question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
10. led 2020 13:29 #22607 od Tomáš Hlavinka
Do měsíce budu testovat silný 4S pohon v novém pevném modelu do větru. Základní váha prázdného je 1550g, ale plně naložený může mít 2300g. Pohon bude: Tenshock 1515/3770kv + černá (ocelová/těžší) převodovka Reisenauer. Vrtule už ta nová řada k trupu přiléhajících GM o rozměru 14x10, aku 4S ThunderPower Rampage 1300mAh. Špičkový příkon cca 800W. Myslím, že toto bude stačit s velkou rezervou i při plné náloži. Podle mě 6S aku přinese již více problémů s vhodným výběrem kombinace kv motoru a vrtule a místa v trupu pro sestavu aku. Vždy jsem byl příznivcem levnějších oběžek, přímého náhonu, menší vrtule a větších otáček, ale dnes se kloním spíše k většímu průměru a převodovce. Pro naloženého větřáka prostě tak silný přímý pohon neexistuje u kliďáka je to vlastně podobné taky potřebuješ výkon, všichni blbnou u země a v posledních pár vteřinách to odpálí třeba o 50m výš a na toto žádná oběžka nemá. Je potřeba velký kroutící moment k utočení velkého průměru, aby to zabralo hned a ne za 5 sec až se malá vrtule posbírá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 13:45 - 10. led 2020 13:45 #22609 od Pavel Svoboda
V případě "velkýho předku" bych oběžky s převodem nezatracoval (má to větší krouťák) třeba Peggy Pepper 2221/8 3595KV

Tenshock EDF 1515 - 15T - 4pol 3770KV lítal Boban, ALE 3S a velkou vrtuli. S baterkou 4S a vrtulí 14x10 bude odběr 70 A a to je docele dost : - )

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 10. led 2020 13:45 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 13:51 - 10. led 2020 14:19 #22610 od Tomáš Hlavinka
oběžky s převodovkou jsou dobré, já myslel čistě oběžku na přímo nebo vlastně i inrunner napřímo a s trochu problematickou malou vrtulí.

prázdné to budu provozovat normálně na 3S a i tak to bude mít cca 500W, ale když bude potřeba velká nálož a hodně dopředu použiji 4S. Místo v trupu tomu bude uzpůsobené, motor to tu chvíli vydrží, nikdy to nepoběží 30sec v kuse na plný kotel. Na webu reisenauer jsou dvě měření okolo 60A bez omezení doby chodu.
Poslední změna: 10. led 2020 14:19 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 22:25 - 10. led 2020 22:26 #22613 od bohuslav majercik
V tažkej Infinity EVO 1800-2500g mam toto , za 30 sec výška cez 400m ak treba

set up je nasledovný:

motor:
www.reisenauer.de/aid-2400-Tenshock-EDF-...-Edition-5-1N-T.html
ESC : YGE 60LVT
accu: 4s1300 mAh
kužel: GM , vrtula 14x10 competion line
Přílohy:
Poslední změna: 10. led 2020 22:26 uživatelem bohuslav majercik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. led 2020 23:04 #22614 od Petr Heinrich
Děkuji všem za příspěvky. Tenshock EDF1530 je už docela těžký - 163g, ale výkon tam zřejmě bude. Já jsem limitně uvažoval o menším EDF1520 - 10T - 4270kV. A k tomu vrtuli někde mezi 12x8 a 13x10, ... nebo menší EDF1515-15T - 3770kV s vrtulí 13x8. Obojí na 4S. V té tabulce, co psal Ivan, nepoznám, kdo byl na 4S nebo 6S (nebo 3S). Něco se dá odhadnou podle kombinace vrtule, regulátoru a motoru. Třeba řádek 284 - Schambeck 1025T s vrtulí 12x8 a YGE65 nebo na řádku 178 se k 6S přiznává. Spíše mi šlo o možné výhody 6S oproti 4S. Zřejmě, když bude baterie dostatečně "tvrdá", tak 4S musí stačit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2020 07:18 - 11. led 2020 08:11 #22617 od Tomas Hruby
Ony jsou šestičlánky ryze technicky výhodou, prostě srazíš proud dolů a u z menšího motoru dostaneš (při vhodném kV) více. Ztráty z Ri jsou reálně větší než zmíněné "v železe", tohle je vše super, koneckonců třeba u racecopterů byl loňský rok jasně ve znamení přechodu z 4s na kapacitou o trochu menší 6s přesně z těchto důvodů.
V případě F5J se dá stavět sestava s kombinací dvou malých tříčlánků třeba jen 400mAh, což pak s vhodným motorem dá 400W při směšném proudu pod 20A. Pro "bitevníka" s příkonem 750W pak stačí cca 35A - jinými slovy dávat dva tříčlánky 1300mAh je nesmysl popírající důvody pro 6s, tohle hravě dá sada kolem 850mAh a reálně třeba i Gaoneng 650mAh, v momentu plného plynu to i pro takto malé je cca 50C, což není nedosažitelné. Hmotnostně podobný pohon vyjde nejspíš lépe než s 3-4s
Je to spíš o tom, že použité pohony už na to opravdu musí být od začátku stavěné a dost se liší od "obvyklých", tak pokud má člověk něco zaběhlého, tak se mu do toho logicky nechce a volí spíš kompromis s 4s. Ale když nad tím rozjímám do hloubky, tak kdybych současné modely i s pohony zahodil kompletně, tak bych asi o 6s uvažoval, pokud by to měl člověk všude a od začátku na to pohony dimenzoval, tak by to zajímavé bylo.
Poslední změna: 11. led 2020 08:11 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. led 2020 09:30 #22619 od Alois Hrabáček
A co tak motor MEGA 16/30/3 F5J? V Dynamiku 2100 g za 30 sec výška 300 m a baterka 1000 mAh 3s A-spice. V Hořicích pře dvěma lety mi ji nabíjel Tomáš a tam foukalo dost. Váha motoru 145 g.
Ale nechal jsem se zvyklat a do Prestige mám motory od Matyáše s převodovkou Reisenauer. Do větru 95 g a do lehouše 78g. Vše na 3s od Bureše (BigHobby).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. led 2020 11:30 #22648 od Petr Heinrich
Tak po informacích od Schambecka, kde pro 6S setup odhaduje 900W s vrtulí 12x8. To bude odpovídat proudu lehce přes 40A. Pohon je asi 106g těžký. To samé dokáži i se 4S a vhodným motorem. Jen proud bude lehce nad 60A. To znamená těžší regulátor. U baterií mi přijde, že 2x 3s 650mAh proti 4S 1000mAh zas tak výhodné nebude.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. srp 2020 13:39 - 05. srp 2020 13:44 #23291 od Pavel Svoboda
Tak jsme si dali práci s vrtulí pro Honzu ... a prostě jeho letadlo má velkou špičku a nesedí to.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 05. srp 2020 13:44 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2020 06:17 #23505 od Bohdan Biječek
Pánové, potřebuji poradit s pohonem pro Infinity Evo. Bude to verze Performance, takže vzletovka by měla být 1500g, naložit se dá do cca 2100g.

Samozřejmě, nemusím nic řešit a použít výrobcem doporučený pohon s převodovkou. Ale tak nějak trošku přemýšlím nad cenovou optimalizací. :)

Tohle vlákno jsem pročetl celé a nejvíce mě zaujal test Ivana Hořejšího s Dualsky XM2838EG na stranách tuším 46 a 48. Ty výsledky i s letadlem naloženým přes 1900g jsou dost zajímavé . . .

Myslíte, že setup DS XM2838EG-9L na 3S s vrtulí 10x6 bude fungovat? Nebo nad tím nemám moc přemýšlet a jít do převodovky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.594 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám