question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
02. srp 2017 10:18 #19200 od Ivan Horejsi
Mimo CR pouzivame sluzbu GLS, ktera se osvedcila ze vsech nejlepe. Mimo jine i proto, ze berou take dlouhe baliky.
Platba ze SK na eshop PP nebo na nas EUR ucet v SK snad bez poplatku.
Pri objednavce nad 3000 v ramci CR doprava zadarmo.
V SK ovsem nejlepe pan Scepko, kteremu posilame dvakrat do tydne.
Z Hyperionu jsem mel trochu obavy, zatim treba moc nerozumim udaji "90C". Odpor jsem zatim nemeril. Takze zatim cekame, jake jsou zkusenosti??
Sam letam Dualsky ULTRA 70C naprosto bez namitek. Vymenil jsem pred dvema lety, po nekolikadennim pobytu v repce ... ale spis pro jistotu, kupodivu se daly "obnovit".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2017 16:54 #19328 od Martin Beseda
Zkouším tento motor: hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-...3850-3-5-1400kv.html
s tímto regulátorem: hobbyking.com/en_us/hobbyking-yep-60a-2-...peed-controller.html
Motor na větších otáčkách pulzuje. Nevíte proč? V nastavovací kartě je několik položek kterým nerozumím a nikdy je nenastavuju. Je něco v továrním nastavení špatně? Zkoušel jsem to s vrtulí 12/6".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2017 19:16 #19329 od Rudolf Rada

Martin Beseda napsal: Zkouším tento motor: hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-...3850-3-5-1400kv.html
s tímto regulátorem: hobbyking.com/en_us/hobbyking-yep-60a-2-...peed-controller.html
Motor na větších otáčkách pulzuje. Nevíte proč? V nastavovací kartě je několik položek kterým nerozumím a nikdy je nenastavuju. Je něco v továrním nastavení špatně? Zkoušel jsem to s vrtulí 12/6".

Může to být kombinace obojího:
1) Motor - na 3článek je uváděna doporučená 10" vrtule (12" mám na verzi s kv 940)
2) Regl - YEP bývá v továrním nastavení v heli módu, takže je potřeba přenastavit.

"létat je tak snadné....ale padat je snažší"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2017 19:39 - 04. zář 2017 19:47 #19330 od Petr Dušek
Mohlo by to být špatně nastavené vypínací napětí / typ baterie. Při větším zatížení napětí klesne, regl ubere, napětí stoupne a regl zase přídá a tak dokola.

Jestli to zkoušíš s nějakou starší/měkčí baterií, mohlo by to takhle blbnout.

Regl by měl mít z výroby nastavenu automatickou volbu počtu článků, a bohužel plně nabitý dvojčlánek často indikuje jako vybitý tříčlánek a motor hned vypíná. Předpokládám že to zkoušíš s tříčlánkem a tam by to mělo být OK.

Motor jsem provozoval na 3S s vrtulí 12x6,5 bez problému... následně jsem ho spálil až při testech s dvojčlánkem a velkou lopatou.
Poslední změna: 04. zář 2017 19:47 uživatelem Petr Dušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2017 19:44 #19331 od Petr Dušek
Ještě doporučené nastavení (podle mě) na kartě (tučně zvýrazněné hodnoty):
• Active free-wheeling circuit mode: Freew. off/Freew. on
• Govenor mode: Gov. off/Gov. store/Gov./fast Gov.
• Govenor mode P-gain: 0.7/0.9/1.2/1.4/1.6/1.9
• Govenor mode I-gain: 0.02/0.03/0.05/0.06/0.08/0.09
• Startup speed: Heli slow/Heli middle/Heli fast/Plane slow/Plane middle/Plane fast
• PWM frequency: 8kHz/9kHz/10kHz/12kHz/14kHz/16kHz
• Start-up power: Auto 1~32%/2%/4%/8%/16%/32%
• Motor timing: 0°/6°/12°/18°/24°/30°
• Brake: off/Acro/Acro hard/smooth/middle/hard
• Cut-off type: off/slow down/cut-off/NiMh/LiFe/LiPo
• Cut-off voltage (LiFe mode): 2.2/2.3/2.4/2.5/2.6/2.7
• Cut-off voltage (LiPo mode): 2.9/3.0/3.1/3.2/3.3/3.4
• Cells: 4/5/6/7/8/9
• Cells: 10/11/12/13/14/15
• Special functions: Beep short/Rev./Stop/Full speed/F3A brake/Auto timing

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2017 11:47 #19332 od Miroslav Mrklovský
Já používám:
• Startup speed: Heli slow/Heli middle/Heli fast/Plane slow/Plane middle/Plane fast
Není to takový nápor na baterku. Ale jsem nesoutěžní pilot a pomalý rozběh mi nevadí, naopak, šetří mi baterii. Ostatní mám stejně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2017 19:40 #19333 od Martin Beseda
Nastavil jsem těch 8kHz. Standartně tam bylo 12. Časování bylo taky jiné. Co se tím vlastně změní a jak se to projeví?
U položek Govenor mode něco svítilo, ale už nevím co přesně. Nic jsem s tím nedělal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2017 04:56 - 06. zář 2017 04:57 #19334 od Milan Chalupník

Martin Beseda napsal: Nastavil jsem těch 8kHz. Standartně tam bylo 12. Časování bylo taky jiné. Co se tím vlastně změní a jak se to projeví?

Těch 8kHz je spínací frekvence se kterou se "vykreslí" ten třífázový střídavý průběh na pohon motoru, čím vyšší, tím teoreticky lepší, ale pro spínací tranzistory to nemusí být stíhatelné a jejich omezenou schopností přibývá více okamžiků, kdy nejsou ani seplé, ani rozeplé, ale v mezistavu a tím topí, takže se situace prakticky zase horší, takže ekonomičtější je to nechat níže (8kHz).
Časování je vlastně předstih, když je velký nemusí motor stíhat a tarokuje, nebo se nechce roztočit, když malý, je malá točivá schopnost, nemá to fofr. Oběžky mívají větší časování, innrunery malé.
Oba paramametry jsou dle doporučení, tím to nebude.
Governor je regulace otáček rotoru u vrtulníků, takže zakázat.
Poslední změna: 06. zář 2017 04:57 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2017 05:26 #19335 od Tomas Hruby
Ad frekvence - ono na tom u F5J moc nezáleží - buď plný plyn anebo staženo "proto aby to nestoupalo tolik", tedy v podstatě na účinnosti při regulaci tolik nesejde.
Hrátky s tímto parametrem mohou být významné třeba u akrobatů, kde se plyn neustále mění a zajímá nás celková doba chodu motoru a také odezva na změnu, u elektrovětroně je ale vliv mizivý a asi je nejjednodušší dát méně (maximálně 12kHz, ale klidně jen 8kHz).

K rozběhu - doporučuji plane fast, ten "slow" mi přišel už moc líný, navíc pokud člověk chce se šetřit, tak se u Futaby i dalších rádií dá rychlost rozběhu přehledněji nastavit v mixu "motor" určeném právě pro elektrovětroně.
Jinak jsem v mém nastavení obecně blízko tabulce od Petra Duška, jen u časování bych dal jen 18st (24st je i na oběžku docela dost, 18 stačí, na inrunner s převodem jen 6 či 12st). Vypínací napětí podle toho, jak vyhroceně malé baterky jsou použity - u více dimenzovaného pohonu klidně zvednout na 3,1, naopak u "brutálu" s 450mAh ubrat na minimum 2,9V. To nastavení od Petra 3V je takový rozumný střed.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. zář 2017 05:30 #19336 od Tomas Hruby
K tomu pulsování - u Castlu je na tohle přímo volba u "cut-off" označená "pulse", kdy motor při poklesu napětí "pulsuje" - zpomalí, baterka se vzpamatuje a přidá. U YEP si nejsem jistý, nemůže se takto chovat při "slow-down"? S tím si teď z hlavy nejsem jistý, ve větroních užívám hlavně CC, YEP snad jen jeden a tam mám asi vypnutí tvrdé, musel bych zkusit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.661 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám