RCEV 2014 - Schváleno
- Rudolf Rada
- Offline
- Pokročilý
Né Petře, není.
"Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutěžící již nemá možnost druhého pokusu".
Kluci, je vidět že už toho moc nenalítáte a začínáte se nudit
"létat je tak snadné....ale padat je snažší"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
První pokus odstartuju normálně, ale bohužel ve třetí minutě jsem na zemi, mám regulérní nárok na druhý pokus... těď teprve začíná ta nejasnost, odstavec c) mluví jen o prvním pokusu, takže kolik zapnutí motoru je povoleno v tom druhém?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- David Hromka
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 41
- Obdržená poděkování 0
Platí, co je psáno to je dáno.
Na druhý pokus platí definice celých pravidel, protože nemá výjimku oproti ostatním pokusům.
Tedy:
9.6.8.4.5. Chod motoru
Body: a, b, d.
Dalo by se zjednodušeně říci, že bod 9.6.8.4.5. bod c jako by nebyl. Jen upozorňuje na to, co už je tam mezi řádky napsáno, tedy nenapsáno je. Přimotoruješ-li ( omlouvám se že tykám), je nula a je jedno jestli to je první, druhý či náhradní let v daném kole.
Pěkné mlžné nedělní ráno.
D.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Já to vidím malinko jinak (ale jistě se mohu mýlit).
Odstavec a) samozřejmě správně definuje spojitý a nepřerušený běh motoru, takže to asi všichni chápeme jako jednou a dost (sice spojitý a bez přerušení je podle mne totéž, ale to by bylo jen slovíčkaření...). Potud souhlas.
Odstavec c) určuje sankci za nedodržení ustanovení a) , a proto si myslím že ta sankce by měla být určena pro oba pokusy, nikoliv jen pro první, jak je tam napsáno. Takto, když to budu brát doslova, pravidla neurčují postih za opakované zapnutí motoru v druhém pokusu.
OT: Já byl celý den v Krkonoších a tam po mlze nebylo ani památky, krásný slunečný den.
Neodpustím si jeden "zážitek" z cesty, na silnici z Jilemnice na Mísečky se opravují tři mosty, samozřejmě semafory, jezdí se po půlce mostu, u stavby velká cedule, realizováno za podpory EU fondů atd... termín realizace 08/2014 - 02/2015 !!! Oprava mostu na horách je naplánována přes zimu, nějak to nechápu...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- David Hromka
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 41
- Obdržená poděkování 0
Přemýšlel jsem nad tím celý den, a už jsem to sem nestihl napsat.
"Odstavec c) určuje sankci za nedodržení ustanovení a)" ale platí jen pro první pokus. ( souhlasím, že když už, mělo by to být pro oba. Ale není, tak to repektuji.)
Přimotoruje-li ve druhém, může to být chápáno jako porušení pravidel a může být diskvalifikován ze závodu. Takto jsem to zas pochopil já ( neřikám, že správně).
Hlubší myšlenku jsem v tom nenašel...
I jsem přemýšlel, že když v prvním pokusu se mi něco nepovede ( prostě kolo na pikaču) a aby nebyla časová prodleva když si pro stroj jdu někam do polí...
Ale to tak může být u mě, tam kde ostatní lítají daleko a nízko, já přistávám. Dlužno podotknout, že daleko a nízko též )))
Zatím sleduji a nasávám info, za dva roky se chci někde objevit - do té doby, trénik, trénink a trénink. I když co s dětma člověk natrénuje
Pěkný den.
D.
EDIT: Ale i tak máte přece krásnou možnost, kterou popisoval pan Hořejší - podat podnět ke zlepšení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
V textu před "opravou" to bylo popsáno podle mě mnohem srozumitelněji:
V jednom letu je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutěžící již nemá možnost opakovat let.
Praprapůvodní text (mnou psaná verze pravidel), zněl v tomto bodě takto: Je povoleno bezpečnostní (opakované) zapnutí motoru v průběhu letu, za účelem odvrácení havárie nebo záchrany modelu. Každé použití bezpečnostního (opakovaného) zapnutí motoru znamená anulování letu v daném kole, soutěžící nemá po využití bezpečnostního (opakovaného) zapnutí motoru nárok na druhý pokus v rámci daného letu.
Tady pravda poněkud chyběla blbuvzdorná definice 1 let=1 zapnutí motoru a taky z toho nebylo jasné, že se distanc vztahuje na všechny další opakovačky daného kola (re-flighty).
Proč se to přepsalo na nynější znění se mě fakt neptejte...
A větu Před každým startem musí soutěžící umožnit časoměřičovi kontrolu, zda je výškoměr nastaven na nulovou výšku. evidentně psal někdo, kdo v životě žádný výškoměr neviděl ani na fotce.... Myslím si, že měla znít spíš "Před každým startem musí soutěžící vynulovat výškoměr (nejlépe rozpojením napájení) na úrovni svého startovacího bodu (letadlo musí při nulování ležet na zemi v místě startovacího bodu soutěžícího). Časoměřič má právo na tento úkon dohlédnout."
No a jinak, co se debat o e-termice týče - při oprávněném podezření a podání protestu má jury možnost vytáhnout přes PC data z výškoměru. A bude celkem jasno... Já bych tedy tu ostudu až k Tatrám, pokud by se podezření potvrdilo, neriskoval.... On totiž pilot, co 300 metrů daleko klesá pod úroveň 8 metrů (viz. Petrova teorie o "vylepšení" startovací výšky) obvykle neujde pozornosti ostatních... A navíc se tomu dá zabránit velmi jednoduše - zakázat natvrdo "restart soutěží" (takový Radim Barč to v Polance na každé soutěži na začátku vyhlásí a je jasno) Pro ty, co neví, co to je"restart soutěží": Jedná se o nastavení Altisu tak, že pokud letadlo klesne pod 8 m výšky, není potřeba před dalším zapnutím motoru rozpojovat napájení - při aktivaci tohoto nastavení výškoměr automaticky zapnutí motoru pod 8m bere jako další let a výškoměr normálně ukazuje výšku dosaženou v tomto letu (jako kdyby jste rozpojili napájení). Používá se to hlavně při tréningu, aby člověk furt nemusel lézt do kabinky a rozpojovat jak blbej. Dosud to nebylo na soutěžích striktně zakázáno proto, že dostat se do kabinky a rozpojit napájení byl pro některé piloty při opakovačce docela očistec, tak raději riskovali, že zafunguje toto nastavení (ono to totiž není vždy 100% spolehlivé a tak pokud se na to nastavení spoléháte, riskujete nulu za let, protože výškoměr se nemusí "samoresetovat" a ukáže vám po opakovaném letu -.---). Navíc použítí téhle fičury pro podvod je dost obtížné (vyklesat prokazatelně pod 8m - majdnete se v odhadu o deset čísel a máte na displeji nula nula nic - tak daleko od letiště, aby nešlo poznat zapnutí motoru - zatím to ještě nikdo nezkusil ) Nicméně - rozpojování napájení narychlo při soutěži je jen otázka uspořádání kabeláže a správného uzávěru kabinky, takže v zákazu restartu soutěží nevidím problém... resp. po debatách v letošní sezóně se za něj přimlouvám - nejde jen o eliminaci výše popsaného debatního problému, ale hlavně o to, že tlakové podmínky se mohou občas i dost rychle měnit a jedině reset napájení zabezpečí, že v daném letu se opravdu měří vždy od nuly.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
To právě činím svými připomínkami zde, případně to mohu udělat při osobním jednání s členy "F5" komise (to zde ostatně trenér RCEV napsal že moje názory zná) nebo jim to posílat mailem? Mohu napsat celý nový text pravidel a předložit ho trenérovi, ale on se tím vůbec taky nemusí zabývat... protože kapesníček na moje nářky nemá, jak zde vtipně napsal...David Hromka napsal: ... Ale i tak máte přece krásnou možnost, kterou popisoval pan Hořejší - podat podnět ke zlepšení.
(Doporučuji nakouknout do Sportovního řádu o čem vlastně zmiňovaná kapitola 1.5. hovoří. Týká se pouze mechanismu předkládání návrhů změn k projednání předsednictvem KLeM, jeho schvalováním a publikováním. Řeší tedy pouze činnost šéftrenérů a předsednictva, nikoliv řadových členů svazu, to jen na vysvětlenou)
Ne všechny FAI schválené výškoměry toto umožňují, např. z JETI výškoměru žádná data do PC nedostaneš... Pořadatel taky nemá povinnost (a někdy ani možnost) mít PC s instalovaným SW pro všechny možné a nemožné výškoměry.Petr Koláska napsal: No a jinak, co se debat o e-termice týče - při oprávněném podezření a podání protestu má jury možnost vytáhnout přes PC data z výškoměru. A bude celkem jasno... Já bych tedy tu ostudu až k Tatrám, pokud by se podezření potvrdilo, neriskoval....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
9.6.8.4.5. Chod motoru
c) V prvním letovém pokusu je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutěžící již nemá možnost druhého pokusu.
navrhnu zjednodušení na:
c) V letovém pokusu je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula.
Původně byl popsán v odstavci první i druhý letový pokus, a tak tam nejasnost nebyla, ale chybka se nějak vloudila při přesouvání textu a popis druhého pokusu se mi někam zatoulal. Ještě že se toho nechytil Zaorálek, to by byla mela...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
V letovém pokusu je povoleno pouze jedno zapnutí motoru. Pokud se z jakéhokoliv důvodu (návratu na letiště, nebo nouzové situace) použije druhé zapnutí motoru, za let se zapisuje nula a soutežící nemá v daném kole nárok na další letový pokus.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.