question-circle Pravidla F5J na rok 2014

Více
09. kvě 2014 19:12 #12424 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Pro přistávání, hlavně v turbulenci, bych určitý přínos viděl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 20:25 #12425 od Luboslav Nagy
Tak toto je naozaj skoda a je to smutne. Let ma riadit pilot a jeho vykony su hodnotene.
Ludia co to rozhodli asi vobec nerozmyslaju.

Ľuboslav Nagy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 21:31 #12426 od Petr Slezák
Odpověděl Petr Slezák pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Ti kdo tohle povolili, vypustili Gina z láhve a následky se zcela jistě dostaví. Je to podobný přehmat jako např. uvolnění motorů v RCEK. V elektrovětroních a nejen se řeší jak získat ve výsledcích větší bodové diference a tohle bude mimo jiné přesný opak. Dříve či později ten bumerang přiletí zpět. :ohmy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. kvě 2014 23:17 #12428 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Docela by mne zajímalo, kolik z vás ten stabilizační systém ve větroni skutečně vyzkoušelo... já ano, u gumového EPP akrobata je ten přínos obrovský, z neposlušného přístroje je najednou hodné éro které létá rovně a zatáčí jen na povely pilota, ale u větroně je to 50:50 (no spíš 30:70 proti), v některých situacích (viz turbulentní přistání) může pomoci, v hledání termiky je ten přínos minimální, naopak mi to někdy (většinou) v kroužení vadilo a musel jsem se se stabilizací tak trochu prát. Sebelepší gyro v klesáku jenom udržuje velmi rovné a nerušené klesání... :lol: :lol: :lol:

Jiná situace je u kategorií průletových (F5B/F), ale to není náš případ.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2014 03:57 - 10. kvě 2014 03:58 #12429 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Pravidla F5J na rok 2014
Petře, pod tohle se podepisuji ;) On totiž hlavní problém kombinace gyro-termický větroň je v rychlosti reakcí takového letadla na poměrně katolické výchylky (gyro nezabere při náklonu 5° křidélkama naplno, ale reaguje postupně. Stav minimální odchylka=krátká znatelná výchylka, který je potřeba pro rychlé rovnání větroně, znamaná, že je dost silně "přegyrováno" a bude se to za letu třást jak drahý pes). takže on i ten vliv na přistávání v turbulencích je opravdu sporný - jak už bylo mnohokrát zmíněno, zkuste si to ;) Já to zkoušel 2 měsíce....
V metrovém S-bachu jsem nevěřil svým očím, jak to nádherně to ten let vyžehlí, ale termický větroň prostě reaguje trochu jinak... A jak si správně napsal, gyro neodrbe přírodní zákony a letadlo, které padá, protože je v klesáku, nazačne kvůli gyru stoupat....
Poslední změna: 10. kvě 2014 03:58 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2014 06:26 #12430 od Luboslav Nagy
Tu nejde o to ci to pomoze vela, malo alebo vobec. To uz je na sikovnosti toho gyra a verim ze ak bude zvyseny dopyt po lepsom, mudrejsom, rychlejsom gyre a ludia v snahe zlepsit si vykon to aj zaplatia, tak pridu krabicky ze budeme este cumet.
V prvom rade to v tejto kategorii nema co robit. Lebo v pripade ak to v lietadle je, uz to nieje co sa pilotneho umenia tyka len na pilotovi a do riadenia keca krabicka a to tak ako sa jej chce. V riadeni uz nerozhoduje iba pilot ale aj nieco dalsie.

Ľuboslav Nagy
Poděkovali: Robert Šťastný

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2014 08:30 #12431 od Robert Šťastný

Luboslav Nagy napsal: Tu nejde o to ci to pomoze vela, malo alebo vobec. To uz je na sikovnosti toho gyra a verim ze ak bude zvyseny dopyt po lepsom, mudrejsom, rychlejsom gyre a ludia v snahe zlepsit si vykon to aj zaplatia, tak pridu krabicky ze budeme este cumet.
V prvom rade to v tejto kategorii nema co robit. Lebo v pripade ak to v lietadle je, uz to nieje co sa pilotneho umenia tyka len na pilotovi a do riadenia keca krabicka a to tak ako sa jej chce. V riadeni uz nerozhoduje iba pilot ale aj nieco dalsie.


Děkuji. Napsal jsi to za mne. A to doslova.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. kvě 2014 15:58 #12432 od Aleš Krátký
Já jsem byl taky celou doBu proti. Má řídit pilot a ne krabice

Odesláno z mého Lenovo A760 pomocí Tapatalk

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. kvě 2014 14:36 #12451 od Aleš Krátký
lomcovak.cz/wp_cze/ostatni/2014/05/f5jgyro/#comments

Velice zajmavý názor. Kombinace "rychloměru" a gyra pro zakřivení odtokovky a tak dodržení ideální rychlostní křivky je opravdu dokonalý nápad.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. kvě 2014 16:19 #12452 od bohuslav majercik
Na krídlo pribudne asi ďalšia nálepka ,
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.412 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám