- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
na začátek .... něco o F5J InterTour Hořice 25.5.2013
Bydlím 35 km od HořicKromě již známých tváří se objevily dva zástupci z větroňářského centra v České Třebové

V Hořicích jsem měl stroj od Luboše ( éro se jmenuje Enyoj a konstrukčně se datuje cca 2004 takže to je docela stará věc.
Loni vznikla verze Enjoy 3 a myšlenka na verzi F5J je na stole ...
ALE co dát za motor je velká neznámá.
Proto prosím o radu ... uveze KDA A36L/12 - 1000kv tříčlánek + vrtule 10*7 (letová váha cca 2100 g ) ?
Předem díky za radu.
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek Kotula
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 478
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 3
Jinak je velice dobrý motor, NTM Prop Drive 35-36A 1400 s vrtulí 10“x6“, hmotnost motoru 117g, s tříčlánkem Li-Pol vážím komplet 1600g a je dost přemotorovaný. Stále jsem byl hodně přes 200m. Lze osadit i vrtulí 10x7“ a v pohodě by měl utáhnout model o hmotnosti 2300g. Tady je odkaz
www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1434...36A_1400Kv_550W.html
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Standa Vacek Senior
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 2
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
Díky za typ.Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480 s tím ,že průměr statoru je jen 26 mm !!! Ale ono to tak není (oběžka to je , ale s pláštěm) viz. rozměr MVVS 2,5/1480Mirek Kotula napsal: Jinak je velice dobrý motor, NTM Prop Drive 35-36A 1400 s vrtulí 10“x6“, hmotnost motoru 117g, s tříčlánkem Li-Pol ... a v pohodě by měl utáhnout model o hmotnosti 2300g.
Díky za potvrzení správné volby.Tomas Hruby napsal: Mám to samé co Mirek v Mandarinu, hmotnost 1900g. Pohoda - vrtule 11x6 je skoro moc, nejspíš dám o něco menší.
Čau Stando (přidej si "SENIOR" ke jménu , ať se v tom vyznáme :- ).Stanislav Vacek napsal: Pavle, oběžku dopředku trupu ENJOY3 prostě nedostanete ...
Dostaneme ... myšlenka je
a) udělat předek , který je ve špici zeslaben a až se vyndá tak se vrazí trn s uhlíkem a bude krásně kulatý (normálně je trojúhelníkový )
b) nová forma (jen předek) - pak se slepí
c) forma (ale s termínem kolem roku 2020 ... znáš Luboše)
Jinak si myslíme (S Lubošem) a lidi tady na fóru to potvrdily , že převodovka je zbytečná.
Ještě mám dotaz ohledně baterek , reglu a ...
1) Je lepší 3 článek a větší odběr nebo 4 článek a tím pádem menší vrtule kapacita baterky?
2) Regulátor s BEC ? Který ?
3) Vyrábí se unašeč vrtule , který sklopí v dané poloze tak jak to mají motory u maket větroňů které zatahují motor do trupu? (udělat trup s "krytem" na vrtuli ať nebrzdí ).
Díky všem za čas a rady.
V příloze Enjoy verze 1 (ať víte o jaký "autobus" jde).
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2076
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Ono je to trochu složitější, MVVS, i když má vnější průměr větší (36/38mm), tak se vejde do špice líp, než 35mm oběžka, protože tam nepřekážejí kabely, které u oběžky musí jít někudy kolem pláště. Já mám do nového éra (... taky ve stádiu projektu) ten čínský klon MVVS (SK3 GliderDrive 3,5/1400), vejde se krásně do trupu za kužel s průměrem 38mm.Pavel Svoboda napsal: ...Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480...
Problém může být větší hmotnost (vnější plášť je tam navíc...), ale někomu se to zas může pro dovážení hodit

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Standa Vacek Senior
-
- Offline
- Začátečník
-
- Příspěvky: 2
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
-
Autor tématu
- Offline
- Expert
-
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 500
- Obdržená poděkování 17
Ohledně motoru MVVS to byla spíš úvaha podpořit Českého výrobce (sice je drahý,ale zato z Moravy :- ).Petr Dušek napsal:
Ono je to trochu složitější, MVVS, i když má vnější průměr větší (36/38mm), tak se vejde do špice líp, než 35mm oběžka, .... ten čínský klon MVVS (SK3 GliderDrive 3,5/1400), vejde se krásně do trupu za kužel s průměrem 38mm.Pavel Svoboda napsal: ...Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480...
Problém může být větší hmotnost...., ale někomu se to zas může pro dovážení hodit.
Dovolím si malou radu - 35 mm oběžka s obrácenou montáží nemá problém s kabeláží. Nevím jest-li se to normálně používá ,ale v Enjoy co jsem měl v Hořicích to tak je.
Jinak se začínám ztrácet který motor - v terminologii MVVS 2,5 nebo 3,5 ?
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Zbyněk Smola
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1890
To je presne na to. Dalsi lozisko navic chrani hridel motoru pri zabodnuti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- MISTROVSTVÍ SVĚTA F5J Argentina (7 Příspěvky)
- GRATULACE !
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Svoboda
- 07. bře 2025 15:29
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.