question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
29. úno 2016 13:35 #16270 od Tomas Hruby
Já ale na něj nejsem tvrdý - jak jsem psal dříve, umím si představit spoustu situací, kdy to smysl dává. Stačí třeba jen případ, kdy někdo bude chtít třeba K3600 pro rekreační létání a na závody bude kašlat - v tu chvíli ho bude velice zajímat, aby baterku třeba 2200mAh vypotřeboval s maximem efektivity. A tady je pro RedFox přesné místo na trhu, ostatně bych se vsadil, že výrazně nadpoloviční většina v zahraničí prodaných kusů se provozuje právě takhle.

Jenže u F5J to je zkrátka trochu o něčem trochu jiném a tady za přidané peníze obdržíš spíše nevýhody :( Podle mě to je v pořádku - každé použití prostě chce něco jiného.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 15:07 #16274 od Martin Beseda

Tomas Hruby napsal: Tohle prostě chce vzít jedny ověřené LiPOL (třeba zapůjčené) a zkusit chování... Pokud to bude jen nepatrně lepší, tak je možné dát LiFe ještě šanci a začít zkoumat regl či jinou chybu. Je ale zcela možné, že to dramaticky ožije a nebudeš se stačit divit - pak si ovšem budeš muset důsledky ujasnit sám :-)

Stalo se. Mám zapůjčenou lipolku, Gens ace 2200mAh. Je to tak. Tah v ruce se neskutečně zvýšil, odběr narostl na 28 - 30A. Takže pokouším se překonat fobii z lipolek a jdu si dvě objednat. K němu ale i protipožární trezor. To není fór. Ten opravdu objednám, aby doma neleželi "jen tak".
A vzhledem k tomu, že budu mít poprvé nové lipolky, potřeboval bych par rad do začátku. Proč nehledám ve fórech? Protože všichni tyto zdroje používáte dlouho a rady pro začátečníky už nejsou k nalezení. Nebo jsou pro mne nesrozumitelné. Vím jak je nabíjet a na kolik vybíjet. Nevím ale jak se třeba chovat k nové baterce, jak v zimě s lítáním. Na toto téma jsem našel několik názorů, ale moc mi nepomohli. Na stránkách pana Hořejšího v článku taky o tom nic není.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 15:28 #16275 od Petr Dušek

Martin Beseda napsal: ...Na stránkách pana Hořejšího v článku taky o tom nic není.

Mám pocit že v článku "Baterie LiPo - revize 2" je dostatek informací.
Jen v krátkosti ke tvému dotazu - u nové baterie jenom zkontroluji napětí jednotlivých článků, mělo by být přibližně 3,8V a u všech článků pokud možno stejné, většinou bývá odchylka max. 0,03V což je podle mě OK, při větším rozdílu, řekněme 0,1V a více bych pojal jisté podezření o kvalitě baterie... Jinak s novou baterií není potřeba dělat nic, pouze bezprostředně před létáním nabít. Žádné cyklování, žádné vybíjení.
Při létání v zimě nastavuji nabíjecí napětí na 4,1V, mám pak pocit že se chovám k baterii šetrně, ale co vím tak většina lidí to neřeší a létají v zimě stejně jako v létě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 16:10 #16276 od Tomas Hruby
Pokud máš kvalitní nabíječ (třeba iCharger, celkem stačí i jeho klon TGY Reaktor) schopný rozumně rychlého vybíjení, tak není u nové baterky cyklus nabít-vybít-nabít vůbec od věci. Nejde ale o cyklování jako v časech NiCd, to má Petr pravdu, jde spíš o důkladný test funkce - jestli dá baterka plusminus rozumnou kapacitu či zda se články nezačnou příliš rozjídět atd.
Vybíjet ale pouze rozumně, třeba na 3,3V na článek, v žádném případě ne "do nuly"!!!!!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 16:17 #16277 od Martin Beseda
Mám Raytronic C60 a chci si koupit do auta C11

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 16:53 #16278 od Ivan Horejsi
Ke kazde baterce davame navod. Shrnu to nejhlavnejsi:

1. Nabijet ZASADNE s balancovanim. Kvuli bezpecnosti (odhali se tak spatne nastaveny pocet clanku), balancovani je bonus.
2. Nevybijet hluboko (fyzicky odpojit po letani od reglu)
3. Skladovat ani nenabita ani nabita (to je jako ani oblecena ani naha) ale moc se s tim nemazu, snazim se neco vybit poslednim startem a vic si jich nevsimam. Nabijim pred letanim.
4. Baterka se nesmi moc ohrat, ale u nas to diky kratke dobe vybijeni nehrozi
5. Baterka vybuchne jen prebitim vyssim napetim nebo vnitrnim zkratem po havarii. Pozor, to se nemusi stat hned. Nikdy nevybuchne baterka, ktera se nafouknula "bez priciny".

6. S vyjimkou Stoupaku neverit diskusim

Petre, ted v zime se mi fakt osvedcilo nabijeni na motoru pod dekou. Tak hodinku to hreje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 19:22 #16280 od Martin Beseda
Hlídáte teplotu při nabíjení čidlem?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. úno 2016 20:12 #16282 od Martin Bečvář

Ivan Horejsi napsal: Ke kazde baterce davame navod. Shrnu to nejhlavnejsi:

1. Nabijet ZASADNE s balancovanim. Kvuli bezpecnosti (odhali se tak spatne nastaveny pocet clanku), balancovani je bonus.


Jen je velice vhodné pokud nabíječ umí začít balancovat až v CV fázi, jinak zbytečně rozhazuje články a zdržuje.
Každopádně i když nabíjím bez balancování VŽDY mám balanční konektor v nabíječi. Tím je baterie hlídaná na počet článků a max napětí článku (icharger/reaktor)

Pokud máš čidlo teploty tak jej použij a nezapomeň nastavit hlídání teploty v nabíječi :)

Lipolky nabíjím pod dozorem, ale jinak je pohazuju kde mě napadne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 05:46 #16283 od Tomas Hruby
Ono zapojení balančního konektoru hlavně vylučuje chyby... Třeba iCharger v jednom režimu dokonce nastaví počet článků, ale velká většina nabíječek alespoň při nesouladu dění na balanceru s nastaveným hodí chybu a vypne se.
Bez toho se chyba dá udělat reálně, co se stane při nabíjení dvoučlánku jako tříčlánku jsme měli možnost vidět naživo ve Weilheimu :-)

Ad čidlo teploty - pro hodnocení normálního nabíjení je naprosto nanic, LiPOL se při nabíjení (i vyšším C) moc nezahřívají (tohle mělo smysl u NiXX).
Teoreticky může čidlo teploty sloužit jako bezpečnostní pojistka, při nějakém "dramatickém jevu" viz výše tam asi oteplení bude, obávám se ale, že zrovna při tom výše uvedeném případu to asi bylo hodně skokové a možná by ani nepomohlo.

Jinak k výběru baterek- ThunderPower jsou obvykle kvalitní, ale podle mě neadekvátně drahé, naštěstí aspoň relativně dost vydrží, tak s přimhouřením oka jde cena akceptovat. Osvědčené jsou GensAce, jsou to skoro jediné baterky na trhu, jejichž vnitřní odpor je o dost menší, než odpovídá deklarovaným C, obvyklejší je pravý opak. 25C Gens se v reálu odporem od 70C TP liší jen celkem minimálně, člověk by podle čísel čekal dramatický rozdíl, ale ani náhodou. Zrovna sada GensAce 3s1300mAh běžně dostupná u Pecky se mi pro F5J jeví jako velmi dobrá - míněno pro model normálnější váhy, ne pro extrémně lehký.
Hyperiony HV vypadají slibně, ale povíme si až po této sezóně - LiPOL se prostě plně ověří až časem, zrychlené testy něco napoví, ale ne celou pravdu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 08:35 #16284 od Ivan Horejsi
Tomas ma stopro pravdu.
Mereni teploty je u Li uplne zbytecne.
Trochu bych se snad obaval balancovani jen ve fazi CV. Když se totiž nevybalancovana baterka (třeba 2S) dostane na 8,4V muze se stat, ze jeden clanek ma 4 V a druhy 4,4V. Faze CV trva dost dlouho a neprinese uz moc naboje, takze ja při beznem trenovani ukoncuji uz při 90% nabiti (kdyz mi to pipne).
Tech 4,2V není na druhé strane zadny fyzikalni zákon, spis domluva. Ale při jakem napeti to opravdu bouchne to netusim a nechci to zkouset. Ani to nema smysl, muze se lisit podle typu.
Pouzivam Multi 4+ a Cellpro, ty vybalancuji hned na zacatku. Obe umi nabijet i bez silovych konektoru, takze nevadi když se nabijeci kabel zapomene doma ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.475 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám