question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
02. pro 2019 09:20 #22522 od Ivan Horejsi
Zkusim to sepsat to hlavni na jedno misto. GS Reisenauer.
- Resienauer dodava motor s centrovanou prirubou a prilepenym patsorkem. Hlavni duvod je ten, aby zakaznici nehledali v sestave nejake zazraky. Montaz se MUSI provest se specialnimi klici, jinak muze dojit k rozhozeni souososti a havarii prevodovky!
- Dulezity je venec. Pro F5J je z duralu s tvrdym eloxem. Max. vykon do 500W, Tady je to na strankach Reisenauera trochu nejasne, ale podle osobniho sdeleni je to tak. Pro vyssi vykon do 1000W je ocelovy venec. Je o 6,5 gramu tezsi. Pro jeste vyssi vykony 4 pastorkova sestva.
My to mame na webu uz spravne.
Vazelina, kterou mame a kterou R. pouziva, je ridsi - pro snizeni treni. Existuje dokonalejsi, ale hustejsi a zvysuje udajne treni.
Prevodovka se musi obcas primazavat pomoci otvoru v hrideli. Jednou za cas rozebrat a poradne vycistit a namazat. Servisni interval popisuje R. dost vagne, takze spis asi "citem".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. pro 2019 10:08 - 02. pro 2019 10:10 #22523 od Tomas Hruby
Upřímně jsem k tomu mazání "dírou" trochu rozpačitý - absolutně není šance takhle něco dostat do satelitů k ložiskům "zvenku" a tím domazáním spíš jen uvolníš bordel, který pak opotřebení s trochou smůly naopak zvedne.
Hlavně to ale může vzbuzovat falešný pocit "já to přece mažu, tak proč bych se s tím rozdělával" a to už vidím vyloženě jako problém, ono to fakt chce po sezóně rozebrat a vyčistit a pak namazat "čistě". Pokud to člověk udělá a pak třeba v půlce sezóny ještě navíc "přimázne" dírou, tak je asi vše správné, pokud by ale to "externí mazání" vedlo k podcenění větší údrždy, tak to by už tak nevinné nebylo...
Poslední změna: 02. pro 2019 10:10 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. pro 2019 11:51 #22525 od Pavel Svoboda
Nebudu říkat co je správně, ale po konzultacích s odborníky to vidím já takto.
olej :
- na ložiska OK
- na převodovku špatně - je řídký a odstřikuje ze satelitů
vazelína:
- verze Reisenauer jsou dvě zelená a žluto/hnědá za mne jasná volba zelená
- " autíčkářská" několik verzí ... teflonová a grafitová špatně " obsahují pevné částečky a ty poškozujií převodovku " - bavíme se o cca 50.000 otáčkách na pastorku motoru Leoparda !

Další verzí (asi správnou) je ta co říká trenér MPjet nicméně já používám toto SÁDLO .. vzhledově to je to co prodává MPjet.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. pro 2019 13:23 - 02. pro 2019 13:27 #22526 od Tomas Hruby
Tak ona vazelína MPJET (a určitě i Reisenauer) je jen a pouze o tom, že se to dodává jen v průmyslovém balení od kila či spíš deseti kil nahoru v ceně v tisících a MPJ i další to jen dělí a prodávají v menším množství. Sice by pak v přepočtu základní jednotka vyšla místo tisíců na destitisíce, ale modelář toho potřebuje tak málo, že se mu to pořád velmi vyplatí takhle v malém i přes růst "ceny za objem"...
Takže je úplně klidně možné, že to SKF je zase úplně to samé, jen tentokrát v jiném balení...

Mám mimochodem matný dojem, že někde na Rcmanii Milan Porkristl naprosto otevřeně napsal, jaká vazelína je to, co pak prodává v malém jako MPJ, určitě nebudu trávit čas hledáním, ale pokud je někdo zvídavý, tak tohle info prakticky jistě publikováno bylo a mělo by se to dát najít...
Poslední změna: 02. pro 2019 13:27 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2019 08:23 #22534 od Martin Beseda
Může mít nová baterie větší kapacitu než je deklarované? Jde o 3čl. baterku Tatu 850 mAh.
(vybito 800mAh a napětí je na 3,7V)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2019 17:11 #22535 od Petr Dušek
800 přeci není větší než 850?? 3,7V by měla mít baterie (nová, kvalitní) při vybití přibližně 90% kapacity.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2019 18:21 #22536 od Martin Beseda
Ještě nebylo vybíjení u konce. Do napětí 3,4V se vybilo cca 900mAh.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2019 19:07 #22537 od Petr Dušek
Jaký význam má takové vybíjení baterie, kromě snížení životnosti?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. pro 2019 19:19 #22538 od Martin Beseda
Třeba takhle:
Čtu a snažím se problematiku lipolek pochopit několik let. Informace jsou opravdu různé a to dost rozporuplné. Jedna z nich je, jak zprovoznit nově zakoupenou baterku. Někde někdo píše, že to chce několikrát nabít a vybít, jinde jsem četl, že jenom nabít, další zdroj uváděl natvrdo do provozu (cca 35A). Takže na mě je vybrat si. A vybrat si správně nedokážu, protože nejsem jejich vynálezcem a nemám s nimi takovou zkušenost. Tak jsem se rozhodl pro postup (uvedení do provozu) po svém. Netvrdím, že je to správně, ale nikdo mi nedá 100% informaci. A pokud ano, tak další mi taky tvrdí že na 100% se to tak nedělá a jsem na začátku. Vlastně se většinou nic nedovím. A všechno (až na drobnosti) co vím, jsou moje vlastní, drahé, a dlouhodobé zkušenosti.
Nebo je nějaký návod jak je zprovoznit co se bere jako dogma pro lipolky? Já ho neznám...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. pro 2019 08:45 #22539 od Milan Chalupník
1. koupím Lipolku, nabiji ji až pár hodin před lítáním, během jízdy na letiště a lítám
2. vybíjím ji rozumně, ne do mrtě, to jí vadí
3. z letiště odcházím z rozumně vybitými lipolkami, nejlépe na 50% kapacity, nebo je ukládám k odpočinku po STORAGE režimu nabíječe
4. plně nabitou lipolku nenechávám dlouho bez činnosti, to jí vadí
5. balancuji vždy

když bodou lipolky dlouho ležet, tak je dobré je dát do chladu, naopak provozně jim chlad vadí, přílišné horko také, nejlepší teplota pro provoz je zhruba 30-40°C, pro skladování 5°C, nic víc nemá cenu řešit, každé vybití zkracuje životnost.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.453 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám