- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Alois Hrabáček
- Offline
- Expert
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Bečvář
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 89
- Obdržená poděkování 1
Ivan Horejsi napsal: Trochu bych se snad obaval balancovani jen ve fazi CV. Když se totiž nevybalancovana baterka (třeba 2S) dostane na 8,4V muze se stat, ze jeden clanek ma 4 V a druhy 4,4V.
Ale no tak, žádnou paniku CV fáze nastane, když jakýkoliv ze článků dosáhne 4,2V (pro lipol) A samozřejmě pokud má baterie takto rozdílné články jako poukazuješ, bude nabíjení trvat déle.
Icharger/reaktor umí i balancování po celou dobu nabíjení, ALE co se vlastně děje u takové baterie , která má články rozdílné? V jakékoliv fázi nabíjení pořád tečou vyrovnávací proudy a snaží se balancovat zbytečně a také zbytečně prodlužuje dobu nabíjení.
Cellpro je poněkud jiná liga, ta vyhodnocuje aktuální stav baterie a tomu přizpůsobuje vše kolem. Tu doporučuji každému, jen je krapet vyšší cena.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Tech klonu (padelku) B6 je spousta a nektere se chovaji tak jak jsem napsal ...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Už nejmenší iCharger 106 ale v tomto režimu umí cca 300mA a on je to zatraceně velký rozdíl, dorovnání se zrychlí velmi výrazně, navíc ale samovolně poklesne počet problémových situací, kdy balancer nezvládal, což podle inteligence softwaru vedlo buď k předčasnému ukončení, v horším případě ale i poškození baterií.
Vyšší iCharger modely umí ještě více, zrovna tak i další slušné výrobky, třeba Cellpro 10 (1A).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Je ale samozřejmě na místě filozofické otázka, zda není rozumnější horší sadu zlikvidovat a problém neřešit, nicméně to už není problém nabíječů
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Od samého vzniku Lipo, používám silný, vyřazený smaltovaný hrnec na vaření s puklicí, přepásanou silným řemenem. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Sedíc v autě, létám na Lipolky v zimě za každého počasí, aniž bych jim věnoval nějakou pozornost. Mám na mysli únosné počasí, kdy mi nepřemrznou balsová křídla. Jediné čeho se vyvaruji je nabijet mimo teploty okolo 20 stupňů. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Nafouklé baterie podle mě, patří do kontejnéru. Pokud se nafukují jsou většinou přetížené. Uvnitř teplotou dochází k přestavě. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
- Offline
- Pokročilý
Svetová špička našťastie nezdieľa tento názor . Pán Hendrych pri odovzdávaní sponzorského RedFoxa určiteTomas Hruby napsal: - v podstatě celá česká F5J špička od převodovek ustoupila a bez problémů létá s Megami napřímo.
rád prezradí, ktorí špičkoví piloti, v ktorých krajinách a hlavne prečo dávajú prednosť jeho pohonným kompletom.
Podľa mňa nie je správne posudzovať len jeden z článkov celého pohonného kompletu. Prednosť RedFoxov v porovnaní s akýmkoľvek priamym náhonom sa jasne ukáže až keď sa vezme do úvahy skutočne celá pohonná jednotka. Teda od vrtule cez prevodovku, motor, regulátor a akumulátor:Tomas Hruby napsal: - proč bych měl používat komplikovanou jednotku s točítím se pláštěm o hmotnosti 98g, když mi stejně poslouží Mega napřímo o hmotnosti 88g
Namiesto špekulatívnych úvah uvediem ako príklad F5J model pre lietanie v slabom alebo žiadnom vetre s rozpätím 3600 mm. Pohonný komplet RedFox 400 spoľahlivo dostane tento model do výšky cez 230 metrov za 30 sekúnd (alebo v dvoch po sebe idúcich 15 sekundových stúpaniach bez dobíjania do výšky viac ako 2 x 115 m). Hmotnosť celého kompletu od vrtule po akumulátor (vrátane) je 176,5 gramu
V akumulátore ktorý cez S-BEC napája aj palubnú RC sústavu zostáva po cca 20 minútach plachtenia ešte bezpečná zvyšková kapacita (približne 35-40%).
Musím však priznať, že s originálnym kužeľom od Hendrych Technik by spomenutý komplet vážil až takmer 179 gramov
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.