file Zase motory pro RCEK

Více
06. bře 2010 21:30 #1389 od Karol Chyba
Zase motory pro RCEK vytvořil uživatel Karol Chyba
nejaké info od Slovincov a odsúhlasené motory pre F5J outruner /RCEK
http://forum.modelarji.com//datoteke/euro2010_308.pdf

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
07. bře 2010 16:42 #1394 od Jiří Veselovský

Karol Chyba napsal: forum.modelarji.com//datoteke/euro2010_308.pdf

Karol, pokud je za těmito pravidly Pečar, tak si potom připadám, že jsme asi Tataři. Na co jsme se v Holíči dohadovali, na co jsme se snažili shodnout na rozměrech motorů a vrtulí, atd. Tato moje poznámka je myšlena obecně, ne na tebe osobně.

Už před časem, kdy Pečar vyjel s jeho super náčrtkem rozměru motorů jsem tvrdil, že je to úplně na nic a teď to ještě vylepšil rozměry statoru a rotoru. Přitom všichni víme, že motory TGY např. kv 1900 mají plechy 10 mm a celková délka motoru je 27,7 mm. Nechci nikoho napadat, ale to je takový problém vzít do ruky šupléru a změřit si to? Dle mého názoru by se zmíněná řada motorů neměla objevit v žádném dodatku schválených/doporučených motorů. Tolik k slovinskému návrhu.

Já jsem už od loňska rozhodnutý, že problém motorů TGY pro letošní sezónu (jen pro 2010!) v ČR budu řešit tak, že budou povolené i přesto, že jsou mimo dohodnuté rozměry (rozměry v našich pravidlech). Důvodem je jejich značný počet mezi lidmi (nekup motórek za 15 USD, a pak máme před volbama a populismus tady má neskutečně úrodnou půdu) a také to, že jedeme na prozatímní pravidla, která nám dávají určitou volnost. Na sezónu 2011 by se to už upravilo podle letošních zkušeností. Jen ale doufám, že tímto opatřením nebude nějaká kolize v Holíči, kde dojde na lámání chleba. Tipuju, že letos se nás tam z ČR sejde moc. Ovšem i pro tento případ by bylo záložní řešení v podobě výměny motoru za odpovídající. To už ale bude věc každého jednoho z nás.

Celkem uklidňující věcí je, že uvedená slovinská pravidla nejsou pro nikoho závazná, je to jen jejich návrh, který doufám nepřekročí hranice SLO.

A ještě poznámka. Je na spadnutí jmenování nového trenéra RCEK Fandy Kašpárka a chci mu předat čistý stůl, proto taky tohle psaní. Co rozhodne Fanda dál, to ukáže čas a určitě zkušenosti ze soutěží.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. bře 2010 18:41 #1396 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Zase motory pro RCEK
Jirko máš úplne pravdu aj mňa to troška zaskočilo, tie tabulky motorov podľa mňa mali byť len pre informáciu a lepšie zorientovanie. V Holíči nič také nebude tak sa nemusíš obávať je to jasne stanovené v pravidlách tak toto je podľa mňa prehnaná zbytočnosť. Niečo sa s Pečarom bude riešiť, aby sa toto skôr nedorozumenie vyriešilo , veď chceme mať predsa jednotné pravidlá. Niekedy je cesta tŕnistá a chvíľku trvá kým nájdeme spoločný konsenzus. Ono asi tento rok bude napr. ako si písal o tých turnigoch sa prižmurovať očko aj u nás lebo tiež má veĺa ľudí tie motory a dokonca je aj v tých slovinských schválených motorov.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. bře 2010 19:40 #1397 od Jiří Veselovský

Karol Chyba napsal: a dokonca je aj v tých slovinských schválených motorov.

No právě, proto jsem ten můj příspěvek napsal, ale jak už je mým zvykem, tak jsem na to nabalil i další věci a tím se to stalo méně přehledné.

Nechci předbíhat událostem, ale ohledně Holíče si myslím, že bude dost času si předem vyjasnit aktuální znění (stav) pravidel a navzájem se třeba upozornit na případná úskalí (odchylky).

Jen na vysvětlenou dodávám, že mám osazené 2 Axíky, takže výjimka z pravidel se mě netýká.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. bře 2010 20:57 #1398 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK
Já asi trochu nechápu situaci, jako tvůrci pravidel se nedokážete dohodnout, a my jako soutěžící se v tom máme vyznat. Motor Turnigy TR 2826 (1900/1650/1350kv) je legální podle slovenských pravidel http://f5jfun.com/pravidla/pravidla%20f5j-2010v3.pdf , podle slovinských pravidel je mimo podle rozměru statoru (9,3mm proti 9mm povoleným) ale je v seznamu schválených, podle našich pravidel je v délce motoru otazník, protože dosud nikdo neřekl, nebo nenakreslil, co se rozumí délkou motoru, ale také je na seznamu schválených. Devadesát procent lidí tenhle motor má, a tady se řeší, že ho třeba za půl roku všichni hodíme do šuplete. Co kdyby už konečně někdo řekl rozhodné slovo jak to vlastně je a bude!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 00:00 #1399 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Motor Turnigy TR 2826 (1900/1650/1350kv) je legální podle slovenských pravidel http://f5jfun.com/pravidla/pravidla%20f5j-2010v3.pdf ,

Kde jsi prosím vyčetl, že je tento motor legální? Pokud jsem se přehlídnul, tak se předem omlouvám.

Petr Dušek napsal: rozměru statoru (9,3mm proti 9mm povoleným)

Asi máme šupléru s rozdílnou přesností, já naměřil 10 mm, což ale není důležité, protože v našich pravidlech pro rok 2010 tyto rozměry definované nejsou.

Petr Dušek napsal: Devadesát procent lidí tenhle motor má

A tohle číslo jsi sebral kde?

Petr Dušek napsal: že ho třeba za půl roku všichni hodíme do šuplete.

Klidně. Představa, že si pořídíš jeden motor a ten ti vydrží do smrti je daleko od reality. Např. Jirka Palička něco chystá a pokud udrží svoji lajnu, tak se máme na co těšit a v tu chvíli bude mnóóóho motorů na bazaru.

Petr Dušek napsal: Co kdyby už konečně někdo řekl rozhodné slovo jak to vlastně je a bude!!!

A v čem máš konkrétně problém. Pokud se podržíš litery zákona (našich pravidel), tak co chceš řešit? Máš tam délku a průměr motoru, velikost vrtule, baterky a to je málo? Pokud nebudeš chtít využít výjimku ohledně TGY (ta výjimka je jen z důvodu, o kterém se zmiňoval i Karol Ch., u nás problém pro letošek s TGY není), o které jsem psal výše, tak jsou všechny limity známé a dodržitelné.
Právě prozatímní pravidla umožní zareagovat pružněji, než kdyby se muselo čekat na klasický schvalovací postup.
Až ty jednou vyjedeš s pravidlama pro sviště, no, už se těším.... :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 07:39 #1400 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jiří Veselovský napsal: Kde jsi prosím vyčetl, že je tento motor legální? Pokud jsem se přehlídnul, tak se předem omlouvám.

Pokud mluvíme o slovenských pravidlech, v textu je obrázek motoru AXI 2208, na něm je okótovaná délka motoru bez hřídele a zadního výstupku pro hřídel, podle stejné metodiky je délka motoru TGY TR2826 = 25mm, tzn. OK. Motor je navíc uveden v příloze - seznam povolených motorů http://f5j.eu/w/index.php?title=List_of_allowed_outrunner_motoros . Jediným problémem, o kterém opakovaně debatujeme je to, že v českých pravidlech není ani obrázek, ani jiné upřesnění metodiky měření rozměrů motoru.

Jiří Veselovský napsal: A tohle číslo jsi sebral kde?

Vycházím z informací ze svého okolí (Hořice, Nová Paka), pokud celostátně bude těch motorů menší procento, je to možné, přesto si troufnu tvrdit, že jich bude nadpoloviční většina.

Jiří Veselovský napsal: A v čem máš konkrétně problém. Pokud se podržíš litery zákona (našich pravidel), tak co chceš řešit? Máš tam délku a průměr motoru, velikost vrtule, baterky a to je málo? Pokud nebudeš chtít využít výjimku ohledně TGY (ta výjimka je jen z důvodu, o kterém se zmiňoval i Karol Ch., u nás problém pro letošek s TGY není), o které jsem psal výše, tak jsou všechny limity známé a dodržitelné.
Právě prozatímní pravidla umožní zareagovat pružněji, než kdyby se muselo čekat na klasický schvalovací postup.

Máme zde tři varianty pravidel (CZ, SK, SLO), ve všech variantách pravidel (nebo jejich přílohách) je motor TGY TR2826 uveden na seznamu povolených motorů. Konkrétně problém mám s tím, že Ty jako předkladatel pravidel opakovaně mluvíš o jakési výjimce pro tenhle motor, ale o té výjimce se nikde nepíše. Pokud pomineme nová slovinská pravidla, která se zřejmě vašim dohodám z Holíče trochu vzdalují, máme pravidla česká a slovenská. Rozhodné stanovisko, které bych rád slyšel, může být buď: 1) v českých pravidlech RCEK bude doplněna definice motoru (nebo obrázek) podle pravidel slovenských, a motor TGY TR2826 bude i dále podle této definice legální, a nebo: 2) v českých i slovenských pravidlech bude definice motoru sjednocena tak, že tento motor dále legální nebude (tzn. např. - délka motoru se měří bez hřídele, včetně všech výstupků).
Asi nemusím dodávat, že já se přimlouvám za variantu 1), a pokud by se tam dostal i max. rozměr statoru 22x10mm, jak jsem zde navrhoval již před vánoci, byl bych úplně nejšťastnější.

Jiří Veselovský napsal: Až ty jednou vyjedeš s pravidlama pro sviště, no, už se těším.... :lol:

Návrh pravidel je již delší dobu k dispozici pod označením RCEV, a i zde na fóru se o něm debatuje. Každý názor do této debaty je vítán.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 08:16 #1401 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Zase motory pro RCEK
Ja by som bol najradšej keby bol len jeden typ motora a vrtule a boli by sme na tom z výkonom pohonu všetci rovnako. :ugeek:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 08:27 #1402 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK

Karol Chyba napsal: Ja by som bol najradšej keby bol len jeden typ motora a vrtule a boli by sme na tom z výkonom pohonu všetci rovnako. :ugeek:


to je pekne,ale pro kazde ero se hodi jina konfigurace, to co je pro jedno nejlepsi,je pro druhe na nic

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. bře 2010 09:15 #1403 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK

Karol Chyba napsal: Ja by som bol najradšej keby bol len jeden typ motora a vrtule a boli by sme na tom z výkonom pohonu všetci rovnako. :ugeek:


Je známo z historie, že lidi se začnou chovat rozumně až po vyčerpání všech ostatních možností.

V Americe mají také výčet (zatím jen doporučených, aby nikdo netápal :) ) motorů, i když v řadě 2212. Ten náš seznam taky začal jako návod, a přes doporučení se z toho stala povinnost. Na jedné straně je tedy snaha, aby nedejbože někdo nezískal nějakou výhodu tím, že si opatří jiný pohon, na druhé straně jednoznačnou definici taky nikdo nechce.

Na mě to dělá dojem typického středo-/východoevropského přístupu - co nejvíce nejednoznačných slov, protože potom je šance, že ty ostatní zblbnem a vyhrajem (což se ale ještě nikdy nepodařilo). Ještě uzákonit hymnu před každým kolem ...

O výkonu motoru (myslím) rozhoduje magnet. Proč tedy nedat do pravidel jen rozměry statoru nebo, kvůli snazšímu ověřování, válcové části rotoru (jako to mají v USA). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.380 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám