question-circle Pravidla F5J na rok 2014

Více
14. dub 2014 20:29 #12199 od Aleš Krátký
a z webu F5J ohledně pravidla startování z přistávacích bodů. f5jfun.com/web/e107_plugins/forum/forum_...hp?2969.10#post_2985

Zajmavé, že u nás se létá celé roky naopak, a nějaký problém to extra není (ano, bavíme se o malých letadlech)
Imho mi teda nevadí ani ten "jiný" způsob, ba dokonce mi příjde o kousek lepší ale u nás narážíme na prostorové možnosti na letištích.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. dub 2014 21:06 - 14. dub 2014 21:14 #12200 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Nutno podotknout, že situace kterou Juraj popisuje, kdy údajně nad hlavami lidí odcházejících koridorem startuje 10 modelů, je dle pravidel nesmysl, nebo lépe řečeno chyba pořadatele. V okamžiku startu musí být koridor prázdný, je věcí pořadatele (startéra), aby si to pohlídal a nemůže dát automaticky po 5-ti minutách start, když má ještě plnou plochu lidí...

Více viz odstavec pravidel 5.5.11.8.2.
c) Pracovní čas skupiny nesmí být zahájen dříve, než bude přístupový koridor uvolněn všemi osobami. Pokus o záměrné opoždění spuštění pracovního času tím, že soutěžící, pomocník nebo vedoucí týmu zůstane v přístupovém koridoru bude hodnocen nulovým skóre v kole.
Poslední změna: 14. dub 2014 21:14 uživatelem Petr Dušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. dub 2014 08:27 #12231 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Dnes jsem dostal on Emila G. zavazne vyjadreni k pravidlum pro letošní rok.
Prelozim a povesim.
I.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 11:35 #12415 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pravidla F5J na rok 2014

Ivan Horejsi napsal: Dnes jsem dostal on Emila G. zavazne vyjadreni k pravidlum pro letošní rok.
Prelozim a povesim.
I.

Ivane bude ten překlad? Rád bych si to přečetl před naší soutěží :) .
Nebo pošli originál, nějak se tím prokoušu...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 12:20 #12416 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Dostal jsem od Emila Giezendannera oficialni vyjadreni subkomise F5 pro pravidla 2014 a 2015. Tady je to v prekladu a radej i v originale. I.

Pro všechny kategorie F5 pro rok 2014:

5.5.1.3 Všeobecné charakteristiky modelů třídy F5
d) Přenos informace od modelu k pilotovi je zakázán, s výjimkou přenosu síly signálu a napětí přijímačové baterie

Nově od 1.1.2015
d) Je povolen libovolný elektronický systém. Výjímky jsou definovány v pravidlech příslušných kategorií F5.
- Povoluje se pokročilé stabilizační zařízení
- Povoluje se zařízení pro omezení velikosti energie pro start
- Autonomní nebo předprogramovaný let není povolen
-GPS nebo podobný systém určení polohy není povolen

5.5.1.4. Omezovač energie (F5B/D/F)
d) Omezovač (záznamník) energie je umístěn v elektrickém obvodu mezi baterií a motorem. Pro omezovač platí, že přerušení dodávky proudu musí být buďto trvalé, nebo v průběhu předem stanoveného časového úseku. Pořadatel může poskytnout „zařízení pro přenos telemetrických dat v reálném čase“, který přenáší naměřená data na zem. Data o energii a době chodu motoru jsou pilotovi dostupná.

Pravidlo pro F5J
d) Přijímač technologie „Spread Spectrum“, který přenáší data z přijímače do vysílače, který ovládá soutěžící, není považován za „zařízení, které přenáší data z modelu k soutěžícímu“ za předpokladu, že na zem se přenášejí výhradně data, sloužící ke zvýšení bezpečnosti: síla signálu a napětí přijímačové baterie.
Do budoucna neplánujeme žádné změny.

V letošním roce bude v kategorii F5J první Světový pohár. Děkujeme všem organizátorům.

This Year for all F5-Classes:

5.5.1.3 General Characteristics of RC Electric Powered Model Aircraft F5
d) Any transmission of information from the model aircraft to the pilot is prohibited with the exception of signal strength and voltage of the receiver battery.


New 1.01.2015:
d) Any kind of electronic systems is allowed. Exceptions are written in the special rules of these classes.
- Allow augmented stability systems
- Allow systems that limit energy used during climbs
- Autonomous or preprogrammed flight is not permitted
- No GPS or similar positioning systems waypoint navigation is allowed

5.5.1.4 Energy Limiter (F5B/D/F)
The energy limiter/logger is located in the electric circuit between the battery and the motor. In the case of a limiter, the interruption must either persist permanently or for a defined period of time. Instead of an energy limiter, the contest organiser may supply a “real time radio telemetry logger” that transmits logged data to the ground. The energy data and motor-run data shall be made available to the pilots.

Rule for F5J:
d) A Spread Spectrum technology receiver that transmits information back to the competitor-operated transmitter, is not considered to be a “device for the transmission of information from the model aircraft to the competitor”, provided that the only information that is transmitted, is for the safe operation of the model aircraft, ie. signal strength and voltage of the receiver battery.
No changes in this matter are planed.

The first FAI World Cup in F5J will run this year! Thanks to all organizing clubs.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 18:23 - 09. kvě 2014 18:24 #12419 od Robert Šťastný
Nově od 1.1.2015
d) Je povolen libovolný elektronický systém. Výjímky jsou definovány v pravidlech příslušných kategorií F5.
- Povoluje se pokročilé stabilizační zařízení

Mám si tento text vykládat tak, že od 01.01.2015 je v kategorii F5J povoleno tzv. GYRO ? ( Tedy systém, který řídí / stabilizuje model bez povelu / vědomí pilota ? )
Děkuji za reakci.
Poslední změna: 09. kvě 2014 18:24 uživatelem Robert Šťastný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 18:25 #12420 od Aleš Krátký
Ano

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 18:35 #12421 od Robert Šťastný
No vida - tak v tom případě je to pohřeb této kategorie. A musím konstatovat obrovské znechucení nad tímto rozhodnutím. Není potřeba příliš trénovat, není potřeba mít cit pro model, není potřeba skoro nic - vše obstará dokonalé naprogramování gyra.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 18:42 #12422 od Aleš Krátký
Gyro zkoušel kolega na malém RCEV modelu, a teda žádne zlepšení nenastalo. Možná v rukách "lamy" by to bylo lepší, ale nevím. Já jsem z toho zklamán z důvodu toho, že jakmile se povolí něco, je to už cesta do pekla i pro další elektronické udělátka , podpory atd. Nemělo se povolit nic a basta. Má to být o rukách a ne o elektronice.

bohužel nevím proč to povoleno bylo.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 19:06 #12423 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Pravidla F5J na rok 2014

Aleš Krátký napsal: Gyro zkoušel kolega na malém RCEV modelu, a teda žádne zlepšení nenastalo.


Ten "kolega" jsem byl já... :P Článek o těchhle testech mám na stole, musím se tím jen prokousat. Nemohu soudit tohle použití pro velké F5J, ale celkem zodpovědně můžu říct, že jestli má někdo představu, že si dá do lehkého termického větroně gyro (resp. stabilizaci, což je soubor gyroskopů, akceletometrů a bůhví čeho ještě) a v ten moment letí žebříčkem nahoru, měl by to možná nejdřív zkusit... není to totiž tak jednoznačné ;) Já jsem zjistil minimálně to, že spoléhat na vlastní ruce je určitě v téhle kategorii mnohem přínosnější... Ale jak píše Aleš, problém je asi zejména v tom, že současná gyra nemusí být konečná :unsure:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.474 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám