question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
17. říj 2020 07:44 #23530 od Milan Chalupník

Petr Heinrich napsal: Jelikož tam mám konektor XT30, tak tam mám tu vrtuli co píšeš. Jen jsem ji trochu zkrátil, aby mi ten konektor nechytl.

XT30:

XT60:

Já používám MPJet 2,5
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2020 09:44 #23532 od Ivan Horejsi
Ja jsem skoncil u Deans. Dobre rozmery i proudy.
Jen musi byt z jednoho hnizda. Puvodne americke Deans okopirovala rada vyrobcu a nejsou uplne kompatibilni. Cesky receno - jdou blbe spojit.
Ze strany Deans byla snad nejaka zaloba, proto se ty kopie jmenuji UltraT a podobne. Taky jejich chyba, firma se nebavi s nikym mimo USA. Coz je porad pripad i 4-pinovych Deans mini.
Motor je EG3040-9.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2020 18:02 - 17. říj 2020 18:03 #23533 od Tomas Hruby
To video je celkem vtipné, použít 18AWG pro 60A by mne tedy fakt nenapadlo :-( Užívám sice XT30 v F5J, ale spíš s 14AWG, i těch 16AWG, které jim ve videu pro 60A vyhovělo je spíš dolní hrana.
50-60A dají úplně v pohodě, chce to ale občas na straně reglu vyměnit (míněno cca po sezóně, ne nějak často). Na XT30 je také celkem fajn, že se opotřebení pozná, konektor začne chodit o poznání volněji a pokud na to uživatel zareaguje, tak vše OK. V tomhle jsou některé jiné konektory "s domečkem" daleko zákeřnější, mohou opotřebení maskovat...
Poslední změna: 17. říj 2020 18:03 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. lis 2020 19:28 - 08. lis 2020 19:28 #23557 od Petr Heinrich
Vážení, poprosil bych o radu. Potřeboval bych typ motoru, co se vleze do řekněme trubky o vnitřním průměru necelých 28 mm (třeba 27,5 mm). Pro větroně o váze cca 1100 g - úvaha je použít baterii na 3S. Zatím chci použít Viper s Reisenauerem převodovkou. Spíš mě zajímá, zda mi neunikla nějaká vhodná oběžka či nějaká levnější alternativa s převodovkou.
Poslední změna: 08. lis 2020 19:28 uživatelem Petr Heinrich.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. lis 2020 13:57 #23558 od Pavel Svoboda
Viper s Reisenauerem převodovkou lítal Boban ... alespoN co si pamatuji : - )
Volba je OK. Je sice drahý ALE maká parádně.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. lis 2020 21:04 #23560 od Jiří Kadlec

Tomas Hruby napsal: Tak ona vazelína MPJET (a určitě i Reisenauer) je jen a pouze o tom, že se to dodává jen v průmyslovém balení od kila či spíš deseti kil nahoru v ceně v tisících a MPJ i další to jen dělí a prodávají v menším množství. Sice by pak v přepočtu základní jednotka vyšla místo tisíců na destitisíce, ale modelář toho potřebuje tak málo, že se mu to pořád velmi vyplatí takhle v malém i přes růst "ceny za objem"...
Takže je úplně klidně možné, že to SKF je zase úplně to samé, jen tentokrát v jiném balení...

Mám mimochodem matný dojem, že někde na Rcmanii Milan Porkristl naprosto otevřeně napsal, jaká vazelína je to, co pak prodává v malém jako MPJ, určitě nebudu trávit čas hledáním, ale pokud je někdo zvídavý, tak tohle info prakticky jistě publikováno bylo a mělo by se to dát najít...


Ahoj,

Ta vazelína na planetovky je tato: Klubersynth GE-46-1200 1kg za 5150kč

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. lis 2020 21:15 #23561 od Pavel Svoboda
Jde to i levněji .... Kluber Isoflex NBU 15 50g

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. lis 2020 09:35 #23562 od Ivan Horejsi
Nejsem expert pres vazeliny, tak jen davam dal: Risenauer pise, ze zvolil stredni cestu. Vazelina, ktera by mazala nejlepe, snizuje vykon. Naopak, vazelina ktera je z pohledu vykonu nejlepsi, zase tolik nemaze. Doplnte kdo se vyznate.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. led 2021 12:31 #23734 od Pavel Svoboda
Celý život je co se učit ... Jeti v manuálu píše

Ložiska motoru i převodovky jsou již z výroby promazána a není je tedy potřeba nikterak dále mazat. Při čištění
převodovky nikdy nepoužívejte tekuté odmašťovací prostředky (typicky benzin nebo aceton). Tato látka by se mohla dostat dovnitř ložisek a znehodnotila tak jejich promazání, což by mohlo vést k rychlému opotřebení převodovky.
Přibližně každou motorovou hodinu nebo vždy na konci letové sezóny proveďte kontrolu promazání převodovky.
Vyšroubujte čtyři imbusové šrouby M2,5 a vytáhněte tělo převodovky. Zkontrolujte náplň maziva – všechny
pohyblivé části musí být pokryty tenkým filmem.
Jestliže je potřeba mazivo doplnit, postupujte následovně:
Otřete pastorek motoru a naneste na něj malé množství maziva. Satelity i s jehlovými klecemi nechejte stále na původních místech, pouze je mírně povytáhněte, setřete hadříkem a vtlačte malé množství maziva. Nikdy převodovku mazivem nepřeplňujte a rovněž nevytahujte výstupní hřídel.

Pokud je motor značně namáhán, doporučujeme provádět kontrolu namazání převodovky častěji. Prosím buďte si vědomi, že motor se během první hodiny provozu zabíhá. V tomto čase je také zapotřebí provádět kontrolu ve zvýšeném intervalu a motor nevystavovat přílišnému zatížení.
Pro dosažení dlouhé životnosti nikdy neměňte směr otáčení motoru s převodovkou. Vždy používejte kvalitní mazivo pro vysokootáčkové převodové ústrojí od firmy Jetimodel.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. led 2021 11:33 - 22. led 2021 11:34 #23741 od Pavel Svoboda
Já jsem to říkal ... : - )

"Pavel Svoboda pro téma napsal ... 31. kvě 2013 18:18 12:17 #9777 Dostaneme ... myšlenka je ... c) forma (ale s termínem kolem roku 2020 ... znáš Luboše) "


I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:
Poslední změna: 22. led 2021 11:34 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.434 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám