question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
27. pro 2019 18:48 #22551 od Pavel Svoboda

Alois Hrabáček napsal: Pavle, nejdřív musím odmontovat převodovku od motoru a jak? Vepředu po obvodu demontovat těch pět šroubků na které nemám klíč, ale zítra si ho koupím, jaké má označení Thorax ?.


Tak teda jo ... začneme





Pročistím benzínem nebo lépe WDčkem ve stříkačce a to tak, že hřídelí nahoru - aby se zbytečně "nepropláchli"přední ložiska. a následně molitanový "štěrec" dočistí



I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 18:53 - 27. pro 2019 18:56 #22552 od Pavel Svoboda
Následně "prostříknu" přes přední díru vazelínu. Postupně všechny 3 díry. Tím se vyčistí a namažou přední ložiska.




Při správné konstalaci vazelína vyleze i zde



a zevnitř to vypadá takto


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 27. pro 2019 18:56 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:00 #22553 od Pavel Svoboda
Dále demontuji satelity a jehlové ložiska satelitů



Jehlová ložiska mažu takto




Pozor! Někdy se stane, že je jehla vytlačena ( většinou u starších převodovek : - )


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:05 - 27. pro 2019 19:12 #22554 od Pavel Svoboda
Mi co hůře vidíme se lekneme, ale technika 21 století je mocná tak zkontrolujeme zda jsme vše vrátili



Satelity zpět do "klece"




přebytečnou a špinavou vazelínu odstranit



a namazat


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 27. pro 2019 19:12 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:16 #22555 od Pavel Svoboda
Nezapomenout na ocelovou podložku ! Ta brání poškození hliníkové příruby.



a sešroubovat motor (převodouvkou dolů)



a je to


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. pro 2019 19:38 - 27. pro 2019 20:00 #22556 od Pavel Svoboda
Ještě doplňující info:
a) TH napsal "Tohle je na převody a satelity, do klasických kuličkových ložisek existuje přímo určený řídký olej,"
Dovolím si citovat jiné fórum ...
______________________________________________________________________________
X píše:
vazelínu s olejem doma nesmícháš tak, aby to byla homogenní směs....

Y píše:
Jak to myslíš? Já to teď zkoušel, trocha vazelíny a motorový olej, rozmíchat dřevěnou tyčinkou a normálně to šlo. Konzistence podobná medu a bez nějakých hrudek.

Z odpovídá : A co to udělá za den? Za týden? Za měsíc? Jak jako laik zajistíš / zjistíš, že časem nedojde k serapaci složek? Že ten olej "rozpustí" tu vazelínu jak chceš / potřebuješ? Že se to časem nesrazí? Že se to....?
________________________________________________________________________________

Dále článek Mazání valivých ložisek
________________________________________________________________________________
Za normálních provozních podmínek se pro mazání valivých ložisek používá ve většině uložení plastické mazivo, které má ve srovnání s olejem tu výhodu, že se lépe udrží v uložení – především v uložení se šikmou nebo svislou hřídelí – a dále přispívá k utěsnění uložení proti vniknutí nečistot, vlhkosti nebo vody.

Příliš velké množství maziva způsobí prudký nárůst provozní teploty, zvláště při vysokých otáčkách. Zpravidla by mělo být naplněno plastickým mazivem pouze ložisko, zatímco volný prostor v tělese by měl být vyplněn mazivem jen zčásti. Ložisko by se mělo nechat „zaběhnout“, aby se plastické mazivo mohlo v ložisku rovnoměrně rozprostřít a přebytečné mazivo z ložiska uniknout, a teprve poté je možné zvýšit provozní otáčky na maximální či provozní hodnotu. Na konci záběhu výrazně klesne provozní teplota, což ukazuje, že došlo k rovnoměrnému rozprostření plastického maziva v uložení.
________________________________________________________________________________
A "moje sádlo" LGLT 2 je asi univerzál i na ložiska ... snad ?

Typické způsoby použití
• Spřádací vřetena textilních strojů
• Vřetena obráběcích strojů
• Přístroje a ovládací zařízení
• Malé elektromotory používané ve zdravotnictví a zubním lékařství
• Inline kolečkové brusle
• Tiskařské válce
• Roboty

A finále ... čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar DIN 51350/4, N 2 000 min.
A co je "čtyřkuličkový test, zatížení vyvolávající svar" to jsem pochopil až po videu


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 27. pro 2019 20:00 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. led 2020 16:15 #22597 od Petr Heinrich
Chtěl bych se zeptat zkušenějších na názor na pohon pro F5J do větru. Uvažuji variantu na 4S a nějaký 100g motor. To by mělo dát výkon okolo 600-700W. Další agresivnější varianta je 6S, kde by mohl být výkon někde na 1kW. Co si myslíte, že je rozumnější? Není 1kW moc? Letadlo může mít 2200 g a bylo by dobré, aby to trochu letělo proti větru 12 m/s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 08:20 #22601 od Ivan Horejsi
Doporucuji vyuzit kolektivni rozum - Sotir zpracoval v Trnave statistiku 400 modelu F5J.

Soubor XLS je treba tady:
horejsi.cz/ImagesZpravodaj/19/2019%20FAI...lovakia%20models.xls

Da se to dobre filtrovat atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 09:30 #22605 od Milan Chalupník
To je fajn, ale určitý posun v pohonech od MS v Trnavě pro letošní sezonu určitě bude. 3S nebo 4S je vedle sebe, takže pokud to kV motoru umožňuje, dá se jen o kapánek menší vrtule, stejný proud to dostane výkonově dál, aniž by se soustava začala nějak více zahřívat. Při 6S se už začínají více uplatňovat ztráty v železe, než jen ztráty ve vinutí, takže při stejném proudu už je více tepla, než při přeskoku na 4S a jedná se o úplně jiné (ne sousední) nastavení, takže nové kV, nová vrtule, v trupu dvojice 3S baterek, hlídat je, aby byly v podobném stavu nabití než je dám do trupu. Pokud se vejde 4S prostorově, tak se dá namyslet "koňská" sestava, která se musí držet na uzdě, jinak se pilot výsledkově propadne nečekanou vypínací výškou. Myslím, že v F5J je 6S už úlet, ale výhoda je v používání 3S/6S sestav s 3S baterkama, které jsou standard, pohon 6S je už trochu nestandard. Kdo by chtěl zůstat jen na 3S, tak si taky "koňský" pohon vymyslí, alfa-omega je mít bytelnou baterku, a to platí i pro 6S. Pokud se obecně tvrdí, že pro F5J pohon, je rychlostní minimum 100km/h, tak když bude foukat 12m/s, tak je to o min 43km/h navíc, takže 150km/h asi není špatně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 10:18 #22606 od Tomas Hruby
To použití 4s se nejeví jako špatná volba, prostě se přidá článek, o chlup zmenší vrtule (někdy ani není třeba) a je to.
6s je problém ve více věcech, mimo jiné spousta reglů je jen do 4s a na 6s jsou až větší verze. Castle je v tomto docela výjimkou, kdy 5s umí už malý Talon25, třeba u YEP to tak není, 30A je do 4s, 6s až odporně velká 40A verze.

Jinak bych také podotkl, že je to s velkými výkony trochu o ústa, on i zkušený pilot si dokáže pořádně natlouct ústa, když se ustřelí fakt hodně vysoko (třeba Sebastian Feigl jen zíral, když na ME zapsal 334m). Uhlídat se s pohonem s běžným stropem do 300m (tedy do 10m/s) je jedna věc, ale s pohonem s dostupem 450m (15m/s) je daleko složitější.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.898 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám