question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
01. bře 2016 19:17 #16303 od Tomas Hruby
Vyprosil bych si ty poznámky o spekulativních úvahách, mám toho nalétáno až dost.
Když to chceš konkrétně, tak pohon u mě v Perfectionu s Hyperion HV 900mAh váží 195g (komplet) a spolehlivě stačí na dva kompletní lety s rezervou. Výška 215m s modelem něco přes 1400g (tento model se u mě posunul do pozice spíš do větru).

V lehkém Storku mi stačí i 3s350mAh, pak je celková hmotnost 167g, maximální výška podobná (ale je to spíš hypotetické, tato sada se nikdy nenasadí v počasí, kdy by člověk reálně chtěl letět k 200m) a soutěžní let to s rezervou zvládá také.

A pořád mám výhody možnosti nacpat baterky až na doraz na motor a menšího odporu sklopené vrtule a ještě jako bonus je to tišší... Tohle jsou holá fakta, ostatní naši piloti jsou na tom velmi podobně, docela by mne zajímalo, co na tom chceš rozporovat.

A teď ryze osobní názor, na který už mohou být různé pohledy... Mě na RedFox jednoznačně nejvíc vadí ta oběžka, aktuálně nemám model, kde by to nekomplikovalo montáž a navíc tu vždy je riziko, že se něco dotkne pláště atd. Co by stálo za pokus by byla kombinace této převodovky s něčím jako Mega 16/7/3, tím by vznikla přímá alternativa toho výše odkázaného Reisenaura či o trochu většího Leomotion 3007. Vůbec nepochybuji, že by to pan Hendrych bez problémů spasoval a fungovalo by to, sám mám ale momentálně pohonných jednotek dost, tak nemám tu správnou motivaci to domlouvat.
Hlavní smysl jednotky s převodovkou v F5J je z mého pohledu lepší chování při napájení dvoučlánkem, což umožňuje vyhodit BEC atd. U inrunneru napřímo je to s dvoučlánkem dost všelijaké, tam jsem s Megou spokojen moc nebyl (funguje, ale není to ono). Naproti tomu u tříčlánku s inrunnery problémy opravdu nejsou a výhoda praktičnosti montáže se nedá popřít.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 20:27 #16304 od Martin Bečvář
Jaké Tome vlastně létáš komplet pohonné setupy?(bat, regl, motor, vrtule, letovka)
Proběhl jsem tohle téma dozadu a nenašel jsem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 20:54 #16306 od bohuslav majercik
Prispejem aj ja trocha mojimi pohonmi:

a. motor MEGA 16/15/4ce , talon 35 , akku 3s850mAh , vrtula 11x6 super pohon až na bec ktorý mne osobne vadí , dostup 200m
b. motor MGE 16/15/5ce , YEP 30 , akku 2s850mAh , vrtula 11x6 super pohon , možnosť použiť HV servá otestované v Supre ,dostup 200m výhoda lahkej 2s baterky a neprítomnosť BEC

c. set up na tento rok do tažkého lietadla na 2s , prevodovka reisenaur 4:1 , motor tenshock 4400kv , YEP 40-60, baterka 2s1300mAh , výhoda no bec riešenia je použitie lacného regulátoru bez BEC a použitie HV serv

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 21:33 #16307 od Petr Dušek

bohuslav majercik napsal: Prispejem aj ja trocha mojimi pohonmi:

a. motor MEGA 16/15/4ce , talon 35 , akku 3s850mAh ...
b. motor MGE 16/15/5ce , YEP 30 , akku 2s850mAh...


Sorry, nepřehodil jsi náhodou tyto dva motory? MEGA 4ce má vyšší KV (2100) a hodila by se logicky k baterii 2S ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 21:40 #16308 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: ...Co by stálo za pokus by byla kombinace této převodovky s něčím jako Mega 16/7/3...

Tomáši tuto sestavu Mega na svých stránkách už nějaký čas nabízí, ale na 2S to má podle mě nízké výsledné KV a na 3S mi to ve srovnání s osvědčenou 16/15/5CE nedává moc smysl. Jó když jsem s Honzou lítali Autonomy, to by byl super pohon, ale na F5J se mi ta komplikace s převodovkou zdá zbytečná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 22:29 #16309 od bohuslav majercik

Petr Dušek napsal:

bohuslav majercik napsal: Prispejem aj ja trocha mojimi pohonmi:

a. motor MEGA 16/15/4ce , talon 35 , akku 3s850mAh ...
b. motor MGE 16/15/5ce , YEP 30 , akku 2s850mAh...


Sorry, nepřehodil jsi náhodou tyto dva motory? MEGA 4ce má vyšší KV (2100) a hodila by se logicky k baterii 2S ??


Ano má to byť naopak :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 07:46 #16310 od Jiří Veselý
Zdravím.

Začínal jsem před lety s převodovkou. Vše bylo těžké, motory s malým výkonem. Převodovka pro odpovídající kroutící moment a od toho velikost vrtule, byla nezbytná v souvislosti se zátěží baterii. Pak přišel pan Matyáš a dodal neobvykle výkoné motory. Tím byly převodovky nepotřebné a jejich kvalita nedosahovala potřebné úrovně při přenosu větších výkonů.
Nyní, když vše doznalo znatelného pokroku, můžeme už posuzovat a porovnávat náhony bez a s převodovkou.
Kvalitní motor inrunners s převodovkou, snad začíná okolo 8.000 Kč.
Kvalitní motor outrunners je o mnoho lacinější.

S převodovkou se dosáhne většího kroutícího momentu s menší zátěží pro baterie.
S motorem bez převodovky zatížíme více baterie. Mluvíme o stejné vrtuli a motoru.
Tady už je vidět, že musíme použít rozdílné motory ve smyslu otáček a pravděpodobně velikosti vrtule.

Z toho nám pak pro daný model vychází, jaký převodovkový komplet, si pro daný model koupíme. Ale v nabídce určitě není takový počet kompletů, jako je u samostatných motorů, obou typů. Komplet s převodovkou musíme pečlivě vybírat pro daný model, ale počítejme s tím, že už asi nepůjde tak dobře do jiného modelu, kde potřebujeme změnit vrtuli a třeba otáčky. Vždy nám bude vadit převodový poměr a odpor součástí převodovky s následným opotřebením a vůlemi.

Pokud použijeme inrunners, tedy přímý náhon, máme k disposici snadnou montáž, ale za relativně vyšší cenu a zatížení baterii, protože tyto motory mají menší kroutící moment.

Naproti tomu, outruners motory, tedy oběžky, mají větší kroutící moment a tím méně zatěžují baterie, což by vždy mělo být prioritní. Nelze pominout nepřebernou nabídku a relativní láci. Proti nim se staví jen tak zvaná problematická montáž, kterou pokládám za bezpředmětnou. Přepážku pro motor dělám silnější, čímž se mi posune motor do většího průměru a tím umístnění kabelů od motoru, není problémový. Jedná se o milimetry. Ostatní pro a proti, nemají význam. V souvislosti s kategorii RCEV při koupi motoru, bych vždy začínal na 1500 ot. a vrtulí 10x6, při 7,4V/ 370W/1000mA bat. Pokud dáme tři články,
můžeme na tři metry. Tady je vidět výhoda oběžky.

Od doby, kdy se tyto motory dostaly do prodeje, vhodnost náhonu neřeším. Určitě tímto pohledem, nelze diskusi ukončit. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 08:17 #16311 od Tomas Hruby

Martin Bečvář napsal: Jaké Tome vlastně létáš komplet pohonné setupy?(bat, regl, motor, vrtule, letovka)
Proběhl jsem tohle téma dozadu a nenašel jsem.


16/15/5CE s 3s a vrtulí RFM 10x6, regl Talon 35 - bez problémů, výsledná výška jak píše Bohouš něco přes 200m.

16/15/4CE se mi naopak s dvoučlánkem moc neosvědčila a na 200m jsem se nedostal ani náhodou (cca 1400g vzletovka). Může to být proti Bohoušovi kusová odchylka, ale opravdu to byl problém. Motor se ale naopak skvěle osvědčil na tříčlánek s uhlíkovou 10x6 s uzoučkými listy, tato kombinace šlape perfektně, výška někam k 215m.

Baterky dříve TP 3s850mAh, nyní spíše Hyperion HV 3s900 (jsou lehčí a štíhlé, takže jdou lépe do trupu). Hardcore pohon je pan Nanotech 65C 3s350mAh - plně funkční, ale je to na jediný start...

Jinak v "bitevním Storku", který už létá výhradně s 250g zátěže a vzletovkou kolem 2kg (někdy i více) mám Megu 16/15/2 s převodovkou Kontronik 5,2:1 a vrtulí RFM 12,5x8 - naprosto v pohodě přes 200m i při 2,2kg.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 09:49 #16313 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Tomáši tuto sestavu Mega na svých stránkách už nějaký čas nabízí, ale na 2S to má podle mě nízké výsledné KV a na 3S mi to ve srovnání s osvědčenou 16/15/5CE nedává moc smysl. Jó když jsem s Honzou lítali Autonomy, to by byl super pohon, ale na F5J se mi ta komplikace s převodovkou zdá zbytečná.


Kde na jejich stránkách jsi to našel? Já tam vidím jen fotku, ale konkrétní popisy ne. Jinak narazil jsem na to u Lindingera, ale byly to pouze kombinace s 16/7/4, což mi pro 2s také smysl nedává, určitě to chce 16/7/3 a možná by vůbec nebyla od věci dvouzávitová verze... Ten mnou zmíněný Reisenaur má kV6400, což je pro 5:1 tak akorát :-) Nejsem si jistý, jaký převod umí Hendrych, ale o 4,7:1 vím jistě a to na třízavitovou Megu stačí určitě, nejspíš i na vyšší kV.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 10:20 #16314 od Ivan Horejsi
Vratim se k tem nafouknutym baterkam.
Priciny jsou ruzne (nepocitam zkraty, nespravne nabijeni atd):

- Vysoka teplota při dlouhem vybijeni vysokym proudem
- Vysoka teplota při skladovani (v lete, v aute za oknem)
- Hluboke vybiti - az do nuly
- Nedodrzeni technologicke kazne při vyrobe - asi vysoka vlhkost vzduchu
- Uspora nakladu při vyrobe diky vynechani nekterych důležitých ale nakladnych legovacich prisad
- Nespravne dlouhodobe skladovani
- Hodne dlouhy vek v radu 10 let
- ???

Vyhodit ci nevyhodit?
Když funguje, klidne používat. Nevim o pripadu, kdy by baterka explodovala kvůli nafouknuti.
Jen se roztrhne ve svu.
Když jsem se ptal na pricinu pozaru, pokazde jsem se dozvede "hehe, ja se splet".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.391 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám