file Zase motory pro RCEK

Více
09. bře 2010 19:06 #1441 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Zase motory pro RCEK
Mě to nedalo a otevřel jsem jeden TGY2826B, protože se mi těch 10mm nezdálo, když jsem předloni dělal ten pranávrh pravidel, tak to fakt 10mm nemělo.
No a výsledek celkem podle očekávání - těch 10mm je buď totální urban legend anebo holt udělali soudruzi v Číně chybu a udělali nějakou "větší sérii". Můj exemplář má stator 9mm naprosto bez diskuse, možná bych tam někde naměřil třeba 9,1mm, ale je na hranici přesnosti měření, v reálu by to při limitu 9mm musel pustit naprosto každý rozhodčí.

A k tomu jedna poznámka - celé měření od rozebrání po finální montáž trvalo méně než 3 minuty, podle mě by opravdu v reálu nemusel být takový problém definovat pohony rozměry statoru, v případě sporu na té demontáži není vůbec nic nereálného...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 19:14 #1443 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Zase motory pro RCEK

Juraj Bačiak napsal: Samozrejme sme tuto možnosť (širka prstenca) dávnejšie skúšali napasovať na pravidlá... uvažovalo sa tušim s tymi pôvodnými 16mm, ale vybrané motory mali aj 300W...
Tých 13mm je zaujímavé, ale je to zase len rozmer nič nehovoriaci o vnútornej štruktúre motoru.
Obávam sa, že by sa do tých 13mm zmestil výkon vyšší ako je dosahovaný teraz.
...
Je tu nakoniec 200W/min, možno pri tom nakoniec skončíme. A na tieto naše reči budeme spomínať pri dymiacich limiteroch.
...
p.s.: Honzo, nebeží ti čas vo fóre o hodinu dopredu ?


Juraj,

OT: s tím časem je to divné, někdy je o hodinu napřed, někdy ne - ale já to neprogramoval, stačí se odhlásit a zase přihlásit, většinou ale dělám, že mi to nevadí.

Limitery budou prima - až budou. A i když budou, stejně si myslím, že bude potřeba mít jednu "lidovější" kategorii. A ty malé outrunnery jsou podle mě dobrý kompromis. Hodí se pro výškové spínače i ostatní kategorie. Takže já jsem všemi deseti pro to, aby nějaká SOR definice byla. Osobně bych byl pro ty větší motory, aby byly větší modely, ale rozumím i kontinuitě se "400". A také si myslím, že je jedno zda, se dohodne definice taková nebo maková, hlavně aby byla jednoznačná a nepřipouštěla výjimky. Zatím je to tak, že se navrhne nějaká definice a někdo začne křičet, že zrovna ten jeho motor se do toho nevejde. A vzít do ruky pilník a ty dvě desetiny upilovat nesmí (příklad!). Rozumím i snaze omezit výkon (jak napsal krásně Aleš výše), ale nevím jak by to šlo udělat. Představuji si komisi pro malé outrunnery, jak schvaluje motory, když tam přijde někdo a požádá o schválení superhypermotoru s 2x větším výkonem. Jak komise rozhodne a čím případné odmítnutí zdůvodní? Nevím, tápu, ale podle mě by bylo rozumné buď omezení celkové délky motoru nebo omezení délky "flux ringu" (předpokládám, že se shodneme na průměru). S takovou rezervou, aby se do toho vešly současné motory, ovšem s tím, že další vývoj je ve hvězdách. Ale jak psal Petr, to omezení bude trvalé. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 20:19 #1447 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK

Tomas Hruby napsal: ... možná bych tam někde naměřil třeba 9,1mm, ale je na hranici přesnosti měření, v reálu by to při limitu 9mm musel pustit naprosto každý rozhodčí...

Já na svém motoru (1650kv) naměřil asi 9,2-9,3, ale to v této chvíli není podstatné. Myslím, že u délky statoru by to vyřešila tolerance v pravidlech (5%). Myslím tím pouze u délky statoru, protože tam se vzhledem ke skládání plechů dá očekávat určitý rozptyl rozměru. Ostatní rozměry by podle mě měly být jako maximální, bez tolerance.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 20:32 #1448 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Zase motory pro RCEK

Petr Dušek napsal: Já na svém motoru (1650kv) naměřil asi 9,2-9,3, ale to v této chvíli není podstatné. Myslím, že u délky statoru by to vyřešila tolerance v pravidlech (5%). Myslím tím pouze u délky statoru, protože tam se vzhledem ke skládání plechů dá očekávat určitý rozptyl rozměru. Ostatní rozměry by podle mě měly být jako maximální, bez tolerance.


Jo, hodnotě 9,2-9,3mm bych věřil, to je tak v "čínské toleranci" a tohle bychom asi měli v pravidlech nějak řešit (pokud by tedy došlo na tu rozměrovou specifikaci).
Mě jen zarazilo to, jak se objevila zpráva, že TGY má natvrdo stator 10mm, což se mi opravdu nezdá a přijde mi jako nějaká fáma.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 20:42 #1449 od Jiří Veselovský

Jan Kubica napsal: Sezóna je za dveřmi, chodí sem (snad) všichni lidé, co k tomu mají co říci

Honzo, mám pocit, že ani náhodou.
Jediný kdo je tady absolutní špice je Radim Barč (Tomashr a Aleš prominou) a jinak tady chybí celá naše česká špička - Luděk Novotný, Jirka Váňa, Honza Mlejnek, Jarda Bartůněk, Honza Micka, a takhle bych mohl jmenovat dál. Zrovna tak tady není nikdo z Paky, Lomnice, Branné, není tady Robert z Plzně, jako letošní pořadatelé. A to nemluvím o klubech na Moravě. Velkým přínosem pro nás tady je účast slovenských kolegů, protože zrovna oni jsou u nich top.
My zbylí účastníci diskuse jsme v lepším případě druhá liga.
P.S.
A teď se do mě zase dejte.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 20:47 #1450 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma Zase motory pro RCEK

Tomas Hruby napsal: Mě to nedalo a otevřel jsem jeden TGY2826B, protože se mi těch 10mm nezdálo,

10mm je délka magnetů. Jinak tyto Turnigy jsou rozměrově stejné. Tedy stator asi nejde na desetinu udělat a počet závitů se též odvíjí od dávky rýže. A nebo možno tak i tak. Je to taková sportka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. bře 2010 20:53 #1451 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Zase motory pro RCEK
v pohode jirko,ja se tam urcite nepasuju :-D tam te tostanou jen vykony ;)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. bře 2010 12:29 #1455 od Jiří Veselovský
Doufám, že mě za to někdo nezabije, ale dávám sem jen jako info, jak stále probíhá diskuse u kolegů z SK, SLO, HU o specifikaci motorů pro malou kategorii. Připomínám, že je už březen a my jsme museli podat návrhy do konce září 2009. Věřím, že to všechno dopadne dobře a soutěžní provoz (už za měsíc!) bude v klidu.
[attachment=0:1ctrj9sm]<!-- ia0 -->Motory RCEK.doc<!-- ia0 -->[/attachment:1ctrj9sm]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 11:06 #1543 od Jiří Veselovský
Od Petra D.
psal jsem pouze o RCEK, kde nevidím důvod nějak omezovat nebo předepisovat kv
To je OK, ale jsou jiní, kteří se tím zabývají a dle výsledku by se nás to mohlo týkat.
http://f5jfun.com/e107/e107_plugins/for ... #post_1753

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. bře 2010 13:25 #1544 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Zase motory pro RCEK
Dík za přenesení debaty do správného vlákna.
V té diskuzi na f5jfun se objevuje nepodložená domněnka, že motor s vyšším kv (konkrétně kv 2020) bude mít výrazně vyšší výkon, a bylo by tedy potřeba ho zakázat. Křivka nárustu výkonu na vrtuli, vzhledem k předepsanému průměru vrtule, ovšem může stoupat jen do určité hodnoty kv, potom půjde zase dolů.
Omlouvám se, pokud se budu opakovat. Dost lidí se tady ladění a měření pohonů zabývá (nebudu jmenovat), a zatím vychází nejlépe AXI s Kv 1820. Turnigy Kv 1900 vychází výkonově podobně, ale už je tam znatelný nárust proudu. Pokud se někdo pustí do vývoje speciální vrtule (menší stoupání a štíhlejší listy), možná dokáže vyšší kv využít, ale už dnes je omezení v rozměru statoru (omezení v uvozovkách, protože z pravidel vypadlo) a s tím spojené schopnosti motoru přežít start z hlediska oteplení.
Z toho co jsem napsal vyplývá můj závěr, který už jsem tady opakovaně uváděl. Vrátit do pravidel pro příští rok max. rozměry statoru po vzoru Slovinců, a vykašlat se na nějaké seznamy a případné omezování kv. Připouštím, že mohou být i názory odlišné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.467 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám