question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
06. říj 2017 12:34 - 28. říj 2017 02:08 #19511 od juraj.jurej

Tomas Hruby napsal: Ad přetěžování motorů - on je obrovský rozdíl mezi režimem F5J, kdy se jen výjimečně letí na plný plyn 30s v jednom kuse a pak je na chladnutí minimálně cca 10 minut a rekreačním létáním, kdy se létá start za startem. Tohle je jedna ze situací, kdy vrcholové soutěžní létání trochu paradoxně techniku zatěžuje méně, než na pohled jednodušší rekreační aktivity... Výrobci samozřejmě nechtějí moc reklamací a tak se (aspoň ti seriózní) trochu jistí a parametry berou spíš pro to laické rekreační létání. Pro soutěžní provoz s dlouhými pauzami vesměs není příliš velké riziko překročit udané hodnoty o 50-100%.


V skutočnosti my ešte žiadny motor nikdy nezhorel. Držal som cca. vždy doporučených parametrov a rozumu nakoľko som elektromechanik.
Tak idem preťažovať! som zvedavý čo sa stane. Zatiaľ ešte neletel, ale doma zmerané približne telemetriou FrSky. Model F5J 3700 mm, 1760g. Pohon Turnigy 2836 1000 kv (ale má viac) Aku. Revo. 4S HV 1200 mAh
vrt. Aeronaut 9,5x5. (na skúšku) Trochu riskantné otáčky na tú vrtuľu pri skutočných cca. 1200kv
Odber po ustálení (chod na plno cca. 15s) pri kapacite cca 85% ukazuje: 37A, Príkon cca. 500W Tak som zvedavý koľko vydrží. Lietať chcem tréningovo podľa pravidiel F5J.

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 28. říj 2017 02:08 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2017 07:40 #19514 od Martin Beseda
Mám nově tento motor: hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-14...outrunner-motor.html
Od předchozí verze se liší pouze průměrem hřídele. Je možné ji vyměnit za tu původní 4 mm? Jak sundám tu co tam je? Vyrobit hřídel, by neměl být pro mne problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2017 08:19 - 07. říj 2017 09:27 #19515 od juraj.jurej

Martin Beseda napsal: Mám nově tento motor: hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-14...outrunner-motor.html
Od předchozí verze se liší pouze průměrem hřídele. Je možné ji vyměnit za tu původní 4 mm? Jak sundám tu co tam je? Vyrobit hřídel, by neměl být pro mne problém.


Hriadeľ aj kúpiš, ale musel by si vymeniť aj ložiska pokiaľ nieje ten hriadeľ zbrúsený (zmenšený) iba na konci a je celý 3,2 mm.
hobbyking.com/en_us/ntm-prop-drive-2836-...placement-shaft.html

A pozerám, že je iba znížený na priemer 3,2mm na konci. (neviem čo ich tomu viedlo) Je to ten v odkaze 4mm.
Daj dole segerku vpredu, stiahni rotor a vylisuj (napr. v zveráku) hriadeľ. Ak je vzadu červík daj dole. (ale na tomto motore tuším nieje) Na lisuj nový (zalep lockerom), ale na lisuj presne aby ti tá segerka pasovala. (radšej na viac krát). Poskladaj naspäť. (pozor na podložky, ak tam sú)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 07. říj 2017 09:27 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2017 11:21 #19521 od Martin Beseda
Hřídel je sundaná. Šlo to líp, než bych čekal. Pokusím se vyrobit novou, delší a průměru 4mm.
Jenom mě zaráží že menší jsou i přívodní kabely, než na tom původním motoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. říj 2017 06:41 #19586 od Tomas Hruby
Malá poznámka k zde debatovaným regům YEP - včera jsem při finalizaci "dřevěného" Inside F5J narazil na docela kuriózní problém...
Regulátor YEP30 po připojení k přijímači prostě nic nedělá. Když jsem ho ale připojil k servotestesteru, tak šlape jak hodinky. Při připojení jiného reglu k přijímači (nějaký EMAX, který se válel na stole) vše funkční, takže záhada.
Logicky mě napadlo, že se daný přijímač, což je trochu atypická Futaba 6014HS (velký 14ti kanál) chová nějak neobvykle. Došlo i na osciloskop, ale výstup PWM ze servotesteru i přijímače vypadá stejně, na přijímači není žádný highspeed režim či něco podobného, takže nestandardnost PWM lze vyloučit. Příčinu ani řešení jsem prostě nenašel, působí to na mne dojmem, že nejspíš je u daného RXu pomalejší prvotní inicializace a regulátor nemá podobný stav ošetřený, ale je to jen omezeně doložená hypotéza. Popravdě řečeno je to pro mne další bod v mé averzi vůči YEP, už možnost triviálního přeprogramování při chybném zapnutí je pro soutěžní použití riziko, ale tohle vypadá, že tam číňan neošetřil více věcí, ach jo :-( Na jiném RXu Futaba, který mám osazený v Djangu, YEP30 problém nedělá, ale dá se tomu věřit?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2017 09:36 - 26. říj 2017 06:58 #19596 od juraj.jurej
Nemáte skúsenosť s týmto novým motorom:
AXI 2220/12 GOLD LINE V2 DLHÁ

www.modelmotors.cz/product/detail/503/

Akú vrt. by ste doporučili? (Aeronaut 12x6,5) Bol by vhodný pre let. hmotnosť 1760g?
Vyzerá dobre: 40A, 450W, 91g

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední změna: 26. říj 2017 06:58 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. říj 2017 16:49 - 27. říj 2017 09:20 #19598 od Radek Novotny
Podle KV 1200 má 7 závitů na pólu, a mě se tohle zrovna úplně neosvědčilo.

Obdobný motor (stejné parametry statoru a rotoru i KV od jiného výrobce), aby dal co nejlepší výkon, jsem si pak musel převinout, a vyšlo mi jako nejlepší 6 závitů na pól s KV=1470. Na 3-článek pak vrtule 10x6-11x6 palců, dle typu vrtule a rozteče trámce kužele. Ten jsem měl pak jednu sezónu pro soutěžní létání s modelem 1600g, který jsem potřeboval dovažovat na 2kg, a tam už ten 6-závit ve větříku tak nějak už nestačil.

Na elektrovětroň 1750g takový 6-závit stačí, do 200m se to za 30 dostane, ale dál už nakládat nemůžeš.
Poslední změna: 27. říj 2017 09:20 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. říj 2017 09:34 #19599 od Milan Chalupník
A jak dopadlo toto:

Model F5J 3700 mm, 1760g. Pohon Turnigy 2836 1000 kv (ale má viac) Aku. Revo. 4S HV 1200 mAh
vrt. Aeronaut 9,5x5. (na skúšku) Trochu riskantné otáčky na tú vrtuľu pri skutočných cca. 1200kv
Odber po ustálení (chod na plno cca. 15s) pri kapacite cca 85% ukazuje: 37A, Príkon cca. 500W Tak som zved zvedavý koľko vydrží.

už shořel, nebo je slabý?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. říj 2017 09:45 - 27. říj 2017 11:18 #19600 od juraj.jurej
Keď môžem vedieť, aký to bol obdobný motor? (2220, 40A) Niečo najlepšie (najvýkonnejšie) potrebujem vo veľkosti 22xx resp. 28xx. (bez prevodovky)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 27. říj 2017 11:18 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. říj 2017 12:48 - 27. říj 2017 13:43 #19601 od Radek Novotny
Jj, psal jsem o oběžce 2220. Hmotnost 93g včetně nástavce Dualsky od Ivana Hořejšího. Na ten nápis Turnigy na kablíku nekoukejte, to je jen smršťovačka. Motor je myslím Emax. A jak jsem psal výše, KV 1470 se šesti závity se mi osvědčilo jako výkonnější než KV 1200 se 7 závity, proto jsem ho převinul z původních 7 na 6 závit.

Výkonnějšího jsem bez převodovky nic tak nějak neobjevil, a tak jsem musel do té převodovky pro 2kg éro přeci jen jít. Ale třeba mají ostatní i jiné zkušenosti/nápady...
Přílohy:
Poslední změna: 27. říj 2017 13:43 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.502 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám