť kvôli optimalizovaniu pohonu.

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. říj 2017 07:05 #19496 od Ivan Horejsi
Zdravim,
Ted uz by bylo mozne vzit novou baterku a odpor odmerit pomoci meraku DCIR, ale to by nebylo spravne. Baterie se dodavaji ve skladovacim stavu, pro plny vykon se musi "dodelat" jeste nekolika cykly a to vsechno odpor snizuje.
Radeji bych proto odkazal na clanek o "True C", ktery je uverejnen na nasem webu ve Zpravodaji, take tady mezi clanky v hlavnim odstavci a take v RCRevue. Vsechno nekdy zacatkem roku 2017.
Mereni jsem delal sam, za stejnych podminek pro vsechny baterie. Tehdy jsem nemel jinou moznost, nez merit pomoci nabijece PowerLab, vcetne vybijeni. Takze za absolutni hodnoty nemohu rucit ale za srovnani ano.
Baterie REVO se merila pri jejim prvnim cyklu, takze skutecnost bude asi lepsi.
Pro 1000KV bude ctyrclanek jiste dobra volba.
Sam letam baterky Dualsky ULTRA 70C (uz dost obstarozni, pro F5J a pro F5J-400) a zatim jsem nemel potrebu je menit, takze s letanim REVO nemam osobni zkusenost. On se taky ctyrclanek vsude nevejde ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2017 04:06 - 05. říj 2017 04:15 #19499 od juraj.jurej
Sam letam baterky Dualsky ULTRA 70C (uz dost obstarozni, pro F5J a pro F5J-400) a zatim jsem nemel potrebu je menit, takze s letanim REVO nemam osobni zkusenost. On se taky ctyrclanek vsude nevejde ...[/quote]

Neplánuje Dualsky predaj aku. HV? Kedy budú nové motory Dualsky ECO V2? Niektoré sú už v eCalc.
Sú to asi tieto, Dualsky ECO V2 2312C 1150KV (Joker V3):
www.lindinger.at/en/?sViewport=detail&sA...905&sSearch=joker+v3

Ten by sa hodil do F5J 100"

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 05. říj 2017 04:15 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2017 07:52 #19501 od Ivan Horejsi
LiPo HV: Mam porad smisene pocity. Nekde jsem cetl ze nabijeni na 4,35V je sice mozne a plati se snizenou zivotnosti. Pro kategorie s vyskomerem preferuji osobne spis delsi zivotnost.
Asi nejvic informaci o baterkach pise John z Revolectrix na RCGroups.
Link bych musel nekde najit.

Motor ECO V2 jsou porad jenom ECO, duraz je kladen hlavne na cenu. Osobne, jen EA. Tech par procent ucinnosti navic je sakra poznat.
Pro 3S bych pod 2838 (naprimo) nesel. Alespon ne pro "normalni" hmotnost eroplanu= kolem 1500g. Kazdy motor ma svuj maximalni vykon a s tim se neda nic delat.
Resp. snad pouzit vic clanku, nebo pouzit prevodovku ktera umozni pouzit vrtuli v vetsim uhlem natoceni listu (vetsi uhel natoceni - vyssi ucinnost vrtule). Ovsem prevodovka ... dalsi komplikace, jen pro specialisty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2017 11:14 - 07. říj 2017 12:05 #19503 od juraj.jurej
Já pri mojom rekreačnom lietaní životnosť moc nepreferujem. Mne skôr baterka umrie na vek, ako na nab. cykli. Ale tomu rozumiem, pre niekoho je to prvoradé. O tej životnosti aku. HV viem a mám preštudovanú tému na RCG, ale napr. Hyperion HV G7 píšu cca. 500 cyklov, to mne stačí na tri sezóni. (Mám viac modelov) Ale keby som potreboval striedam dve aku. 25eur. za aku. do veľkého F5J s porovnaním k cene modelu je nič a ja na tom nič neušetrím. Práve že som limitovaný veľkosťou motoru a pokiaľ chcem zachovať klasickú obežku (prevodovku nechcem, inruner je ťazký, horšie chladenie a s porovnaním k obežke aj nevýkonný.) tak aku HV poskytuje trocha výkonu na viac.

Neviem prečo ale do Element 100" (let. 835g) my motor Dualsky ECO V2 2312C 1150KV (JOKER V3 2830 1150KV) vychádza s vrtuľou 9,5 x 6 (aeronaut) s aku. 3S HV ako ideálny. (myslým, že aj pre súťaže) podla eCalc. Bolo by to treba vyskúšať v praxi. Dualsky XM-EA sú inak dimenzované na úkor zvýšenia účinnosti dosť omedzené výkonovo (max. prúdom) asi použitím vinutia (drôtu) a sú aj asi lepšie technicky spracované (neviem porovnať). Ale neviem ktorý z ních pri veľkosti 2830 by bez preťaženia poskytol viac výkonu, ako už spomínaný ECO V2 (Joker V3) aspoň podľa eCalc. XM-EA sa my zdajú ako by mali aj dosť slabý krútiaci moment (malé vrtule). Ale kto má niaký ľahší model tak mu určite séria XM-EA bude vyhovovať. (menši odber, vyšia účinnosť a spracovanie.) Kde by som našiel niaké info o Dualsky ECO V2? Zatiaľ ich v ponuke nevidím.
V prĺohe sú parametre JOKER V3

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední změna: 07. říj 2017 12:05 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2017 11:34 #19504 od Ivan Horejsi
Tak to jsme si asi nerozumeli. Ja mluvil o F5J.
Pro 100" letam Dualsky 2826-EA10 a 2S. Vrtule 10X6. To zbylo z naseho RCEK.
Pak mam jeden 2826-10, ktery je previnuty od Radka Novotneho. Vrtule myslim 9x5 a stoupa to az zbytecne moc.Taky jen 2S.
2830 a 3S musi byt ovsem vic nez dost, i ten ECO.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. říj 2017 15:29 - 06. říj 2017 10:48 #19505 od juraj.jurej

Ivan Horejsi napsal: Tak to jsme si asi nerozumeli. Ja mluvil o F5J.
Pro 100" letam Dualsky 2826-EA10 a 2S. Vrtule 10X6. To zbylo z naseho RCEK.
Pak mam jeden 2826-10, ktery je previnuty od Radka Novotneho. Vrtule myslim 9x5 a stoupa to az zbytecne moc.Taky jen 2S.
2830 a 3S musi byt ovsem vic nez dost, i ten ECO.


Ale rozumeli, Dualsky 2826-EA10 a 2S. (1630kv) Vrtule 10X6 my príde moc (vyše 25A max. prúd je papierovo 17,2A) To sa môžu tie motory tak preťažovať? Ale ak to ten motor vydrží tak potom super.
Mam aj F5J 3700mm (No name s trupom K3600 Letovka 1750G) Tam mám Turnigy 2836 1000 kv na Revo. HV 4S 1200 mAh. (Vrtuľu idem testovať 9,5x5)
A Element 100". Tam som rozmýšlal nad tým Dualsky ECO V2. Teraz tam mám Turnigy SK3 2830 1020 kv na Hyperion HV G6 1400 mAh s vr. 10x5 (aeronaut) Ten motor lietal už tri sezóny v Sieste (túto sezónu dolietala vďaka mojej hlúposti zatlieskala krídlamy) tak rozmýšľam, že by som ho vymenil. Dnes my došla aku. Revo. 4S HV 1200 mAh. Práve ju cyklujem, ale zdá sa my že kapacita je nižšia cca. 1050 mAh (po prvom cykle) Je to možné? Alebo si to ešte trochu sadne po viacerých cykloch? To by ma sklamalo, keď píšu 1200 mAh. Dám tri cykli a uvidím. Potom ju dám do lietadla a zmerám aspoň prúd, príkon a teplotu. Teraz končím druhý cyklus vybíjania, ten už vyzerá lepšie. Nabíjačka my vypla pri 3,17V na článok. (Imax 180X) Je to bezpečné napätie pre HV? Spotrebovaná kapacita z plnej nabitéj aku. 4,35V na článok je 1195 mAh. Takže to bude v poriadku, má tych cca. 1200 mAh. Ale pozor hmotnosť aku. je vyššia ako udávaná 117g (asi je myslená bez vodičov a konektorov) a v skutočnosti je o cca. 10g vyššia 127g
V lietadle ju nebudem tak hlboko vybíjať max. na cca. 3,5V na článok. (tak mám nastavenú telemetriu)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední změna: 06. říj 2017 10:48 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2017 11:22 #19508 od Ivan Horejsi
Lipo se nemusi cyklovat ve smyslu cyklovani pro Nixx. Kazdym cyklem se opotrebovavaji.
Kdyz se baterka vyrobi, udela se na ni par cyklu a expeduje se. Dalsich par cyklu muze "dokoncit" vyrobu ale neni to nutne.
500 cyklu muze byt spravny udaj ale bez upresnujicich udaju nepresny. Kluci, kteri zavodne letaji minidrony, jsou predem smireni s zivotnosti nekolika desitek cyklu. Pri zatezovani (i pretezovani) po dobu 30 sekund se baterka nestaci ohrat a tak ji to moc nevadi.
Kapacita HV se uvadi pro nabiti HV. Nabiti na HV se snad muze hodit pro eroplan se zatezi pro velky vitr ... jinak pro nase aplikace ... no nevim. To at napise nekdo povolanejsi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2017 11:54 - 06. říj 2017 12:36 #19509 od juraj.jurej

Ivan Horejsi napsal: Lipo se nemusi cyklovat ve smyslu cyklovani pro Nixx. Kazdym cyklem se opotrebovavaji.
Kdyz se baterka vyrobi, udela se na ni par cyklu a expeduje se. Dalsich par cyklu muze "dokoncit" vyrobu ale neni to nutne.

juraj.jurej
Na RCG cyklovanie (cca. 3x) doporúča, spomína aj John od Revolectrix, tak prečo nie.


FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 06. říj 2017 12:36 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2017 12:08 #19510 od Tomas Hruby
Ad přetěžování motorů - on je obrovský rozdíl mezi režimem F5J, kdy se jen výjimečně letí na plný plyn 30s v jednom kuse a pak je na chladnutí minimálně cca 10 minut a rekreačním létáním, kdy se létá start za startem. Tohle je jedna ze situací, kdy vrcholové soutěžní létání trochu paradoxně techniku zatěžuje méně, než na pohled jednodušší rekreační aktivity... Výrobci samozřejmě nechtějí moc reklamací a tak se (aspoň ti seriózní) trochu jistí a parametry berou spíš pro to laické rekreační létání. Pro soutěžní provoz s dlouhými pauzami vesměs není příliš velké riziko překročit udané hodnoty o 50-100%.

Ad HV pro Ivana - ony by slušné HV články měly mít proti "běžným" LiPOL trochu upravenou chemii, takže se nedá automaticky říct, že by jim HV nabíjení mělo zkracovat životnost. Spíš bych se na to díval opačně - jestliže mi v praxi F5J naprosto stačí výkon, který Bolt odevzdá při nabíjení "jen" na 4,2V/čl, tak se mohu dobrovolně rozhodnout, že HV nevyužiji, čímž bych měl životnost dále protáhnout.
Ad kapacita - tady trochu pozor, HV nabíjení zvedá kapacitu ve smyslu odevzdané energie, což se udává ve Wh, kapacita v mAh se leckdy při nabíjení na 4,2 a na 4,35 vůbec nemusí lišit! Na toto se často zapomíná, hodnota mAh je tak trochu prázdné číslo, které je populární hlavně proto, že vypadá hezky a pochopitelně, ve skutečnosti ale jde o "plochu pod grafem", což není úplně totéž.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.467 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám