- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
Asi nejlépe to napsal Honza Kohout na LomcovákuZbyněk Smola napsal: Se mi líbí že se začly vířit vody, jen tak dál větroňáři. Dalo by se říci: přišel, viděl, zvítězil. ZS
Kam kráčí F3J. Já myslím, že už nikam. Myslím, že dokráčelo na konec své cesty a zmítá se ..
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
Toto je taky dobrá vychytávka , ale já měl na mysli "udělátor" který sklopí vrtuli vždy ve stejné poloze (na boku trupu ) aby se vrtule mohla "schovat" do "vybrání" v trupu.Ivan Horejsi napsal: Dovoluji si upozornit na
www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1890
To je presne na to. Dalsi lozisko navic chrani hridel motoru pri zabodnuti.
Někde jsem to viděl na tech maketách ... nebo něco jako
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 496
- Obdržená poděkování 11
a)NTM Prop Drive Series 35-36A 1400Kv / 550W
výpočet
b)Turnigy SK 35-36 1400kv 550W
výpočet
Software pro výpočet optimalizace pohonu (mnozí asi znáte , ale pro nás ostatní
eCal v češtině
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Je někdo ochotný mi s tím pomoct?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Obecně ale záleží na tom, zda je v trupu místo nebo ne. Pokud ano, tak v podstatě jakákoli oběžka, mohu ti případně nabídnou nějaké nevyužité Hyperiony GS, které jsou hodně dobré (detaily kdyžtak soukromě).
Pokud v trupu místo není, tak chybu neuděláš s převodovkou Kontronik 5.2:1, ať už jako komplet Kontroniku s Kirou anebo s nějakou Megou. Alternativou pak může být o něco větší Mega napřímo, třeba je ověřená Mega 16/30/3E. S převodovkou stačí menší 16/15, pro lehké F5J i 16/7, ale u tebe spíš ta 16/15.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Miroslav Kopecký
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 246
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 5
Martin napsal: Čtu a hledám již několik týdnů a zjišťuji, že se v tom absolutně nevyznám a neorientuji. Potřeboval bych poradit jaký pohon (bez převodovky) pro větroně o rozpětí 3300mm a hmotnosti cca 2,5 - 3 kg. Letadlo stavím a konečnou hmotnost zatím neznám. Chtěl bych aby to letělo svižně nahoru, ale ne jak F5B. Trup bude předělaný z původního F3B, protože ho mám doma nevyužitý.
Je někdo ochotný mi s tím pomoct?
Já mám v podobně velkém (3m rozpětí) a hmotném (2,53 kg) větroni tenhle pohon:
motor: NTM Prop Drive Series 35-48 900Kv /815W
regulátor: YEP80A
vrtule: 13x6,5
a napájím to ze čtyřčlánku 3000mAh
Hotliner to není, ale těch 10-13m/s to podle varia stoupá.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Ten Kontronik by se mi líbil. Ale nato, že si půjdu zalítat několikrát ročně, mimo moje možnosti. S čím se lítá na soutěžích? Všichni používate takhle dokonalé a tudíž i drahé motory?Tomas Hruby napsal: On ten dotaz ale až tak přímo nesouvisí s F5J - ty jednak mají o kilo méně a hlavně v poslední době nejenže nikdo neřeší svižnost, ale ještě se většinu letu pod motorem jede na půl plynu, ať to drží horizont a hledá se termika.
Obecně ale záleží na tom, zda je v trupu místo nebo ne. Pokud ano, tak v podstatě jakákoli oběžka, mohu ti případně nabídnou nějaké nevyužité Hyperiony GS, které jsou hodně dobré (detaily kdyžtak soukromě).
Pokud v trupu místo není, tak chybu neuděláš s převodovkou Kontronik 5.2:1, ať už jako komplet Kontroniku s Kirou anebo s nějakou Megou. Alternativou pak může být o něco větší Mega napřímo, třeba je ověřená Mega 16/30/3E. S převodovkou stačí menší 16/15, pro lehké F5J i 16/7, ale u tebe spíš ta 16/15.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
A nedá mi to, chci si postavit něco lehčího, než ta moje cihla. 2,5 kilo je do ruky opravdu hodně. Ve vzduchu to ale letí parádně i termiku suprově. Má pomalejší reakce (to jsem nečekal, Ellipse byla živější, ale to je už spoustu let).
Chci dělat vlastní trup. Laminátovou gondolu s uhlíkovou trubkou 20/15mm. Tu už jsem udělal a přemýšlím nad trupem a formou. Jde mi o to, že chci model napájet zase baterkou Life, ale jenom 1100mAh. No a k tomu mám zase problémy s motorem. Aby byl malý v průměru, netočil se plášť a neměl odběr jak ten co mám v "Qilldu 2e". Špice by měla mít 36mm v průměru (kužel) a k tomu ten motor co do takového trupu nacpu. Jaké mám možnosti, když nechci utratit za další letadlo na občasné polétání šílené peníze?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Martin Beseda napsal: Jde mi o to, že chci model napájet zase baterkou Life, ale jenom 1100mAh. No a k tomu mám zase problémy s motorem. Aby byl malý v průměru, netočil se plášť a neměl odběr jak ten co mám v "Qilldu 2e". Špice by měla mít 36mm v průměru (kužel) a k tomu ten motor co do takového trupu nacpu. Jaké mám možnosti, když nechci utratit za další letadlo na občasné polétání šílené peníze?
Vykašli se už konečně na ty Life, v dnešní době to je fakt nesmysl (debatovali jsme v Hořicích). Podle mě navíc při 1100mAh LiFe to bude chtít čtyřčlánek, sám jsem se teď pěkně vyzuřil s řešením pohonu s dvoučlánkem LiPOL a pořád je to hodně na hraně, tříčlánek LiFe 1100mAh vyjde výkonově dost podobně (a váhově hůře). Na 4s LiFe 1100mAh bych si pohon představit uměl, ale proč?
Jinak u volby motoru je to o tom, co je pro tebe drahé. Bez problémů je inrunner od Megy bez převodovky, cena v průměru 2000 korun, ale motor je v podstatě věčný jak ve vlastní životnosti, tak i "morálně" a rozměrově (pokud v budoucnu uděláš ultraštíhlé letadlo, tak to pořád bude OK).
Oběžka při kuželu 36mm vypadá spíš na něco s průměrem 28mm - značení 2836/2217, kV pro tříčlánek něco kolem 1200-1400 ot/V.
Svůj půvab pořád mají převodovky, ale to už cenu zvedá...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.