Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Kdybys to byl udelal, hned bys videl ze vrtule 11x7 je nesmysl. Poplatek za pouziti je ve srovnani se znicenym motorem nepatrny.
I s vrtuli 10x6 je to minimalne na hrane.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Roman Rychtář
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 9
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Porovnal jsem max. vykon motoru 16/25/4F5J, 16/15/5FJ, HET 4W-25 1360KV, HET5W a Dualsky 2838 EA-5.
Vsechno s baterkou 1200 a vrtuli 10x6.
Nejlip vysel - divte se - ten Dualsky. Tak mne z toho vyvedte.
Jen drobka chybka - s hrideli alespon 4mm neexistuje a do vyroby prodlouzeni je nemohu presvedcit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Potřeboval bych od Vás poradit, přičichnul jsem k termickým větronům a z bazaru jsem koupil Mistrala od Reicharda. Momentálně váží cca 1130g se servy bez baterie. Baterky mám 3s 2200mAh
Do ted jsem nevybíral žádný innrunner a jsem z toho trochu zmatený.
Přečetl jsem toho hodně a nechci úplně šetřit na motoru proto jsem zatám vybral Megu 16/15/5CE , která by měla stačit na větroň do 1,6 Kg. Počítam, že se budu okolo této váhy pohybovat nebo těsně pod ní.
Zajímá mě, zda li bude stačit či vzít tu větší či něco úplně jiného ideálně napřímo, nemusí to být hotliner ale něco mezi 10-15m/s by asi bylo ideální ?
Pak jakou vrtuli k němu zvolit a jaký unašeč.
Děkuji Vám za odpovědi.
Tomáš
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 563
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27

Na tohle dát vrtuli 10/6, tříčlánek, kapacitu podle těžiště a nebudeš mít problém:
emotors.cz/elektromotory/6850-leoprad-lc...hless-outrunner.html
regulátor proudově stačí tento:
www.eshop-rychle.cz/rcservis/eshop/5-1-R...80-Regulator-YEP-40A
Plyn mít alespoň na třípolohovém přepínači, nebo lépe na kniplu při letovém režimu "motor".
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Jakou sklopku k tomuto motoru ? Pevnou jsem měl 12/6 a 13/4 , kužel bude mít průměr 40mm a předpokládám, že o tento průměr bych měl zmenšit vrtuli ?
Jak ho mám vyvážit ? Včera mi to vycházelo dost těžké na zadek s 3s 2200mAh na které chci lítat mám jich hodně. Aby byl Mistral v rovině tak jsem musel přidat cca 120-130g hned za motor ???
Motor plánuji dát na 3 polohovéj přepínač pro jistotu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 563
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Vyvážení nebude jednoduché, Mistral je historik z doby kdy se ještě létalo na těžké NiCd baterie, takže má krátký předek a patrně tam nějaké olovo bude muset přijt. Taky jsem u podobných modelů viděl takové zrůdnosti kdy oběžka byla namontovaná obráceně před přepážkou a více či méně elegantně zakapotovaná, aby se dostala váha trochu dopředu. Ale pak to připomíná turbo-čmeláka

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jak psal Petr o motoru před přepážkou, taky jsem o tom přemýšlel, ale zavrhl jsem to z estetického hlediska.
První let proběhl za velmi silného větru bez dalšího dovažování, cca o 130g težší na zadek.
Mistral s vrtulí 12/6 letěl cca 60 stupnů nahoru, ale při kroužení po obloze celkem často padal po křídle. Přistání probíhalo bez klapek a na 3 pokus se podařil

Včera jsem přidal 80g hned za motor pod baterku a za mírného Z větru si Mistral kroužil cca 30 minut po obloze bez problému. Překvapila mě pronikavost proti větru. Žádné padání po křídle se již neobjevilo.
Nyní se peru s nastavením butterfly. Jelikož je můj první dospělý větron, tak nemůžu posoudit jak je výkonný, ale pro rekreačního letce je dovolím si řici skvělý.
Poslední věc asi spíše pro ty kteří ho měli v ruce. Výchylka výškovky směrem dolů je velmi malá, naraží totiž na směrovku. Zatím jsem s ním nedělal psí kusy, jak jsem zvyklý z akrobata, ale chci se zeptat zda to někdo neupravoval ?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (1 Příspěvky)
- LMK Týnec nad Sázavou tímto zve všechny zájemce k otevření termického nebe (v příloze):
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 18. bře 2025 07:28
-
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.