Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Platba ze SK na eshop PP nebo na nas EUR ucet v SK snad bez poplatku.
Pri objednavce nad 3000 v ramci CR doprava zadarmo.
V SK ovsem nejlepe pan Scepko, kteremu posilame dvakrat do tydne.
Z Hyperionu jsem mel trochu obavy, zatim treba moc nerozumim udaji "90C". Odpor jsem zatim nemeril. Takze zatim cekame, jake jsou zkusenosti??
Sam letam Dualsky ULTRA 70C naprosto bez namitek. Vymenil jsem pred dvema lety, po nekolikadennim pobytu v repce ... ale spis pro jistotu, kupodivu se daly "obnovit".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
s tímto regulátorem: hobbyking.com/en_us/hobbyking-yep-60a-2-...peed-controller.html
Motor na větších otáčkách pulzuje. Nevíte proč? V nastavovací kartě je několik položek kterým nerozumím a nikdy je nenastavuju. Je něco v továrním nastavení špatně? Zkoušel jsem to s vrtulí 12/6".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rudolf Rada
-
- Offline
- Pokročilý
-
Může to být kombinace obojího:Martin Beseda napsal: Zkouším tento motor: hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-...3850-3-5-1400kv.html
s tímto regulátorem: hobbyking.com/en_us/hobbyking-yep-60a-2-...peed-controller.html
Motor na větších otáčkách pulzuje. Nevíte proč? V nastavovací kartě je několik položek kterým nerozumím a nikdy je nenastavuju. Je něco v továrním nastavení špatně? Zkoušel jsem to s vrtulí 12/6".
1) Motor - na 3článek je uváděna doporučená 10" vrtule (12" mám na verzi s kv 940)
2) Regl - YEP bývá v továrním nastavení v heli módu, takže je potřeba přenastavit.
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Jestli to zkoušíš s nějakou starší/měkčí baterií, mohlo by to takhle blbnout.
Regl by měl mít z výroby nastavenu automatickou volbu počtu článků, a bohužel plně nabitý dvojčlánek často indikuje jako vybitý tříčlánek a motor hned vypíná. Předpokládám že to zkoušíš s tříčlánkem a tam by to mělo být OK.
Motor jsem provozoval na 3S s vrtulí 12x6,5 bez problému... následně jsem ho spálil až při testech s dvojčlánkem a velkou lopatou.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
• Active free-wheeling circuit mode: Freew. off/Freew. on
• Govenor mode: Gov. off/Gov. store/Gov./fast Gov.
• Govenor mode P-gain: 0.7/0.9/1.2/1.4/1.6/1.9
• Govenor mode I-gain: 0.02/0.03/0.05/0.06/0.08/0.09
• Startup speed: Heli slow/Heli middle/Heli fast/Plane slow/Plane middle/Plane fast
• PWM frequency: 8kHz/9kHz/10kHz/12kHz/14kHz/16kHz
• Start-up power: Auto 1~32%/2%/4%/8%/16%/32%
• Motor timing: 0°/6°/12°/18°/24°/30°
• Brake: off/Acro/Acro hard/smooth/middle/hard
• Cut-off type: off/slow down/cut-off/NiMh/LiFe/LiPo
• Cut-off voltage (LiFe mode): 2.2/2.3/2.4/2.5/2.6/2.7
• Cut-off voltage (LiPo mode): 2.9/3.0/3.1/3.2/3.3/3.4
• Cells: 4/5/6/7/8/9
• Cells: 10/11/12/13/14/15
• Special functions: Beep short/Rev./Stop/Full speed/F3A brake/Auto timing
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Mrklovský
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 46
- Obdržená poděkování 4
• Startup speed: Heli slow/Heli middle/Heli fast/Plane slow/Plane middle/Plane fast
Není to takový nápor na baterku. Ale jsem nesoutěžní pilot a pomalý rozběh mi nevadí, naopak, šetří mi baterii. Ostatní mám stejně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
U položek Govenor mode něco svítilo, ale už nevím co přesně. Nic jsem s tím nedělal.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 564
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Těch 8kHz je spínací frekvence se kterou se "vykreslí" ten třífázový střídavý průběh na pohon motoru, čím vyšší, tím teoreticky lepší, ale pro spínací tranzistory to nemusí být stíhatelné a jejich omezenou schopností přibývá více okamžiků, kdy nejsou ani seplé, ani rozeplé, ale v mezistavu a tím topí, takže se situace prakticky zase horší, takže ekonomičtější je to nechat níže (8kHz).Martin Beseda napsal: Nastavil jsem těch 8kHz. Standartně tam bylo 12. Časování bylo taky jiné. Co se tím vlastně změní a jak se to projeví?
Časování je vlastně předstih, když je velký nemusí motor stíhat a tarokuje, nebo se nechce roztočit, když malý, je malá točivá schopnost, nemá to fofr. Oběžky mívají větší časování, innrunery malé.
Oba paramametry jsou dle doporučení, tím to nebude.
Governor je regulace otáček rotoru u vrtulníků, takže zakázat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Hrátky s tímto parametrem mohou být významné třeba u akrobatů, kde se plyn neustále mění a zajímá nás celková doba chodu motoru a také odezva na změnu, u elektrovětroně je ale vliv mizivý a asi je nejjednodušší dát méně (maximálně 12kHz, ale klidně jen 8kHz).
K rozběhu - doporučuji plane fast, ten "slow" mi přišel už moc líný, navíc pokud člověk chce se šetřit, tak se u Futaby i dalších rádií dá rychlost rozběhu přehledněji nastavit v mixu "motor" určeném právě pro elektrovětroně.
Jinak jsem v mém nastavení obecně blízko tabulce od Petra Duška, jen u časování bych dal jen 18st (24st je i na oběžku docela dost, 18 stačí, na inrunner s převodem jen 6 či 12st). Vypínací napětí podle toho, jak vyhroceně malé baterky jsou použity - u více dimenzovaného pohonu klidně zvednout na 3,1, naopak u "brutálu" s 450mAh ubrat na minimum 2,9V. To nastavení od Petra 3V je takový rozumný střed.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- xxx
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.