question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
23. říj 2019 07:35 #22383 od Tomas Hruby
K tomu pájení hliníku - ono to zas tak složité není, ale musíš koupit nejen kapalinu na hliník, ale i "cín" na hliník, je to nějaká slitina se zinkem, viz www.gme.cz/cin-pasek-110x10x2mm-sn70zn .
Tímhle ten hliníkový pásek vedoucí z Lipol jakoby pocínuješ, vypadá to dost hnusně, ale drží a pak už pájíš běžným způsobem do této pocínované vrstvy, to už není žádný problém.
Dělal jsem to mockrát, opravdu to není zas tak velký problém, chce to ale zkrátka správnou chemii, improvizace něčím "co bylo doma" moc nefunguje..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2019 15:30 #22394 od Martin Beseda
Pokusím se baterku opatrně rozdělat a pokud budu mít pocit, že to není úplně tak snadné, koupím novou. Podle popisů to nevypadá až tak jednoduše. A doteď jsem ani netušil, že jde trafopájkou pájet hliník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2019 06:12 #22395 od Tomas Hruby

Martin Beseda napsal: A doteď jsem ani netušil, že jde trafopájkou pájet hliník.


Pájet hliník až tak moc nejde, jde ale "pájet na hliník" - jasně, trochu slovíčkařím, ale fakt to jsou dvě různé věci. Kdybys chtěl rozumně něco spájet z hliníkových plechů, tak budeš mít docela problém, ale tady naštěstí opravdu stačí jen hliník pocínovat a vytvořit vrstvu, do které se ti chytne běžná cínová pájka. A na to opravdu stačí jen správná pájecí kapalina a kus té SnZn pájky, což koupíš snadno v GME a podobných obchodech...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. říj 2019 14:05 #22399 od Martin Beseda
Lipolka opravena. Byl jenom opravdu upadlý kabel. Zbytek zůstal na baterce. Zkusmo jsem jí nabil a její hodnoty vnitřního odporu jsou: 6.9 7.0 a 7.4 mOhm. U baterek které mám jenom rok, je to někdy i 30mOhm. Tak proto jsem nechápal, proč jí považovat za starou a nebezpečnou. Ale netvrdím, že tomu tak není. Moje měřící možnosti a schopnosti jsou omezené. Zítra jí vyzkouším v letadle. A než s ní poletím dám jí jeden 30 sekundový test na zemi. Riskovat model pro (jenom) baterku nehodlám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2019 21:12 #22415 od Pavel Svoboda
Martime jak dopadl letový test ?
Ohledně "likvidace" starých LiPol mám názor, že baterka stará víc jak dva roky nepatří do letadla.
Nevíš kdy zkolabuje a následná katastrofa stojí mnohem víc než nová baterka.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2019 08:12 #22418 od Martin Beseda
Test dopadl dobře. Na zemi celých 30 sekund na plný plyn, bez jakéhokoli zahřátí, nebo viditelných změn na povrchu. Tak jsem s ní lítal 6x. Nepozoroval jsem nic, žádnou změnu v chování, ani letu.
S tím, že stará baterka nepatří do letadla jenom souhlasím. Problém je ale v tom, že tahle se chová líp než všechny nové co mám. Tak proto ji nechci likvidovat. Zatím.
U baterky se kterou můžu letět jednou na plné nabití, bych to neřešil a šla by... Ale tahle 1800mAh je na 4 plné lety s jedním nabitím. Proto mi přijde že rezerva je víc než dostatečná, obzvlášť když jsem jí nikdy nepoužíval na víc jak 3.
Ještě jedna zkušenost a dotaz zároveň. Kabely nebyly měděné, ale jenom ocel. Dal jsem samozřejmě měděné. Ale stalo se to, že se cín dostal (zatekl) moc hluboko. Jak udělat, aby kabel byl prolitý cínem méně a neztvrdl tak daleko od konektoru, nebo baterky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2019 08:21 - 03. lis 2019 08:34 #22419 od Pavel Svoboda
Já lítám 550,650 a 750 ... takže baterka i nová pouze jeden let : - )
Ohledně pájení zkus něco lepšího než kalafunu a pájej "kolmo" tj. drátem nahoru a v neposlední řadě velký výkon letovačky ( alespoň 100 W).
Já používám klasickou trafopájku se zkráceným očkem z 1,5 drátu.
A místo kalafuny toto a nebo tohle . A cín s příměsí mědi a hlavně olova ... Sn60Pb38Cu2 třeba zde nebo tady

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 03. lis 2019 08:34 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2019 08:50 #22420 od Martin Beseda
Kalafunou by to fakt nešlo. Používám tohle: www.gme.cz/pajeci-kapalina-ne-30ml
A cín tento: shop.elektro-sychra.cz/olovnata-trubicko...mm-s-tavidlem-p6361/
Pájku mám dost silnou i na pájecí vývody k baterkám z plechu. Trafopájku používám už minimálně: www.conrad.com/p/toolcraft-jls-03-solder...0-up-to-450-c-588269

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2019 08:57 #22421 od Pavel Svoboda
OK. Když né trafo tak alespoň 90 W . Ale ta tvoje má 60W a to je málo.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2019 09:42 - 03. lis 2019 09:43 #22422 od Martin Beseda
Nechci se dohadovat a poměřovat, jistě že 60 je míň než 90W, ale když jsem s tou 60W pájkou udělal tohle: mvano.rajce.idnes.cz/Nabijeci_kufr_s_ISDT_Q6/#K04.jpg
Je to propojené měděným plechem o síle 0,3mm široký přes obě baterky. Že je slabší než 100Watovka, je jasné, ale pájí se s tím dobře i to co by se zdálo nemožné.
Poslední změna: 03. lis 2019 09:43 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.405 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám