question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
02. bře 2016 10:54 #16315 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: Kde na jejich stránkách jsi to našel?


Je to tady

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 12:28 #16318 od Martin Beseda

Ivan Horejsi napsal: - Hluboke vybiti - az do nuly

Takže pokud za letu s motorem, klesne napětí na baterce výrazně pod 9V je to v pořádku, nebo ne?
Jinak baterky Gens ace, 3s, 25C, 1800 mám doma. Už jenom počkat na slušné počasí a jít to celé vyzkoušet. Můžu ji dát do letadla a bez jakýchkoli předchozích opatření zapnout motor?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 13:40 #16319 od Petr Dušek

Martin Beseda napsal: Takže pokud za letu s motorem, klesne napětí na baterce výrazně pod 9V je to v pořádku, nebo ne?

V pořádku to úplně není, většina regulátorů má možnost nastavit vypínací napětí (na článek) při kterém regulátor vypne motor. Pokud se nejedná o nějaké extrémní pohony s vysokým zatížením baterie (bez ohledu na životnost...) neměla by se nastavovat hodnota nižší než 3 V, běžná hodnota je 3,2-3,3 V

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 17:26 #16321 od Alois Hrabáček
Ivane máš pravdu. Ty baterie NANOTECH asi bude nějaký zmetek. Akorát lákavá nálepka. Jinak jsem je používal běžně jako ostatní.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 19:01 - 02. bře 2016 19:01 #16323 od Martin Beseda
Jak mám nastavit alarm na regulátoru a při kolika Voltech nejmíň, musím vypnout motor, abych to nepodělal? 3 až 3,3V je se zátěží-motorem, nebo bez něj?
Poslední změna: 02. bře 2016 19:01 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 19:16 #16324 od Martin Bečvář
Pokles napětí souvisí s odběrem proudu a kvalitou a stavem baterií.

Po dolétání nech lipolku chvíli odpočinou 5min pro ustálení napětí a pak bys měl naměřit cca 3,65-3,7V/článek Což je doporučené cca 80procentní vybití.

Dá se toho dosáhnout asi nejpřesněji měřením odebraných mAh, nebo jednodušeji na čas. Nahrubo spočítat a ověřit podle vztahu motorový čas--následně dobitá kapacita. Samozřejmě u větroňů počítat s rezervou na poletování, serva taky něco poberou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. bře 2016 20:36 #16327 od Ivan Horejsi
Nadmerne vybiti, o kterem jsem se zminil, je snad vzdycky nasledek toho, ze clovek neodpojil po letani baterku od regulatoru. Nebo s vysilacovou baterkou, to kdyz se nevypne vysilac. Za nekolik dni je hotovo. Povedlo se mi to uz asi trikrat.

Jinak neni problem ... osobne radeji nabijim po kazdem max. druhem startu, abych nezapomel nabit. A taky to potom stoupa priblizne stejne.

Moc se vsem osvedcilo mereni okamzite kapacity. To je vlastne jen prepoctene napeti bez zatizeni. Graf kapacita vs. napeti bez zatizeni je skoro primkovy. Takze bud merak, ktery ukaze kapacitu primo, nebo podle diagramu. Ten je k nalezeni nekde ve Zpravodaji.
Po nekolika startech si udelam obrazek, a vim, kolik asi kapacity potrebuji na jeden start.

Nastavovani minimalniho napeti pro vypnuti motoru pak vubec nepotrebuji. Kdyz je (na danou sestavu) moc vysoke, motor pulzuje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2016 11:54 #16328 od Martin Beseda
První lety úspěšně za mnou. Chci se zeptat na nastavení toho alarmu nízkého napětí. Mám nastaveno 10,5V. Baterka má 1800mAh, na jedno 30ti sekundové stoupání odeberu cca 250 mAh (podle regulátoru) a odběr se pohybuje kolem 35A. U jedné mi hlásil alarm nízké napětí už na druhém letu a u druhé baterky na třetím. Je to v pořádku? Není to chladným počasím? Kolik startů s motorem "teoreticky" by tato baterka měla zvládnout?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2016 12:19 #16329 od Petr Dušek
Nevím co přesně znamená ten alarm? To ti telemetrie pípá do vysílače že pokleslo napětí? Pokud ano, tak hodnota 10,5V na 3-článek je zbytečně vysoká při zátěži motorem (tam by klidně šlo nastavit 9,6V, ale zase pokud budeš létat hodinu v termice bez motoru tak pokles na 10,5V bez zátěže znamená že baterka už nemá ani 20% kapacity.

Kolik stoupání baterka vydrží, záleží na stylu létání, pokud budeš trénovat na F5J a vypínat mezi 50 a 100m, tak můžeš nastoupat třeba 10x nebo i víc, jestli to poženeš 30s na plný plyn, tak třeba jenom 4x. To chce vyzkoušet a zjistit kolik nabíječka dobila

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. bře 2016 12:35 #16330 od Martin Beseda
Ano, je to hlášení temetrie. Předělám to a odpoledne jedu lítat znovu. Zatím lítám na 30s. Letadlo seřizuju a trimuju.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.613 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám