- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Já vím, jsem fanatik, koupim si novej motor a hned ho přemotávám...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
S vrtuli 12,5x9 to ze 3S bere 19A a stoupa 6,5 metru. Eroplan 1800 gramu.
To se mi zatim zda akorat, navic je tam urcite rezerva - vrtule by mohla byt vetsi.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Radek Novotny napsal: ...se nudíte, heh... Aleši,, Tomáši, odpovídáte na příspěvek z 23. srp 2014 ... ale třeba je to stále aktuální...
Máš pravdu, mě zmátlo to, že jsem s dotyčným opravdu mluvil v Hořicích a ten zájem o LiFe pořád uváděl, takže mi to vůbec nepřišlo divné Ale co, pár svých reálných postřehů jsem dal, aspoň se hýbe diskuse...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Veleba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 135
- Obdržená poděkování 10
V sobotu jsem na soutěži RCEO zalétával Stork 6X, letová váha 1600 g, motor NTM 3630 1400 kV, regl Jeti SPIN 44, baterky Turnigy Nanotech 1300 mAh, vrtule 11/6. Při zkušebních letech před soutěží jsem stoupal na motor jen chvíli a vše OK. Při prvním soutěžním letu také, při druhém letu už jsem pozoroval, že se něco děje, z trupu bylo cítit, že něco začíná hořet. Při třetím letu už motor po cca 1,5 min stoupání sám vypnul a vysílač na mě křičel problém s napájením přijímače. Na regulátoru bylo nastaveno postupné snižování výkonu při poklesu napětí. Čekal jsem, co se bude dít, ale naštěstí jsem dolétal. Bylo jasné, že motor vyhořel. Ale proč. Podle mě první chyba byla, že jsem šel na motor dlouho a druhá, že jsem měl použít baterky 800 mAh. Na Jeti boxu byl zaznamenán nejvyšší proud 44 A. Při zkouškách na zemi však tato sestava pohonu nepřesáhla 39 A. S LiPo 800 mA pak 30A. Je pravda, že max proudové zatížení tohoto motoru je 38 A. Závěr asi takový, pokud použiju opět stejný motor, tak pouze s LiPo 800 mAh, ale spíš se přikloním k variantě Power HD 3536 cca 1250 kV a vrtuli 11/7, tak jak to mám na Storku 4X a jak to doporučuje pan Heinrich.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Stavím nové letadlo a bude určitě o dost těžší. Trup mi zůstal a tak si nejsem jistý tím, jestli bude motor dostatečný. S Modelem 1450g jsem stoupal něco kolem 6-7m/s.
A LiFE-čka je zatím volba č.1 . Fakt se Lipolek bojím...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
A přímo k pohonu - přesně stejný NTM3530/1400 jsem měl v Mandarinu, ale s vrtulí 10x6, absolutně to stačilo. Ta popsaná teorie o použití menší LiPOL mi přijde až lehce zcestná - odběr pohonu při daném motoru se přece reguluje velikostí vrtule, snížit to použitím "měkčí" LiPOL sice v principu jde, ale znamená, že se naopak bude dost "ubližovat" té baterce. Klidně nech toto NTM, ale o palec zmenši vrtuli a je to...
K tomu proudu - v absolutní většině případů by měl proud za letu proti statické zkoušce na zemi naopak poklesnout. To, že tomu v tomto případě bylo jinak, bude asi dané tím shořením motoru, který se dostal do nějakého nekorektního stavu, normálně by to hodnoty zjištěné na zemi překročit nemělo.
Upozorňuji ale, že hodnota "max current" je většinou výrobcem míněna jako "krátkodobé maximum po dobu 30s", provozovat takto motor déle je riskantní. Pro F5J je to splněno automaticky, pokud ale počítáš i do budoucna s motorovými lety přes minutu, tak bych to korigoval o něco dolů. Hodnověrnost "čínských specifikací" je sporná, nicméně porovnáním s AXI by toto chápání udaných 37A pro NTM 3530/1400 zhruba sedět mohlo (bohužel přesně stejně velký AXI se nedělá, 2808 je o kus menší, 2814 zase větší, tak jen odhaduji).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.