question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
01. bře 2016 08:43 #16285 od Alois Hrabáček
K včerejší diskuzi o bateriích. Nabíječ X-CHARGER B606 mám dva roky a používám ho v terénu při soutěžích. Baterie NANORECH od BigHobby se mně nafoukly postupně během loňské sezóny a v říjnu na RCEO za větru už Perfektiona nevytáhli za 30 sec ani do 140 m. Jsou to 3s 1500mAh. Odběr motoru Mega 16/30/3 je cca 35 A. S baterkou BigHobby 3s 1300 mAh starou dva roky jsem se dostal do 180 m. Zajímavé je, že váhově jsou skoro stejné +- 3 g. Přitom cena je dost vysoká!!! Zase jedna zkušenost!!! Lepší si koupit dvě drahé Thunder Power než tři které jsou pochybné, ale pěkně vypadají :) !!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 08:49 #16286 od Martin Bečvář

Ivan Horejsi napsal: Trochu bych se snad obaval balancovani jen ve fazi CV. Když se totiž nevybalancovana baterka (třeba 2S) dostane na 8,4V muze se stat, ze jeden clanek ma 4 V a druhy 4,4V.


Ale no tak, žádnou paniku CV fáze nastane, když jakýkoliv ze článků dosáhne 4,2V (pro lipol) A samozřejmě pokud má baterie takto rozdílné články jako poukazuješ, bude nabíjení trvat déle.

Icharger/reaktor umí i balancování po celou dobu nabíjení, ALE co se vlastně děje u takové baterie , která má články rozdílné? V jakékoliv fázi nabíjení pořád tečou vyrovnávací proudy a snaží se balancovat zbytečně a také zbytečně prodlužuje dobu nabíjení.

Cellpro je poněkud jiná liga, ta vyhodnocuje aktuální stav baterie a tomu přizpůsobuje vše kolem. Tu doporučuji každému, jen je krapet vyšší cena.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 10:23 #16287 od Ivan Horejsi
Diky za vysvetleni.
Tech klonu (padelku) B6 je spousta a nektere se chovaji tak jak jsem napsal ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 13:22 #16293 od Tomas Hruby
Ivane, ono jde ještě o jednu věc obecně, nesouvisející s fake - totiž o to, jaký je výkon balanceru. Dost nabíječů (dokonce i svého času jinak špičkové značkové Hyperiony) umí jen něco kolem 100mA a to je z hlediska rovnání opravdu dost málo.
Už nejmenší iCharger 106 ale v tomto režimu umí cca 300mA a on je to zatraceně velký rozdíl, dorovnání se zrychlí velmi výrazně, navíc ale samovolně poklesne počet problémových situací, kdy balancer nezvládal, což podle inteligence softwaru vedlo buď k předčasnému ukončení, v horším případě ale i poškození baterií.
Vyšší iCharger modely umí ještě více, zrovna tak i další slušné výrobky, třeba Cellpro 10 (1A).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 13:28 #16295 od Martin Beseda
Je tak důležité, jestli se rovnají články 100, nebo 300 mAh? Já zrovna zkouším novou nabíječku C11 a rozhozenou baterku rovnala velice solidně. Dva články měli o dost víc naž jiné dva a ty silnější jenom čekali na dorovnání těch slabších. Teprve po srovnání všech se nabíjení ukončilo. Ale napětí nebylo překročené nikde.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 13:31 #16297 od Tomas Hruby
U baterky v dobrém stavu je to poměrně fuk, výhoda se docela výrazně projeví právě u rozjeté horší.
Je ale samozřejmě na místě filozofické otázka, zda není rozumnější horší sadu zlikvidovat a problém neřešit, nicméně to už není problém nabíječů :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 14:04 #16299 od Jiří Veselý
Zdravím.

Od samého vzniku Lipo, používám silný, vyřazený smaltovaný hrnec na vaření s puklicí, přepásanou silným řemenem. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 14:11 #16300 od Jiří Veselý
Zdravím.

Sedíc v autě, létám na Lipolky v zimě za každého počasí, aniž bych jim věnoval nějakou pozornost. Mám na mysli únosné počasí, kdy mi nepřemrznou balsová křídla. Jediné čeho se vyvaruji je nabijet mimo teploty okolo 20 stupňů. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 14:19 #16301 od Jiří Veselý
Zdravím.

Nafouklé baterie podle mě, patří do kontejnéru. Pokud se nafukují jsou většinou přetížené. Uvnitř teplotou dochází k přestavě. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2016 18:20 - 01. bře 2016 18:24 #16302 od Palo Lišhák

Tomas Hruby napsal: - v podstatě celá česká F5J špička od převodovek ustoupila a bez problémů létá s Megami napřímo.

Svetová špička našťastie nezdieľa tento názor :-). Pán Hendrych pri odovzdávaní sponzorského RedFoxa určite
rád prezradí, ktorí špičkoví piloti, v ktorých krajinách a hlavne prečo dávajú prednosť jeho pohonným kompletom.

Tomas Hruby napsal: - proč bych měl používat komplikovanou jednotku s točítím se pláštěm o hmotnosti 98g, když mi stejně poslouží Mega napřímo o hmotnosti 88g

Podľa mňa nie je správne posudzovať len jeden z článkov celého pohonného kompletu. Prednosť RedFoxov v porovnaní s akýmkoľvek priamym náhonom sa jasne ukáže až keď sa vezme do úvahy skutočne celá pohonná jednotka. Teda od vrtule cez prevodovku, motor, regulátor a akumulátor:

Namiesto špekulatívnych úvah uvediem ako príklad F5J model pre lietanie v slabom alebo žiadnom vetre s rozpätím 3600 mm. Pohonný komplet RedFox 400 spoľahlivo dostane tento model do výšky cez 230 metrov za 30 sekúnd (alebo v dvoch po sebe idúcich 15 sekundových stúpaniach bez dobíjania do výšky viac ako 2 x 115 m). Hmotnosť celého kompletu od vrtule po akumulátor (vrátane) je 176,5 gramu

V akumulátore ktorý cez S-BEC napája aj palubnú RC sústavu zostáva po cca 20 minútach plachtenia ešte bezpečná zvyšková kapacita (približne 35-40%).



Musím však priznať, že s originálnym kužeľom od Hendrych Technik by spomenutý komplet vážil až takmer 179 gramov :-)
Přílohy:
Poslední změna: 01. bře 2016 18:24 uživatelem Palo Lišhák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.497 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám