file Zase motory pro RCEK

Více
24. bře 2010 14:16 #1545 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK
ja si take myslim,ze omezovat KV je hloupost , protoze uz ted je to na hrane,a riskovat se mi po 20 vterinach shori motor za 2 000 nemuze kazdy a porad. > takze se to casem omezi samo :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 14:46 #1546 od Karol Chyba
Odpověděl Karol Chyba pro téma Zase motory pro RCEK
Zas to tak tragicky netreba vidieť, čo skúšame je už aj tak na hranici a tá hranica sa nedá donekonečna posúvať, a ako napísal Aleš "a riskovat se mi po 20 vterinach shori motor za 2 000 nemuze kazdy a porad".
Skúšal sa ten motor čo dal Jirka odkaz, ale chvíľka pravdy bude keď bude vonku aspoň 25 stupňov a vyšie.
Aby som vás upokojil Scorpion s ním stúpal do 9m/s , konkrétne mne vyšiel Turnigy a s tým je to veľmi podobné, na margo kamarát má model len s 1050ot motorom ale 540g a model mu stúpa 8m/s. Je sice pravda že aj pri 20s model ktorý stúpa o 1m viac má výšku o nejakých 20m vyšiu ale nie je to až tak tragické. Treba sa radšej učiť lietať :twisted:
Keby bol len jeden druh motora u všetkých rovnaký a rovnaký druh vrtule, ako som už niekde písal bol by pokoj z nahánaním výkonu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 16:55 #1547 od Jiří Veselovský

Aleš Krátký napsal: protoze uz ted je to na hrane,a riskovat se mi po 20 vterinach shori motor za 2 000 nemuze kazdy a porad.

Aleši, já jsem ten kolegův návrh pochopil tak, že by k těm kritickým situacím vůbec nedocházelo, protože by se nechodilo do téměř dvojnásobných proudů, než které povoluje výrobce. Proto jsem se taky zmiňoval o přiblížení k nekonečné životnosti. Taková pseudoochrana investic.
Prezentoval jsem jen návrh kolegy, který měl ideu, že provozování motorů na hraně není ta správná cesta. No nic. Život jde dál.

Karol Chyba napsal: Keby bol len jeden druh motora u všetkých rovnaký a rovnaký druh vrtule, ako som už niekde písal bol by pokoj z nahánaním výkonu.

Jsem všema deseti pro, pokud se bude motor určovat geometricky. :cry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 17:54 #1549 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK
Pánové, vývoj nezastavíte, to je jen zbožné přání si myslet, že jsme právě dosáhli hranice možností. Přijdou nové vrtule, nové technologie výroby motorů, nové materiály, ...

A vůbec to nesouvisí zrovna s RCEK ani s jinou konkrétní kategorií. Jediný způsob, jak něco omezit, je vymyslet nepřekročitelnou fyzikální definici, přičemž nepřekročitelnou nemyslím porušení pravidel. Funguje omezení buď výškou (HL), elektrické energie (EL), podmíněně (protože je statické) i měření příkonu, o ničem jiném zatím nevím. Ve všech ostatních případech (a to i včetně "daňového výkonu") lze předpokládat narůstání výkonů a to jak postupné, evolucí či optimalizací, tak skokové kvůli technologickému pokroku. Smiřte se s tím :) .

Jinak ten Jirkův návrh se mi z technického hlediska zdá velmi smysluplný. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 18:45 #1551 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jan Kubica napsal: Jinak ten Jirkův návrh se mi z technického hlediska zdá velmi smysluplný. H.

Jestli jsem to správně pochopil, ten návrh spočíval ve stanovení maximálního rozměru vrtule pro každý konkrétní typ motoru?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 19:38 #1552 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK

Petr Dušek napsal: Jestli jsem to správně pochopil, ten návrh spočíval ve stanovení maximálního rozměru vrtule pro každý konkrétní typ motoru?


Buď pro konkrétní motor nebo kv hodnotu, ono je to v podstatě jedno.

Nevím proč, ale silně mi to připomíná RCES ( http://lmk.polanka.cz/navrh-na-prozatimni-pravidla ) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 21:10 #1553 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Jan Kubica napsal: Nevím proč, ale silně mi to připomíná RCES.

Přesně tohle mne napadlo taky, je to samozřejmě technicky možné a proveditelné omezení max. výkonu pohonu, ale vzhledem k přijatému a všeobecně (i mezinárodně) akceptovanému konceptu kategorie (RCEK) je to tak trochu úkrok stranou.
Nepopírám technický vývoj a předpokládaný nárust výkonů při současné definici pohonu (doplněné o rozměr statoru!), ale už jenom kvůli určité kontinuitě a "ochraně investic" nepokládám za vhodné měnit základní koncept definice pohonu a modelu (max. geometrické rozměry motoru - minimální průměr vrtule - minimální hmotnost modelu). Troufám si tvrdit, že podstatnější nárust výkonů bude na straně ladění modelu a techniky a taktiky letu, než na straně pohonu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 21:55 #1555 od Jiří Veselovský
Já bych jen zopakoval (už po třetí), o co Martinovi P. šlo.
V žádném případě se neuvažovalo o nějakém omezování kv, popř. dalších věcí (jak tady bylo napsáno). Jeho myšlenka byla jednoduchá jako facka v tom, že si koupíš motor s kv, které by ti vyhovovalo (letový projev jako pyloňák, nebo jako wakefield, ...) a k tomu by sis na stránkách výrobce zjistil, kolik je maximální povolený proud (viz AXI 2208/20 např. 16A/60sec) a věděl bys, že ho při dvou článcích dodržíš tehdy, pokud použiješ vrtuli 8/8,3. Větší ne. Většinou datasheet je dohledatelný a exoti by se řešily jinak.

Z toho je taky zřejmá téměř absolutní svoboda rozhodování v dané váhové kategorii motorů. Samozřejmě, že volba pohonu bude ve vztahu k charakteru toho daného modelu.

Pokud se tady zmiňuje ochrana investic, tak za současného stavu není žádná, naopak tě to tlačí, abys šel za hranu. Ve výše uvedeném postupu volby pohonu tě přes destruktivní hranici nepustí údaj výrobce, který bys musel dodržet (daný max proud - vrtule).
A to snad nemusím vysvětlovat, že pokud by motory pracovaly v oblasti blízké optimu, tak životnost není potřeba řešit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. bře 2010 06:17 #1557 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Zase motory pro RCEK

Jiří Veselovský napsal: Já bych jen zopakoval (už po třetí), o co Martinovi P. šlo.
V žádném případě se neuvažovalo o nějakém omezování kv, popř. dalších věcí (jak tady bylo napsáno). Jeho myšlenka byla jednoduchá jako facka v tom, že si koupíš motor s kv, které by ti vyhovovalo (letový projev jako pyloňák, nebo jako wakefield, ...) a k tomu by sis na stránkách výrobce zjistil, kolik je maximální povolený proud (viz AXI 2208/20 např. 16A/60sec) a věděl bys, že ho při dvou článcích dodržíš tehdy, pokud použiješ vrtuli 8/8,3. Větší ne. Většinou datasheet je dohledatelný a exoti by se řešily jinak.


Jirko problém je v tom, že kV opravdu na letišti jednoduše nezkontroluješ. Teda asi ho zkontroluju, ale musel bych si připravit sestavičku na měření, do pravidel striktně předepsat konektory mezi motor a regl atd. Každopádně je to zatraceně velký rozdíl třeba proti změření rozměrů, kde stačí digitální šupléra za 300 z Lídlu :-)
A bohužel bez aspoň občasné kontroly to fungovat nebude, protože nálepkám se nedá moc věřit - jsem si téměř jistý, že by se dřívě nebo později někdo "přelepující" objevil, hlavně ale u číňanů je rozptyl v řádu stovek ot/V i bez nejmenší nepoctivosti soutěžícího.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. bře 2010 06:47 #1558 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK
V podstatě ten návrh představuje složitější variantu omezení pohonu prostřednictím maximálního příkonu. Toto bylo již před rokem odmítnuto. Navíc, pokud jako výchozí dokument je brán údaj výrobce, není pro jakéhokoliv prodejce problém stát se "výrobcem" motoru např. Furnigy 28-26 (nebo MAXI 2208), a do datasheetu uvést max. zatižitelnost 25A/30sec s vrtulí 10/6.

Dvě technické poznámky. Jestliže výrobce uvádí třeba pro AXI max. zatižitelnost 16A/60sec, neznamená to, že by provoz při zatížení 20A/30sec (což zhruba odpovídá současnému stavu) byl mimo povolený rozsah motoru.
Za druhé, pod pojmem "ochrana investic" si představuji fakt, že mě nikdo nebude administrativní změnou pravidel nutit k nákupu jiného pohonu. Pokud si motor zničím vlastní chybou (přetížením), nebo se rozhodnu sám pro nový (lepší) pohon, to samozřejmě nijak s ochranou investic nesouvisí, to je přirozený stav.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.580 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám